-
تعداد ارسال ها
42 -
تاریخ عضویت
-
آخرین بازدید
دستاورد های maniqurtz
-
maniqurtz عکس نمایه خود را تغییر داد
-
به نام خدا قسمتی از شهر SF و شهروندی راضی از خدمات شهری و مالیات و ... شخصی با سلیقه در ابفشان و راهرو های پارک کوچکی در محله های انتهایی شهر SF.
-
تعدادی نیک اورج و تعدادی نیک معنادار برای فروش : MehrKoosh Forogh BehShid __________ Treacher NotYet Chase Keraunos Shokr Qurtz Intention برای خرید از دستور [SMS/ 855-2500] استفاده کنید. *قیمت بسیار مقطوع*
-
تخیلاتت رو با هایلوکس کشف کن https://uploadkon.ir/uploads/c40426_25VID-20250726-211959-204.mp4
-
ماشین های هیبرید و پلاگین هیبرید جفتشون یه موتور بنزینی دارن و یه موتور برقی. فرق اصلیشون تو شارژ کردن باتریِ موتور برقیه. هیبرید معمولی چیه؟ خودش موقع رانندگی باتریو شارژ میکنه. مثلا وقتی ترمز میگیری یا سرعت کم میکنی، اون انرژی رو ذخیره میکنه تو باتری و نیاز نداره بزنی به شارژر یا پریز برق. همچنین مصرف بنزینش کمتره ولی خیلی برقی حساب نمیشه. پلاگین هیبرید چیه؟ مثل هیبرید معمولیه، ولی قویتر! باتریش بزرگتره، هم خودش موقع رانندگی شارژ میشه، هم میتونی بزنی به برق خونت یا شارژر عمومی و فول شارژش کنی. اگه باتری پر باشه، حتی میتونه چند ده کیلومتر فقط با برق بره و اصلا بنزین مصرف نکنه. بعدش اگه باتری تموم شد، میره رو حالت هیبرید و از بنزین کمک میگیره.
-
🚗 چرا آمریکاییها حجم موتور ماشیناشونو با اینچ مکعب (cubic inch یا همون ci) میگن؟
maniqurtz پاسخی ارسال کرد برای یک موضوع در وسایل نقلیه
جوابش تو دو تا چیز خلاصه میشه: سیستم واحدهای آمریکایی + فرهنگ خودرویی دهههای قبل. اول از همه آمریکا برخلاف بقیه دنیا از سیستم اِمپریال استفاده میکنه. یعنی به جای لیتر و کیلومتر و کیلوگرم، با واحدهایی مثل مایل، گالن و اینچ کار دارن. طبیعیه که وقتی قرار باشه حجم موتور حساب بشه، بهجای لیتر، از اینچ مکعب استفاده کنن. حالا حجم موتور چیه دقیقاً؟ حجم کل فضاییه که پیستونها توی سیلندرها جابجا میشن؛ یعنی حجم جابهجایی یا "displacement". مثلاً موتور ۳۵۰ci یعنی تو مجموعِ تموم سیلندرها، پیستونا ۳۵۰ اینچ مکعب فضا رو پر و خالی میکنن. این میشه حدود ۵.۷ لیتر. ولی موضوع فقط اندازهگیری نیست. توی آمریکا، این عدد یه جور شخصیت و هویت ماشین هم بوده. وقتی میگفتن "موتورش ۴۲۷ci هست"، طرف مقابل میفهمید با یه ماسلکار واقعی طرفه. یه جور کلاس داشت. مخصوصاً تو دوران طلایی ماسلکارها (دهه ۶۰ و ۷۰). از دهه ۸۰ به بعد، وقتی بازار جهانی شد و ماشینهای ژاپنی و اروپایی اومدن وسط، کمکم سیستم متریک (لیتر) هم وارد شد. -
دریچه گاز سیمی یا برقی؟ کدوم بهتره و چرا؟
maniqurtz پاسخی برای maniqurtz ارسال کرد در موضوع : وسایل نقلیه
ممنون- 20 پاسخ
-
- 1
-
-
حتما در پست های بعدی عکس خواهم گذاشت. ممنون بابت نظرتون
-
مچکرم
-
• عکس سایز کوچک از "اطلاعات کاربری" از طریق کنترل پنل: • سن واقعی: 16 • اسم واقعی: ماهان • در چند کلمه خود را توصیف کنید: خونگرم جدی فعال • روزانه چقدر بازی می کنید؟ حدود ۳ الی ۵ ساعت بعضی مواقع بیشتر. • در چه ساعت هایی بازی می کنید؟ (مثلا 08:00 - 12:00): 19:00 - 24:00 • چرا شما فکشن قبلی را ترک کردید: در هیچ فکشنی نبودم! • برای چه می خواهید به این فکشن بیایید؟ (حداقل چند کلمه): بخاطر اکتیویتی راحت و لیدر خوب • چرا فکر می کنید که این فکشن جای مناسبی برای شما هست؟چون از این اقلیت خوشم میاد و تواناییش رو دارم • روزانه چند بار انجمن را چک می کنید؟ +10
-
• عکس سایز کوچک از "اطلاعات کاربری" از طریق کنترل پنل: • سن واقعی: 16 • اسم واقعی: ماهان • در چند کلمه خود را توصیف کنید: خونگرم جدی فعال • روزانه چقدر بازی می کنید؟ +3 ساعت • در چه ساعت هایی بازی می کنید؟ (مثلا 08:00 - 12:00): 19:00 - 24:00 • چرا شما فکشن قبلی را ترک کردید: در هیچ فکشنی نبودم! • برای چه می خواهید به این فکشن بیایید؟ (حداقل چند کلمه): بخاطر اکتیویتی راحت و لیدر خوب و باشخصیت • چرا فکر می کنید که این فکشن جای مناسبی برای شما هست؟چون از این اقلیت خوشم میاد و تواناییش رو دارم • روزانه چند بار انجمن را چک می کنید؟ +10
-
نیک نیم های زیر برای فروش [قیمت به شدت مناسب]: Treacher NotYet Chase intention Bonus Keraunos *همه ی نیک ها با معنا و طبق معناشون اورجینال هستند* برای خرید به شماره 2500-855 sms/ بدهید.
-
سیستم واتر اتانول، یه تکنولوژی خفن و جذابه که تو ماشینهای اسپرت و تقویتشده خیلی استفاده میشه. نحوه عملکردشم اینه که ترکیبی از آب و الکل (معمولاً اتانول) رو تو موتور (مسیر هوا یا همون منیفولد ورودی) اسپری میکنه تا چند تا کار خفن انجام بده. حالا چی کار میکنه؟ خنککاری هوا: وقتی ترکیب آب و اتانول اسپری میشه، دمای هوای ورودی موتور رو میاره پایین. این یعنی هوای خنکتر و متراکمتر وارد سیلندر میشه و به احتراق بهتر کمک میکنه. افزایش اکتان: اتانول عدد اکتان رو بالا میبره، که یعنی موتور میتونه بدون نگرانی از ناک زدن (صدای تقتق موتور) با قدرت بیشتری کار کنه. تمیزکاری: این سیستم مثل یه شوینده کار میکنه و کربنهای اضافی تو موتور رو میشوره و میبره. خب،مزایاش چیه؟ قدرت بیشتر: خنکتر شدن هوا و افزایش اکتان باعث میشه موتور قویتر کار کنه. کمتر شدن دمای موتور: این سیستم جلوی داغ کردن موتور رو میگیره، مخصوصاً تو شرایط سخت. کاهش مصرف سوخت: تو بعضی موارد، بهینهتر شدن احتراق باعث مصرف کمتر سوخت میشه. دوام موتور: چون دمای پایینتر و احتراق بهتری داری، عمر موتور بیشتر میشه. معایبش چیه؟ هزینه: نصبش گرونه و موادش (آب ترجیحا مقطر و اتانول) هم باید همیشه تامین بشه. نگهداری: اگه درست نگهداری نشه، میتونه به موتور آسیب بزنه. پیچیدگی بالا : این سیستم نیاز به تنظیمات دقیق داره.
-
تیپ GXR یا Grand Extra Room یکی از رایجترین تیپهاست که امکانات خوبی داره ولی نسبت به VXR سادهتره. معمولاً نسخههای پایه تا میانرده رو شامل میشه. در برخی مدلها ممکنه دو دیفرانسیل باشه، ولی آپشنهایی مثل تعلیق پیشرفته نداره. تیپ VXR یا Very eXtra Room نسخهی لوکستر از GXR با آپشنهای بیشتر و طراحی داخلی باکیفیتتر. اغلب دارای سیستم تعلیق پیشرفته، صندلیهای چرمی، سانروف، رادارهای ایمنی و امکاناتی از این دست. معمولاً مدلهای فول آپشن به این اسم شناخته میشن. تیپ SXR این تیپ کمتر رایجه و معمولاً ترکیبی از امکانات پایهی GXR و برخی ویژگیهای VXR هست. ممکنه در بعضی بازارها فقط برای مدلهای خاص ارائه بشه. تیپ EXR یا Extra Room سادهترین و اقتصادیترین مدل. بیشتر برای ناوگانهای دولتی، تاکسیها و استفادههای تجاری در نظر گرفته میشه. معمولاً کمترین امکانات و سادهترین طراحی داخلی رو داره. تیپ ZX این تیپ بیشتر در بازار ژاپن و برخی کشورها استفاده میشه. نسخهای فوق لوکس از لندکروزر با امکانات خاص و طراحی ویژه. تیپ GR-Sport نسخهی اسپرت لندکروزر که توسط Toyota Gazoo Racing توسعه پیدا کرده. امکانات آفرود بهتری داره، مثل دیفرانسیل قفلشونده، تعلیق بهبودیافته و ظاهر تهاجمی تر. در برخی بازارها، تیپهای خاص دیگهای هم ممکنه وجود داشته باشن، ولی اینها متداولترین نامگذاریهای تیپهای لندکروزر هستن.
-
تیونینگ توی چند تا استیج مختلف دستهبندی میشه که هر کدوم یه سطحی از تقویت رو شامل میشن. این استیجها بهطور کلی از تغییرات سبک و کمخرج شروع میشن و میرن به سمت تغییرات عمیق و گرونتر. بیاین مرحلهبهمرحله بگیم چی به چیه: استیج ۱ (Stage 1) – تقویت اولیه و سبک اینجا بیشتر بحث بهینهسازی ماشین توی همون پلتفرم فابریکشه. تغییراتی که توی استیج ۱ انجام میدی، معمولاً کمهزینه و سادهان و نیاز به دستکاری اساسی موتور ندارن. مثل: فیلتر هوای اسپرت : باعث میشه هوای بیشتری وارد موتور بشه و احتراق بهتری داشته باشی. اگزوز افترمارکت : دود بهتر خارج میشه، یه مقدار عملکرد موتور بهتر میشه و صدای باحالتری هم میده. ریمپ ECU : کامپیوتر ماشین رو تنظیم میکنن که واکنش گاز سریعتر بشه و یه مقدار قدرت بیشتری بگیری. شمعهای قویتر و وایرهای بهتر : جرقهی قویتر، احتراق بهتر، مصرف کمتر. کیت مکش هوا : ورود هوای خنکتر، راندمان بهتر. اینا یه مقدار قدرت و شتاب رو بهتر میکنن، بدون اینکه ماشین اذیت بشه. مناسب استفادهی شهریه و مصرف سوخت رو زیاد بالا نمیبره. استیج ۲ (Stage 2) – افزایش توان با تغییرات مکانیکی بیشتر اینجا وارد تغییرات عمیقتری میشیم که تأثیر بیشتری روی قدرت ماشین داره. تو این مرحله، معمولاً این کارا انجام میشه: هدرز و اگزوز کامل : به جای منیفولد دود فابریک، یه هدرز نصب میشه که گازهای خروجی سریعتر تخلیه بشن و یه مقدار قدرت بگیری. اینترکولر بزرگتر (برای ماشینای توربو) : هوای خنکتری به موتور میرسه، احتراق قویتر میشه. کیت کلاچ تقویتشده : قدرت و گشتاور بیشتری که تولید میشه رو بهتر منتقل کنه و لیز نخوره. پولی سبکتر و فلایویل سبک : موتور راحتتر دور میگیره و سریعتر گاز میخوره. سیستم سوخترسانی قویتر : پمپ بنزین قویتر و انژکتورهای بزرگتر برای تأمین سوخت بیشتر. اینجا دیگه ماشینت یه مقدار خشنتر میشه، ولی هنوز میتونی توی خیابون ازش استفاده کنی. البته مصرف سوخت یه کم بالا میره و شاید یه مقدار هم ماشین خشکتر بشه. استیج ۳ (Stage 3) – آمادهی پیست و مسابقه! اینجا دیگه کار از تغییرات سطحی گذشته و باید یه سری قطعات اساسی رو عوض کنی. استیج ۳ برای خیابون یه مقدار زیادیه و بیشتر ماشینهای مسابقهای توی این استیج قرار میگیرن. اینجا معمولاً این کارا رو انجام میدن: توربو یا سوپرشارژر بزرگتر : هوای خیلی بیشتری وارد موتور میشه و قدرت میره بالا. تقویت کامل موتور (شاتون، پیستون، میللنگ و …) : چون فشار خیلی زیاده، قطعات باید قویتر بشن. گیربکس تقویتشده : برای تحمل گشتاور بالا و تعویض دندههای سریعتر. نصب ECU استندلون ( افترمارکت) : همهی این تغییرات رو با هم هماهنگ میکنه که موتور درست کار کنه. این استیج برای استفادهی روزمره مناسب نیست، چون مصرف سوختش بالاست، استهلاک داره، و حتی ممکنه ماشینت از معاینه فنی رد نشه! بیشتر برای عشقماشینای پیستی مناسبه.