GLNDR ارسال شده در May 19 اشتراک گذاری ارسال شده در May 19 < با سلام و درود خدمت شما دوست داران خودرو و جهان قدرت و گشتاور > در این بخش به افسانه های که ستاره هایشان هیچ وقت خاموش نشده و نخواهد شد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید اول از همه با خودروی ایتالیایی برتونه آشنا میشیم سابقه طراحی این برند ایتالیایی را میتوان در سه واژه ، بحث برانگیز و افسانهای خلاصه کنیم. تلاشهای برند «کاروتزریا برتونه» بود که دست استادان بزرگ طراحی مانند گاندینی، اسکاگلیونه، جیوجیارو و طراحان مطرح را باز گذاشت تا بتوانند خودروهایی خارقالعاده را به جهان معرفی کنند. این برند که در سال ۱۹۱۲ توسط «جیوانی برتونه» تاسیس شد، این برند تا سال ۱۹۹۷ با برندهای مطرحی چون آلفارومئو، لامبورگینی، فیات، لانچیا، مازراتی و سیتروئن همکاری کرده بود. در ادامه به خاصترین طراحی های بتونه خواهیم پرداخت آلفارومئو B.A.T.5 1953 مدیر وقت برتونه، «نیکیو برتونه»، اسکاگلیونه را مامور طراحی یک خودرو بر پایه آفارومئو 1900C کرد تا بتواند عموم را با طراحی و ضریب آیرودینامیکی پایین آن حیرتزده کند. در نتیجه B.A.T (مخفف برلینتا آیرودینامیکا تکنیکا) در سال ۱۹۵۳ رونمایی شد. سال بعد دو مدل دیگر از همین خودرو رونمایی شدند که همه آنها طراحی آیرودنامیک زیبا و ساختارشکن داشتند شورولت تستودو ۱۹۶۳ این خودرو که توسط جیوجیارو و بر پایه شورولت کورویر مونزا طراحی شده بود، روی طراحیهای آینده برتونه هم تاثیرگذار بود و شالوده خلق مدلهایی چون لامبورگینی میورا، آلفارومئو مونترال و ۸۵۰ اسپایدر را بنا نهاد. «آناتول لاپین» هم بعدها اعلام کرد که این خودرو منبع الهامی برای خلق پورشه ۹۲۸ ۱۹۷۷ بوده است. شورولت تستودو یک سدان با کاپوت کشیده و داشبوردی بالای کنسول میانی بود. آلفارومئو جولیا GT 1964 این کوپه دوستداشتنی و زیبا در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و بلافاصله به موفقیت زیادی در فروش رسید. جیوجیارو مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت و توانسته بود خودرویی را بیافریند که با حفظ سنتهایی آلفارومئو، دید تازه از آلفارومئو را به جهان معرفی کرد. هنوز هم این خودرو در میان طرفداران خودروهای کلاسیک اروپایی و دوستداران آلفارومئو بهعنوان یکی از زیباترین مدلهای تاریخ صنعت شناخته میشود. لامبورگینی میورا در دورهای که تمام خودروهای جهان روی سیستم موتور جلو تمرکز داشتند، لامبورگینی با کمک برتونه بهسراغ ایده سوپراسپرت موتورمیانی رفت و میورا را خلق کرد. این لامبورگینی V12 که در زمان خود به نخستین سوپراسپرت و سریعترین خودروی جهان هم تبدیل شد با قلم گاندینی و جیوجیارو جان گرفت و محبوبیت بالایی در سطح بینالمللی به دست آورد! به شخصه خودمم از این لامبورگینی خوشم میاد آلفارومئو مونترال ۱۹۶۷ آلفارومئو تصمیم گرفت انرژی خود را صرف تولید خودرویی کند که از انسان الهام میگیرد. نتیجه کار هم مونترال زیبا شد که با قلم گاندینی جان گرفت و به یک پیشرانه V8 مجهز شده بود. مشخصات و فناوری بهکاررفته در این خودرو آنقدر علاقه عمومی را به همراه داشت که باعث شد ایتالیاییها در سال ۱۹۷۰ آن را وارد خط تولید کنند. آلفارومئو کارابو ۱۹۶۸ آلفارومئو در دهه ۶۰ میلادی تصمیم گرفت بر پایه مدل ۳۳ استراداله ۶ مدل کانسپت را به دنیا معرفی کند؛ نخستین مدل معرفی شده از این گروه، کارابو به شمار میرفت که وظیفه طراحی آن برعهده برتونه گذاشته شده بود. این خودرو از طراحی بیرونی ساختارشکنی استفاده میکرد که برخلاف خودروهای زمان، تیز و شکسته بود، شیشه عقب نداشت و از تناسبات متفاوتی استفاده میکرد. طراح این خودرو، گاندینی بود. لانچیا استراتو زیرو ۱۹۷۰ گاندینی با طراحی خودروهای آن زمان با المانهای شکسته و نامتداول به شهرت رسیده بود؛ یکی از برندهایی که از طراحی این طراح بهنام استفاده میکرد، لانچیا بود که با تکیهبر فرمپردازی او در استراتو زیرو، به ستاره نمایشگاه خودروی تورین بدل شد. ورود به کابین این مدل با باز شدن شیشه بسیار شیبدار جلو ممکن میشد و فضا را برای سواری دو سرنشین فراهم میکرد. چراغهای عقب روی لبه پایینی قاب سپر قرار گرفته و چراغهای جلو هم متشکل از ۱۰ چراغ کوچک طراحی شده بودند. لامبورگینی کانتاش LP500 1971 حال نوبت به یکی از مشهورترین طراحیهای گاندینی میرسد که در سال ۱۹۷۱ به سفارش لامبورگینی انجام شد. پرتوتوتایپ LP500 در نمایشگاه ژنو ان سال پردهبرداری شد. این خودرو به یک پیشرانه ۵ لیتری V12 مجهز میشد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت داشت میتوانست از مرز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. درهای پروانهای زیبا، طراحی نوآورانه و ایجاد فرم بدنهای که بعدها به زبان طراحی لامبورگینی تبدیل شد، از دستاوردهای این مدل به شمار میرفت. فقط پهنای تایراش به کل خودرو های ملی میرزه خودرو ها در آینده و چه حال و چت گذشته بخشی از وجود انسان بوده و هستند حس و حالشان هیچ وقت قدیمی نمی شود و نسل به نسل ادامه خواهد داشت. ممنون میشم حمایت کنید 1 1 نقل قول my account: my brother: 𝓘 𝓭𝓸𝓷'𝓽 𝓼𝓮𝓮 𝓪 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓮𝓽𝓲𝓽𝓸𝓻 لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/ به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
AmirMk2jz ارسال شده در May 19 اشتراک گذاری ارسال شده در May 19 امیر داش ماه پیش میگفتی دارم یه چیزی آماده میکنم اینو میگفتی؟ نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-766373 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
TrollFace ارسال شده در May 19 اشتراک گذاری ارسال شده در May 19 ممنون بابت توضیحات عالی بود موفق باشی. نقل قول .Stronger Than YesterDay : My Account لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-766922 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
HileGar ارسال شده در May 20 اشتراک گذاری ارسال شده در May 20 13 ساعت قبل، GLNDR گفته است: < با سلام و درود خدمت شما دوست داران خودرو و جهان قدرت و گشتاور > در این بخش به افسانه های که ستاره هایشان هیچ وقت خاموش نشده و نخواهد شد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید اول از همه با خودروی ایتالیایی برتونه آشنا میشیم سابقه طراحی این برند ایتالیایی را میتوان در سه واژه ، بحث برانگیز و افسانهای خلاصه کنیم. تلاشهای برند «کاروتزریا برتونه» بود که دست استادان بزرگ طراحی مانند گاندینی، اسکاگلیونه، جیوجیارو و طراحان مطرح را باز گذاشت تا بتوانند خودروهایی خارقالعاده را به جهان معرفی کنند. این برند که در سال ۱۹۱۲ توسط «جیوانی برتونه» تاسیس شد، این برند تا سال ۱۹۹۷ با برندهای مطرحی چون آلفارومئو، لامبورگینی، فیات، لانچیا، مازراتی و سیتروئن همکاری کرده بود. در ادامه به خاصترین طراحی های بتونه خواهیم پرداخت آلفارومئو B.A.T.5 1953 مدیر وقت برتونه، «نیکیو برتونه»، اسکاگلیونه را مامور طراحی یک خودرو بر پایه آفارومئو 1900C کرد تا بتواند عموم را با طراحی و ضریب آیرودینامیکی پایین آن حیرتزده کند. در نتیجه B.A.T (مخفف برلینتا آیرودینامیکا تکنیکا) در سال ۱۹۵۳ رونمایی شد. سال بعد دو مدل دیگر از همین خودرو رونمایی شدند که همه آنها طراحی آیرودنامیک زیبا و ساختارشکن داشتند شورولت تستودو ۱۹۶۳ این خودرو که توسط جیوجیارو و بر پایه شورولت کورویر مونزا طراحی شده بود، روی طراحیهای آینده برتونه هم تاثیرگذار بود و شالوده خلق مدلهایی چون لامبورگینی میورا، آلفارومئو مونترال و ۸۵۰ اسپایدر را بنا نهاد. «آناتول لاپین» هم بعدها اعلام کرد که این خودرو منبع الهامی برای خلق پورشه ۹۲۸ ۱۹۷۷ بوده است. شورولت تستودو یک سدان با کاپوت کشیده و داشبوردی بالای کنسول میانی بود. آلفارومئو جولیا GT 1964 این کوپه دوستداشتنی و زیبا در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و بلافاصله به موفقیت زیادی در فروش رسید. جیوجیارو مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت و توانسته بود خودرویی را بیافریند که با حفظ سنتهایی آلفارومئو، دید تازه از آلفارومئو را به جهان معرفی کرد. هنوز هم این خودرو در میان طرفداران خودروهای کلاسیک اروپایی و دوستداران آلفارومئو بهعنوان یکی از زیباترین مدلهای تاریخ صنعت شناخته میشود. لامبورگینی میورا در دورهای که تمام خودروهای جهان روی سیستم موتور جلو تمرکز داشتند، لامبورگینی با کمک برتونه بهسراغ ایده سوپراسپرت موتورمیانی رفت و میورا را خلق کرد. این لامبورگینی V12 که در زمان خود به نخستین سوپراسپرت و سریعترین خودروی جهان هم تبدیل شد با قلم گاندینی و جیوجیارو جان گرفت و محبوبیت بالایی در سطح بینالمللی به دست آورد! به شخصه خودمم از این لامبورگینی خوشم میاد آلفارومئو مونترال ۱۹۶۷ آلفارومئو تصمیم گرفت انرژی خود را صرف تولید خودرویی کند که از انسان الهام میگیرد. نتیجه کار هم مونترال زیبا شد که با قلم گاندینی جان گرفت و به یک پیشرانه V8 مجهز شده بود. مشخصات و فناوری بهکاررفته در این خودرو آنقدر علاقه عمومی را به همراه داشت که باعث شد ایتالیاییها در سال ۱۹۷۰ آن را وارد خط تولید کنند. آلفارومئو کارابو ۱۹۶۸ آلفارومئو در دهه ۶۰ میلادی تصمیم گرفت بر پایه مدل ۳۳ استراداله ۶ مدل کانسپت را به دنیا معرفی کند؛ نخستین مدل معرفی شده از این گروه، کارابو به شمار میرفت که وظیفه طراحی آن برعهده برتونه گذاشته شده بود. این خودرو از طراحی بیرونی ساختارشکنی استفاده میکرد که برخلاف خودروهای زمان، تیز و شکسته بود، شیشه عقب نداشت و از تناسبات متفاوتی استفاده میکرد. طراح این خودرو، گاندینی بود. لانچیا استراتو زیرو ۱۹۷۰ گاندینی با طراحی خودروهای آن زمان با المانهای شکسته و نامتداول به شهرت رسیده بود؛ یکی از برندهایی که از طراحی این طراح بهنام استفاده میکرد، لانچیا بود که با تکیهبر فرمپردازی او در استراتو زیرو، به ستاره نمایشگاه خودروی تورین بدل شد. ورود به کابین این مدل با باز شدن شیشه بسیار شیبدار جلو ممکن میشد و فضا را برای سواری دو سرنشین فراهم میکرد. چراغهای عقب روی لبه پایینی قاب سپر قرار گرفته و چراغهای جلو هم متشکل از ۱۰ چراغ کوچک طراحی شده بودند. لامبورگینی کانتاش LP500 1971 حال نوبت به یکی از مشهورترین طراحیهای گاندینی میرسد که در سال ۱۹۷۱ به سفارش لامبورگینی انجام شد. پرتوتوتایپ LP500 در نمایشگاه ژنو ان سال پردهبرداری شد. این خودرو به یک پیشرانه ۵ لیتری V12 مجهز میشد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت داشت میتوانست از مرز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. درهای پروانهای زیبا، طراحی نوآورانه و ایجاد فرم بدنهای که بعدها به زبان طراحی لامبورگینی تبدیل شد، از دستاوردهای این مدل به شمار میرفت. فقط پهنای تایراش به کل خودرو های ملی میرزه خودرو ها در آینده و چه حال و چت گذشته بخشی از وجود انسان بوده و هستند حس و حالشان هیچ وقت قدیمی نمی شود و نسل به نسل ادامه خواهد داشت. ممنون میشم حمایت کنید ستودنی بود کنار هم گذاشتن این مطالب. ممنون بابت وقتی که گذاشتی. GG نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-767152 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
GLNDR ارسال شده در May 20 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در May 20 (ویرایش شده) 21 ساعت قبل، AmirMk2jz گفته است: امیر داش ماه پیش میگفتی دارم یه چیزی آماده میکنم اینو میگفتی؟ نه باو یه چیزی دارم آماده میکنم فکر نکنم اصلا تو سایت جا بشه فقط سه هفته درموردش وقت گزاشتم اطلاعات رو درموردش جمع کنم ویرایش شده May 20 توسط GLNDR نقل قول my account: my brother: 𝓘 𝓭𝓸𝓷'𝓽 𝓼𝓮𝓮 𝓪 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓮𝓽𝓲𝓽𝓸𝓻 لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-767284 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
VamPa ارسال شده در May 20 اشتراک گذاری ارسال شده در May 20 در ۱۴۰۴/۲/۲۹ در 14:20، GLNDR گفته است: < با سلام و درود خدمت شما دوست داران خودرو و جهان قدرت و گشتاور > در این بخش به افسانه های که ستاره هایشان هیچ وقت خاموش نشده و نخواهد شد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید اول از همه با خودروی ایتالیایی برتونه آشنا میشیم سابقه طراحی این برند ایتالیایی را میتوان در سه واژه ، بحث برانگیز و افسانهای خلاصه کنیم. تلاشهای برند «کاروتزریا برتونه» بود که دست استادان بزرگ طراحی مانند گاندینی، اسکاگلیونه، جیوجیارو و طراحان مطرح را باز گذاشت تا بتوانند خودروهایی خارقالعاده را به جهان معرفی کنند. این برند که در سال ۱۹۱۲ توسط «جیوانی برتونه» تاسیس شد، این برند تا سال ۱۹۹۷ با برندهای مطرحی چون آلفارومئو، لامبورگینی، فیات، لانچیا، مازراتی و سیتروئن همکاری کرده بود. در ادامه به خاصترین طراحی های بتونه خواهیم پرداخت آلفارومئو B.A.T.5 1953 مدیر وقت برتونه، «نیکیو برتونه»، اسکاگلیونه را مامور طراحی یک خودرو بر پایه آفارومئو 1900C کرد تا بتواند عموم را با طراحی و ضریب آیرودینامیکی پایین آن حیرتزده کند. در نتیجه B.A.T (مخفف برلینتا آیرودینامیکا تکنیکا) در سال ۱۹۵۳ رونمایی شد. سال بعد دو مدل دیگر از همین خودرو رونمایی شدند که همه آنها طراحی آیرودنامیک زیبا و ساختارشکن داشتند شورولت تستودو ۱۹۶۳ این خودرو که توسط جیوجیارو و بر پایه شورولت کورویر مونزا طراحی شده بود، روی طراحیهای آینده برتونه هم تاثیرگذار بود و شالوده خلق مدلهایی چون لامبورگینی میورا، آلفارومئو مونترال و ۸۵۰ اسپایدر را بنا نهاد. «آناتول لاپین» هم بعدها اعلام کرد که این خودرو منبع الهامی برای خلق پورشه ۹۲۸ ۱۹۷۷ بوده است. شورولت تستودو یک سدان با کاپوت کشیده و داشبوردی بالای کنسول میانی بود. آلفارومئو جولیا GT 1964 این کوپه دوستداشتنی و زیبا در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و بلافاصله به موفقیت زیادی در فروش رسید. جیوجیارو مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت و توانسته بود خودرویی را بیافریند که با حفظ سنتهایی آلفارومئو، دید تازه از آلفارومئو را به جهان معرفی کرد. هنوز هم این خودرو در میان طرفداران خودروهای کلاسیک اروپایی و دوستداران آلفارومئو بهعنوان یکی از زیباترین مدلهای تاریخ صنعت شناخته میشود. لامبورگینی میورا در دورهای که تمام خودروهای جهان روی سیستم موتور جلو تمرکز داشتند، لامبورگینی با کمک برتونه بهسراغ ایده سوپراسپرت موتورمیانی رفت و میورا را خلق کرد. این لامبورگینی V12 که در زمان خود به نخستین سوپراسپرت و سریعترین خودروی جهان هم تبدیل شد با قلم گاندینی و جیوجیارو جان گرفت و محبوبیت بالایی در سطح بینالمللی به دست آورد! به شخصه خودمم از این لامبورگینی خوشم میاد آلفارومئو مونترال ۱۹۶۷ آلفارومئو تصمیم گرفت انرژی خود را صرف تولید خودرویی کند که از انسان الهام میگیرد. نتیجه کار هم مونترال زیبا شد که با قلم گاندینی جان گرفت و به یک پیشرانه V8 مجهز شده بود. مشخصات و فناوری بهکاررفته در این خودرو آنقدر علاقه عمومی را به همراه داشت که باعث شد ایتالیاییها در سال ۱۹۷۰ آن را وارد خط تولید کنند. آلفارومئو کارابو ۱۹۶۸ آلفارومئو در دهه ۶۰ میلادی تصمیم گرفت بر پایه مدل ۳۳ استراداله ۶ مدل کانسپت را به دنیا معرفی کند؛ نخستین مدل معرفی شده از این گروه، کارابو به شمار میرفت که وظیفه طراحی آن برعهده برتونه گذاشته شده بود. این خودرو از طراحی بیرونی ساختارشکنی استفاده میکرد که برخلاف خودروهای زمان، تیز و شکسته بود، شیشه عقب نداشت و از تناسبات متفاوتی استفاده میکرد. طراح این خودرو، گاندینی بود. لانچیا استراتو زیرو ۱۹۷۰ گاندینی با طراحی خودروهای آن زمان با المانهای شکسته و نامتداول به شهرت رسیده بود؛ یکی از برندهایی که از طراحی این طراح بهنام استفاده میکرد، لانچیا بود که با تکیهبر فرمپردازی او در استراتو زیرو، به ستاره نمایشگاه خودروی تورین بدل شد. ورود به کابین این مدل با باز شدن شیشه بسیار شیبدار جلو ممکن میشد و فضا را برای سواری دو سرنشین فراهم میکرد. چراغهای عقب روی لبه پایینی قاب سپر قرار گرفته و چراغهای جلو هم متشکل از ۱۰ چراغ کوچک طراحی شده بودند. لامبورگینی کانتاش LP500 1971 حال نوبت به یکی از مشهورترین طراحیهای گاندینی میرسد که در سال ۱۹۷۱ به سفارش لامبورگینی انجام شد. پرتوتوتایپ LP500 در نمایشگاه ژنو ان سال پردهبرداری شد. این خودرو به یک پیشرانه ۵ لیتری V12 مجهز میشد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت داشت میتوانست از مرز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. درهای پروانهای زیبا، طراحی نوآورانه و ایجاد فرم بدنهای که بعدها به زبان طراحی لامبورگینی تبدیل شد، از دستاوردهای این مدل به شمار میرفت. فقط پهنای تایراش به کل خودرو های ملی میرزه خودرو ها در آینده و چه حال و چت گذشته بخشی از وجود انسان بوده و هستند حس و حالشان هیچ وقت قدیمی نمی شود و نسل به نسل ادامه خواهد داشت. ممنون میشم حمایت کنید سلام و درود خدمت دوست عزیز. تشکر بابت انتقال دانستنی های خود به ما. نقل قول "𝒾𝓃 𝓉𝒽ℯ 𝓃𝒶𝓂ℯ ℴ𝒻 𝒶𝓁𝓁𝒶𝒽" 𝗠𝘆 𝗔𝗰𝗰𝗼𝘂𝗻𝘁 𝗠𝘆 𝗕𝗿𝗼𝘁𝗵𝗲𝗿 لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-767863 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ThisBenyamin ارسال شده در May 20 اشتراک گذاری ارسال شده در May 20 بسیار عالی بود! نقل قول : My Account لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-768014 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Abys ارسال شده در May 22 اشتراک گذاری ارسال شده در May 22 Nice نقل قول لینک به دیدگاه https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-769113 به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.