PyRo

چند نکته برای شروع بدنسازی

12 ارسال در این موضوع قرار دارد

 نکاتی مهم برای کسانی که ورزش را به تازگی شروع کرده‌اند 💪

هر روز مقداری زیادی میوه و سبزیجات بخورید

 به یک باشگاه ورزشی بپیوندید

 مصرف نمک را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید 

 یک ورزش جدید را شروع کنید

مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را کاهش دهید

 در زمینه ورزش، تغذیه و سلامتی مطالعه کنید

 زمان بیشتری را با خانواده سپری کنید

 مهمترين عامل انتخاب يك مربى آگاه و باتجربه و تحصيلكرده مى باشد

 از هر چيزى غير ارگانيك كه به شما براى كاهش وزن و ايجاد عملكرد بهتر ، پيشنهاد ميشود خوددارى کنید.

  • دوست دارم که 2
  • مرسی 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ورزش بدن‌سازی دارای پنج فدراسیون جهانی می‌باشد که باسابقه‌ترین و معتبرترین آن‌ها فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام (IFBB) می‌باشد که مسابقات مستر المپیا که مهم‌ترین رویداد بدن‌سازی در جهان است زیر نظر این فدراسیون برگزار می‌گردد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مسابقات بدنسازی به‌طور کلی به سه دسته نمایشی (با فیگور گرفتن روی استیج)، آیتمی (با گذراندن آیتم‌های قدرتی ویا استقامتی) ویا ترکیبی از هردو مورد قبلی تقسیم می‌شوند که در دو سطح آماتور و حرفه‌ای زیر نظر یکی از پنج فدراسیون جهانی بدن‌سازی برگزار می‌گردد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مسابقات نمایشی

این مسابقات که تنها با فیگور گرفتن روی استیج (صحنه نمایش) انجام می‌پذیرد در سطح آماتور به دسته مسابقات بادی‌بیلدینگ و بادی‌کلاسیک تقسیم می‌شوند که تفاوتشان در محاسبه قد و وزن در بادی‌کلاسیک و دسته‌بندی بر اساس قامت در این رشته می‌باشد درصورتی که در بادی‌بیلدینگ قامت تفاوتی ایجاد نمی‌کند و تنها براساس وزن تقسیم‌بندی برای رقابت صورت می‌گیرد.[۳] اما در رقابت‌های حرفه‌ای معمولاً تقسیم‌بندی وزنی هم صورت نمی‌گیرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هیچ راه میانبر یا رازی برای موفقیت وجود ندارد؛ مگر اینکه برخی متدهای تمرین هوشمندانه تر و بهتر از سایر روش های تمرین بدنسازی باشد. همه آنچه نیاز دارید نوشتن تمام اهداف برای شروع ورزش بدنسازی است. باید انتظارات واقع بینانه تری نسبت به آنچه که در کوتاه مدت یا بلند مدت می خواهید داشته باشید و با یک برنامه روشن و تعریف شده تمرینات بدنسازی خود را آغاز کنید.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یکی از اصلی ترین تفاوت های بین بدنسازی و فیتنس این است که در فیتنس نیازی به وزنه زدن های سنگین نیست. در صورتی که در بدنسازی اصولا با هل دادن و کشیدن وزنه های سنگین درگیر هستیم. با وزنه زدن ماهیچه ها سریع تر رشد می کنند و ورزشکاران قدرت بدنی بیشتری بدست می آورند. یک قانون کلی و عمومی وجود دارد که می گوید وزنه زدن ، نسبتا آسان ترین راه برای رسیدن به توده عضلانی است

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ورزش بدنسازی بانوان، مسابقات فیگور و تناسب اندام محبوبیت بسیار زیادی نسبت به مسابقات پرورش اندام دارد و دلیل اصلی این است که در آن حجم عضلانی بیشتر اهمیت زیادی ندارد و بیشتر تناسب اندام مورد اهمیت می باشد و مدنظر قرار گرفته می شود، نکته جالب توجه این است که این مسابقات دارای آیتم های ایروبیک می باشند و زیبا بودن چهره هم در آن اهمیت دارد و تاثیر گذار است

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کرامپ عضلانی چیست؟

کرامپ یا گرفتگي عضلات ( cramp)‏ عـبـــارت است از انقباضي غير ارادي، ناگهاني، ممتد و مـعــمولا دردناک در يکي يا چند عضله و ممکن است از چند ثانيه تا يک ربع ساعت بطول انجامد. عارضه جـدي نمي‌باشد و به جز در موارد خاص پس از مدت کـوتاهي برطرف مي‌گردد.
از علل کرامپ عضلاني: سرما، کاهش سطح کلسيم پلاسما، هيپوناترمي و هيپوکالمي (کاهش سطح سديم يا پتاسيم خون) و عوارض دارويي مانند سالبوتامول است.

👈 علل گرفتگي عضلات:

    کار کشيدن بيش از حد از عضلات.
    انجام دادن تمرينات بدني شديد و خستگي عضلات.
    کم آبي بدن.
    قرار گرفتن عضلات در يک وضعيت ثابت به مدت طولاني.

    انجام ندادن حرکات کششي و گرم نکردن بدن پيش از اقدام به فعاليتهاي بدني.
    بهم خوردن تعادل مايعات، هورمونها و الکتروليتهاي بدن.
    تهي شدن عضلات از عناصر منيزيم، کلسيم و پتاسيم که براي انقباض مناسب عضلات ضروري مي‌باشند.

    مصرف برخي از داروها.
    مصرف مشروبات الکلي.
    نارسايي کليه‌ها، کم کاري تيروئيد، حاملگي و اختلالات عصبي.

👈 درمان گرفتگي عضلات:

    انجام حرکات کششي عضلات در گير.
    استفاده از کمپرس سرد و يا گرم.
    نو شيدن آب کافي.
    ماساژ دادن موضع.

👈 پيشگيري از گرفتگي عضلات:

    زياد از عضلات خود کار نکشيد.
    پيش از فعاليت بدني حتما ابتدا بدن خود را گرم کرده و حرکات کششي انجام دهيد.
    در طول روز آب کافي بياشاميد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در ۱۳۹۸/۱/۱۸ در 00:03، PyRo گفته است:

 نکاتی مهم برای کسانی که ورزش را به تازگی شروع کرده‌اند 💪

هر روز مقداری زیادی میوه و سبزیجات بخورید

 به یک باشگاه ورزشی بپیوندید

 مصرف نمک را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید 

 یک ورزش جدید را شروع کنید

مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را کاهش دهید

 در زمینه ورزش، تغذیه و سلامتی مطالعه کنید

 زمان بیشتری را با خانواده سپری کنید

 مهمترين عامل انتخاب يك مربى آگاه و باتجربه و تحصيلكرده مى باشد

 از هر چيزى غير ارگانيك كه به شما براى كاهش وزن و ايجاد عملكرد بهتر ، پيشنهاد ميشود خوددارى کنید.

خیلی مفید 💣

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری