maniqurtz ارسال شده در شنبه در 12:24 اشتراک گذاری ارسال شده در شنبه در 12:24 تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمیگرده به ترکیب مولکولی این دوتا. هوایی که توی آپاراتیها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه: ۷۸٪ نیتروژن ۲۱٪ اکسیژن و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب ولی وقتی میگن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص! تفاوت اصلی اینجاست: مولکول نیتروژن بزرگتر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگزدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره اما اکسیژن، مولکولش کوچیکتره و راحتتر از بافت لاستیک رد میشه رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت میتونه به رینگ یا والف آسیب بزنه نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/ به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
AshkanX ارسال شده در شنبه در 12:28 اشتراک گذاری ارسال شده در شنبه در 12:28 (ویرایش شده) سبک تر شدن لاستیک ، مصرف سوخت کمتر در عین حال احتمال چپ کردن بیشتر ویرایش شده شنبه در 12:28 توسط AshkanX نقل قول !Be like the ocean Calm but deep Karmania لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-845608 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
maniqurtz ارسال شده در شنبه در 13:26 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در شنبه در 13:26 57 دقیقه قبل، AshkanX گفته است: سبک تر شدن لاستیک ، مصرف سوخت کمتر در عین حال احتمال چپ کردن بیشتر دقیقا نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-845659 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
TeriYaki ارسال شده در 23 ساعت قبل اشتراک گذاری ارسال شده در 23 ساعت قبل Wow نقل قول Persion Gulf For Ever : My Account لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-846881 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
VirusX ارسال شده در 23 ساعت قبل اشتراک گذاری ارسال شده در 23 ساعت قبل جالب بود نقل قول "My acc""My Bro" لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-846890 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
KINGSHOTER ارسال شده در 20 ساعت قبل اشتراک گذاری ارسال شده در 20 ساعت قبل در ۱۴۰۴/۵/۱۱ در 15:54، maniqurtz گفته است: تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمیگرده به ترکیب مولکولی این دوتا. هوایی که توی آپاراتیها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه: ۷۸٪ نیتروژن ۲۱٪ اکسیژن و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب ولی وقتی میگن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص! تفاوت اصلی اینجاست: مولکول نیتروژن بزرگتر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگزدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره اما اکسیژن، مولکولش کوچیکتره و راحتتر از بافت لاستیک رد میشه رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت میتونه به رینگ یا والف آسیب بزنه عالی بود نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-847027 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.