رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

maniqurtz

عضو
  • تعداد ارسال ها

    70
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

4 دنبال کننده

درباره maniqurtz

  • تاریخ تولد 07/13/2008

اطلاعات شخصی

  • نام کاربری در بازی
    ALPINA

آخرین بازدید کنندگان نمایه

193 بازدید کننده نمایه

دستاورد های maniqurtz

مشتاق

مشتاق (6/14)

  • واکنش دهنده مشتی
  • همکار
  • یک ماه بعد
  • متعهد
  • اولین ارسال

نشان‌های اخیر

6

اعتبار در سایت

  1. maniqurtz

    صندلی داغ با حضور Alonso

    با اطمینان میگم یکی از باشخصیت ترین افراد سمپ اقا متینه❤
  2. داداش گل تو هر ماشینی از جمله نیسانgtr سوپرا و... تیون کنی حتی ۳۰۰۰اسب ، واسه شتاب و یه مسیر کوتاه خوبه این چیزی که میگی رو اولا تا بخوای تاپ اسپید بگیری رسیدی بهشت دوما تاپ اسپید انچنان به قدرت ماشین مربوط نمیشه مهم گیربکسه
  3. هزاران سال است که سرعت انسان را مجذوب خود کرده است. مسابقات دو در یونان باستان و مسابقات ارابه‌رانی در رم باعث افزایش سرعت و رقابت شد اما تنها زمانی که اولین خودروها پای به خیابان‌ها گذاشتند، تلاش جدی انسان برای دستیابی به سرعت‌های بالا شروع شد. امروزه تقریباً هر خودرویی می‌تواند به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و اکثر سدان‌های خانوادگی از سرعت 190 کیلومتر بر ساعت هم فراتر می‌روند. خودروهای پرفورمنس بالا هم معمولاً بین سرعت‌های 230 تا 280 کیلومتر بر ساعت سیر می‌کنند ولی نیاز ما به سرعت فراتر از این‌ها است. زمانی خودروسازان تلاش می‌کردند در مدل‌های تولیدی به سرعت 200 مایل بر ساعت یا 320 کیلومتر بر ساعت برسند اما در دوران امروزی با اضافه کردن قدرت بیشتر، آئرودینامیک هوشمندتر و استفاده از موتورهای الکتریکی، این مرز به 300 مایل بر ساعت یا 480 کیلومتر بر ساعت رسیده است. حال در ادامه این مطلب، نگاهی به سریع‌ترین خودروهای حال حاضر جهان بر اساس حداکثر سرعت داشته‌ایم. 1-کونیگزگ جسکو ابسلوت حداکثر سرعت: 530 کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا 96 : 2.3 ثانیه قدرت : 1600 اسب بخاز گشتاور : 1500 نیوتن متر قیمت : 2.8 میلیون دلار کونیگزگ چیزهای زیادی در مورد ساخت هایپرکارهای چشمگیر می‌داند و جسکو ابسلوت جدیدترین محصول این دانسته‌ها است. البته درحالی‌که اکثر خودروهای این لیست به حداکثر سرعت خود رسیده‌اند، سرعت 530 کیلومتری جسکو ابسلوت فعلاً فقط یک تئوری است. این سرعت طبق محاسبات ریاضی تخمین زده شده و هنوز هیچ جسکویی به این سرعت نرسیده است. بااین‌حال، این هیولای 2.8 میلیون دلاری سوئدی با 1600 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور در کناره بدنهٔ آئرودینامیکی که درعین‌حال داون‌فورس قابل‌توجهی هم تولید می‌کند، می‌تواند توانایی دستیابی به چنین سرعتی را داشته باشد به شرط آنکه مکان مناسبی روی کره زمین برای حرکت با این سرعت پیدا کند! 2-هنسی ونوم F5 حداکثر سرعت: 500 کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا 96 : 2.4 ثانیه قدرت : 1800 اسب بخار گشتاور : 1600 نیوتن متر قیمت : 1.8 میلیون دلار سرعت‌های فوق‌العاده بالا فقط در انحصار اروپایی‌ها نیست زیرا مردان دیوانه‌ای که در مرکز پرفورمنس هنسی در تگزاس کار می‌کنند هم چیزهای زیادی دراین‌باره می‌دانند. محصول قبلی این شرکت یعنی ونوم GT که بر اساس لوتوس الیزه ساخته شده بود توانست به سرعت 428 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حالا هنسی ادعا می‌کند مدل جدید F5 به لطف پیشرانهٔ 6.6 لیتری V8 توئین توربو با 1800 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور می‌تواند از مرز سرعت 500 کیلومتر بر ساعت عبور کند. این در حالی است که قیمت F5 از رقبای اروپایی کمتر است و از 1.8 میلیون دلار شروع می‌شود. هنسی تنها 24 دستگاه از این هایپرکار تولید خواهد کرد. 3-بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 حداکثر سرعت: 490 کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا 96 : 2.3 ثانیه قدرت : 1600 اسب بخار گشتاور : 1600 نیوتن متر قیمت : 3.9 میلیون دلار بوگاتی مثل دوج در دنیای هایپرکارها می‌ماند زیرا مدام راه‌هایی برای بیرون کشیدن پرفورمنس بیشتر از یک پیشرانه پیدا می‌کند. این موتور 8 لیتری W16 چهار توربو هرچند ما را در ویرون و ویرون سوپراسپرت شوکه کرد (دو خودرویی که اگر هنوز در حال تولید بودند به‌راحتی در این لیست جای می‌گرفتند) اما در شیرون سوپراسپرت 300 سطح جدیدی از توانایی‌های خود را نشان داد. این نیروگاه با 1600 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور، شتاب 2.3 ثانیه‌ای را برای پرچم‌دار خانوادهٔ شیرون فراهم می‌کند. این خودرو همچنین توانست در دنیای واقعی به سرعت 490 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 4-SSC تواتارا حداکثر سرعت: 455 کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا 96 : 2.5 ثانیه قدرت : 1750 اسب بخار گشتاور : 1735 نیوتن متر قیمت : 1.9 میلیون دلار SSC تواتارا پس از ابهامات فراوان پیرامون اولین تلاش خود برای شکستن رکورد سرعت، در ژانویهٔ 2021 در دومین تلاش توانست در میدان آزمایشی جانی بومر در تأسیسات فرود شاتل فضایی در فلوریدا به‌طور میانگین در مسیر رفت‌وبرگشت سرعت 455 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. هرچند این سرعت از رکورد 508 کیلومتر بر ساعتی که SSC در ابتدا ادعا کرده بود کمتر است اما هنوز هم برای هایپرکاری با 1750 اسب بخار قدرت و 1735 نیوتن متر گشتاور سرعت قابل‌توجهی به نظر می‌رسد. 5-ریمک نورا حداکثر سرعت: 415 کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا 96 : 1.9 ثانیه قدرت : 1940 اسب بخار گشتاور : 2360 نیوتن متر قیمت : 2.5 میلیون دلار اگر تاکنون این سؤال مطرح بود که آیا الکتریکی‌سازی آیندهٔ پرفورمنس در خودروها خواهد بود، ریماک قصد دارد با خودرویی مثل نورا به این سؤال پاسخ مثبت بدهد. این هایپرکار شیک کروات به چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت 1940 اسب بخار مجهز است. هرچند حداکثر سرعت 415 کیلومتری نورا چشمگیر است اما این ماشین بیشتر ما را با شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 1.9 ثانیه‌ای خود تحت تأثیر قرار داده است. هایپرکار ریماک همچنین مسافت 400 متر را هم ظرف تنها 8.6 ثانیه طی کرده است.
  4. وقتی کارت شغلت این باشه بهش عشق میورزی شاید فک کنی اینجا فضای گیمه چه ربطی داره؟؟ ولی همینکه یه نفر مثل شما بیاد بخونه یه چیزی گیرش بیاد واسم کافیه❤
  5. maniqurtz

    خاطره...💔

    اهنگ و فیلم هردو
  6. maniqurtz

    فروش Nickname بازی

    نیک نیم های اورجینال و معنادار به فروش میرسد: MehrKoosh BehShid Forogh AghaHossein AghaMehdi AghaMani AghaFarshad AghaBehnam معنی دار ها: Shokr SooZeSH NotYet Treacher intention Viktoriya Technology Empathy Hallow Jovial XaNaDu ZeruA برای استعلام قیمت، در "فروم" پیام شخصی یا گزارش بفرستید. و همچنین اکانت بدون شماره شما را خریداریم اطلاعات را در گزارش یا پیام شخصی ارسال کنید
  7. maniqurtz

    ماشینی که عاشقشم!

    https://uploadkon.ir/uploads/2c5515_2520250613-160932.mp4
  8. maniqurtz

    خاطره...💔

    https://uploadkon.ir/uploads/dfcb15_25yashk-vaishnav-20230624-reel-3132277594056269516-1-3132277594056269516.mp4
  9. maniqurtz

    درخواست استعفاء

    - عکس بخش "اطلاعات کاربری" در UCP: - آیا شما مطمئن هستید که می خواهید از اقلیت خارج شوید؟ بله - برای چه از اقلیت استعفاء می دهید؟ نرسیدن برای اکتیویتی ها و کم پلی دادن - پیشنهادات و انتقادات خود را راجع به اقلیت و Leader آن بنویسید: قطعا یکی از بهترین لیدرهای گیم اقا متین گل هستن واقعا برازندشون هست و واقعا ادم خوش اخلاقی هستن اقا متین همیشه جاشون رو سر ماعه
  10. وقتی می‌گیم یه ماشین FWD هست، یعنی نیروی موتور مستقیماً به چرخای جلو منتقل میشه. این یعنی چرخای جلو هم میکشن و هم فرمان میدن. چون موتور و سیستم انتقال قدرت جلو هست، وزن جلو بیشتره و این باعث میشه توی جاده‌های خیس یا برفی کشش بهتری داشته باشه. بیشتر ماشینای اقتصادی از این سیستم استفاده می‌کنن چون ساده‌تره، ارزون‌تر درمیاد و مصرف سوخت رو هم کمتر میکنه. فقط نقطه‌ضعفش اینه که توی پیچ‌های تند یا شتاب‌گیری شدید، مخصوصاً توی ماشینای قوی، کنترلش سخت میشه. اما RWD برعکس قبلیه. یعنی نیروی موتور میره به چرخای عقب. این باعث میشه ماشین رو از عقب هل بده و فرمان فقط توسط چرخای جلو انجام بشه. اینجوری تقسیم وزن بهتره و تعادل ماشین توی پیچ‌ها بیشتره، واسه همینم ماشینای اسپرت یا لوکس معمولاً RWD هستن. البته چون چرخای عقب دارن هل میدن، اگه سطح جاده لغزنده باشه، کنترل ماشین سخت‌تر میشه و احتمال هرزگردی زیاده، مخصوصاً اگه راننده حرفه‌ای نباشه. سیستم 4WD معمولاً یه سیستم قابل فعال‌سازیه که توی شرایط خاص مثل آفرود یا زمین‌های لغزنده استفاده میشه. توی حالت عادی ممکنه فقط دو چرخ نیرو بگیرن، ولی وقتی سیستم فعال بشه، نیرو به هر چهار چرخ منتقل میشه. بعضی از این سیستم‌ها دنده کمک هم دارن که واسه مسیرای خیلی سخت مثل گل، سنگ یا سربالایی تند لازمه. این سیستم توی ماشینای شاسی‌بلند واقعی مثل پاترول یا لندکروزر استفاده میشه. البته به خاطر وزن زیاد و مصرف بالاتر، واسه استفاده روزمره چندان منطقی نیست. اما AWD یه چیز دیگست. معمولاً نیروی موتور به طور دائم یا نیمه‌دائم بین چهار چرخ تقسیم میشه، ولی این تقسیم نیرو هوشمنده. یعنی ماشین خودش تشخیص میده کدوم چرخ به نیرو نیاز داره و همون موقع قدرت رو به اون سمت میفرسته. این سیستم بیشتر توی SUVها و کراس‌اوورها یا بعضی ماشینای اسپرت استفاده میشه و هدفش ایجاد تعادل و چسبندگی بیشتره، مخصوصاً توی شرایط آب‌وهوایی نامساعد. نسبت به ۴WD پیچیده‌تر و گرون‌تره، ولی رانندگی راحت‌تر و ایمن‌تری رو ارائه میده.
  11. maniqurtz

    گیربکس های اتومات رو بشناس!

    گیربکس اتومات انواع مختلفی داره که هر کدوم ساختار و عملکرد خاص خودشونو دارن: گیربکس اتوماتیک معمولی (AT) با مبدل گشتاور کار می‌کنه، نرمه و راحت. تو ماشینای قدیمی‌تر و بعضی مدلای جدید هنوز استفاده می‌شه. گیربکس CVT دنده‌ی مشخص نداره، از پولی و تسمه استفاده می‌کنه. تعویض دنده حس نمی‌شه و خیلی نرمه. بیشتر تو ماشینای اقتصادی و هیبریدی استفاده می‌شه. گیربکس دوکلاچه (DCT یا DSG) دو تا کلاچ داره برای دنده‌های زوج و فرد. تعویض دنده‌هاش خیلی سریعه و حس اسپرت‌تری می‌ده. تو ماشینای لوکس و اسپرت بیشتر دیده می‌شه. گیربکس AMT (اتومات‌شده‌ی دستی) همون گیربکس دستی‌یه که کلاچ و تعویض دنده‌ش خودکاره. ارزون‌تره ولی نرمی گیربکسای دیگه رو نداره. گیربکس تیپ‌ترونیک یا شیفت‌ترونیک در اصل همون AT یا DCT هست، ولی اجازه می‌ده راننده خودش هم دنده رو عوض کنه اگه بخواد. (از نظری ظاهری همان cvt میباشد) گیربکس‌های هیبریدی و برقی (e-CVT یا e-Drive) مخصوص ماشینای هیبریدی یا برقی‌ان. بعضیاشون اصلاً دنده‌ی واقعی ندارن و یه جور دیگه کار می‌کنن.
  12. maniqurtz

    عکس های روزانه خبرنگاران

    - عکس محیط کاربری شما : 1- عکس شما : 2025/8/10
  13. maniqurtz

    درخواست عضویت

    • عکس سایز کوچک از "اطلاعات کاربری" از طریق کنترل پنل: url=][/url • سن واقعی: ۱۵ • اسم واقعی: کوروش • در چند کلمه خود را توصیف کنید: مهربان، دلسوز، مسئولیت پذیر • روزانه چقدر بازی می کنید؟ ۴ ساعت • در چه ساعت هایی بازی می کنید؟ (مثلا 08:00 - 12:00): 12:00 - 16:00 • چرا شما فکشن قبلی را ترک کردید: در فکشنی نبودم • برای چه می خواهید به این فکشن بیایید؟ (حداقل چند کلمه): علاقه و رنگ و اکتیویتی راحت و لیدر خوب • چرا فکر می کنید که این فکشن جای مناسبی برای شما هست؟ برای اینکه تواناییش رو دارم و علاقه دارم و میخوام به پلیر ها کمک کنم • روزانه چند بار انجمن را چک می کنید؟ ۲یا ۳ بار
  14. maniqurtz

    دفلاک چیست؟

    دفلاک (Diff Lock – قفل دیفرانسیل): دف‌لاک یعنی قفل کردن کامل دیفرانسیل. تو شرایط عادی، دیفرانسیل باعث میشه چرخ‌ها با سرعت متفاوت بچرخن (مثلاً وقتی پیچ می‌پیچی). ولی وقتی یه چرخ روی یخ یا هواست، اون یکی چرخ که تماس داره، نیرویی نمی‌گیره! حالا دف‌لاک چی کار می‌کنه؟ میاد دیفرانسیل رو قفل می‌کنه، یعنی دو چرخ (مثلاً عقب) مجبور می‌شن با هم و با یه سرعت بچرخن. حتی اگه یکی رو هوا باشه، اون یکی بازم می‌چرخه و نیرو می‌گیره. به درد آفرود، گل‌ولای، شن و شرایط سخت می‌خوره. دف کلاچ‌دار یا LSD (Limited Slip Differential): این یکی مثل دف‌لاک سفت و سخت نیست، اما باهوشه! محدودکننده لغزشه؛ یعنی وقتی یکی از چرخ‌ها شروع کنه به هرز چرخیدن، یه سری کلاچ داخلی باعث می‌شن بخشی از نیرو بره سمت چرخی که چسبندگی داره. یعنی چی؟ یعنی هنوزم اجازه می‌ده چرخ‌ها متفاوت بچرخن (تو پیچ‌ها مشکلی نیست)، ولی وقتی یکی لیز بخوره، یه جورایی به کمک اون یکی چرخ میاد. به درد رانندگی روزمره، جاده‌های لغزنده، و حتی یه کم آفرود هم می‌خوره.
  15. maniqurtz

    تراتل چیه؟

    تراتل چیه؟ تراتل (Throttle) یا دریچه گاز، قطعه‌ایه که میزان هوای ورودی به موتور رو کنترل می‌کنه. وقتی پدال گاز رو فشار میدی، دریچه تراتل باز میشه و هوای بیشتری وارد موتور میشه، ECU هم با توجه به این هوا، سوخت بیشتری تزریق می‌کنه تا قدرت بیشتری تولید بشه. در خودروهای قدیمی، این کار مکانیکی و با سیم انجام می‌شد، اما توی ماشین‌های جدید، بیشتر تراتل برقی (Electronic Throttle Body) داریم که با سنسور و موتور برقی باز و بسته میشه. نصب تراتل تقویتی چه مزایایی داره؟ بهبود واکنش گاز: تراتل با قطر بزرگ‌تر یا مدل‌های اسپرت، سریع‌تر و روان‌تر هوا رو وارد موتور می‌کنن، پس تاخیر گاز کمتر میشه. افزایش توان و گشتاور: تو بعضی موتورهای تنفس طبیعی، با ورود هوای بیشتر، کمی قدرت موتور بالا میره. صدای ورودی اسپرت‌تر: به خصوص با فیلتر هوای اسپرت، صدای مکش هوا جذاب‌تر میشه. هماهنگی با ریمپ یا کیت تقویتی: وقتی موتور ریمپ شده یا توربو نصب شده باشه، تراتل بزرگ‌تر می‌تونه بهتر جواب بده. معایب یا نکات منفی افزایش مصرف سوخت: چون هوای بیشتری وارد میشه، موتور هم سوخت بیشتری مصرف می‌کنه. ریسک ناسازگاری: اگه ECU یا سیستم هوارسانی با تراتل جدید هماهنگ نشه، ممکنه خطا بده یا موتور بد کار کنه. نیاز به تنظیم دقیق: تو بعضی موارد باید ECU ریمپ بشه تا بهترین بازده رو بده. هزینه بالا: تراتل‌های اسپرت یا قطر بزرگ، معمولاً قیمت بالایی دارن. برای چه استفاده ای توصیه میکنیم؟ برای کسایی که ماشین اسپرت یا تقویت‌شده دارن (ریمپ ، توربو و ...) و می‌خوان واکنش گاز سریع‌تر و قدرت بیشتر بشه. توی استفاده‌های رینگ و پیست که شتاب لحظه‌ای اهمیت زیادی داره. برای راننده‌هایی که دنبال حس اسپرت و صدای جذاب مکش هوا هستن. برای استفاده روزمره روی موتورهای فابریک، معمولاً تغییر زیادی ایجاد نمی‌کنه و بیشتر هزینه اضافیه، مگر اینکه دنبال واکنش گاز سریع‌ تر باشی.
×
×
  • اضافه کردن...