رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

معرفی سریال حشاشین


Luminar

ارسال‌های توصیه شده

the-assassins-alamout-castle.jpg

 

سریال قاتلین یا حشاشین (The Assassins) ساخته‌ی کشور مصر است که وقایع تاریخی قرن یازدهم و گروه الحشاشین را به تصویر می‌کشد؛ اثری که ژانر اکشن، ماجراجویی و بیوگرافی دارد.

 

وقایع سریال در بستری تاریخی در قرن یازدهم اتفاق می‌افتد؛ جایی که رهبر قاتلین یعنی حسن الصباح به تصویر کشیده می‌شود. او رهبری گروهی را برعهده داشت که به ترورهای خونین شخصیت‌های سرشناس در آن دوره‌ی تاریخی معروف بودند. حسن الصباح گروهی از فداکارترین پیروان آیین اسماعیلیه را گرد هم آورد؛ گروهی از قاتلان شیعه در کوه‌های ایران و سوریه. آن‌ها قلب پادشاهان و حاکمان را به وحشت می‌انداختند و چندین شخصیت مهم تاریخی را ترور می‌کردند. این سریال ۳۰ قسمتی به کارگردانی پیتر میمی، ساخته شده است.

 

این سریال پرخرج و پرهزینه توانسته نمره‌ی ۷.۸ را در سایت IMDB کسب کند. با وجود اینکه اکثر بینندگان (خصوصا مخاطبان ایرانی) این مجموعه را دوست داشتند، اما برخی‌ها هم معتقد بودند که سازندگان این سریال دقت تاریخی بالایی به خرج ندادند و چندین نقطه از داستان، نادرستی‌های تاریخی دیده می‌شود؛

 

علاوه‌بر زبان و گویش عامیانه، یکی از اشتباهاتی که حسابی صدای بیننده‌ها را درآورده، معماری اسلامی مساجدی است که در شهر اصفهان نشان داده می‌شود؛ در آن برهه زمانی، مساجد باید با معماری دوران سلجوقی به تصویر کشیده می‌شدند درحالی‌که معماری مساجد نشان داده شده، مربوط‌به معماری مغول هند است. در ادامه‌ی این بحث، موضوع گلدسته‌های مساجدی که در قاهره هم نشان داده می‌شود، به میان می‌آید؛ معماری و طراحی‌ای که از این گلدسته‌ها به مخاطب نشان داده می‌شود، به قرن یازدهم تعلق ندارد. اما خب با وجود تمام این مسائل، باز هم سریال الحشاشین، به‌شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در کمتر از ۲۴ ساعت، چیزی حدود یک میلیون بار دیده شد.

 

اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی هم مقدمه‌ای برای این سریال برای شما شرح دهیم، می‌توانیم اینطور بگوییم: حسن صباح یک رهبر مذهبی و نظامی، بنیانگذار فرقه اسماعیلیه نزاری بود که به‌طور گسترده با نام حشاشین یا فرقه‌ی قاتلین شناخته می‌شود؛ او همچنین در دولت اسماعیلیه نزاری، از سال ۱۰۹۰ تا ۱۱۲۴ پس از میلاد، حکومت کرد. صباح درکنار نقش خود به‌عنوان یک رهبر توانمند، یک محقق برجسته در ریاضیات، به‌ویژه در هندسه و همچنین نجوم و فلسفه، به‌ویژه در معرفت‌شناسی بود. او در غرب به نامِ پیرمرد کوهستان (Old Man of the Mountain) معروف شد؛ نامی که در نوشته‌های مارکوپولو به او داده شد که به مالکیت فرقه، بر قلعه کوهستانی فرمانروایی الموت اشاره داشت.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دیدمش یک بار ولی خب

 

 

    ᴺᴼ ᴼᴺᴱ ᴵˢ ᴹᴼᴿᴱ 

       ᴵᴹᴾᴼᴿᵀᴬᴺᵀ ᵀᴴᴬᴺ ᵞᴼᵁ

         «هیچکَس اَز خودِت مُهم تر نیست..! »e0a516_2457990745982526494123.gif

Peak.pnge0a516_2457990745982526494123.gif

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...