رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

ارسال‌های توصیه شده

تیونینگ اصولی موتور؛ از مکش تا انفجار قدرت!🔧⚙️

 

اگه دنبال تقویت واقعی موتور هستی، باید بدونی که تیونینگ فقط یه صدای اسپرت نیست—یه مهندسی دقیق پشتشه. تو این پست می‌خوام چندتا قطعه کلیدی رو معرفی کنم که اگه درست انتخاب بشن، هم قدرت بالا می‌ره، هم مصرف پایین میاد، هم صدای ماشینت می‌ره تو فاز مسابقه‌ای!⚙️🏎

 

 

 

 

85ef11_25car-air-intake-kit.jpgکیت مکش هوا (Air Intake Kit):

- کاربرد: ورود هوای بیشتر و خنک‌تر به محفظه احتراق = احتراق بهتر = قدرت بیشتر

- برندهای معتبر: K&N، HKS، Blitz، Apexi، Simota، Spectre

- نکته مهم: همراه با کیت مکش، حتما هدرز باکیفیت نصب کن تا گازهای خروجی راحت‌تر تخلیه بشن

 

 

 

f23311_25%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%87%D8%AFهدرز (Headers)

- کاربرد: جایگزین منیفولد فابریک برای تخلیه بهتر گازهای سوخته

- نتیجه: افزایش قدرت تا ۱۰ اسب بخار، کاهش دمای موتور، صدای اسپرت‌تر

- جنس پیشنهادی: استیل ضدزنگ یا سرامیکی برای دوام و انتقال حرارت بهتر

 

 

9fbf11_25pride-min.jpgمیل‌بادامک (Camshaft)

- کاربرد: کنترل زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها

- تیونینگ: میل‌بادامک با پروفایل اسپرت باعث افزایش زمان باز بودن سوپاپ‌ها = ورود سوخت و هوا بیشتر

- نکته: باید با ECU هماهنگ بشه (ریمپ یا تعویض) 

 

 

 

9d6611_2501JE71VZ3V404ZGMEZ8ZYZJWCE.jpg

سوپاپ‌ها و فنر سوپاپ

- سوپاپ اسپرت: مقاوم در برابر حرارت بالا، سبک‌تر برای سرعت بیشتر

- فنر سوپاپ: باید قوی‌تر باشه تا تو دور بالا کم نیاره

 

 

 

 

502e11_251-3-39-738x994.jpg

پیستون و شاتون

- پیستون فورج‌شده (Forged): تحمل فشار بالا، مناسب توربو و نیترو

- شاتون تقویت‌شده: از جنس کروم-مولیبدن یا تیتانیوم برای وزن کمتر و مقاومت بیشتر

 

 

 

 

 

نکات طلایی برای تیونینگ حرفه‌ای
- ریمپ ECU: بعد از هر تغییر، باید ECU رو تنظیم کنی تا موتور با شرایط جدید هماهنگ بشه
- هماهنگی قطعات: کیت مکش + هدرز + میل‌بادامک باید با هم ست بشن
- خنک‌کاری: رادیاتور اسپرت یا واترمتانول برای کنترل دمای موتور

 

 

692511_25turbo-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/88341-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C/
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

محتوای زیبا و جالب، موفق باشید.

‌‌232524_2575ea28-25b9421-2e1f02-24image0-

2bb024_25wk-logo-design-731343-1166.jpg

6b1124_2575ea28-25b9421-2e1f02-24image0-

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/88341-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C/#findComment-916179
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

12 ساعت قبل، KillerTune گفته است:

تیونینگ اصولی موتور؛ از مکش تا انفجار قدرت!🔧⚙️

 

اگه دنبال تقویت واقعی موتور هستی، باید بدونی که تیونینگ فقط یه صدای اسپرت نیست—یه مهندسی دقیق پشتشه. تو این پست می‌خوام چندتا قطعه کلیدی رو معرفی کنم که اگه درست انتخاب بشن، هم قدرت بالا می‌ره، هم مصرف پایین میاد، هم صدای ماشینت می‌ره تو فاز مسابقه‌ای!⚙️🏎

 

 

 

 

85ef11_25car-air-intake-kit.jpgکیت مکش هوا (Air Intake Kit):

- کاربرد: ورود هوای بیشتر و خنک‌تر به محفظه احتراق = احتراق بهتر = قدرت بیشتر

- برندهای معتبر: K&N، HKS، Blitz، Apexi، Simota، Spectre

- نکته مهم: همراه با کیت مکش، حتما هدرز باکیفیت نصب کن تا گازهای خروجی راحت‌تر تخلیه بشن

 

 

 

f23311_25%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%87%D8%AFهدرز (Headers)

- کاربرد: جایگزین منیفولد فابریک برای تخلیه بهتر گازهای سوخته

- نتیجه: افزایش قدرت تا ۱۰ اسب بخار، کاهش دمای موتور، صدای اسپرت‌تر

- جنس پیشنهادی: استیل ضدزنگ یا سرامیکی برای دوام و انتقال حرارت بهتر

 

 

9fbf11_25pride-min.jpgمیل‌بادامک (Camshaft)

- کاربرد: کنترل زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها

- تیونینگ: میل‌بادامک با پروفایل اسپرت باعث افزایش زمان باز بودن سوپاپ‌ها = ورود سوخت و هوا بیشتر

- نکته: باید با ECU هماهنگ بشه (ریمپ یا تعویض) 

 

 

 

9d6611_2501JE71VZ3V404ZGMEZ8ZYZJWCE.jpg

سوپاپ‌ها و فنر سوپاپ

- سوپاپ اسپرت: مقاوم در برابر حرارت بالا، سبک‌تر برای سرعت بیشتر

- فنر سوپاپ: باید قوی‌تر باشه تا تو دور بالا کم نیاره

 

 

 

 

502e11_251-3-39-738x994.jpg

پیستون و شاتون

- پیستون فورج‌شده (Forged): تحمل فشار بالا، مناسب توربو و نیترو

- شاتون تقویت‌شده: از جنس کروم-مولیبدن یا تیتانیوم برای وزن کمتر و مقاومت بیشتر

 

 

 

 

 

نکات طلایی برای تیونینگ حرفه‌ای
- ریمپ ECU: بعد از هر تغییر، باید ECU رو تنظیم کنی تا موتور با شرایط جدید هماهنگ بشه
- هماهنگی قطعات: کیت مکش + هدرز + میل‌بادامک باید با هم ست بشن
- خنک‌کاری: رادیاتور اسپرت یا واترمتانول برای کنترل دمای موتور

 

 

692511_25turbo-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%

 

 

 

 

دادا یعنی ای پوتور که روی ای ماشین بسته شده و تقویت شده اینا ابن ماشین ۸ سیلندره؟؟؟ 😳😳🤔

I Love (ArSaCiA Game) 🎮 ❤️‍🔥

My account on the (Staff) team:

Zulfaqar.png

Zulfaqar.png

My brother's account:

EkhteIaf.png

EkhteIaf.png

"من سکوت می‌کنم تا آرامشم حفظ بشه، و آنها هستن که مرا می‌بینند و قضاوت می کنند"

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/88341-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C/#findComment-916219
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عالی

:My Account

521815_25GIF-20250915-160207-904.gif

dbec02_25InShot-20251002-115204141.jpg

521815_25GIF-20250915-160207-904.gif

 

ما که رفتیم زین جهان         خوش به حال دیگران  ! 

🤫

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/88341-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C/#findComment-916258
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...