رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

خبر تکنولوژی روز


sale50105010

ارسال‌های توصیه شده

در این اجلاس که کار خود را با صبحانه مشترک وزرای متولی امر ارتباطات شیشه بالکنی  و دیجیتال به منظور تبادل نظر آزاد درباره موضوعات مربوط به مدیریت اینترنت، آغاز کرد، نشست عمومی با سخنرانی در مورد الگوهای حکمرانی فضای مجازی  کانکس  در دهه میلادی پیش‌رو و رونمایی از کتاب «حکمرانی اینترنت پس از ۲۰۲۰» نوشته ولفگانگ کلاینوکتر، ماتیاس کتمن و مکس سنگس برگزار شد.

سخنرانان مراکز علمی و سیاسی مختلف، طی نطق‌های پیش نشست به سرفصل‌هایی چون «تکنولوژی محقق‌کننده سلامت روان»، «شهروندان در همین حال «برنامه جامع مبادلات عمومی حکمرانی اینترنت در سطح عالی» با سخنرانی «پیتر آلتمایر» وزیر فدرال امور اقتصادی و انرژی آلمان، سقف شیشه ایی  «فاتوماتا با» موسس و مدیر شرکت جومیا بزرگترین فروشگاه آنلاین آفریقا و «جو کیسر» مدیرعامل شرکت زیمنس، برگزار شد کانکس با کیفیت و سپس ذی‌ربطان سطح بالا به تبادل نظر در مورد مسائلی چون «فراگیری دیجیتال»، «حکمرانی داده‌ها»، «حکمرانی داده‌ها و ایمنی» و «امنیت، ایمنی، پایداری و انعطاف پذیری» پرداختند.

در پایان این جلسات نیز روند سخنرانی‌های پیش نشست با موضوعاتی از قبیل « تضاد قوانین دسترسی به داده‌های دولت و چگونگی حل آن‌ها»، «هوش مصنوعی در آفریقا: میان چالش‌های اخلاقی و فرصت‌های فنی»، «نیازهای بنگاه‌های اقتصادی کوچک در آینده‌ اینترنت»، «اتصالات سیار در اقتصادهای نوظهور»، «میراث و مفاهیم برای حکومت آینده اینترنت»، «سمپوزیوم توسعه رسانه و مدیریت اینترنت»، «برابری و عدالت در دنیای دیجیتال»، «برق، شبکه‌های اجتماعی و فراگیری دیجیتال»، «اکوسیستم در حال تکامل؛ نقش آیکان در امنیت و ثبات اینترنت»، «چشم انداز آینده اینترنت»، «حقوق کودکان در دنیای دیجیتال»، «فناوری و نظارت در آمریکای لاتین؛ به سوی استانداردهای حقوق بشر»، «محافظت آنلاین از سلامت عمومی» و «وعده ایمنی و امنیت در دنیای دیجیتال» ادامه یافت.

وجود یک شکاف بزرگ در حکمرانی اینترنت

در مراسم افتتاحیه رسمی این اجلاس نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، حضور داشتند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این اجلاس از اینترنت به عنوان انقلاب گوتنبرگ یاد کرد که همه چیز را تغییر می‌دهد و تاریخ را شکل می‌دهد.

وی نگرانی خود را از شکاف‌ها، نابرابری‌ها، به خطر افتادن صلح، شکاف جنسیتی، نابرابری در توزیع متخصصان و نابرابری اجتماعی و سیاسی در جهان دیجیتال ابراز کرد و از وجود یک شکاف بزرگ در حکمرانی اینترنت خبر داد.

گوترش گفت: سیاست وظیفه دارد مزایا و منافع اینترنت را افزایش و تهدیدات و مضرات آن را کاهش دهد. با این وجود، در حال حاضر سیاست، از روند پیشرفت فناوری عقب مانده و فقط در حاشیه به تماشای این فرایند ایستاده است.

وی به انتقاد از توسعه و به‌کارگیری فناوری‌هایی چون تشخیص چهره ، مکان‌یابی، شنود و جاسوسی از طریق هوش مصنوعی پرداخت و گفت: هوش مصنوعی می‌تواند ما را دستکاری کند و الگوریتم‌های احساسات، ذهنیت و رفتار ما را شکل دهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه تلاش خود را برای حل اختلافات دیجیتالی و اجتماعی افزایش خواهد داد و دسترسی به اینترنت باید در آمریکای لاتین و آفریقا نیز افزایش یابد، اظهار امیدواری کرد که IGF بتواند ما را به سمت استانداردهای مناسب جهان دیجیتال هدایت کند.

مرکل خواستار بازنگری در شیوه حکمرانی اینترنت شد

مرکل نیز در سخنرانی خود در برابر ۲۵۰۰ شرکت کننده در مراسم افتتاحیه IGF ۲۰۱۹، بر چند نکته اساسی تاکید و تمرکز کرد.

ویرایش شده توسط sale50105010
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...