Lucifer444 ارسال شده در December 21, 2020 اشتراک گذاری ارسال شده در December 21, 2020 ۱۰ حقیقت دیوانه وار درباره ایکس باکس وان که نمی دانید برند ایکس باکس از ابتدای راه خود شروع سختی داشت، اگرچه با در نظر گرفتن مسیری که در برابر پلیاستیشن غیرقابل کنترل در سالیان اخیر طی کرده است، آن شروع سخت چیز چندان عجیبی نیست. به نظر میرسد که صرفا تاریخ در حال تکرار کردن خودش است. اولین نمونه از این کنسول در سال ۲۰۰۱ توسط شرکتی عرضه شد که در آن زمان به تازگی از شر یک سری سیستمعامل رایانههای شخصی خلاص شده بود. ورود و یا حتی شاید بتوان گفت که هجوم مایکروسافت به دنیای کنسولهای بازی تقریبا غیرمنتظره بود، علیالخصوص با وجود اینکه غول عظیمی مثل سگا، در حال کنار رفتن از بازار بود و شرکتی مثل سونی با وجود کنسول پلیاستیشن 2 غیرقابل شکست به نظر میرسید. با وجود تمام مصائب و مشکلات اما مایکروسافت با وجود جواهری به اسم Halo: Combat Evolved به مسیر خود ادامه داد و علیرغم مشکلاتی مثل کنترلرهایی با سایزی بیش از حد بزرگ و یا ناکارا بودن یک سری از طراحیها توانست که شهرت نسبتا خوبی در بازار پیدا کند و به خانههای بازیکنان راه یابد. نوبت به کنسول ایکس باکس 360 رسید و حالا فرصتی برای مایکروسافت پیش آمده بود تا بدرخشد. مردم گرافیک بهتر و کنسول اصیلتری را میدیدند که قدرت بهتری به نمایش گذاشته بود و مشکلات سونی با کنسول پلیاستیشن 3 مثل قیمت بیش از حد زیاد آن و عدم برآوردهکردن تقاضاهای کاربران، باعث شد تا مایکروسافت در بین بازیکنان با استقبال بسیار بیشتری نسبت قبل مواجه شود. در حال حاضر، رقابت بین جدیدترین کنسول آنها و کنسول «برای گیمرهای» شرکت سونی کاملا به سود مشتریان شده، چرا که آنها با ارائههای تخفیفهای مختلف سعی در جذب کاربران دارند. اما با تمام اینها، هیچ کدام از این شرکتها به سادگی به جایگاه امروز خود نرسیدهاند؛ در حقیقت، در برخی نقاط در تاریخ همه چیز میتوانست کاملا دگرگون شود. بازی Sonic تا آستانه به پیش راندن تاریخ عرضه کل Xbox جلو رفت. ظاهرا به نظر میرسد که پس از بازخوردهای فاجعهباری که کنسول Dreamcast شرکت Sega با آن مواجه شد و پیامدهای بزرگ آن یعنی تصمیم این شرکت برای کنارهگیری از دنیای سختافزار و ادامه فعالیت به عنوان یک شرکت نرمافزار محور، شرکت مایکروسافت قصد داشته تا فرنچایز Sonic را قبل از ورودش به این صنعت در سال ۲۰۰۱ تحت مالکیت خود در بیاورد. دلیل به سرانجام نرسیدن این طرح عدم اعتماد آقای بیل گیتس به این بود که شرکت Sega توانایی سرشاخ شدن با سونی در اوایل دههی ۲۰۰۰ را دارد بنابراین تصمیم گرفتند تا خودشان این کار را بکنند. تاریخ کنسولها و بازیهای ویدئویی بسیار متفاوت میشد اگرکه نسلهای بعدی بچهها با این فکر بزرگ میشدند که Sonic متعلق به کنسول Xbox است. تا قبل از اینکه Xbox قطعی شود، حدود ۳۵ نام مختلف برای این کنسول انتخاب شده بودند ۱۰ حقیقت دیوانه وار درباره ایکس باکس وان که نمی دانید امید بصیری1 سال و 6 ماه و 21 روز پیش برند ایکس باکس از ابتدای راه خود شروع سختی داشت، اگرچه با در نظر گرفتن مسیری که در برابر پلیاستیشن غیرقابل کنترل در سالیان اخیر طی کرده است، آن شروع سخت چیز چندان عجیبی نیست. به نظر میرسد که صرفا تاریخ در حال تکرار کردن خودش است. اولین نمونه از این کنسول در سال ۲۰۰۱ توسط شرکتی عرضه شد که در آن زمان به تازگی از شر یک سری سیستمعامل رایانههای شخصی خلاص شده بود. ورود و یا حتی شاید بتوان گفت که هجوم مایکروسافت به دنیای کنسولهای بازی تقریبا غیرمنتظره بود، علیالخصوص با وجود اینکه غول عظیمی مثل سگا، در حال کنار رفتن از بازار بود و شرکتی مثل سونی با وجود کنسول پلیاستیشن 2 غیرقابل شکست به نظر میرسید. با وجود تمام مصائب و مشکلات اما مایکروسافت با وجود جواهری به اسم Halo: Combat Evolved به مسیر خود ادامه داد و علیرغم مشکلاتی مثل کنترلرهایی با سایزی بیش از حد بزرگ و یا ناکارا بودن یک سری از طراحیها توانست که شهرت نسبتا خوبی در بازار پیدا کند و به خانههای بازیکنان راه یابد. نوبت به کنسول ایکس باکس 360 رسید و حالا فرصتی برای مایکروسافت پیش آمده بود تا بدرخشد. مردم گرافیک بهتر و کنسول اصیلتری را میدیدند که قدرت بهتری به نمایش گذاشته بود و مشکلات سونی با کنسول پلیاستیشن 3 مثل قیمت بیش از حد زیاد آن و عدم برآوردهکردن تقاضاهای کاربران، باعث شد تا مایکروسافت در بین بازیکنان با استقبال بسیار بیشتری نسبت قبل مواجه شود. در حال حاضر، رقابت بین جدیدترین کنسول آنها و کنسول «برای گیمرهای» شرکت سونی کاملا به سود مشتریان شده، چرا که آنها با ارائههای تخفیفهای مختلف سعی در جذب کاربران دارند. اما با تمام اینها، هیچ کدام از این شرکتها به سادگی به جایگاه امروز خود نرسیدهاند؛ در حقیقت، در برخی نقاط در تاریخ همه چیز میتوانست کاملا دگرگون شود. بازی Sonic تا آستانه به پیش راندن تاریخ عرضه کل Xbox جلو رفت ظاهرا به نظر میرسد که پس از بازخوردهای فاجعهباری که کنسول Dreamcast شرکت Sega با آن مواجه شد و پیامدهای بزرگ آن یعنی تصمیم این شرکت برای کنارهگیری از دنیای سختافزار و ادامه فعالیت به عنوان یک شرکت نرمافزار محور، شرکت مایکروسافت قصد داشته تا فرنچایز Sonic را قبل از ورودش به این صنعت در سال ۲۰۰۱ تحت مالکیت خود در بیاورد. دلیل به سرانجام نرسیدن این طرح عدم اعتماد آقای بیل گیتس به این بود که شرکت Sega توانایی سرشاخ شدن با سونی در اوایل دههی ۲۰۰۰ را دارد بنابراین تصمیم گرفتند تا خودشان این کار را بکنند. تاریخ کنسولها و بازیهای ویدئویی بسیار متفاوت میشد اگرکه نسلهای بعدی بچهها با این فکر بزرگ میشدند که Sonic متعلق به کنسول Xbox است. تا قبل از اینکه Xbox قطعی شود، حدود ۳۵ نام مختلف برای این کنسول انتخاب شده بودند قبلا شنیده بودیم که نام Direct X در آخرین لحظات تولید کنسول کنار گذاشته بود اما تیم توسعهدهنده شرکت مایکروسافت چندین و چند اسم مختلف که خلاصهای از اسامی متفاوت بودند را برای این کنسول در نظر داشتند. نکته جالب این است که تیم اصلی از نام Xbox متنفر بودند اما این نام، هر دفعه با بهترین بازخوردها روبهرو میشد. در زیر میتوانید یک سری از این اسامی را ببینید: - «دستگاه شبکهای تعاملی مایکروسافت» (MIND=Microsoft Interactive Network Device) - «تجربه برتر» (E2=Extreme Eperience) - «مرکز تمام اکشن» (FACE=Full Action Center) - «واقعیت و تغییر» (R&R=Reality and Revolution) - «گیمینگ کامل مایکروسافت» (MTG= Microsoft Gaming Total) - «یکپارچه» (AIO=All in One) نور سبز مرکزی قرار بود که نشانگری از قدرت هستهای باشد هیچ چیزی به اندازهی یک انفجار اتمی بزرگ نشانگر قدرت نیست. این تفکری است که پشت چراغ سبز رنگ بزرگ در طراحی اولیه Xbox وجود داشت. نشانگری از دستگاهی با قدرت انرژی هستهای که پتانسیل بالایی دارد. حسی که به این مسئله دارید با وجود انیمیشن روشن شدن دستگاه که رنگ سبز هر دفعه به آن زندگی میبخشد تشدید خواهد شد. نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار هزینه صرف توسعه و طراحی کنترلرهای کنسول ایکس باکس وان شده است وقتی که درست به آن فکر کنید، تازه میبینید که چقدر دیوانه وار است؛ کنترلرهای کنسول Xbox One چنین هزینه دیوانهواری برای تحقیق و توسعه و سر هم کردن داشتند و در عین حال وقتی که آنها در کنار کنترلرهای کنسول Xbox 360 قرار دهیم تفاوت زیادی بین آنها نمیبینیم. از این نکته هم بگذریم که خیلی میگویند دستههای قبلی حتی بهتر هم بودند! آن ۱۰۰ میلیون دلار خرج بهبود موارد مختلفی برای طراحی مینیمالتر شد؛ از طراحی لاستیکی دکمههای آنالوگ گرفته تا تغییر کوچک در شکل کلی دسته، حساسیت ماشهها، دقت سنسور ژیروسکوپ و حذف شدن پکیج باتری. کنترلر معروف به The Duke تنها برای بازار ژاپن تعویض شده بود دستههای هیولاوار کنسول ابتدایی ایکس باکس را به یاد دارید؟ اگرچه مردم در انتقادات خود به این نکته اشاره کرده بودند که این کنترلرها تنها برای بسکتبالیستها و یا مردمانی با دستانی به بزرگی بیل مناسب است، «کنترلر S» برای امتحان کنسول Xbox در بازار ژاپن عرضه شده بود. از آنجایی که آنالوگهای آن مدلی چندان چیز بازارپسند و جذابی نبودند، ایده این بود که کنترلرهای کوچکتری بسازند که راحتتر درون دست افراد قرار گیرد، اگرچه اما مایکروسافت که چندان مشتریانی در بازار ژاپن نداشت، برنامهای برای تغییر این دستهها نداشت. نام این کنسول در ابتدا The Direct X-box بود قطعا با تکنولوژی Direct X آشنایی دارید. این نرمافزار همان تکنولوژی رندرکردن ۳ بعدی پرچمدار مایکروسافت است که یکی از بهترین نمونهها در نوع خود است که به کاربران اجازه میدهد با رایانههای شخصی متفاوت خود بازیهای یکسانی را اجرا کنند. البته با این توضیح که تفاوتهایی در زمینه نرخ فریمریت تصویر، رندرکردن و موارد این مدلی وجود دارد. مایکروسافت که بسیار از این نرمافزار راضی و متفخر بود و علاقه عامه مردم به آن را هم حس میکرد، قصد داشت که کنسول را با نام Direct X-Box به بازار عرضه کند تا اینکه بخش بازاریابی شرکت وارد عمل شد و همهچیز را کوتاهتر کرد. کنسول ابتدایی Xbox بیش از چهار میلیارد دلار ضرر در چهار سال ابتدایی به مایکروسافت وارد کرد با توجه به فروش خیلی ضعیفتر نسبت به کنسول PS2 (مخصوصا در ژاپن) و این نکته که سختافزار داخلی مورد نیاز برای ساخت این کنسول، خیلی گرانقیمت بود، هر واحد فروخته شده ضرری ۱۲۵ دلاری برای این شرکت به همراه داشت. هزینه ساخت هر دستگاه ایکس باکس اصلی ۴۲۵ دلار بود و قیمت آن ۲۹۹ دلار بود. در طی زمان و بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ این مسئله باعث ضرر چهار میلیارد دلاری به شرکت مایکروسافت شد. ۵۴ درصد از تمامی Xbox 360 ها با حلقههای قرمز مرگ مواجه شدند حلقههای قرمز رنگ مرگ را به خاطر دارید؟ اگرچه کنسول ایکس باکس 360 در کل مجموعه قدرتمندی بود اما ۵۴ درصد از تمامی کنسولهای عرضه شده از این سری به بازار در نهایت با «حلقهی قرمز مرگ» دچار خودنابودی شدند. دلیل این مسئله آتش گرفتن یک سری قطعات داخلی بود آن هم به خاطر استفاده عادی کاربر و نه چیز دیگری. مردم به روشهای مختلفی سعی کردند که کنسول را درست کنند؛ از حرارت دادن دوباره کنسول با سشوار گرفته تا بستن آن با حوله و خاموش و روشن کردن آن و ... اما در نهایت مایکروسافت مجبور شد که تمامی کنسولهای تحت تاثیر قرار گرفته را دوباره تعمیر کند. حدود سه میلیون بار فشاردادن لازم است تا یک کنترلر Xbox را خراب کنید طبق گفتههای افراد آزمایشکننده شرکت مایکروسافت، کاری که آنها کردند این بود که هر دکمه را به صورت مجزا چهار تا پنج بار در ثانیه و در شرایط آزمایشگاهی فشار دهند که در مجموع به حدود دو میلیون عدد میرسد. از زمان عرضه این کنسولها، مایکروسافت مرتبا تستهای مختلفی را انجام داده است و در جمعبندیها احتمال داده که دستههای جدیدشان تا سه میلیون فشار و حتی بیشتر را طاقت میآورند، اگرچه دقیقتر هم اعلام کرده است که نزدیک به یک دهه باید طاقت بیاورند. بازی Resident Evil 4 تا آستانه انحصاری ایکس باکس بودن پیش رفت ۱۰ حقیقت دیوانه وار درباره ایکس باکس وان که نمی دانید امید بصیری1 سال و 6 ماه و 21 روز پیش برند ایکس باکس از ابتدای راه خود شروع سختی داشت، اگرچه با در نظر گرفتن مسیری که در برابر پلیاستیشن غیرقابل کنترل در سالیان اخیر طی کرده است، آن شروع سخت چیز چندان عجیبی نیست. به نظر میرسد که صرفا تاریخ در حال تکرار کردن خودش است. اولین نمونه از این کنسول در سال ۲۰۰۱ توسط شرکتی عرضه شد که در آن زمان به تازگی از شر یک سری سیستمعامل رایانههای شخصی خلاص شده بود. ورود و یا حتی شاید بتوان گفت که هجوم مایکروسافت به دنیای کنسولهای بازی تقریبا غیرمنتظره بود، علیالخصوص با وجود اینکه غول عظیمی مثل سگا، در حال کنار رفتن از بازار بود و شرکتی مثل سونی با وجود کنسول پلیاستیشن 2 غیرقابل شکست به نظر میرسید. با وجود تمام مصائب و مشکلات اما مایکروسافت با وجود جواهری به اسم Halo: Combat Evolved به مسیر خود ادامه داد و علیرغم مشکلاتی مثل کنترلرهایی با سایزی بیش از حد بزرگ و یا ناکارا بودن یک سری از طراحیها توانست که شهرت نسبتا خوبی در بازار پیدا کند و به خانههای بازیکنان راه یابد. نوبت به کنسول ایکس باکس 360 رسید و حالا فرصتی برای مایکروسافت پیش آمده بود تا بدرخشد. مردم گرافیک بهتر و کنسول اصیلتری را میدیدند که قدرت بهتری به نمایش گذاشته بود و مشکلات سونی با کنسول پلیاستیشن 3 مثل قیمت بیش از حد زیاد آن و عدم برآوردهکردن تقاضاهای کاربران، باعث شد تا مایکروسافت در بین بازیکنان با استقبال بسیار بیشتری نسبت قبل مواجه شود. در حال حاضر، رقابت بین جدیدترین کنسول آنها و کنسول «برای گیمرهای» شرکت سونی کاملا به سود مشتریان شده، چرا که آنها با ارائههای تخفیفهای مختلف سعی در جذب کاربران دارند. اما با تمام اینها، هیچ کدام از این شرکتها به سادگی به جایگاه امروز خود نرسیدهاند؛ در حقیقت، در برخی نقاط در تاریخ همه چیز میتوانست کاملا دگرگون شود. بازی Sonic تا آستانه به پیش راندن تاریخ عرضه کل Xbox جلو رفت ظاهرا به نظر میرسد که پس از بازخوردهای فاجعهباری که کنسول Dreamcast شرکت Sega با آن مواجه شد و پیامدهای بزرگ آن یعنی تصمیم این شرکت برای کنارهگیری از دنیای سختافزار و ادامه فعالیت به عنوان یک شرکت نرمافزار محور، شرکت مایکروسافت قصد داشته تا فرنچایز Sonic را قبل از ورودش به این صنعت در سال ۲۰۰۱ تحت مالکیت خود در بیاورد. دلیل به سرانجام نرسیدن این طرح عدم اعتماد آقای بیل گیتس به این بود که شرکت Sega توانایی سرشاخ شدن با سونی در اوایل دههی ۲۰۰۰ را دارد بنابراین تصمیم گرفتند تا خودشان این کار را بکنند. تاریخ کنسولها و بازیهای ویدئویی بسیار متفاوت میشد اگرکه نسلهای بعدی بچهها با این فکر بزرگ میشدند که Sonic متعلق به کنسول Xbox است. تا قبل از اینکه Xbox قطعی شود، حدود ۳۵ نام مختلف برای این کنسول انتخاب شده بودند قبلا شنیده بودیم که نام Direct X در آخرین لحظات تولید کنسول کنار گذاشته بود اما تیم توسعهدهنده شرکت مایکروسافت چندین و چند اسم مختلف که خلاصهای از اسامی متفاوت بودند را برای این کنسول در نظر داشتند. نکته جالب این است که تیم اصلی از نام Xbox متنفر بودند اما این نام، هر دفعه با بهترین بازخوردها روبهرو میشد. در زیر میتوانید یک سری از این اسامی را ببینید: - «دستگاه شبکهای تعاملی مایکروسافت» (MIND=Microsoft Interactive Network Device) - «تجربه برتر» (E2=Extreme Eperience) - «مرکز تمام اکشن» (FACE=Full Action Center) - «واقعیت و تغییر» (R&R=Reality and Revolution) - «گیمینگ کامل مایکروسافت» (MTG= Microsoft Gaming Total) - «یکپارچه» (AIO=All in One) نور سبز مرکزی قرار بود که نشانگری از قدرت هستهای باشد هیچ چیزی به اندازهی یک انفجار اتمی بزرگ نشانگر قدرت نیست. این تفکری است که پشت چراغ سبز رنگ بزرگ در طراحی اولیه Xbox وجود داشت. نشانگری از دستگاهی با قدرت انرژی هستهای که پتانسیل بالایی دارد. حسی که به این مسئله دارید با وجود انیمیشن روشن شدن دستگاه که رنگ سبز هر دفعه به آن زندگی میبخشد تشدید خواهد شد. نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار هزینه صرف توسعه و طراحی کنترلرهای کنسول ایکس باکس وان شده است وقتی که درست به آن فکر کنید، تازه میبینید که چقدر دیوانه وار است؛ کنترلرهای کنسول Xbox One چنین هزینه دیوانهواری برای تحقیق و توسعه و سر هم کردن داشتند و در عین حال وقتی که آنها در کنار کنترلرهای کنسول Xbox 360 قرار دهیم تفاوت زیادی بین آنها نمیبینیم. از این نکته هم بگذریم که خیلی میگویند دستههای قبلی حتی بهتر هم بودند! آن ۱۰۰ میلیون دلار خرج بهبود موارد مختلفی برای طراحی مینیمالتر شد؛ از طراحی لاستیکی دکمههای آنالوگ گرفته تا تغییر کوچک در شکل کلی دسته، حساسیت ماشهها، دقت سنسور ژیروسکوپ و حذف شدن پکیج باتری. کنترلر معروف به The Duke تنها برای بازار ژاپن تعویض شده بود دستههای هیولاوار کنسول ابتدایی ایکس باکس را به یاد دارید؟ اگرچه مردم در انتقادات خود به این نکته اشاره کرده بودند که این کنترلرها تنها برای بسکتبالیستها و یا مردمانی با دستانی به بزرگی بیل مناسب است، «کنترلر S» برای امتحان کنسول Xbox در بازار ژاپن عرضه شده بود. از آنجایی که آنالوگهای آن مدلی چندان چیز بازارپسند و جذابی نبودند، ایده این بود که کنترلرهای کوچکتری بسازند که راحتتر درون دست افراد قرار گیرد، اگرچه اما مایکروسافت که چندان مشتریانی در بازار ژاپن نداشت، برنامهای برای تغییر این دستهها نداشت. نام این کنسول در ابتدا The Direct X-box بود قطعا با تکنولوژی Direct X آشنایی دارید. این نرمافزار همان تکنولوژی رندرکردن ۳ بعدی پرچمدار مایکروسافت است که یکی از بهترین نمونهها در نوع خود است که به کاربران اجازه میدهد با رایانههای شخصی متفاوت خود بازیهای یکسانی را اجرا کنند. البته با این توضیح که تفاوتهایی در زمینه نرخ فریمریت تصویر، رندرکردن و موارد این مدلی وجود دارد. مایکروسافت که بسیار از این نرمافزار راضی و متفخر بود و علاقه عامه مردم به آن را هم حس میکرد، قصد داشت که کنسول را با نام Direct X-Box به بازار عرضه کند تا اینکه بخش بازاریابی شرکت وارد عمل شد و همهچیز را کوتاهتر کرد. کنسول ابتدایی Xbox بیش از چهار میلیارد دلار ضرر در چهار سال ابتدایی به مایکروسافت وارد کرد با توجه به فروش خیلی ضعیفتر نسبت به کنسول PS2 (مخصوصا در ژاپن) و این نکته که سختافزار داخلی مورد نیاز برای ساخت این کنسول، خیلی گرانقیمت بود، هر واحد فروخته شده ضرری ۱۲۵ دلاری برای این شرکت به همراه داشت. هزینه ساخت هر دستگاه ایکس باکس اصلی ۴۲۵ دلار بود و قیمت آن ۲۹۹ دلار بود. در طی زمان و بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ این مسئله باعث ضرر چهار میلیارد دلاری به شرکت مایکروسافت شد. ۵۴ درصد از تمامی Xbox 360 ها با حلقههای قرمز مرگ مواجه شدند حلقههای قرمز رنگ مرگ را به خاطر دارید؟ اگرچه کنسول ایکس باکس 360 در کل مجموعه قدرتمندی بود اما ۵۴ درصد از تمامی کنسولهای عرضه شده از این سری به بازار در نهایت با «حلقهی قرمز مرگ» دچار خودنابودی شدند. دلیل این مسئله آتش گرفتن یک سری قطعات داخلی بود آن هم به خاطر استفاده عادی کاربر و نه چیز دیگری. مردم به روشهای مختلفی سعی کردند که کنسول را درست کنند؛ از حرارت دادن دوباره کنسول با سشوار گرفته تا بستن آن با حوله و خاموش و روشن کردن آن و ... اما در نهایت مایکروسافت مجبور شد که تمامی کنسولهای تحت تاثیر قرار گرفته را دوباره تعمیر کند. حدود سه میلیون بار فشاردادن لازم است تا یک کنترلر Xbox را خراب کنید طبق گفتههای افراد آزمایشکننده شرکت مایکروسافت، کاری که آنها کردند این بود که هر دکمه را به صورت مجزا چهار تا پنج بار در ثانیه و در شرایط آزمایشگاهی فشار دهند که در مجموع به حدود دو میلیون عدد میرسد. از زمان عرضه این کنسولها، مایکروسافت مرتبا تستهای مختلفی را انجام داده است و در جمعبندیها احتمال داده که دستههای جدیدشان تا سه میلیون فشار و حتی بیشتر را طاقت میآورند، اگرچه دقیقتر هم اعلام کرده است که نزدیک به یک دهه باید طاقت بیاورند. بازی Resident Evil 4 تا آستانه انحصاری ایکس باکس بودن پیش رفت فکر کردهاید بحث «آیا بازیهای ویدئویی هنر هستند» چیزی است که در دهه اخیر به آن پرداخته شده؟ خب اشتباه فکر کردهاید چرا که دقیقا همین سوال در جلسهای بین نمایندگان خالق بازی Resident Evil یعنی آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami) و نمایندگان یکی از خالقان Xbox یعنی کوین باچس (Kevin Bachus) مطرح شد. داستان اینگونه است که تیم مایکروسافت قصد داشتند که بازی Resident Evil 4 را برای کنسول خود خریداری کنند و چون تیم آقای میکامی تنها به زبان ژاپنی صحبت میکردند همهی حرفها را باید مترجمین انتقال میدادند. وقتی که آقای میکامی نظر تیم مقابل را درباره بازیهای ویدئویی و اینکه آیا از نظر آنها این سبک نوعی از بیان هنری محسوب میشود یا خیر پرسید، آنها نتوانستند به درستی منظور خود را انتقال دهند اگرچه که خود آقای باچس خیلی به این مسئله باور داشت که بازیهای ویدئویی چیزی بسیار بیشتر از صرف سرگرمی هستند. به همین دلیل آقای میکامی که از ملاقات با سونی و مایکرسافت گیج شده بود بعدها سراغ نینتندو رفت و با آنها توافق کرد. در 16 دقیقه قبل، Lucifer444 گفته است: ۱۰ حقیقت دیوانه وار درباره ایکس باکس وان که نمی دانید برند ایکس باکس از ابتدای راه خود شروع سختی داشت، اگرچه با در نظر گرفتن مسیری که در برابر پلیاستیشن غیرقابل کنترل در سالیان اخیر طی کرده است، آن شروع سخت چیز چندان عجیبی نیست. به نظر میرسد که صرفا تاریخ در حال تکرار کردن خودش است. اولین نمونه از این کنسول در سال ۲۰۰۱ توسط شرکتی عرضه شد که در آن زمان به تازگی از شر یک سری سیستمعامل رایانههای شخصی خلاص شده بود. ورود و یا حتی شاید بتوان گفت که هجوم مایکروسافت به دنیای کنسولهای بازی تقریبا غیرمنتظره بود، علیالخصوص با وجود اینکه غول عظیمی مثل سگا، در حال کنار رفتن از بازار بود و شرکتی مثل سونی با وجود کنسول پلیاستیشن 2 غیرقابل شکست به نظر میرسید. با وجود تمام مصائب و مشکلات اما مایکروسافت با وجود جواهری به اسم Halo: Combat Evolved به مسیر خود ادامه داد و علیرغم مشکلاتی مثل کنترلرهایی با سایزی بیش از حد بزرگ و یا ناکارا بودن یک سری از طراحیها توانست که شهرت نسبتا خوبی در بازار پیدا کند و به خانههای بازیکنان راه یابد. نوبت به کنسول ایکس باکس 360 رسید و حالا فرصتی برای مایکروسافت پیش آمده بود تا بدرخشد. مردم گرافیک بهتر و کنسول اصیلتری را میدیدند که قدرت بهتری به نمایش گذاشته بود و مشکلات سونی با کنسول پلیاستیشن 3 مثل قیمت بیش از حد زیاد آن و عدم برآوردهکردن تقاضاهای کاربران، باعث شد تا مایکروسافت در بین بازیکنان با استقبال بسیار بیشتری نسبت قبل مواجه شود. در حال حاضر، رقابت بین جدیدترین کنسول آنها و کنسول «برای گیمرهای» شرکت سونی کاملا به سود مشتریان شده، چرا که آنها با ارائههای تخفیفهای مختلف سعی در جذب کاربران دارند. اما با تمام اینها، هیچ کدام از این شرکتها به سادگی به جایگاه امروز خود نرسیدهاند؛ در حقیقت، در برخی نقاط در تاریخ همه چیز میتوانست کاملا دگرگون شود. بازی Sonic تا آستانه به پیش راندن تاریخ عرضه کل Xbox جلو رفت. ظاهرا به نظر میرسد که پس از بازخوردهای فاجعهباری که کنسول Dreamcast شرکت Sega با آن مواجه شد و پیامدهای بزرگ آن یعنی تصمیم این شرکت برای کنارهگیری از دنیای سختافزار و ادامه فعالیت به عنوان یک شرکت نرمافزار محور، شرکت مایکروسافت قصد داشته تا فرنچایز Sonic را قبل از ورودش به این صنعت در سال ۲۰۰۱ تحت مالکیت خود در بیاورد. دلیل به سرانجام نرسیدن این طرح عدم اعتماد آقای بیل گیتس به این بود که شرکت Sega توانایی سرشاخ شدن با سونی در اوایل دههی ۲۰۰۰ را دارد بنابراین تصمیم گرفتند تا خودشان این کار را بکنند. تاریخ کنسولها و بازیهای ویدئویی بسیار متفاوت میشد اگرکه نسلهای بعدی بچهها با این فکر بزرگ میشدند که Sonic متعلق به کنسول Xbox است. تا قبل از اینکه Xbox قطعی شود، حدود ۳۵ نام مختلف برای این کنسول انتخاب شده بودند قبلا شنیده بودیم که نام Direct X در آخرین لحظات تولید کنسول کنار گذاشته بود اما تیم توسعهدهنده شرکت مایکروسافت چندین و چند اسم مختلف که خلاصهای از اسامی متفاوت بودند را برای این کنسول در نظر داشتند. نکته جالب این است که تیم اصلی از نام Xbox متنفر بودند اما این نام، هر دفعه با بهترین بازخوردها روبهرو میشد. در زیر میتوانید یک سری از این اسامی را ببینید: - «دستگاه شبکهای تعاملی مایکروسافت» (MIND=Microsoft Interactive Network Device) - «تجربه برتر» (E2=Extreme Eperience) - «مرکز تمام اکشن» (FACE=Full Action Center) - «واقعیت و تغییر» (R&R=Reality and Revolution) - «گیمینگ کامل مایکروسافت» (MTG= Microsoft Gaming Total) - «یکپارچه» (AIO=All in One) نور سبز مرکزی قرار بود که نشانگری از قدرت هستهای باشد هیچ چیزی به اندازهی یک انفجار اتمی بزرگ نشانگر قدرت نیست. این تفکری است که پشت چراغ سبز رنگ بزرگ در طراحی اولیه Xbox وجود داشت. نشانگری از دستگاهی با قدرت انرژی هستهای که پتانسیل بالایی دارد. حسی که به این مسئله دارید با وجود انیمیشن روشن شدن دستگاه که رنگ سبز هر دفعه به آن زندگی میبخشد تشدید خواهد شد. نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار هزینه صرف توسعه و طراحی کنترلرهای کنسول ایکس باکس وان شده است وقتی که درست به آن فکر کنید، تازه میبینید که چقدر دیوانه وار است؛ کنترلرهای کنسول Xbox One چنین هزینه دیوانهواری برای تحقیق و توسعه و سر هم کردن داشتند و در عین حال وقتی که آنها در کنار کنترلرهای کنسول Xbox 360 قرار دهیم تفاوت زیادی بین آنها نمیبینیم. از این نکته هم بگذریم که خیلی میگویند دستههای قبلی حتی بهتر هم بودند! آن ۱۰۰ میلیون دلار خرج بهبود موارد مختلفی برای طراحی مینیمالتر شد؛ از طراحی لاستیکی دکمههای آنالوگ گرفته تا تغییر کوچک در شکل کلی دسته، حساسیت ماشهها، دقت سنسور ژیروسکوپ و حذف شدن پکیج باتری. کنترلر معروف به The Duke تنها برای بازار ژاپن تعویض شده بود دستههای هیولاوار کنسول ابتدایی ایکس باکس را به یاد دارید؟ اگرچه مردم در انتقادات خود به این نکته اشاره کرده بودند که این کنترلرها تنها برای بسکتبالیستها و یا مردمانی با دستانی به بزرگی بیل مناسب است، «کنترلر S» برای امتحان کنسول Xbox در بازار ژاپن عرضه شده بود. از آنجایی که آنالوگهای آن مدلی چندان چیز بازارپسند و جذابی نبودند، ایده این بود که کنترلرهای کوچکتری بسازند که راحتتر درون دست افراد قرار گیرد، اگرچه اما مایکروسافت که چندان مشتریانی در بازار ژاپن نداشت، برنامهای برای تغییر این دستهها نداشت. نام این کنسول در ابتدا The Direct X-box بود قطعا با تکنولوژی Direct X آشنایی دارید. این نرمافزار همان تکنولوژی رندرکردن ۳ بعدی پرچمدار مایکروسافت است که یکی از بهترین نمونهها در نوع خود است که به کاربران اجازه میدهد با رایانههای شخصی متفاوت خود بازیهای یکسانی را اجرا کنند. البته با این توضیح که تفاوتهایی در زمینه نرخ فریمریت تصویر، رندرکردن و موارد این مدلی وجود دارد. مایکروسافت که بسیار از این نرمافزار راضی و متفخر بود و علاقه عامه مردم به آن را هم حس میکرد، قصد داشت که کنسول را با نام Direct X-Box به بازار عرضه کند تا اینکه بخش بازاریابی شرکت وارد عمل شد و همهچیز را کوتاهتر کرد. کنسول ابتدایی Xbox بیش از چهار میلیارد دلار ضرر در چهار سال ابتدایی به مایکروسافت وارد کرد با توجه به فروش خیلی ضعیفتر نسبت به کنسول PS2 (مخصوصا در ژاپن) و این نکته که سختافزار داخلی مورد نیاز برای ساخت این کنسول، خیلی گرانقیمت بود، هر واحد فروخته شده ضرری ۱۲۵ دلاری برای این شرکت به همراه داشت. هزینه ساخت هر دستگاه ایکس باکس اصلی ۴۲۵ دلار بود و قیمت آن ۲۹۹ دلار بود. در طی زمان و بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ این مسئله باعث ضرر چهار میلیارد دلاری به شرکت مایکروسافت شد. ۵۴ درصد از تمامی Xbox 360 ها با حلقههای قرمز مرگ مواجه شدند حلقههای قرمز رنگ مرگ را به خاطر دارید؟ اگرچه کنسول ایکس باکس 360 در کل مجموعه قدرتمندی بود اما ۵۴ درصد از تمامی کنسولهای عرضه شده از این سری به بازار در نهایت با «حلقهی قرمز مرگ» دچار خودنابودی شدند. دلیل این مسئله آتش گرفتن یک سری قطعات داخلی بود آن هم به خاطر استفاده عادی کاربر و نه چیز دیگری. مردم به روشهای مختلفی سعی کردند که کنسول را درست کنند؛ از حرارت دادن دوباره کنسول با سشوار گرفته تا بستن آن با حوله و خاموش و روشن کردن آن و ... اما در نهایت مایکروسافت مجبور شد که تمامی کنسولهای تحت تاثیر قرار گرفته را دوباره تعمیر کند. حدود سه میلیون بار فشاردادن لازم است تا یک کنترلر Xbox را خراب کنید طبق گفتههای افراد آزمایشکننده شرکت مایکروسافت، کاری که آنها کردند این بود که هر دکمه را به صورت مجزا چهار تا پنج بار در ثانیه و در شرایط آزمایشگاهی فشار دهند که در مجموع به حدود دو میلیون عدد میرسد. از زمان عرضه این کنسولها، مایکروسافت مرتبا تستهای مختلفی را انجام داده است و در جمعبندیها احتمال داده که دستههای جدیدشان تا سه میلیون فشار و حتی بیشتر را طاقت میآورند، اگرچه دقیقتر هم اعلام کرده است که نزدیک به یک دهه باید طاقت بیاورند. بازی Resident Evil 4 تا آستانه انحصاری ایکس باکس بودن پیش رفت فکر کردهاید بحث «آیا بازیهای ویدئویی هنر هستند» چیزی است که در دهه اخیر به آن پرداخته شده؟ خب اشتباه فکر کردهاید چرا که دقیقا همین سوال در جلسهای بین نمایندگان خالق بازی Resident Evil یعنی آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami) و نمایندگان یکی از خالقان Xbox یعنی کوین باچس (Kevin Bachus) مطرح شد. داستان اینگونه است که تیم مایکروسافت قصد داشتند که بازی Resident Evil 4 را برای کنسول خود خریداری کنند و چون تیم آقای میکامی تنها به زبان ژاپنی صحبت میکردند همهی حرفها را باید مترجمین انتقال میدادند. وقتی که آقای میکامی نظر تیم مقابل را درباره بازیهای ویدئویی و اینکه آیا از نظر آنها این سبک نوعی از بیان هنری محسوب میشود یا خیر پرسید، آنها نتوانستند به درستی منظور خود را انتقال دهند اگرچه که خود آقای باچس خیلی به این مسئله باور داشت که بازیهای ویدئویی چیزی بسیار بیشتر از صرف سرگرمی هستند. به همین دلیل آقای میکامی که از ملاقات با سونی و مایکرسافت گیج شده بود بعدها سراغ نینتندو رفت و با آنها توافق کرد. ویرایش شد. 1 6 1 نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Soltansaman ارسال شده در December 21, 2020 اشتراک گذاری ارسال شده در December 21, 2020 عالی نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Poobon21 ارسال شده در December 21, 2020 اشتراک گذاری ارسال شده در December 21, 2020 عالی بود ولی طولانی نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Mamadnobari32 ارسال شده در December 21, 2020 اشتراک گذاری ارسال شده در December 21, 2020 در 55 دقیقه قبل، Poobon21 گفته است: عالی بود ولی طولانی دقیقا ولی خیلی خوب بود نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Bachetehroon ارسال شده در December 21, 2020 اشتراک گذاری ارسال شده در December 21, 2020 خیلی هاشو نمیدونستم دمتگرم نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
parsasafavi ارسال شده در December 22, 2020 اشتراک گذاری ارسال شده در December 22, 2020 اخخخخخخ چشم درد گرفت نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Lucifer444 ارسال شده در December 22, 2020 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در December 22, 2020 در 18 ساعت قبل، parsasafavi گفته است: اخخخخخخ چشم درد گرفت نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Hotaru ارسال شده در January 3, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در January 3, 2021 خوب بود 1 نقل قول زندگی کوتاه نیست, زمان زود میگذره لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Captain ارسال شده در January 5, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در January 5, 2021 عالی نقل قول Number One Family لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ShahidShodi ارسال شده در January 5, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در January 5, 2021 در در ۱۳۹۹/۱۰/۱ در 13:42، Lucifer444 گفته است: ۵۴ درصد از تمامی Xbox 360 ها با حلقههای قرمز مرگ مواجه شدند 1 نقل قول عمو بشتنی میدی TINY SAYS لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Lucifer444 ارسال شده در January 6, 2021 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در January 6, 2021 در 16 ساعت قبل، Captain گفته است: عالی tnx در در ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ در 00:33، MrSam گفته است: خوب بود tnx در 15 ساعت قبل، GoDWesT گفته است: نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
iLilPeep ارسال شده در January 6, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در January 6, 2021 تا نصف خوندم خوشم اومد نقل قول One day you’ll just be a memory for .Some people do your best to be a good one يه روز براى بعضى از آدما فقط يه خاطره ميشىنهايت تلاشتو بكن كه يه خاطره خوب بشى. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
GodWorld ارسال شده در January 13, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در January 13, 2021 خیلی طولانی بود فقط خسته نباشی.☺ نقل قول Ho sentito che domani hai un esame. In bocca al lupo شنیدم فردا هم یه آزمون دیگه ست! امیدوارم موفق باشی! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Shahin15 ارسال شده در January 22, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در January 22, 2021 نقل قول Mepogent لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Rezza ارسال شده در January 29, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در January 29, 2021 بنازم عالی.. نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
NoThinG ارسال شده در February 3, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در February 3, 2021 Copy << Paste نقل قول تو خراب من آلوده مشو غم این پیکر فرسوده مخور لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
RefIeX ارسال شده در February 7, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در February 7, 2021 بازی های انحصاری pc از ps4 و Xbox بیشتره ولی نمی دونم چرا ترفدار گیم تمرکزشون رو کنسول هست بابا pc همون قد خوب قوی هست ولی هر سال باید ارتقاش بدی کلهوم به خاطر همین طرفدار کم داره برای بازی سنگین نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Brutalest ارسال شده در February 14, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در February 14, 2021 ممنون خیلی پر محتوا بود تقریبا نمیدونستم... نقل قول Federal Bureau of Investigations لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ArshiaXpro ارسال شده در March 12, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در March 12, 2021 جاالب بوذ نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
DeaTShoT ارسال شده در November 21, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در November 21, 2021 خوب و مفید نقل قول [] سرم تو لاکه ولی بیاد بیرون دهن خیلیا به فا**....× ⇆ Pishro ↻ ㅤ◁ㅤ ❚❚ㅤ ▷ㅤ لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
HeY ارسال شده در November 22, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در November 22, 2021 عاولی نقل قول !! ⃟▬▬▭••????? ???? ?? ??? , ??? ????'? ?????? ????▴♱!! !! ⃟▬▬▭••????? ???? ?? ??? , ??? ????'? ?????? ????▴♱!! | | لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Anathema ارسال شده در November 22, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در November 22, 2021 در در ۱۳۹۹/۱۰/۱ در 13:42، Lucifer444 گفته است: امید بصیری1 سال و 6 ماه و 21 روز پیش داش درست کپی کن 1 نقل قول ツ لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
DeaTShoT ارسال شده در November 22, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در November 22, 2021 در 7 ساعت قبل، RiPMoHammaD گفته است: داش درست کپی کن نقل قول [] سرم تو لاکه ولی بیاد بیرون دهن خیلیا به فا**....× ⇆ Pishro ↻ ㅤ◁ㅤ ❚❚ㅤ ▷ㅤ لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
HeY ارسال شده در November 23, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در November 23, 2021 در 16 ساعت قبل، RiPMoHammaD گفته است: داش درست کپی کن اع نقل قول !! ⃟▬▬▭••????? ???? ?? ??? , ??? ????'? ?????? ????▴♱!! !! ⃟▬▬▭••????? ???? ?? ??? , ??? ????'? ?????? ????▴♱!! | | لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
DeaTShoT ارسال شده در November 26, 2021 اشتراک گذاری ارسال شده در November 26, 2021 بله نقل قول [] سرم تو لاکه ولی بیاد بیرون دهن خیلیا به فا**....× ⇆ Pishro ↻ ㅤ◁ㅤ ❚❚ㅤ ▷ㅤ لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.