رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

E3 2019 | غیبت سونی، حضور مایکروسافت، موفقیت ژاپنی‌ها


ارسال‌های توصیه شده

IMG_20190629_234323_168-250x80.jpg

E3 2019 رویداد عجیبی بود؛ نه می‌توان آن را رویداد خوبی تصور کرد و نه می‌توان از آن به عنوان یک رویداد کاملا بد یاد کرد. در حقیقت اگر بخواهیم منطقی قضاوت کنیم، E3 2019 عملکردی میانه داشت و شاید عدم حضور شرکت‌هایی به مانند سونی باعث شد تا این رویداد آن رونق همیشگی را نداشته باشد. اما به نظر می‌رسد تنها کسی که از این رویداد سود برده، شرکت سونی بوده است. با وجود غیبت سونی، رویداد E3 2019 بیش از پیش نشان داد که کنسول پلی‌استیشن ۴ و بازی‌های انحصاری آن از چه اهمیتی برخوردارند.

سونی را می‌توان برنده‌ی حقیقی کنفرانس E3 2019 به شمار آرود؛ شاید از شنیدن این جمله متعجب شوید و بگویید که این شرکت اصلا در E3 2019 حضور نداشته که بخواهد برنده‌ی آن لقب گیرد. اما باید بگویم سونی برای برنده شدن نیازی به حضور در این رویداد نداشت.

بگذارید قضیه را کمی بازتر کرده و به شکل ساده‌تری توضیح دهم. در این مقاله قصد نداریم تا به طرفداری از شرکت یا پلتفرم خاصی بپردازیم وتنها مرروی داریم بر اتفاقاتی که در E3 2019 شاهد آن بوده‌ایم و این موضوع خود گواهی بر همه چیز است. بیایید به رویداد E3 سال گذشته بازگشته و مروری بر آن داشته باشیم. مایکروسافت در سال گذشته با بحران جدی روبرو بود؛ کنسول اکس باکس وان اکس در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و به غیر از اجرای بهتر بازی‌های مولتی پلتفرم برروی این کنسول، مایکروسافت هیچ برنامه‌ی دیگری از جمله توسعه‌ی بازی‌های انحصاری جدید برای آن نداشت. در حالی که هجمه‌های زیادی بر علیه این شرکت به راه افتاده و انتظارات از این شرکت برای حضور در E3 2018 را افزایش داده بود، مایکروسافت به خوبی توانست با یک جهش بزرگ، معرفی استودیوهای فرست پارتی خریدای شده و معرفی چند بازی انحصاری جدید از بحران پیش روی خود فاصله گرفته و بازی‌بازان را به آینده امیدوار کند. از طرفی کنفرانس سال گذشته‌ی سونی نیز اگرچه سوپرایزهای خوبی به مانند نمایش گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima و Death Stranding را به همراه داشت اما چندان به مذاق طرفداران این شرکت خوش نیامد.

اما شرایط در ارتباط با E3 2019 کاملا متفاوت بود. سونی از چند ماه قبل اعلام کرد که در این رویداد حضور نخواهد داشت و در حالی که انتظار می‌رفت مایکروسافت از غیبت شرکت سونی استفاده کرده و طی رویداد E3 2019 به معرفی بازی‌های جدید برای کنسول اکس باکس وان و یا اکس باکس اسکارلت بپردازد، عملا چیز جدیدی برای رونمایی نداشت و کنفرانس این شرکت را می‌توان جزو ضعیف‌ترین نمایش‌ها به شمار آورد. از طرف دیگر اما شرکت نینتندو که سال گذشته نمایش نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشت، در سال جاری توانست با معرفی بازی‌ها و محتویات جدید عملاً یکی از هیجان انگیز‌ترین کنفرانس‌ها لقب گیرد. اما همان طور که اشاره کردیم، موضوع مهم و عجیب در کنفرانس E3 2019، عدم حضور سونی در این کنفرانس بود که البته سونی از مدت‌ها قبل این موضوع را اطلاع رسانی و اعلام کرد که به طور کلی در کنفرانس امسال حضور نخواهند داشت. یعنی حتی یک غرفه از این شرکت و بازی‌های آن در نمایشگاه E3 2019 حضور نداشت و بر همین اساس جای خالی این شرکت در رویداد E3 2019 بسیار احساس می‌شد؛ آن‌هم با وجود اینکه این شرکت بازی‌های انحصاری زیادی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در اختیار دارد که هنوز به طور کامل معرفی و رونمایی نشده‌اند.

ghost-of-tsushima-1-2-1024x576-768x432.j

این همان موضوعی است که امروز می‌خواهیم در مورد آن بیشتر صحبت کنیم. زمانی کنسول پلی‌استیشن ۲ تنها انتخاب سازندگان بازی‌های ویدئویی بود. اوضاع در نسل هفتم تغییر کرد و در نسل هشتم دگرگون شد. در نسل هفتم با ظهور اکس باکس ۳۶۰، سونی روزهای خوبی را پشت سرنگذاشت و طی آن دوره شاهد بوده‌ایم که کنسول پلی‌استیشن ۳ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و کنسول وی‌یو نیز بحران متفاوتی را تجربه می‌کرد. در نسل هشتم اگرچه اوضاع شرکت سونی و کنسول پلی‌استیشن ۴ بهبود پیدا کرد اما این روزها که رایانه‌های شخصی به پلتفرم‌های قدرتمندی تبدیل شده، بازار بازی‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند رشد فزاینده‌ای یافته و بازار فروش بازی‌های ژاپنی نیز شیب نزولی را تجربه می‌کند، شاید رسیدن دوباره‌ی سونی و پلی‌استیشن ۴ به شرایط آرمانی نسل ششم کمی دشوار باشد. اما وقتی بحث به رقابت میان کنسول‌ها و مقایسه عملکرد آن‌ها در بازار کنسول‌ها برسد، بدون شک کنسول پلی‌استیشن ۴ همچنان پیشتاز است و این کنسول تنها انتخاب بازی‌بازان خواهد بود.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که در این شرایط دشوار که سونی و کنسول پلی‌استیشن ۴ با آن روبرو هستند، آیا غیبت شرکت سونی در رویداد E3 2019، به این شرکت لطمه نمی‌زند؟ پاسخ به این سوال تا حدودی منفی است زیرا علیرغم اینکه سونی در رویداد E3 2019 حضور نداشت اما بسیاری از بازی‌های مولتی پلتفرم که در این رویداد معرفی یا رونمایی شده‌اند، برای کنسول پلی‌استیشن نیز عرضه خواهند شد. به بیان ساده‌تر، اکثر بازی‌های مولتی پلتفرمی که مایکروسافت به نمایش آن‌ها در کنفرانس خود می‌بالید، قطعا برای کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز در دسترس خواهند بود. همچنین بسیاری از بازی‌های دیگر به مانند Final Fantasy VII که عنوان بهترین نمایش E3 2019 را به خود اختصاص داد، حداقل در هنگام انتشار به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس خواهند بود. اما هدف ما از مطرح کردن این موارد جیست؟ حقیقت این است که با توجه به موارد مطرح شده و علیرغم غیبت سونی، اما این شرکت حضور بسیار برجسته و فعالی در رویداد E3 2019 داشته است؛ موقعیتی که سونی از نسل ششم تا به حال به آن دست نیافته بود.

final-fantasy-7-remake-image-3-768x432.j

بسیار جالب است که سونی و کنسول پلی‌استیشن ۴ این نسل را با قدرت آغاز کرده و توانسته‌اند که در طول نسل هشتم، قدرت و حاکمیت خود بر بازار کنسول‌های نسل هشتم را حفظ کنند. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که اگر به خاطر داشته باشید، کنسول اکس باکس ۳۶۰ در نسل هفتم شروع رویایی داشت اما در نهایت مجبور شد تا در پایان نسل رقابت را به کنسول پلی‌استیشن ۳ واگذار کند. پس با این توصیفات، می‌توان گفت که فرمان در دستان شرکت سونی قرار دارد و حال که به نسل آینده نزدیک می‌شویم، با توجه به عملکرد موفق کنسول پلی‌استیشن ۴ و سیاست انحصار طلبی شرکت سونی، بدیهی است که کاربران این شرکت ترجیح دهند تا به راحتی از کنسول پلی‌استیشن ۴ به پلی‌استیشن ۵ مهاجرت کنند تا اینکه بخواهند پلتفرم خود را تغییر دهند.

بنابراین E3 امسال بیش از پیش نشان داد که سونی و بازی‌های این شرکت چه جایگاه مهمی در صنعت بازی‌های ویدئویی دارند و علیرغم اینکه سونی در این مراسم هیچ‌گونه حضور رسمی نداشت اما همچنان بازی‌های زیادی برای رونمایی دارد و بنابراین این شرکت با غیبت در E3 2019 خود را برای رویدادهای آینده آماده خواهد کرد تا بتواند نسل هشتم را با پیروزی قاطعانه‌ی خود به پایان برساند.

اما سوالی که ذهن ما را به خود مشغول کرده این است که آیا سونی این عملکرد خوب را با کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز ادامه خواهد داد یا خیر. اگرچه نمی‌توان در مورد آینده به صورت قطعی نظر داد اما با توجه به حضور برجسته‌‌ی شرکت سونی و سیاست‌هایی که این شرکت در نسل هشتم در پیش گرفته است و مسلما آن‌ها را به نسل نهم انتقال خواهد داد، می‌توان پیش بینی کرد که سونی در نسل نهم نیز حاکم بی چون و چرای بازار کنسول ها خواهد بود مگر اینکه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ دهد. به طور مثال، اگر سونی قیمتی معادل ۶۹۹ دلار را برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در نظر بگیرد و کنسول اکس باکس اسکارلت یا هر نامی که برای آن در نظر گرفته شده است، با قیمیتی پایین‌تر در بازار در دسترس باشد، این موضوع می‌تواند باعث شود که بازی‌بازان به کنسول اکس باکس مهاجرت کنند و یا حتی ممکن است شکست‌های متعدد دیگری را برای این شرکت در پی داشته باشد.

PS5_AMD-Radeon-Navi-768x432.jpg

بار دیگر باید تاکید کرد با توجه به عملکرد سونی در نسل هشتم، بسیار بعید است که این شرکت بخواهد مسیر و انتخاب‌های غیر منتظره‌ای را در پیش گیرد. تصمیم شرکت سونی برای عدم حضور در رویداد E3 2019 ،خود گواهی بر این موضوع است؛ آن‌هم در شرایطی که رقابت میان کنسول‌ها و بازاز بازی‌های ویدئویی بسیار نزدیک است.

امیدوارم که خوشتون بیاد

▬▐E3 2019▌▬ 

                          BlackMooN.png

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...
  • 4 هفته بعد...
  • 2 ماه بعد...
  • 10 ماه بعد...

جالب بود!

Nᴏ ᴏɴᴇ ʟɪᴋᴇs ᴛᴏ ʙᴇ ᴀʟᴏɴᴇ ʙᴜᴛ sᴏᴍᴇᴛɪᴍᴇs ɪᴛs ᴊᴜsᴛ ᴛʜᴇ ʙᴇsᴛ ᴡᴀʏ.. .

 

                                                                                                  ?

                                                                                                 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 7 ماه بعد...
  • 6 ماه بعد...

خوب بود

                                             
                                     ?
        ?ArAsh.png?       
                                     
Multi Account        
          
?[DeaDShoT.png]?
           سرم تو لاکه ولی بیاد بیرون دهن خیلیا به فاکه....×                                                      
                                                                                                                                                                                                            ?                       
                                                                                                                                               
Pishro              ↻  ㅤㅤㅤ❚❚ㅤ ㅤ                

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...