maniqurtz ارسال شده در پنجشنبه در 21:04 اشتراک گذاری ارسال شده در پنجشنبه در 21:04 تیونینگ توی چند تا استیج مختلف دستهبندی میشه که هر کدوم یه سطحی از تقویت رو شامل میشن. این استیجها بهطور کلی از تغییرات سبک و کمخرج شروع میشن و میرن به سمت تغییرات عمیق و گرونتر. بیاین مرحلهبهمرحله بگیم چی به چیه: استیج ۱ (Stage 1) – تقویت اولیه و سبک اینجا بیشتر بحث بهینهسازی ماشین توی همون پلتفرم فابریکشه. تغییراتی که توی استیج ۱ انجام میدی، معمولاً کمهزینه و سادهان و نیاز به دستکاری اساسی موتور ندارن. مثل: فیلتر هوای اسپرت : باعث میشه هوای بیشتری وارد موتور بشه و احتراق بهتری داشته باشی. اگزوز افترمارکت : دود بهتر خارج میشه، یه مقدار عملکرد موتور بهتر میشه و صدای باحالتری هم میده. ریمپ ECU : کامپیوتر ماشین رو تنظیم میکنن که واکنش گاز سریعتر بشه و یه مقدار قدرت بیشتری بگیری. شمعهای قویتر و وایرهای بهتر : جرقهی قویتر، احتراق بهتر، مصرف کمتر. کیت مکش هوا : ورود هوای خنکتر، راندمان بهتر. اینا یه مقدار قدرت و شتاب رو بهتر میکنن، بدون اینکه ماشین اذیت بشه. مناسب استفادهی شهریه و مصرف سوخت رو زیاد بالا نمیبره. استیج ۲ (Stage 2) – افزایش توان با تغییرات مکانیکی بیشتر اینجا وارد تغییرات عمیقتری میشیم که تأثیر بیشتری روی قدرت ماشین داره. تو این مرحله، معمولاً این کارا انجام میشه: هدرز و اگزوز کامل : به جای منیفولد دود فابریک، یه هدرز نصب میشه که گازهای خروجی سریعتر تخلیه بشن و یه مقدار قدرت بگیری. اینترکولر بزرگتر (برای ماشینای توربو) : هوای خنکتری به موتور میرسه، احتراق قویتر میشه. کیت کلاچ تقویتشده : قدرت و گشتاور بیشتری که تولید میشه رو بهتر منتقل کنه و لیز نخوره. پولی سبکتر و فلایویل سبک : موتور راحتتر دور میگیره و سریعتر گاز میخوره. سیستم سوخترسانی قویتر : پمپ بنزین قویتر و انژکتورهای بزرگتر برای تأمین سوخت بیشتر. اینجا دیگه ماشینت یه مقدار خشنتر میشه، ولی هنوز میتونی توی خیابون ازش استفاده کنی. البته مصرف سوخت یه کم بالا میره و شاید یه مقدار هم ماشین خشکتر بشه. استیج ۳ (Stage 3) – آمادهی پیست و مسابقه! اینجا دیگه کار از تغییرات سطحی گذشته و باید یه سری قطعات اساسی رو عوض کنی. استیج ۳ برای خیابون یه مقدار زیادیه و بیشتر ماشینهای مسابقهای توی این استیج قرار میگیرن. اینجا معمولاً این کارا رو انجام میدن: توربو یا سوپرشارژر بزرگتر : هوای خیلی بیشتری وارد موتور میشه و قدرت میره بالا. تقویت کامل موتور (شاتون، پیستون، میللنگ و …) : چون فشار خیلی زیاده، قطعات باید قویتر بشن. گیربکس تقویتشده : برای تحمل گشتاور بالا و تعویض دندههای سریعتر. نصب ECU استندلون ( افترمارکت) : همهی این تغییرات رو با هم هماهنگ میکنه که موتور درست کار کنه. این استیج برای استفادهی روزمره مناسب نیست، چون مصرف سوختش بالاست، استهلاک داره، و حتی ممکنه ماشینت از معاینه فنی رد نشه! بیشتر برای عشقماشینای پیستی مناسبه. نقل قول Looks like a ghost ...You cant Chase me لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/78393-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AC/ به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
AshkanX ارسال شده در جمعه در 06:25 اشتراک گذاری ارسال شده در جمعه در 06:25 خسته نباشید نقل قول !Be like the ocean Calm but deep Ashkan لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/78393-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AC/#findComment-836537 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
maniqurtz ارسال شده در دیروز در 10:56 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در دیروز در 10:56 در ۱۴۰۴/۵/۳ در 09:55، Oneiros گفته است: خسته نباشید مچکرم نقل قول Looks like a ghost ...You cant Chase me لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/78393-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AC/#findComment-838049 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.