رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

تاریخچه سری کنسول‌های پلی‌ استیشن


MahdiNt

ارسال‌های توصیه شده

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کمپانی‌های صنعت گیم، بدون هیچ شک و تردیدی کمپانی سونی است. آن‌ها باپلی‌استیشن تحولات عظیمی را در دنیای بازی‌ها به وجود آوردند. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به تاریخ سری کنسول‌های پلی‌استیشن بندازیم.

زمانی که هنوز پلی‌استیشنی وجود نداشت

روزی روزگاری در سال ۱۹۹۸ یک کمپانی به شکل سفت و سختی در بالاترین جایگاه بازار بازی‌های ویدیویی قرار داشت:نینتندو. کنسول 8bit Nintendo Entertainment System که آن را به کنسول NES می‌شناسیم، با وجود کمپانی‌هایی مانند آتاری و سگا، سال‌ها در صنعت گیم حکم‌فرمایی کرد و هیچ چیز باعث واژگونی و افت محبوبیت آن نمی‌شد. در آن زمان یک رقیب جدی مانند سونی و مایکروسافت وجود نداشت تا جلوی موفقیت‌های نینتندو را بگیرد، در حقیقت جالب است بدانید قبلا این‌که دو کمپانی ژاپنی و آمریکایی همانند امروز به قطب‌های اصلی این صنعت تبدیل شوند، سونی در آن زمان شریک نینتندو بود!

در آن زمان که رفته رفته کارتریج‌های کم حجم جای خود را با CD-ROMها عوض می‌کردند، سونی در رقابت با فیلیپس، دیسک‌هایی به نام CD-ROM/XA تولید کرد که قادر بود فایل‌های صوتی و تصویری را به صورت فشرده پشتیبانی کند و به راحتی توسط سخت‌فزارهای مختلف مانند کنسول و غیره خوانده شود. در آن هنگام کامیپوترها از این فرمت پشتیبانی می‌کردند و در نتیجه دور از ذهن نبود که این دیسک‌ها پا به سیستم‌های بازی و کنسول‌ها بگذارند. سونی در تلاش بود تا این فرمت‌های خود را برای کنسول Super NES آماده کند. در نتیجه سونی نام این دیسک‌ها را برای این کنسول Super Disc گذاشت.

Playstation-1.jpg

قبل از این‌که پلی‌استیشن ظهور کند، سونی با نینتندو همکاری می‌کرد

اما مسئله جالب این بود که با وجود همکاری این دو کمپانی، سونی و نینتندو هرگز به یکدیگر اعتماد نداشتند، حتی یک ذره! برنامه‌های سونی به این صورت بود که دیسک جدید آن‌ که قادر است از پس انواع و اقسام فرمت‌ها بربیاید، به صورت یک تکنولوژی انحصاری فقط در اختیار خود سونی باشد. نینتندو نیز اصلا با چنین کاری موافق نبود. همه چیز به سال ۱۹۹۱ در نمایشگاه CES در شیکاگو منتهی شد. تا این زمان سونی و نینتندو با هم همکاری داشتند و در عین حال هرگز به یکدیگر نیز اعتماد نداشتند. اما در این مراسم کمپانی سونی کنسول جدیدی به نام Play Station (بله، بین «پلی» و «استیشن» یک فاصله وجود داشت) معرفی کرد. این کنسول قادر بود فرمت‌های Super Disc را بخواند و همچنین از کارتریج‌های نینتندو پشتیبانی کند. پخش موزیک و فیلم نیز از دیگر قابلیت‌های جالب این کنسول بود. این کنسول در آن زمان به قدری بزرگ بود که آن را کرگدن یا موجود عظیم‌الجثه نامیدند. سونی نیز برای پشتیبانی هر چه بهتره این کنسول با استودیوهای موسیقی و فیلم سازی همکاری همه جانبه داشت. همچنین برای موفق شدن این کنسول تمام کارتریج‌های نینتندو پشتیبانی کرد.

اما ماجرا زمانی جالب شد که درست روز بعد از معرفی کنسول Play Station، نینتندو اعلام کرد که همکاری آن‌ها با سونی قطع شده است و با فیلیپس روی درایورهای CD-ROM برای کنسول Super NES در حال همکاری است. در آن زمان بود که سونی شبیه به افراد گول خورده به نظر می‌رسید، چرا که کنسول آن‌ها نیز در کنار نام نینتندو قرار داشت، اما نینتدنو درست یک روز بعد از معرفی، همکاری خود را با فیلیپس اعلام کرده بود. نوریو اوهگا که ریاست کمپانی سونی را در اختیار داشت به شدت عصبانی شده بود.

Playstation-2.jpg

اما با تمام این وجود، سونی و نینتندو همانند دو تاجر خوب همکاری خود را ادامه دادند. سونی همچنان در کنسول خود از کارتریج‌های Super NES پشتیبانی می‌کرد و نینتندو نیز از چیپ‌های صدای ساخته شده توسط سونی در کنسول خود بهره برد. اما این همه ماجرا نبود، چرا که نوریو اوهگا خشم خود را کنترل کرده بود و از شخصی به نام کن کوتاراگیدرخواست کرد تا روی چیزی کاملا جدید و مخفیانه کار کند. چیزی که حالا ما آن را به نام PlayStation می‌شناسیم و از آن زمان بود که ما کوتاراگی را پدر پلی‌استیشن نامیدیم. او که روزی تنها بر روی چیپ صوتی کنسول نینتندو کار می‌کرد، به درخواست رییس سونی، پروژه ساخت پلی‌استیشن را در دستور کار خود قرار داد.

تولد پلی‌استیشن، شروع تحولات اساسی در صنعت گیم

بعد از اتفاقات ماجراهای Play Station و Super NES، چندین اتفاق جالب در صنعت تکنولوژی رخ داد. سونی روی Sony Music تمرکز داشت و اتفاق جالب‌تر این بود که آن‌ها با رقیب خود یعنی فیلیپس همکاری جدیدی را آغاز کردند که نتیجه این همکاری، خلق فرمت DVD بود. در این مدت نیز سونی با سگا همکاری‌های مختلفی داشت که البته تمام توافق‌های بین این دو کنسل شد و دوباره با نینتندو شروع به همکاری کرد. در طول این سال‌ها نیز جالب است بدانید که سونی هرگز نتوانست بیشتر از ۲۰۰ کنسول Play Station تولید کند. همچنین کمپانی سونی در دو قطب مختلف دنیا تشکیلات کمپانی خود را گسترش داد و سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در ژاپن و سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در آمریکا تاسیس شد.

Playstation-4.jpg

کنسولی که همه چیز را تغییر داد

عصر جدیدی در صنعت گیم در حال شکل‌گیری بود و چیزی به نام کنسول‌های نسل پنجم آماده تحول صنعت بودند. پاناسونیک با کنسول 3DO، آتاری با کنسول Atari Jaguar، سگا با کنسول Sega Saturn و نینتندو با کنسول Nintendo 64 پا به میادین گذاشته بودند. شرقی‌ها تماما بر صنعت گیم حکومت می‌کردند و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شدند. اما بزرگ‌ترین تحول در نسل پنجم کنسول‌ بازی‌های ویدیویی را سونی رقم زد. آن‌ها به طور جدی و متکی بر خود و نه هیچ کمپانی دیگری، کنسولی قوی که رویای بازی‌های سه بعدی را به  حقیقت تبدیل کند خلق کردند. نسل پنجم کنسول‌های خانگی با ظهور کنسول افسانه‌ای پلی‌استیشن همراه شد.

پلی‌استیشن نیز شرایط بسیار ویژه‌ای در بین بازی‌سازان داشت. با قدرت سخت‌افزاری بالا و کیفیت ساخت متفاوت نسبت به سایر کنسول‌ها، کمپانی‌های مختلفی از جمله الکترونیک آرتز و نامکو، همکاری بسیار جدی و مهمی با سونی آغاز کردند. جالب است بدانید که قبل به وقوع پیوستن این اتفاق، سونی بعد از نینتندو سعی داشت تا با سگا همکاری کند و یک کنسول Sega PlayStation عرضه کند. سونی قصد داشت تا با وارد کردن تکنولوژی به کنسول‌های سگا و خلق Sega CD، در برابر نینتندو قرار بگیرد. اما هایاوو ناکایاما رییس سگا، با این ایده مخالفت کرد و آن را متوقف کرد. بعد از این قطع همکاری، سگا روی Sega Saturn تمرکز کرد و سونی کنسول انحصاری خود را تولید کرد. در پی این ماجرا دیری نگذشت که سگا به زانو درآمد.

Playstation-6.jpg

Sega Saturn و PlayStation

رقابت واقعی نسل پنجم بین Sega Saturn و PlayStation در سال ۱۹۹۴ شکل گرفت. پلی‌اسیشن در ابتدای عرضه خود ابتدا تنها برای ژاپن عرضه شد و سپس بعد از یک سال به دیگر نقاط جهان پا گذاشت. پلی‌استیشن قیمتی ۳۰۰ دلاری داشت و  ۱۰۰ دلار کمتر از کنسول رقیب خود برای خریداران خرج برمی‌داشت. هنگامی هم که کارتریج رفته رفته منسوخ می‌شد، نینتندو یک کنسول با پشتیبانی کارتریج‌های منسوخ شده به نام Nintendo 64 را عرضه کرد. اما در بین این ۵ کنسول، سونی به موفقیت عجیبی دست یافته بود و پلی‌استیشن توانست بالاترین بخش درآمد و محبوبیت‌های سونی به شمار برود. این کنسول فوق‌العاده توانست تا سال ۲۰۰۵ به فروش جهانی ۱۰۲ میلیون واحد در طی نه و نیم سال دست پیدا کند. حتی کنسول بسیار محبوب Nintendo 64 نیز فروشی ۳۳ میلیون واحدی داشت. نکته جالب در آن سال این بود که رییس کل سابق مایکروسافت یعنی بیل گیتس کنسول پلی‌استیشن و محبوبیت آن را بسیار تحسین کرد و عاشق آن شده بود.

البته این تنها قدرت کنسول و بازی‌های بسیار خوب پلی‌استیشن نبودند که باعث موفقیت آن شدند، بلکه کنترلر این کنسول نیز بسیار عالی عمل کرد. سونی در سال ۱۹۹۷ کنترلر این کنسول را به دو استیک استاندارد مجهز کرد که تغییری بنیادی در کنترلرهای بازی شکل گرفت. البته کنترلرهای ابتدایی پلی‌استیشن فاقد استیک بودند، اما سونی به خوبی می‌دانست که چگونه توسط دو استیک می‌تواند به کلی مسیر تمامی کنترلرها را تغییر دهد. کنترلر سونی که ابتدا قرار بود به شکل تخت و مسطح باشد و از دیگر کنترلرهای موجود پیروی کند، اما تِییو گوتو، خالق شناخته شده کنترلرهای سونی بر این باور بود که کنترلر با طراحی چند بعدی برای کنسولی که بازی‌های سه بعدی ارایه می‌دهد بسیار بهتر و جذاب‌تر است. در آن زمان بسیاری از مدیران سونی با طرح‌های اولیه گوتو مخالفت کردند. اما شخص گوتو همراه با ایده نابش توسط نوریو اوهگا مدیر کل سونی به طور کامل پشتیبانی شد و طرح خود را به سرانجام رساند. نوریو اوگا به این دلیل عاشق طرح گوتو شده بود که این کنترلر او را یاد  کنترل هواپیما می‌انداخت.

Playstation-5.jpg

کنترلری که الهام بخش بسیاری از کنترلرهای بعد از خود بود

اما جالب‌ترین حرکت گوتو  انتخاب شکل‌های هندسی روی دکمه‌ها بود که از گذشته تا امروز، در کنار لوگو و نام PlayStation، این چهار شکل هندسی به مهم‌ترین آیکون‌های برند پلی‌استیشن تبدیل شده‌اند. او به طور جدی از قرار دادن حروف انگلیسی که تبدیل به یک سنت روی کنترلرها شده بود مخالفت کرد و تنها با چهار شکل هندسی توانست این کترلر را از تمامی جهات با بازیکنان خو دهد. مثلت نشانه نظر و عقیده بازیکنان است. به علت این که مثلث دارای جهت و سمت و سو است به همین دلیل گوتو آن را انتخاب کرد و رنگ آن را سبز گذاشت. مربع به معنی یک کاغذ است و به مفهوم  انتخاب‌های مختلف بازیکنان روی کنسول پلی‌استیشن است که رنگ رنگ صورتی برای آن انتخاب شده. دایره و علامت ایکس یا ضربدر نیز به معنی «بله و خیر یا درست یا غلط» در تصمیم‌گیری است و با رنگ‌های قرمز و آبی شناخته می‌شوند.

Playstation-3.jpg

اولین بازی منتشر شده به دست سونی

همچنین اولین بازی ساخته شده به دست خود استودیو سونی Motor Toon Grand Prix نام داشت و توسط استودیو تیم کوچکی به نام Poly طراحی و تولید شد. حال این تیم امروزه به استودیویی به نام Polyphony Digital تبدیل شده است و  سری بازی‌های بسیار محبوب Gran Turismo را خلق کردند. استودیو بند سونی که در ابتدا استودیو بلنک (Blank) نام داشت نیز در سال ۱۹۹۳ پس از استودیو پولیفونی تاسیس شد.  در آن سال نیز پر فروش‌ترین بازی این کنسول چیزی نبود جز ریسینگ شبیه‌ساز Gran Turismo که ۱۰/۵۸ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. البته این بازی برای کنسول پلی‌استیشن 2 نیز قابل بازی بود. تا سال ۱۹۹۶ سونی با همکاری بسیاری از بازی‌سازان، تعداد بسیار زیادی بازی از سوی کمپانی‌های خارجی برای کنسول پلی‌استیشن عرضه کرد و تنوع بالای بازی‌ها و گرافیک عجیب و غریبی که در آن زمان ارایه می‌داد محبوبیت پلی‌استیشن را روز به روز افزایش داد.

images.jpg

مرد چند ضلعی

البته اتفاقات جالب دیگری نیز در طول عمر پلی‌استیشن 1 رخ داد. به طور مثال سونی برای کنسول خود یک چهره شاخص به نام مرد چند ضلعی «Polygon Man» خلق کرده بود که سعی داشت توسط گرافیک سه بعدی بسیار بالا مرد چند ضلعی، توان سخت‌افزار پلی‌استیشن را به رخ بکشد. سونی قصد داشت با این چهره شاخص کنسول خود را در غرب به فروش برساند، اما رییس بخش پلی‌استیشن یعنی کن کوتاراگی با دیدن ناگهانی این طرح در E3 سال ۱۹۹۵ بسیار عصبانی شده بود. بنابراین، قبل از این که حتی پای پلی‌استیشن به آمریکا باز شود، مرد چند ضلعی از صحنه روزگار محو شد. البته این شخصیت بعدها در بازیی به نام Playstation Battle Royale به عنوان یک باس در بازی قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۰ بود که سونی تصمیم گرفت کنسولی جمع و جورتر از کنسول پلی‌استیشن 1 که به نام PSOne شناخته می‌شد را عرضه کند. جالب است بدانید که همین کنسول با طراحی جدید نیز توانست بالاترین رتبه فروش در آخر سال را کسب کند و آغازگر ورود کنسول نسل جدید پلی‌استیشن باشد. کنسولی افسانه‌ای که به عنوان محبوب‌ترین محصول گیمینگ تاریخ صنعت شناخته می‌شود. کنسولی به نام پلی‌استیشن 2.

تا این جا با گذشته سونی قبل از ورود پلی‌استیشن و سپس شرح چگونگی ظهور پلی‌استشن آشنا شدیم. در قسمت دوم این مقاله نیز به ادامه تاریخ پلی‌استیشن خواهیم پرداخت.

꧁☬?????_??☬꧂

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مدتی است که شایعات زیادی پیرامون کنسول‌های نسل بعدی بازی‌ها به‌گوش می‌رسد و تحلیل‌گران نظرات و پیش‌بینی‌های خود را بیان می‌کنند که اکثر آنها، نظر بر انتشار پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس بعدی (اکس‌باکس اسکارلت) در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ دارند. همچنین، عده‌ای درمورد ویژگی‌های سخت‌افزاری این کنسول‌ها نظر می‌دهند که طبق شایعه‌ای که اخیرا منتشر شده بود، سونی با معماری AMD برای ساخت پلی‌استیشن ۵ همکاری می‌کند. در پیش‌بینی دیگری نیز «مایکل پچر» گفته بود نسل بعدی کنسول‌ها دارای دیسک‌گردان است.

اما این شایعات زمانی داغ‌تر شدند که کارکنان عالی‌رتبه شرکت‌های سونی و مایکروسافت، خود به این موضوع اشاره کردند. برای نمونه «جان کودرا» اظهار کرده بود «پلی‌استیشن ۴ به پایان چرخه حیات خود نزدیک می‌شود» و در ادامه افزود «سونی در سه سال آینده شرایط را برای ورود به نسل آینده فراهم می‌کند.» همچنین فیل اسپنسر در جریان کنفرانس E3 مایکروسافت، اظهار داشت «تیم سخت‌افزاری برای توسعه نسل آینده کنسول اکس‌باکس کار خود را آغاز کرده است.»

اما در این مقاله قصد داریم تا به موضوع متفاوت بازی‌های نسل آینده کنسول‌ها بپردازیم و لیستی از بازی‌‌هایی تهیه کنیم که حضور آنها در کنسول‌های نسل آینده به‌صورت رسمی تایید شده است، یا به بازی‌هایی اشاره کنیم که احتمال انتشار آنها در کنسول‌های نسل آینده زیاد است، اما هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده‌اند. پس با دنیای بازی برای مشاهده این لیست همراه باشید.

 

The Elder Scrolls 6

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

این عنوان قطعا یک بازی برای نسل بعدی کنسول‌هاست. بتسدا بسیار واضح و روشن در زمان رونمایی از بازی با یک تریلر کوتاه عنوان کرد که این عنوان بعد از بازی Starfield که برای نسل آینده توسعه می‌یابد، منتشر خواهد شد. این بازی در مرحله پیش‌تولید به‌سر می‌برد که واضح است حداقل پنج سال برای توسعه آن زمان نیاز است؛ زیرا این یک بازه زمانی نرمال برای توسعه یک عنوان در نسل حاضر است. اگر استودیو در حال مطالعه یک سخت‌افزار و معماری جدید باشد، پس زمان توسعه آن طولانی‌تر نیز خواهد شد.

eBaysZySMKnpZvYdhQnPdn-650-80.jpg

Starfield

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

وجود این بازی پیش از E3 سال گذشته، شایعه شده بود و بتسدا برای آوردن آن روی استیج، بیش از یک سال برنامه‌ریزی کرده بود. با این حال، این به معنا آن نیست که قرار است به‌زودی این بازی را ببینیم. استودیو توسعه‌دهنده این بازی یک عادت دارد و آن هم معرفی عنوانی است که در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، در صورتی که به سختی روی پروژه دیگری کار می‌کند. برای مثال، بازی Fallout 3 زمانی معرفی شد که Oblivion هنوز عرضه نشده بود، یا بازی Skyrim زمانی معرفی شد که بازی Fallout 3 هنوز منتشر نشده بود. بنابراین، تا زمانی که بازی Fallout 76 منتشر نشود و سرویس‌های آنلاین آن به حالت متعادل در نیاید، خبری از بازی علمی‌تخیلی Starfield نیست. از آن‌جایی که بیشتر بازی‌های بتسدا ۴ تا ۵ سال زمان نیاز دارند، با این احتساب بازی Starfield در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. همچنین اخیرا «تاد هاوارد» در یک مصاحبه گفته بود خود آنها حتی مطمئن نیستند که بازی برای چه پلتفرمی منتشر خواهد شد.

mZuUdfYyJCqRSVJZTPF6sV-650-80.jpg

Cyberpunk 2077

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

مایکروسافت نخستین تریلر بازی Cyberpunk 2077 را در انتهای کنفرانس خود نمایش داد، اما نمایش کامل‌تر این بازی پشت درهای بسته تنها به اهالی رسانه نمایش داده شد. اما به دو دلیل این بازی را به راحتی می‌توان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس اسکارلت نیز در نظر گرفت. اول این‌که «سی‌دی پراجکت رد» هنوز هیچ اطلاعات دقیق و نهایی، از جمله تاریخ انتشار آن را ارائه نکرده است. دومین دلیل برمی‌گردد به مصاحبه «پاتریک مایلز»، طراح بازی که اظهار کرد: «بازی هم‌زمان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد» با توجه به این عبارت به راحتی می‌توان حدس زد Cyberpunk 2077 برای پلتفرم‌های دیگری نیز منتشر خواهد شد. با توجه به موارد بالا می‌توان حدس زد که بازی Cyberpunk 2077 یک بازی میان نسلی مانند بازی‌های Battlefield 4 و Assassin’s Creed IV: Black Flag باشد.

DbKymz4526RrLTxGNUbGG-650-80.jpg

Beyond Good & Evil 2

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

یوبی‌سافت تایید کرده است که بازی Beyond Good & Evil 2 در مراحل اولیه توسعه خود به‌سر می‌برد. چیزهایی که تا بدین‌جای کار از بازی به نمایش درآمده‌اند، تنها ویدیوهای پشت‌صحنه و تریلرهای سینمایی از بازی بوده‌اند و با این‌که بازی در سال ۲۰۰۸ معرفی شد، اما به مدت زیادی هیچ خبری از آن درز پیدا نکرد و تقریبا به فراموشی سپرده شده بود. همچنین کارگردان بازی، آقای مایکل اَنسِل، در رویداد E3 سال جاری گفت: «هم‌اکنون ما به این باور رسیده‌ایم که باید این بازی ساخته شود». هنوز تاریخ انتشار بازی مشخص نیست، هنوز پلتفرم‌های مقصد این بازی مشخص نشده‌اند و هنوز یک تریلر درست و حسابی از گیم‌پلی بازی نمایش داده نشده است. پس اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، بازی Beyond Good & Evil 2 برای پلتفرم‌های نسل بعدی پلی‌استیشن و اکس‌باکس منتشر خواهد شد.

wF59hNkASDBL6Yvh273st6-650-80.jpg

Halo Infinite

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

استودیو ۳۴۳ Industries در حال ساخت یک موتور جدید با نام Slipspace برای توسعه بازی Halo Infinite است. همین می‌تواند مدرک قانع‌کننده‌ای باشد که این بازی برای پلتفرم نسل بعدی اکس‌باکس منتشر خواهد شد؛ زیرا هیچ‌کس چنین تکنولوژی جدیدی را خرج توسعه عنوانی برای انتهای نسل نمی‌کند. از آن بگذریم، مایکروسافت در جریان کنفرانس E3 هیچ اطلاعات داستانی و گیم‌پلی از بازی نشان‌مان نداد و بعد روشن ساخت که این تریلر بیش از آن‌که تریلر معرفی بازی باشد، تریلر دموی معرفی موتور Slipspace بود که مخاطبان را با تکنولوژی آینده آشنا کند. در حال حاضر، استودیو انتشار بازی را برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی تایید کرده است، اما ما شک داریم که در واقع این عنوان یک بازی برای نسل آینده کنسول اکس‌باکس نباشد.

A6ZKmSyQpkyrTSYnxE8PTo-650-80.jpg

Fallout 76

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷

تنها یک دلیل می‌تواند باعث عرضه این بازی برای پلتفرم‌های نسل بعد شود و آن هم پتانسیل این بازی برای موفقیت است. بارها از طرف تیم توسعه‌دهنده شنیده‌ایم «چیزهای زیادی طی سال‌های آتی خواهد آمد» که می‌تواند حمایت از سرورها برای چندین سال و انتشار بسته‌های الحاقی متنوع رایگان به‌صورت منظم باشد. این بازی، یک بازی لایو است و یک بازی لایو تا زمانی زنده می‌ماند که بتواند مصرف‌کنندگان خود را برای بازی کردن نگه دارد. اگر به‌روز رسانی‌ها و بسته‌ها به‌صورت منظم ادامه داشته باشند و از آن مهم‌تر پول‌ساز باشند، بنابراین دو یا سه سال به راحتی برای زنده‌ ماندن این بازی تضمین شده است. برای اثبات این قضیه، کافی است نگاهی به بازی GTA 5 بیاندازید که در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳ و اکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد و اکنون با گذشت پنج سال از زمان انتشار آن، همچنان سود زیادی در نسل ۸ به‌دست می‌آورد؛ زیرا یک بازی آنلاین و موفق است.

R5TTtbeAPrcXH85NSc9NV8-650-80.jpg

The Division 2

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

تقریبا تمام چیزهایی که درمورد بازی Fallout 76 گفتیم، در مورد بازی The Division 2 نیز صدق می‌کند. اما یوبی‌سافت با بازی‌هایی مانند قسمت نخست The Division و Tom Clancy’s Rainbow Six Siege ثابت کرده است که قابلیت دست یابی به این موفقیت را دارد. هم‌اکنون، پس از گذشت دو سال همچنان ۲۰ میلیون کاربر درحال بازی‌ کردن نسخه اول این بازی هستند، پس این بازی به راحتی می‌تواند به کنسول‌های نسل آینده راه پیدا کند.

zQhPKNYeD7beMomW9yPKj9-650-80.jpg

Star Wars Jedi: Fallen Order

تاریخ انتشار: اواخر ۲۰۱۹

چند سوال کوچک پس از معرفی بازی Star Wars در E3 توسط استودیو Respawn آن هم به آن صورت عجیب و بی‌قاعده در یک مصاحبه با انتشار اطلاعات بسیار اندکی از تاریخ و عنوان بازی به‌وجود می‌آید. اگر به تاریخ انتشار بازی در تعطیلات سال ۲۰۱۹ نگاهی بیاندازیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازی می‌تواند دارای دو تاریخ انتشار برای دو نسل باشد. یقینا الکترونیک آرتز نمی‌خواهد که بازی بزرگ Star Wars Jedi: Fallen Order را با قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های نسل ضعیف‌تر به‌نمایش بگذارد.

bAXMLB2UrLEgBy3DEHayf7-650-80.jpg

Dying Light 2

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

تمام زمزمه‌ها حاکی از انتشار بازی Daying Light 2 در سال آینده است. بنابر صحبت‌های طراح ارشد بازی، آقای «تیمون اسمکتال»، در یک مصاحبه: «ما همچنان یک سال برای بهینه‌سازی بازی وقت داریم». در ویدیو گیم‌پلی بازی که در E3 نمایش داده شد، به نظر می‌رسد بازی تکمیل شده است. همچنین نسخه اول بازی پس از گذشت چندین سال از زمان انتشار همچنان بازیکنان زیادی دارد که درحال لذت‌ بردن از آن هستند. اگر این اتفاق که احتمال آن هم بسیار زیاد است برای Daying Light 2 بیافتد، این بازی با شروع نسل بعد هم‌پوشانی خواهد داشت.iXUqionB6xGJGFKi96Cxfg-650-80.jpg

 

Death Stranding

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

بازی Death Stranding دو سال پیش به عنوان یک عنوان انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ معرفی شد. تاکنون چند تریلر سینمایی از بازی منتشر شده است، همچنین در کنفرانس E3 سال جاری سونی توانستیم برای نخستین بار نگاهی به گیم‌پلی بازی بیاندازیم. هیچ دلیلی نداریم که بر اساس آن ادعا کنیم سونی یا «کوجیما پروداکشنز» بازی را برای پلی‌استیشن ۴ منتشر نکنند، اما بازی هنوز هیچ تاریخ انتشار حتی تقریبی مثل سال انتشار آن دریافت نکرده است. با وجود نام بزرگی چون «هیدئو کوجیما» پشت این فرانچایز، سونی این فرصت را دارد تا فروش بیشتری را برای پلی‌استیشن ۵ در زمان عرضه آن تجربه کند. بنابراین، پیش‌بینی ما این است که بازی برای هر دو پلتفرم منتشر شود.death-stranding-ds1-670x377-constrain.jp

 

Nioh 2

nioh-2-ds1-670x377-constrain.jpg

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

Team Ninja و Koei Tecmo بازی Nioh را که الهام گرفته از سری Souls است، در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر کردند. بازی در زمان انتشار توانست با تنوع گیم‌پلی در مبارزات و نوآوری‌های خلاقانه خود، ژانر را یک قدم به جلو براند و نظر بسیار مثبت منتقدان را به‌دست آورد و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال شناخته شود. Nioh 2 در جریان کنفرانس سال جاری E3 سونی معرفی شد و برای انتشار چنین پروژه بزرگی حداقل دو سال زمان برای انتشار آن نیاز است که تا انتشار آن احتمالا پلتفرم پلی‌استیشن ۵ وارد بازار شده. پس امیدواریم تیم‌نینجا برای تکرار موفقیت نسخه اول و حتی پیشی گرفتن از آن، وقت کافی صرف خلق نوآوری و توسعه این بازی کند.

 

Final Fantasy VII

FFVII_R02-ds1-670x377-constrain.jpg

تاریخ انتشار: بدون تاریخ انتشار

در میان تمام عناوین لیست ما، بازسازی بازی Final Fantasy VII تنها عنوانی است که در E3 2018 غایب بود، اگرچه طرفداران امید بسیاری برای مشاهده این بازی پس از سال‌ها در E3 داشتند. بازی Final Fantasy VII در E3 سال ۲۰۱۵ سونی معرفی شد که در آن زمان، ابتدا قرار بود که استودیو CyberConnect2 توسعه بازی را بر عهده بگیرد. در ماه مِی سال ۲۰۱۷ «اسکوئر انیکس» اعلام کرد که توسعه بازی توسط CyberConnect2 کنسل شده و خود اسکوئر انیکس وظیفه توسعه بازی را برعهده گرفته است. با گذشت سه سال از زمان معرفی بازی، هنوز هیچ تصویری از بازی منتشر نشده است و به نظر ما این بازی به سرنوشت بازی The Last Guardian دچار شود و برای کنسول هدف خود یعنی پلی‌استیشن ۴ منتشر نشود تا عرضه آن به کنسول نسل بعد برسد. از این بازی همچنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عناوین تاریخ دنیای بازی‌های ویدیویی یاد می‌شود و امیدواریم این عوامل موجب نشود تا بازسازی آن پیش از آمادگی کامل، عرضه شود.

ببخشید یکم طولانی شد

(اگه خوشتون بیاد بازم از این مطالب میزارم واستون)

                          BlackMooN.png

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 9 ماه بعد...
  • 4 ماه بعد...
  • 1 سال بعد...

خیلی خوب و مفید

                                             
                                     👑
         
 💎[ArAsh.png]💎      
    

      
           سرم تو لاکه ولی بیاد بیرون دهن خیلیا به فا**....×                                                      
                                                                                                                                                                                               👑                      
                                                                                                                                  
Pishro                      ↻  ㅤㅤ   ❚❚ㅤ                   

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 سال بعد...
  • 5 ماه بعد...
در ۱۳۹۸/۳/۱۰ در 13:36، SardarQasem گفته است:

Halo Infinite

زمان خودش واقعا کولاک بود

Dream as if you’ll live forever, live as if you’ll die today

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 5 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...

 

حق ؟

 

نقل قول
  •  

                                                              خدا یا خسته شدم

                                          میشه امشب بیای دونبالم بگی بسه دیگه تموم شد

                                                     پاشو اومدم بیرم پیش خودم ..!

                                                                :My Account

DragonFall.png

                                       

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...