رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

ارسال‌های توصیه شده

از دیدگاه من، شغل مکانیک برای بازیکنان تازه‌وارد یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی محسوب می‌شود. افرادی که تازه وارد سرور می‌شوند و آشناییت زیادی با سیستم‌های بازی ندارند، معمولاً اولین تجربه‌شان با خرابی وسایل نقلیه است. مثلاً فردی که شغل اتوبوس‌رانی را انتخاب می‌کند، ممکن است در میانه‌ی مسیر اتوبوسش خراب شود. در این شرایط، بازی به او پیشنهاد می‌دهد که از Service Mechanic استفاده کند.
به همین دلیل، بیشتر مخاطبان سرویس مکانیک‌ها همین بازیکنان تازه‌کار هستند و مکانیک‌ها باید واقعاً در حال حرکت و خدمت‌رسانی باشند، نه اینکه فقط در نقاطی مثل چهارراه LV یا نزدیک شغل Arms Dealer جمع شوند.

 

مشکل اول: درآمد مکانیک‌ها

در حال حاضر درآمد مکانیک‌ها ثابت و بسیار کم است.

شغل‌های دیگر مثل اتوبوس‌رانی به‌ازای هر ایستگاه 300 دلار به بازیکن می‌دهند، در حالی که مکانیک حتی برای تعمیر کامل هم مبلغ بسیار پایینی دریافت می‌کند.

از طرفی شغل یدک‌کش با تعمیرهای 75 دلاری عملاً ارزش کار مکانیک‌ها را از بین می‌برد.

 

پیشنهاد من:

پرداخت هزینه سرویس بر اساس مسافت طی شده.

به‌ازای هر 1 متر مسیر، مکانیک 1 دلار دریافت کند.

پرداخت این مبلغ توسط سرور انجام شود، نه بازیکن درخواست‌دهنده .

این سیستم باعث می‌شود مکانیک‌ها تشویق شوند واقعاً به درخواست‌ها پاسخ دهند و بازی در این بخش پویا و فعال‌تر شود.
 

مشکل دوم: محدودیت تعداد تعمیرات

مکانیک‌ها برای هر تعمیر فقط 300 دلار می‌توانند دریافت کنند.

این مقدار بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی سرویس است و باعث می‌شود اکثر مکانیک‌ها حاضر به رفتن سرویس‌های طولانی نشوند.

 

پیشنهاد من:

افزایش سقف دریافتی برای تعمیرات.

یا جایگزینی سیستم فعلی با همان مدل مسافت‌محور که در بالا گفته شد.

 

مشکل سوم: باگ سرویس مکانیک‌ها

اگر یک مکانیک درخواست سرویس را قبول کند ولی به چک‌پوینت نرود و فقط از کنار بازیکن عبور کرده و سرویس را انجام دهد، سپس گزینه cancel service را بزند:

سرویس انجام‌شده همچنان در لیست درخواست‌ها باقی می‌ماند.

مکانیک دیگری هم برای همان بازیکن فرستاده می‌شود.

در نتیجه یک بازیکن ممکن است چندین بار توسط مکانیک‌های مختلف سرویس بگیرد، بدون اینکه نیازی باشد.

 

پیشنهاد من:

بعد از انجام موفق سرویس (صرف‌نظر از چک‌پوینت یا موقعیت مکانی)، درخواست باید بلافاصله بسته شود.

در صورت لغو سرویس توسط مکانیک، سیستم باید بررسی کند که آیا بازیکن واقعاً سرویس گرفته یا خیر، سپس آن را آزاد کند.

با تشکر از تیم خوب پشتیبانی آرساکیا خسته نباشید و خداقوت به هلپر ها و ادمین ها 
با احترام، سوگند 

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-867272
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

💡 مکانیک به‌عنوان شغلی با سیستم پاداش و قطعات کمیاب

پاداش رندوم قطعه‌ها بعد از سرویس

هر بار مکانیک سرویس انجام می‌ده (مثلاً 1% یا کمتر احتمال داره) یه قطعه تصادفی دریافت کنه.

قطعات می‌تونن از دسته‌های مختلف باشن: موتور، گیربکس، چرخ، بدنه، الکترونیک.

ساخت ماشین اختصاصی (Endgame برای مکانیک‌ها)

وقتی مکانیک به تعداد مشخصی سرویس برسه (مثلاً 1000 سرویس)، با ترکیب قطعاتی که جمع کرده می‌تونه یه ماشین برای خودش بسازه یا Claim کنه.

این ماشین می‌تونه یه مدل خاص باشه که فقط مکانیک‌ها دسترسی دارن این کار باعث میشه تمام افراد به خاطر اون ماشین تلاش کنن و مکانیکی رو برن (Rare Car).

اقتصاد قطعات در سرور

ماشین‌هایی که پلیرها زیاد استفاده می‌کنن (مثل Sultan، Elegy و …) بعد از مدت طولانی استفاده، یه سری قطعه مهمشون خراب بشه (مثل موتور).

فقط مکانیک‌ها توانایی تهیه و فروش این قطعه‌ها رو داشته باشن → پلیر مجبور میشه با مکانیک تعامل کنه.

مکانیک‌ها این قطعات رو می‌تونن بفروشن، درست مثل پلیس‌ها که Approval یا وکالت می‌فروشن.

مزایای این سیستم برای سرور

مکانیک از یه شغل ساده به یه شغل کلیدی در اقتصاد سرور تبدیل میشه.

انگیزه برای انجام سرویس‌های بیشتر (Farm سرویس) بالا میره چون در نهایت می‌تونه ماشین انحصاری بگیره.

پلیرها برای تعمیر یا خرید قطعه مجبور می‌شن به مکانیک مراجعه کنن → تعامل اجتماعی بیشتر.

بازار قطعات کمیاب (Engine, Turbo, Battery و …) شکل می‌گیره.

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-867534
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

(+)

ویرایش شده توسط Mrhamed
لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-867591
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نظر بنده (+) موفق باشید.

TK

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-867724
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

19 ساعت قبل، Hazal گفته است:

از دیدگاه من، شغل مکانیک برای بازیکنان تازه‌وارد یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی محسوب می‌شود. افرادی که تازه وارد سرور می‌شوند و آشناییت زیادی با سیستم‌های بازی ندارند، معمولاً اولین تجربه‌شان با خرابی وسایل نقلیه است. مثلاً فردی که شغل اتوبوس‌رانی را انتخاب می‌کند، ممکن است در میانه‌ی مسیر اتوبوسش خراب شود. در این شرایط، بازی به او پیشنهاد می‌دهد که از Service Mechanic استفاده کند.
به همین دلیل، بیشتر مخاطبان سرویس مکانیک‌ها همین بازیکنان تازه‌کار هستند و مکانیک‌ها باید واقعاً در حال حرکت و خدمت‌رسانی باشند، نه اینکه فقط در نقاطی مثل چهارراه LV یا نزدیک شغل Arms Dealer جمع شوند.

 

مشکل اول: درآمد مکانیک‌ها

در حال حاضر درآمد مکانیک‌ها ثابت و بسیار کم است.

شغل‌های دیگر مثل اتوبوس‌رانی به‌ازای هر ایستگاه 300 دلار به بازیکن می‌دهند، در حالی که مکانیک حتی برای تعمیر کامل هم مبلغ بسیار پایینی دریافت می‌کند.

از طرفی شغل یدک‌کش با تعمیرهای 75 دلاری عملاً ارزش کار مکانیک‌ها را از بین می‌برد.

 

پیشنهاد من:

پرداخت هزینه سرویس بر اساس مسافت طی شده.

به‌ازای هر 1 متر مسیر، مکانیک 1 دلار دریافت کند.

پرداخت این مبلغ توسط سرور انجام شود، نه بازیکن درخواست‌دهنده .

این سیستم باعث می‌شود مکانیک‌ها تشویق شوند واقعاً به درخواست‌ها پاسخ دهند و بازی در این بخش پویا و فعال‌تر شود.
 

مشکل دوم: محدودیت تعداد تعمیرات

مکانیک‌ها برای هر تعمیر فقط 300 دلار می‌توانند دریافت کنند.

این مقدار بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی سرویس است و باعث می‌شود اکثر مکانیک‌ها حاضر به رفتن سرویس‌های طولانی نشوند.

 

پیشنهاد من:

افزایش سقف دریافتی برای تعمیرات.

یا جایگزینی سیستم فعلی با همان مدل مسافت‌محور که در بالا گفته شد.

 

مشکل سوم: باگ سرویس مکانیک‌ها

اگر یک مکانیک درخواست سرویس را قبول کند ولی به چک‌پوینت نرود و فقط از کنار بازیکن عبور کرده و سرویس را انجام دهد، سپس گزینه cancel service را بزند:

سرویس انجام‌شده همچنان در لیست درخواست‌ها باقی می‌ماند.

مکانیک دیگری هم برای همان بازیکن فرستاده می‌شود.

در نتیجه یک بازیکن ممکن است چندین بار توسط مکانیک‌های مختلف سرویس بگیرد، بدون اینکه نیازی باشد.

 

پیشنهاد من:

بعد از انجام موفق سرویس (صرف‌نظر از چک‌پوینت یا موقعیت مکانی)، درخواست باید بلافاصله بسته شود.

در صورت لغو سرویس توسط مکانیک، سیستم باید بررسی کند که آیا بازیکن واقعاً سرویس گرفته یا خیر، سپس آن را آزاد کند.

با تشکر از تیم خوب پشتیبانی آرساکیا خسته نباشید و خداقوت به هلپر ها و ادمین ها 
با احترام، سوگند 

درود

موافقم (+)

موفق باشید.

:𝑴𝒚 𝑨𝒄𝒄𝒐𝒖𝒏𝒕

DaMouR.png

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-867972
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با افزایش درآمد موافقم (+)

ولی نه به صورت هایی که گفتید

UpRoaR.png

                                    C₁₀H₁₅N

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-868232
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود نظر بنده در رابطه با پیشنهاد شما (+) میباشد‌.

فکر میکنم تکراری باشه.

 

 

 

ePiRuS.png

 

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-868317
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

13 ساعت قبل، Hazal گفته است:

💡 مکانیک به‌عنوان شغلی با سیستم پاداش و قطعات کمیاب

پاداش رندوم قطعه‌ها بعد از سرویس

هر بار مکانیک سرویس انجام می‌ده (مثلاً 1% یا کمتر احتمال داره) یه قطعه تصادفی دریافت کنه.

قطعات می‌تونن از دسته‌های مختلف باشن: موتور، گیربکس، چرخ، بدنه، الکترونیک.

ساخت ماشین اختصاصی (Endgame برای مکانیک‌ها)

وقتی مکانیک به تعداد مشخصی سرویس برسه (مثلاً 1000 سرویس)، با ترکیب قطعاتی که جمع کرده می‌تونه یه ماشین برای خودش بسازه یا Claim کنه.

این ماشین می‌تونه یه مدل خاص باشه که فقط مکانیک‌ها دسترسی دارن این کار باعث میشه تمام افراد به خاطر اون ماشین تلاش کنن و مکانیکی رو برن (Rare Car).

اقتصاد قطعات در سرور

ماشین‌هایی که پلیرها زیاد استفاده می‌کنن (مثل Sultan، Elegy و …) بعد از مدت طولانی استفاده، یه سری قطعه مهمشون خراب بشه (مثل موتور).

فقط مکانیک‌ها توانایی تهیه و فروش این قطعه‌ها رو داشته باشن → پلیر مجبور میشه با مکانیک تعامل کنه.

مکانیک‌ها این قطعات رو می‌تونن بفروشن، درست مثل پلیس‌ها که Approval یا وکالت می‌فروشن.

مزایای این سیستم برای سرور

مکانیک از یه شغل ساده به یه شغل کلیدی در اقتصاد سرور تبدیل میشه.

انگیزه برای انجام سرویس‌های بیشتر (Farm سرویس) بالا میره چون در نهایت می‌تونه ماشین انحصاری بگیره.

پلیرها برای تعمیر یا خرید قطعه مجبور می‌شن به مکانیک مراجعه کنن → تعامل اجتماعی بیشتر.

بازار قطعات کمیاب (Engine, Turbo, Battery و …) شکل می‌گیره.

موافقم ولی اجرا نمیشه (+)

پ.ن: وقتی اسکیل ۵ مکانیکی داری:

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-868379
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نظر بنده در موردِ این پیشنهاد (+) می‌باشد

23d426_25file-000000000e2c61f8964f0c4a14

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-868554
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود، 

نظر بنده نسبت به پیشنهاد شما (+) 

 

 

b0da23_25InShot-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B5

 

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-868603
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام و درود خدمت شما 

نظر بنده راجب پیشنهادی که مطرح کردید (+) میباشد.

موفق باشید.

e5a205_25Screenshot-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%D

 

 

 

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-868616
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

📌 بررسی شغل مکانیک در گیم‌سرور آرساکیا

شغل مکانیکی یکی از مهم‌ترین مشاغل در سرور هست؛ چون هر پلیر در هر شرایطی همیشه به تعمیر ماشین نیاز پیدا می‌کنه.
اما مشکل اینجاست که درآمد مکانیک‌ها در مقایسه با سختی کار و زمان صرف‌شده، با سایر شغل‌ها اصلاً متعادل نیست.


🔧 مقایسه هزینه تعمیر در Pay’n Spray و مکانیک‌ها

اگر یک پلیر به Pay’n Spray مراجعه کنه:

هزینه تعمیر: 100$

هزینه ورود به تعمیرگاه (متغیر): حدود 45$

مثال برای 4 نفر: هزینه نهایی میشه 445$

برای فردی تک نفره دریافت سرویس از تعمیرگاه حدود 145$

اما یک مکانیک با وجود تمام دردسرها (مسافت طولانی، پیدا کردن مشتری در نقشه، دنبال کردن بازیکن در حال حرکت و …) نهایتاً می‌تونه برای یک سرویس 300$ دریافت کنه.

خیلی وقت‌ها هم وقتی مکانیک به محل می‌رسه، پلیر میگه «نمی‌خوام» یا «گرونه» و قبول نمی‌کنه. حتی ممکنه دوباره درخواست بده تا یه یدک‌کش با مبلغ خیلی پایین‌تر بیاد (مثلاً 75$).

❌ این چندگانگی باعث میشه بازیکن‌ها دنبال سرویس ارزان‌تر باشن و مکانیک‌ها عملاً ضرر کنن.
 

💵 درآمد مکانیک در یک ساعت

اگر حداکثری‌ترین حالت رو حساب کنیم:

300$ × 60 سرویس (هر دقیقه یک سرویس) = 18,000$ در یک ساعت

اما این حالت فقط روی کاغذ ممکنه و در عمل کمتر از این رقم درمیاد. با این وجود باز هم نسبت به سایر شغل‌ها اختلاف زیادی داره.
❓ چقد باید یه مکانیک کار کنه تا یه ماشین یا یه موتور خوب بخره ؟ 
18,000$ در یک ساعت * درامد در 24 ساعت"بدون خوابیدن زندگی رباتیک😂🤖" = 432,000$ قیمت یه موتور NRG 3.5M حدودا 8 وز و نیم کار کنه تازه در شرایطی که همیشه مشتری داشته باشه تا بتونه یه موتور بخره !


🚌 مقایسه با سایر شغل‌ها "اتوبوس رانی"

اتوبوس‌رانی (LV)

هر ایستگاه: حدود 380$

تست انجام‌شده:

شروع: 266,455$ → پایان: 273,977$

زمان: 8 دقیقه

سود: 7,522$

میانگین درآمد ساعتی: 56,415$

شروع اتوبوس رانی "برای دیدن عکس بزرگتر روی عکس کلیک کنید"
a0a623_25AG-SA-0022.jpg



پایان اتوبوس رانی "برای دیدن عکس بزرگتر روی عکس کلیک کنید"

a0a623_25AG-SA-0023.jpg

 

 

Arms Dealer (متریال)

Skill 5 → هر بار 5000 متریال می‌گیره (میانگین 2 تا 4 دقیقه)

هزینه خرید 5000 متریال: 450$

فروش 200,000 متریال: 130,000$ (یعنی 40 بار رفت و برگشت)

زمان: بین 80 دقیقه (حرفه‌ای‌ها) تا 240 دقیقه (تازه‌کارها)

میانگین برای فرد معمولی (3 دقیقه رفت و برگشت):

هر بار: 3,250$ سود

هر ساعت: 65,000$ درآمد

 

⚖️ نتیجه‌گیری

درآمد مکانیک در حالت حداکثر 18,000$ در ساعت هست.

در حالی که مشاغلی مثل اتوبوس یا Arms Dealer درآمدی چندین برابر دارن (مثلاً Arms Dealer حدود 65,000$ در ساعت).

مکانیک‌ها باید نرخ ثابت و مشخص داشته باشن (نه بین 1$ تا 300$ متغیر) تا بازیکن‌ها دنبال ارزون‌تر نگردن و عدالت برای همه برقرار باشه.

خدمات مکانیک ارزش بیشتری داره، چون سرویس در محل ارائه میشه و همیشه مورد نیاز همه پلیرهاست. "بیاید باهم به اون بازیکن تازه واردی فکر کنیم که اول اشاره کردم میاد توی بازی و با Service Mechnic مواجه میشه!"

به نظر من باید تعادل اقتصادی بین همه شغل‌ها ایجاد بشه تا هیچ شغلی خیلی کم‌درآمد یا خیلی پر‌درآمد نباشه.
از همه دوستان هم می‌خوام اگر تجربه‌ای در شغل‌های مختلف دارن، میانگین درآمد ساعتی رو مثل مثال بالا حساب کنن تا یک دید کلی برای بالانس بهتر به وجود بیاد.

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/82297-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9/#findComment-868846
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...