maniqurtz ارسال شده در چهارشنبه در 22:09 اشتراک گذاری ارسال شده در چهارشنبه در 22:09 گیربکس اتومات انواع مختلفی داره که هر کدوم ساختار و عملکرد خاص خودشونو دارن: گیربکس اتوماتیک معمولی (AT) با مبدل گشتاور کار میکنه، نرمه و راحت. تو ماشینای قدیمیتر و بعضی مدلای جدید هنوز استفاده میشه. گیربکس CVT دندهی مشخص نداره، از پولی و تسمه استفاده میکنه. تعویض دنده حس نمیشه و خیلی نرمه. بیشتر تو ماشینای اقتصادی و هیبریدی استفاده میشه. گیربکس دوکلاچه (DCT یا DSG) دو تا کلاچ داره برای دندههای زوج و فرد. تعویض دندههاش خیلی سریعه و حس اسپرتتری میده. تو ماشینای لوکس و اسپرت بیشتر دیده میشه. گیربکس AMT (اتوماتشدهی دستی) همون گیربکس دستییه که کلاچ و تعویض دندهش خودکاره. ارزونتره ولی نرمی گیربکسای دیگه رو نداره. گیربکس تیپترونیک یا شیفتترونیک در اصل همون AT یا DCT هست، ولی اجازه میده راننده خودش هم دنده رو عوض کنه اگه بخواد. (از نظری ظاهری همان cvt میباشد) گیربکسهای هیبریدی و برقی (e-CVT یا e-Drive) مخصوص ماشینای هیبریدی یا برقیان. بعضیاشون اصلاً دندهی واقعی ندارن و یه جور دیگه کار میکنن. نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/81264-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3/ به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.