رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

maniqurtz

عضو
  • تعداد ارسال ها

    49
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

1 دنبال کننده

درباره maniqurtz

  • تاریخ تولد 07/13/2008

اطلاعات شخصی

  • نام کاربری در بازی
    Chase

آخرین بازدید کنندگان نمایه

132 بازدید کننده نمایه

دستاورد های maniqurtz

مشارکت کننده

مشارکت کننده (5/14)

  • واکنش دهنده مشتی
  • همکار
  • یک ماه بعد
  • متعهد
  • اولین ارسال

نشان‌های اخیر

3

اعتبار در سایت

  1. دقیقا
  2. تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمی‌گرده به ترکیب مولکولی این دوتا. هوایی که توی آپاراتی‌ها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه: ۷۸٪ نیتروژن ۲۱٪ اکسیژن و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب ولی وقتی می‌گن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص! تفاوت اصلی اینجاست: مولکول نیتروژن بزرگ‌تر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگ‌زدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره اما اکسیژن، مولکولش کوچیک‌تره و راحت‌تر از بافت لاستیک رد میشه رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت می‌تونه به رینگ یا والف آسیب بزنه
  3. هر دو روش تخلیه از کارتل و ساکشن (مکش با دستگاه) برای تعویض روغن موتور استفاده می‌شن، اما هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن! تخلیه از کارتل (روش سنتی) مزایا: معمولاً روغن بیشتری تخلیه میشه، چون از پایین تخلیه می‌کنی و رسوبات ته‌نشین شده هم خارج می‌شن. برای خودروهایی که به تعویض کامل روغن نیاز دارن (مثلاً بعد از مدت طولانی یا کارکرد زیاد) بهتره. معایب: زمان‌برتره. ممکنه اطراف کثیف شه. نیاز به باز کردن پیچ کارتل داره که اگه زیاد باز و بسته شه، ممکنه رزوه خراب شه. ساکشن (مکش با دستگاه از بالا) مزایا: تمیزتر و سریع‌تره. نیازی به زیر ماشین رفتن یا باز کردن پیچ کارتل نیست. توی تعمیرگاه‌های مدرن خیلی استفاده میشه. برای سرویس‌های سریع و خودروهای مدرن با طراحی خاص خوبه. معایب: معمولاً مقداری روغن ته کارتل باقی می‌مونه. اگر ماشین مدتی خاموش بوده، رسوبات ته‌نشین‌شده خارج نمی‌شن.
  4. ممنونم عزیز خواهش میکنم دوست عزیز
  5. موتور وسط یعنی چی؟ وقتی می‌گیم یه ماشین "موتور وسط" داره، یعنی پیشرانه (موتور) خودرو جایی بین محور جلو و عقب قرار گرفته، دقیق‌تر بگیم: پشت صندلی‌های جلو و جلوی محور عقب. یعنی نه توی دماغه‌ی ماشین (مثل اکثر ماشین‌های شهری)، نه تو صندوق عقب کامل (مثل فولکس قورباغه ای)، بلکه یه‌جایی دقیقاً بین این دوتا! به همین دلیل بهش می‌گن "موتور وسط" یا Mid-Engine. چرا همچین کاری انجام میشه؟ مهم‌ترین دلیلش توزیع وزن بهتره. وقتی موتور بیاد وسط، وزنش نزدیک‌تر می‌شه به مرکز ثقل خودرو. این یعنی ماشین توی پیچ‌ها، سرعت بالا یا مانورهای شدید، کنترل خیلی بهتری داره. مزایا: هندلینگ عالی، چون وزن متعادل‌تره کشش بیشتر چرخ‌های عقب (چون معمولاً موتور وسط‌ها دیفرانسیل عقب هستن) شتاب‌گیری بهتر و تعادل در پیچ‌ها معایبش چیه؟ فضای داخلی کمتر، چون موتور فضای عقب رو اشغال کرده خنک‌کاری سخت‌تره چون جریان هوا به خوبی جلوی خودرو نیست تعمیر و نگهداری سخت‌تر (موتور توی یه جای فشرده و شلوغ قرار داره)
  6. maniqurtz

    لوگوی معروف کادیلاک:

    لوگوی کادیلاک فقط یه طراحی شیک و لاکچری نیست، بلکه پشتش یه تاریخچه‌ی عمیق و اشرافی خوابیده. این لوگو در واقع از نشان خانوادگی یه نجیب‌زاده‌ی فرانسوی به اسم «آنتوان دو لا موته کادیلاک» گرفته شده؛ کسی که در قرن هفدهم به آمریکا مهاجرت کرد و بعدها شهر دیترویت، یعنی قلب صنعت خودروی آمریکا رو پایه‌گذاری کرد. کمپانی کادیلاک هم به احترامش، اسم و نشان خانوادگی اون رو برای برندش انتخاب کرد. لوگو ترکیبیه از چند عنصر نمادین که هرکدوم معنی خاصی دارن. مثلاً اون پرنده‌های کوچیکی که تو لوگو می‌بینی بهشون "مرلت" می‌گن، نماد شجاعت و فداکاری در جنگ هستن. این مرلت‌ها به‌صورت سه‌تا بالا و سه‌تا پایین دیده می‌شن. در مرکز لوگو چند رنگ به‌کار رفته که همشون بار معنایی دارن: رنگ طلایی نشونه‌ی ثروت و بزرگیه، مشکی نماد خرد و داناییه، قرمز نماینده‌ی قدرت و جسارته، آبی به معنی شرافت و اعتماد و نقره‌ای هم نماد پاکی و صداقت. یه تاج هم بالای لوگوی اصلی بود که نشونه‌ی مقام اشرافی و قدرت سلطنتی بود، اما تو طراحی‌های جدیدتر، اون تاج حذف شده تا لوگو ظاهر مدرن‌تر و مینیمال‌تری داشته باشه، هرچند ریشه‌های اصیلش هنوز حفظ شده. در کل، کادیلاک فقط یه برند خودروی لاکچری نیست؛ یه میراث اشرافیه که با ظرافت خاصی توی طراحی لوگوش هم بازتاب پیدا کرده.
  7. maniqurtz

    Phonk چیست؟؟

    ممنونم عزیز
  8. maniqurtz

    شهروند راضی و خوشحال ارساکیا

    به نام خدا قسمتی از شهر SF و شهروندی راضی از خدمات شهری و مالیات و ... شخصی با سلیقه در ابفشان و راهرو های پارک کوچکی در محله های انتهایی شهر SF.
  9. maniqurtz

    فروش Nickname بازی

    تعدادی نیک اورج و تعدادی نیک معنادار برای فروش : MehrKoosh Forogh BehShid __________ Treacher NotYet Chase Keraunos Shokr Qurtz Intention برای خرید از دستور [SMS/ 855-2500] استفاده کنید. *قیمت بسیار مقطوع*
  10. تخیلاتت رو با هایلوکس کشف کن https://uploadkon.ir/uploads/c40426_25VID-20250726-211959-204.mp4
  11. ماشین های هیبرید و پلاگین هیبرید جفتشون یه موتور بنزینی دارن و یه موتور برقی. فرق اصلیشون تو شارژ کردن باتریِ موتور برقیه. هیبرید معمولی چیه؟ خودش موقع رانندگی باتریو شارژ میکنه. مثلا وقتی ترمز می‌گیری یا سرعت کم می‌کنی، اون انرژی رو ذخیره میکنه تو باتری و نیاز نداره بزنی به شارژر یا پریز برق. همچنین مصرف بنزینش کمتره ولی خیلی برقی حساب نمیشه. پلاگین هیبرید چیه؟ مثل هیبرید معمولیه، ولی قوی‌تر! باتریش بزرگ‌تره، هم خودش موقع رانندگی شارژ میشه، هم میتونی بزنی به برق خونت یا شارژر عمومی و فول شارژش کنی. اگه باتری پر باشه، حتی میتونه چند ده کیلومتر فقط با برق بره و اصلا بنزین مصرف نکنه. بعدش اگه باتری تموم شد، میره رو حالت هیبرید و از بنزین کمک میگیره.
  12. جوابش تو دو تا چیز خلاصه میشه: سیستم واحدهای آمریکایی + فرهنگ خودرویی دهه‌های قبل. اول از همه آمریکا برخلاف بقیه‌ دنیا از سیستم اِمپریال استفاده می‌کنه. یعنی به جای لیتر و کیلومتر و کیلوگرم، با واحدهایی مثل مایل، گالن و اینچ کار دارن. طبیعیه که وقتی قرار باشه حجم موتور حساب بشه، به‌جای لیتر، از اینچ مکعب استفاده کنن. حالا حجم موتور چیه دقیقاً؟ حجم کل فضاییه که پیستون‌ها توی سیلندرها جابجا می‌شن؛ یعنی حجم جابه‌جایی یا "displacement". مثلاً موتور ۳۵۰ci یعنی تو مجموعِ تموم سیلندرها، پیستونا ۳۵۰ اینچ مکعب فضا رو پر و خالی می‌کنن. این میشه حدود ۵.۷ لیتر. ولی موضوع فقط اندازه‌گیری نیست. توی آمریکا، این عدد یه جور شخصیت و هویت ماشین هم بوده. وقتی میگفتن "موتورش ۴۲۷ci هست"، طرف مقابل می‌فهمید با یه ماسل‌کار واقعی طرفه. یه جور کلاس داشت. مخصوصاً تو دوران طلایی ماسل‌کارها (دهه ۶۰ و ۷۰). از دهه ۸۰ به بعد، وقتی بازار جهانی شد و ماشین‌های ژاپنی و اروپایی اومدن وسط، کم‌کم سیستم متریک (لیتر) هم وارد شد.
  13. حتما در پست های بعدی عکس خواهم گذاشت. ممنون بابت نظرتون
  14. مچکرم
×
×
  • اضافه کردن...