ALPINA ارسال شده در August 13 اشتراک گذاری ارسال شده در August 13 وقتی میگیم یه ماشین FWD هست، یعنی نیروی موتور مستقیماً به چرخای جلو منتقل میشه. این یعنی چرخای جلو هم میکشن و هم فرمان میدن. چون موتور و سیستم انتقال قدرت جلو هست، وزن جلو بیشتره و این باعث میشه توی جادههای خیس یا برفی کشش بهتری داشته باشه. بیشتر ماشینای اقتصادی از این سیستم استفاده میکنن چون سادهتره، ارزونتر درمیاد و مصرف سوخت رو هم کمتر میکنه. فقط نقطهضعفش اینه که توی پیچهای تند یا شتابگیری شدید، مخصوصاً توی ماشینای قوی، کنترلش سخت میشه. اما RWD برعکس قبلیه. یعنی نیروی موتور میره به چرخای عقب. این باعث میشه ماشین رو از عقب هل بده و فرمان فقط توسط چرخای جلو انجام بشه. اینجوری تقسیم وزن بهتره و تعادل ماشین توی پیچها بیشتره، واسه همینم ماشینای اسپرت یا لوکس معمولاً RWD هستن. البته چون چرخای عقب دارن هل میدن، اگه سطح جاده لغزنده باشه، کنترل ماشین سختتر میشه و احتمال هرزگردی زیاده، مخصوصاً اگه راننده حرفهای نباشه. سیستم 4WD معمولاً یه سیستم قابل فعالسازیه که توی شرایط خاص مثل آفرود یا زمینهای لغزنده استفاده میشه. توی حالت عادی ممکنه فقط دو چرخ نیرو بگیرن، ولی وقتی سیستم فعال بشه، نیرو به هر چهار چرخ منتقل میشه. بعضی از این سیستمها دنده کمک هم دارن که واسه مسیرای خیلی سخت مثل گل، سنگ یا سربالایی تند لازمه. این سیستم توی ماشینای شاسیبلند واقعی مثل پاترول یا لندکروزر استفاده میشه. البته به خاطر وزن زیاد و مصرف بالاتر، واسه استفاده روزمره چندان منطقی نیست. اما AWD یه چیز دیگست. معمولاً نیروی موتور به طور دائم یا نیمهدائم بین چهار چرخ تقسیم میشه، ولی این تقسیم نیرو هوشمنده. یعنی ماشین خودش تشخیص میده کدوم چرخ به نیرو نیاز داره و همون موقع قدرت رو به اون سمت میفرسته. این سیستم بیشتر توی SUVها و کراساوورها یا بعضی ماشینای اسپرت استفاده میشه و هدفش ایجاد تعادل و چسبندگی بیشتره، مخصوصاً توی شرایط آبوهوایی نامساعد. نسبت به ۴WD پیچیدهتر و گرونتره، ولی رانندگی راحتتر و ایمنتری رو ارائه میده. نقل قول لای درختایی رشد کردیم که به تبر میگفتن تقدیر... لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/ به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Sath1 ارسال شده در August 13 اشتراک گذاری ارسال شده در August 13 بنظرم دوره تخصصی و اموزشی بزاری سنگین تره یکم برو سمت موتورو یاتاقانو اینا نقل قول AQ On Top لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-859217 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
AshkanX ارسال شده در August 14 اشتراک گذاری ارسال شده در August 14 نه این حقیقت ندارد نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-859931 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
100 ارسال شده در August 17 اشتراک گذاری ارسال شده در August 17 چه حالی داری نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-862679 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
daiya ارسال شده در August 17 اشتراک گذاری ارسال شده در August 17 در ۱۴۰۴/۵/۲۳ در 01:42، maniqurtz گفته است: وقتی میگیم یه ماشین FWD هست، یعنی نیروی موتور مستقیماً به چرخای جلو منتقل میشه. این یعنی چرخای جلو هم میکشن و هم فرمان میدن. چون موتور و سیستم انتقال قدرت جلو هست، وزن جلو بیشتره و این باعث میشه توی جادههای خیس یا برفی کشش بهتری داشته باشه. بیشتر ماشینای اقتصادی از این سیستم استفاده میکنن چون سادهتره، ارزونتر درمیاد و مصرف سوخت رو هم کمتر میکنه. فقط نقطهضعفش اینه که توی پیچهای تند یا شتابگیری شدید، مخصوصاً توی ماشینای قوی، کنترلش سخت میشه. اما RWD برعکس قبلیه. یعنی نیروی موتور میره به چرخای عقب. این باعث میشه ماشین رو از عقب هل بده و فرمان فقط توسط چرخای جلو انجام بشه. اینجوری تقسیم وزن بهتره و تعادل ماشین توی پیچها بیشتره، واسه همینم ماشینای اسپرت یا لوکس معمولاً RWD هستن. البته چون چرخای عقب دارن هل میدن، اگه سطح جاده لغزنده باشه، کنترل ماشین سختتر میشه و احتمال هرزگردی زیاده، مخصوصاً اگه راننده حرفهای نباشه. سیستم 4WD معمولاً یه سیستم قابل فعالسازیه که توی شرایط خاص مثل آفرود یا زمینهای لغزنده استفاده میشه. توی حالت عادی ممکنه فقط دو چرخ نیرو بگیرن، ولی وقتی سیستم فعال بشه، نیرو به هر چهار چرخ منتقل میشه. بعضی از این سیستمها دنده کمک هم دارن که واسه مسیرای خیلی سخت مثل گل، سنگ یا سربالایی تند لازمه. این سیستم توی ماشینای شاسیبلند واقعی مثل پاترول یا لندکروزر استفاده میشه. البته به خاطر وزن زیاد و مصرف بالاتر، واسه استفاده روزمره چندان منطقی نیست. اما AWD یه چیز دیگست. معمولاً نیروی موتور به طور دائم یا نیمهدائم بین چهار چرخ تقسیم میشه، ولی این تقسیم نیرو هوشمنده. یعنی ماشین خودش تشخیص میده کدوم چرخ به نیرو نیاز داره و همون موقع قدرت رو به اون سمت میفرسته. این سیستم بیشتر توی SUVها و کراساوورها یا بعضی ماشینای اسپرت استفاده میشه و هدفش ایجاد تعادل و چسبندگی بیشتره، مخصوصاً توی شرایط آبوهوایی نامساعد. نسبت به ۴WD پیچیدهتر و گرونتره، ولی رانندگی راحتتر و ایمنتری رو ارائه میده. واکنش پراید نقل قول چگونه میشه شاد بود تواین دنیایه غمگین لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-862685 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ALPINA ارسال شده در August 17 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در August 17 14 دقیقه قبل، RADMAN گفته است: چه حالی داری وقتی کارت شغلت این باشه بهش عشق میورزی شاید فک کنی اینجا فضای گیمه چه ربطی داره؟؟ ولی همینکه یه نفر مثل شما بیاد بخونه یه چیزی گیرش بیاد واسم کافیه❤ نقل قول لای درختایی رشد کردیم که به تبر میگفتن تقدیر... لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-862709 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Bridger ارسال شده در August 17 اشتراک گذاری ارسال شده در August 17 9 ساعت قبل، immi گفته است: واکنش پراید خوب بود نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-863290 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Eskenas ارسال شده در August 28 اشتراک گذاری ارسال شده در August 28 مفید بود نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-873982 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
mobin56 ارسال شده در سهشنبه در 16:00 اشتراک گذاری ارسال شده در سهشنبه در 16:00 عالی بود نقل قول ادمی را ادمیت لازم است. عود را گر بو نباشد هیزم است:) ️ لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-938297 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Qaf ارسال شده در سهشنبه در 16:11 اشتراک گذاری ارسال شده در سهشنبه در 16:11 در ۱۴۰۴/۵/۲۳ در 01:42، ALPINA گفته است: وقتی میگیم یه ماشین FWD هست، یعنی نیروی موتور مستقیماً به چرخای جلو منتقل میشه. این یعنی چرخای جلو هم میکشن و هم فرمان میدن. چون موتور و سیستم انتقال قدرت جلو هست، وزن جلو بیشتره و این باعث میشه توی جادههای خیس یا برفی کشش بهتری داشته باشه. بیشتر ماشینای اقتصادی از این سیستم استفاده میکنن چون سادهتره، ارزونتر درمیاد و مصرف سوخت رو هم کمتر میکنه. فقط نقطهضعفش اینه که توی پیچهای تند یا شتابگیری شدید، مخصوصاً توی ماشینای قوی، کنترلش سخت میشه. اما RWD برعکس قبلیه. یعنی نیروی موتور میره به چرخای عقب. این باعث میشه ماشین رو از عقب هل بده و فرمان فقط توسط چرخای جلو انجام بشه. اینجوری تقسیم وزن بهتره و تعادل ماشین توی پیچها بیشتره، واسه همینم ماشینای اسپرت یا لوکس معمولاً RWD هستن. البته چون چرخای عقب دارن هل میدن، اگه سطح جاده لغزنده باشه، کنترل ماشین سختتر میشه و احتمال هرزگردی زیاده، مخصوصاً اگه راننده حرفهای نباشه. سیستم 4WD معمولاً یه سیستم قابل فعالسازیه که توی شرایط خاص مثل آفرود یا زمینهای لغزنده استفاده میشه. توی حالت عادی ممکنه فقط دو چرخ نیرو بگیرن، ولی وقتی سیستم فعال بشه، نیرو به هر چهار چرخ منتقل میشه. بعضی از این سیستمها دنده کمک هم دارن که واسه مسیرای خیلی سخت مثل گل، سنگ یا سربالایی تند لازمه. این سیستم توی ماشینای شاسیبلند واقعی مثل پاترول یا لندکروزر استفاده میشه. البته به خاطر وزن زیاد و مصرف بالاتر، واسه استفاده روزمره چندان منطقی نیست. اما AWD یه چیز دیگست. معمولاً نیروی موتور به طور دائم یا نیمهدائم بین چهار چرخ تقسیم میشه، ولی این تقسیم نیرو هوشمنده. یعنی ماشین خودش تشخیص میده کدوم چرخ به نیرو نیاز داره و همون موقع قدرت رو به اون سمت میفرسته. این سیستم بیشتر توی SUVها و کراساوورها یا بعضی ماشینای اسپرت استفاده میشه و هدفش ایجاد تعادل و چسبندگی بیشتره، مخصوصاً توی شرایط آبوهوایی نامساعد. نسبت به ۴WD پیچیدهتر و گرونتره، ولی رانندگی راحتتر و ایمنتری رو ارائه میده. عالی بود اطلاعاتتون. موفق باشید. نقل قول <<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-938312 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
KaMeLaN ارسال شده در چهارشنبه در 01:41 اشتراک گذاری ارسال شده در چهارشنبه در 01:41 در ۱۴۰۴/۵/۲۳ در 01:42، ALPINA گفته است: وقتی میگیم یه ماشین FWD هست، یعنی نیروی موتور مستقیماً به چرخای جلو منتقل میشه. این یعنی چرخای جلو هم میکشن و هم فرمان میدن. چون موتور و سیستم انتقال قدرت جلو هست، وزن جلو بیشتره و این باعث میشه توی جادههای خیس یا برفی کشش بهتری داشته باشه. بیشتر ماشینای اقتصادی از این سیستم استفاده میکنن چون سادهتره، ارزونتر درمیاد و مصرف سوخت رو هم کمتر میکنه. فقط نقطهضعفش اینه که توی پیچهای تند یا شتابگیری شدید، مخصوصاً توی ماشینای قوی، کنترلش سخت میشه. اما RWD برعکس قبلیه. یعنی نیروی موتور میره به چرخای عقب. این باعث میشه ماشین رو از عقب هل بده و فرمان فقط توسط چرخای جلو انجام بشه. اینجوری تقسیم وزن بهتره و تعادل ماشین توی پیچها بیشتره، واسه همینم ماشینای اسپرت یا لوکس معمولاً RWD هستن. البته چون چرخای عقب دارن هل میدن، اگه سطح جاده لغزنده باشه، کنترل ماشین سختتر میشه و احتمال هرزگردی زیاده، مخصوصاً اگه راننده حرفهای نباشه. سیستم 4WD معمولاً یه سیستم قابل فعالسازیه که توی شرایط خاص مثل آفرود یا زمینهای لغزنده استفاده میشه. توی حالت عادی ممکنه فقط دو چرخ نیرو بگیرن، ولی وقتی سیستم فعال بشه، نیرو به هر چهار چرخ منتقل میشه. بعضی از این سیستمها دنده کمک هم دارن که واسه مسیرای خیلی سخت مثل گل، سنگ یا سربالایی تند لازمه. این سیستم توی ماشینای شاسیبلند واقعی مثل پاترول یا لندکروزر استفاده میشه. البته به خاطر وزن زیاد و مصرف بالاتر، واسه استفاده روزمره چندان منطقی نیست. اما AWD یه چیز دیگست. معمولاً نیروی موتور به طور دائم یا نیمهدائم بین چهار چرخ تقسیم میشه، ولی این تقسیم نیرو هوشمنده. یعنی ماشین خودش تشخیص میده کدوم چرخ به نیرو نیاز داره و همون موقع قدرت رو به اون سمت میفرسته. این سیستم بیشتر توی SUVها و کراساوورها یا بعضی ماشینای اسپرت استفاده میشه و هدفش ایجاد تعادل و چسبندگی بیشتره، مخصوصاً توی شرایط آبوهوایی نامساعد. نسبت به ۴WD پیچیدهتر و گرونتره، ولی رانندگی راحتتر و ایمنتری رو ارائه میده. اونی که پراید داره کاری به دیفرانسیل نداره ولی واقعا مطلب مفید و جالبی بود ممنون بابت وقتی که گذاشتی ، موفق باشید نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-938694 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
RoDaKi ارسال شده در 3 ساعت قبل اشتراک گذاری ارسال شده در 3 ساعت قبل مفید بود نقل قول همه داداشام رفتن نمیدونم چرا نمیارم گیرشون لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-942879 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Legendary ارسال شده در 3 ساعت قبل اشتراک گذاری ارسال شده در 3 ساعت قبل کاملاً درست و مفید. نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81265-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%DA%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87%D8%9F/#findComment-942885 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.