maniqurtz ارسال شده در شنبه در 12:24 اشتراک گذاری ارسال شده در شنبه در 12:24 تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمیگرده به ترکیب مولکولی این دوتا. هوایی که توی آپاراتیها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه: ۷۸٪ نیتروژن ۲۱٪ اکسیژن و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب ولی وقتی میگن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص! تفاوت اصلی اینجاست: مولکول نیتروژن بزرگتر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگزدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره اما اکسیژن، مولکولش کوچیکتره و راحتتر از بافت لاستیک رد میشه رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت میتونه به رینگ یا والف آسیب بزنه نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/ به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
AshkanX ارسال شده در شنبه در 12:28 اشتراک گذاری ارسال شده در شنبه در 12:28 (ویرایش شده) سبک تر شدن لاستیک ، مصرف سوخت کمتر در عین حال احتمال چپ کردن بیشتر ویرایش شده شنبه در 12:28 توسط AshkanX نقل قول !Be like the ocean Calm but deep Karmania لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-845608 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
maniqurtz ارسال شده در شنبه در 13:26 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در شنبه در 13:26 57 دقیقه قبل، AshkanX گفته است: سبک تر شدن لاستیک ، مصرف سوخت کمتر در عین حال احتمال چپ کردن بیشتر دقیقا نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-845659 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
TeriYaki ارسال شده در دیروز در 11:28 اشتراک گذاری ارسال شده در دیروز در 11:28 Wow نقل قول Persion Gulf For Ever : My Account لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-846881 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
VirusX ارسال شده در دیروز در 11:41 اشتراک گذاری ارسال شده در دیروز در 11:41 جالب بود نقل قول "My acc""My Bro" لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-846890 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
KINGSHOTER ارسال شده در 23 ساعت قبل اشتراک گذاری ارسال شده در 23 ساعت قبل در ۱۴۰۴/۵/۱۱ در 15:54، maniqurtz گفته است: تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمیگرده به ترکیب مولکولی این دوتا. هوایی که توی آپاراتیها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه: ۷۸٪ نیتروژن ۲۱٪ اکسیژن و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب ولی وقتی میگن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص! تفاوت اصلی اینجاست: مولکول نیتروژن بزرگتر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگزدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره اما اکسیژن، مولکولش کوچیکتره و راحتتر از بافت لاستیک رد میشه رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت میتونه به رینگ یا والف آسیب بزنه عالی بود نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/79652-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/#findComment-847027 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.