رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

ارسال‌های توصیه شده

< با سلام و درود خدمت شما دوست داران خودرو و جهان قدرت و گشتاور >

 

در این بخش به افسانه های که ستاره هایشان هیچ وقت خاموش نشده و نخواهد شد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید 

 

b34319_25domus-bartone-testo-jpg-foto-rm

 

اول از همه با خودروی ایتالیایی برتونه آشنا میشیم سابقه طراحی این برند ایتالیایی را می‌توان در سه واژه ، بحث‌ برانگیز و افسانه‌ای خلاصه کنیم. تلاش‌های برند «کاروتزریا برتونه» بود که دست استادان بزرگ طراحی مانند گاندینی، اسکاگلیونه، جیوجیارو و طراحان مطرح را باز گذاشت تا بتوانند خودروهایی خارق‎‌العاده را به جهان معرفی کنند. این برند که در سال ۱۹۱۲ توسط «جیوانی برتونه» تاسیس شد، این برند تا سال ۱۹۹۷ با برندهای مطرحی چون آلفارومئو، لامبورگینی، فیات، لانچیا، مازراتی و سیتروئن همکاری کرده بود. در ادامه به خاص‌ترین طراحی

های بتونه خواهیم پرداخت 

 

آلفارومئو B.A.T.5 1953

 

34dc19_25domus-bartone-1-jpeg-foto-rmedi

82ab19_25domus-bartone-2-tif-foto-rmediu

7d1919_25domus-bartone-3-jpeg-foto-rmedi

 

مدیر وقت برتونه، «نیکیو برتونه»، اسکاگلیونه را مامور طراحی یک خودرو بر پایه آفارومئو 1900C کرد تا بتواند عموم را با طراحی و ضریب آیرودینامیکی پایین آن حیرت‌زده کند. در نتیجه B.A.T (مخفف برلینتا آیرودینامیکا تکنیکا) در سال ۱۹۵۳ رونمایی شد. سال بعد دو مدل دیگر از همین خودرو رونمایی شدند که همه آن‌ها طراحی آیرودنامیک زیبا و ساختارشکن داشتند 

 

شورولت تستودو ۱۹۶۳

 

133d19_25domus-bartone-5-jpg-foto-rmediu

 

این خودرو که توسط جیوجیارو و بر پایه شورولت کورویر مونزا طراحی شده بود، روی طراحی‌های آینده برتونه هم تاثیرگذار بود و شالوده خلق مدل‌هایی چون لامبورگینی میورا، آلفارومئو مونترال و ۸۵۰ اسپایدر را بنا نهاد. «آناتول لاپین» هم بعدها اعلام کرد که این خودرو منبع الهامی برای خلق پورشه ۹۲۸ ۱۹۷۷ بوده است. شورولت تستودو یک سدان با کاپوت کشیده و داشبوردی بالای کنسول میانی بود.

 

343119_25domus-bartone-6-jpg-foto-rmediu

a78319_25domus-bartone-4-jpg-foto-rmediu

 

آلفارومئو جولیا GT 1964

 

204119_25domus-bartone-8-jpg-foto-rmediu

 

این کوپه دوست‌داشتنی و زیبا در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و بلافاصله به موفقیت زیادی در فروش رسید. جیوجیارو مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت و توانسته بود خودرویی را بیافریند که با حفظ سنت‌هایی آلفارومئو، دید تازه از آلفارومئو را به جهان معرفی کرد. هنوز هم این خودرو در میان طرفداران خودروهای کلاسیک اروپایی و دوست‌داران آلفارومئو به‌عنوان یکی از زیباترین مدل‌های تاریخ صنعت شناخته می‌شود.

 

d07519_25domus-bartone-9-jpg-foto-rmediu

db0119_25domus-bartone-7-jpg-foto-rmediu

 

لامبورگینی میورا

 

4f2819_25domus-bartone-11-jpg-foto-rmedi

 

در دوره‌ای که تمام خودروهای جهان روی سیستم موتور جلو تمرکز داشتند، لامبورگینی با کمک برتونه به‌سراغ ایده سوپراسپرت موتورمیانی رفت و میورا را خلق کرد. این لامبورگینی V12 که در زمان خود به نخستین سوپراسپرت و سریع‌ترین خودروی جهان هم تبدیل شد با قلم گاندینی و جیوجیارو جان گرفت و محبوبیت بالایی در سطح بین‌المللی به دست آورد! به شخصه خودمم از این لامبورگینی خوشم میاد 

 

647419_25domus-bartone-10-jpg-foto-rmedi

87f019_25domus-bartone-12-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو مونترال ۱۹۶۷

 

72c819_25domus-bartone-15-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو تصمیم گرفت انرژی خود را صرف تولید خودرویی کند که از انسان الهام می‌گیرد. نتیجه کار هم مونترال زیبا شد که با قلم گاندینی جان گرفت و به یک پیشرانه V8 مجهز شده بود. مشخصات و فناوری به‌کاررفته در این خودرو آنقدر علاقه عمومی را به همراه داشت که باعث شد ایتالیایی‌ها در سال ۱۹۷۰ آن را وارد خط تولید کنند.

 

342f19_25domus-bartone-13-jpg-foto-rmedi

add519_25domus-bartone-14-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو کارابو ۱۹۶۸

 

2f9c19_25domus-bartone-18-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو در دهه ۶۰ میلادی تصمیم گرفت بر پایه مدل ۳۳ استراداله ۶ مدل کانسپت را به دنیا معرفی کند؛ نخستین مدل معرفی شده از این گروه، کارابو به شمار می‌رفت که وظیفه طراحی آن برعهده برتونه گذاشته شده بود. این خودرو از طراحی بیرونی ساختارشکنی استفاده می‌کرد که برخلاف خودروهای زمان، تیز و شکسته بود، شیشه عقب نداشت و از تناسبات متفاوتی استفاده می‌کرد. طراح این خودرو، گاندینی بود.

 

d0c619_25domus-bartone-16-jpg-foto-rmedi

71c519_25domus-bertone-cover-4-jpg-foto-

 

لانچیا استراتو زیرو ۱۹۷۰

 

eb3d19_25domus-bartone-22-jpg-foto-rmedi

 

گاندینی با طراحی خودروهای آن زمان با المان‌های شکسته و نامتداول به شهرت رسیده بود؛ یکی از برندهایی که از طراحی این طراح به‌نام استفاده می‌کرد، لانچیا بود که با تکیه‌بر فرم‌پردازی او در استراتو زیرو، به ستاره نمایشگاه خودروی تورین بدل شد. ورود به کابین این مدل با باز شدن شیشه بسیار شیب‌دار جلو ممکن می‌شد و فضا را برای سواری دو سرنشین فراهم می‌کرد. چراغ‌های عقب روی لبه پایینی قاب سپر قرار گرفته و چراغ‌های جلو هم متشکل از ۱۰ چراغ کوچک طراحی شده بودند.

 

8a9e19_25domus-bartone-24-jpg-foto-rmedi

c2dc19_25domus-bartone-23-jpg-foto-rmedi

 

لامبورگینی کانتاش LP500 1971

 

78a719_25domus-bartone-26-jpg-foto-rmedi

 

حال نوبت به یکی از مشهورترین طراحی‌های گاندینی می‌رسد که در سال ۱۹۷۱ به سفارش لامبورگینی انجام شد. پرتوتوتایپ LP500 در نمایشگاه ژنو ان سال پرده‌برداری شد. این خودرو به یک پیشرانه ۵ لیتری V12 مجهز می‌شد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت داشت می‌توانست از مرز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. درهای پروانه‌ای زیبا، طراحی نوآورانه و ایجاد فرم بدنه‌ای که بعدها به زبان طراحی لامبورگینی تبدیل شد، از دستاوردهای این مدل به شمار می‌رفت.

 

006719_25domus-bartone-27-jpg-foto-rmedi

93d719_25domus-bartone-25-jpg-foto-rmedi

فقط پهنای تایراش به کل خودرو های ملی میرزه

 

خودرو ها در آینده و چه حال و چت گذشته بخشی از وجود انسان بوده و هستند حس و حالشان هیچ وقت قدیمی نمی شود و نسل به نسل ادامه خواهد داشت. 

 

ممنون میشم حمایت کنید

13e416_25653316-251000030801.gif

                                                   my account:

amir_godglndr.png

 15ef24_25Picsart-25-05-25-02-22-45-704.p

13e416_25653316-251000030801.gif

                                       my brother:

AHMAD_FRB.png

                   𝓘 𝓭𝓸𝓷'𝓽 𝓼𝓮𝓮 𝓪 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓮𝓽𝓲𝓽𝓸𝓻

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

امیر داش ماه پیش میگفتی دارم یه چیزی آماده میکنم اینو میگفتی؟🤣

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-766373
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون بابت توضیحات❤️🌹

عالی بود موفق باشی.

b87f19_25InShot-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B5

.Stronger Than YesterDay

My Account 

trollface.png

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-766922
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

13 ساعت قبل، GLNDR گفته است:

< با سلام و درود خدمت شما دوست داران خودرو و جهان قدرت و گشتاور >

 

در این بخش به افسانه های که ستاره هایشان هیچ وقت خاموش نشده و نخواهد شد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید 

 

b34319_25domus-bartone-testo-jpg-foto-rm

 

اول از همه با خودروی ایتالیایی برتونه آشنا میشیم سابقه طراحی این برند ایتالیایی را می‌توان در سه واژه ، بحث‌ برانگیز و افسانه‌ای خلاصه کنیم. تلاش‌های برند «کاروتزریا برتونه» بود که دست استادان بزرگ طراحی مانند گاندینی، اسکاگلیونه، جیوجیارو و طراحان مطرح را باز گذاشت تا بتوانند خودروهایی خارق‎‌العاده را به جهان معرفی کنند. این برند که در سال ۱۹۱۲ توسط «جیوانی برتونه» تاسیس شد، این برند تا سال ۱۹۹۷ با برندهای مطرحی چون آلفارومئو، لامبورگینی، فیات، لانچیا، مازراتی و سیتروئن همکاری کرده بود. در ادامه به خاص‌ترین طراحی

های بتونه خواهیم پرداخت 

 

آلفارومئو B.A.T.5 1953

 

34dc19_25domus-bartone-1-jpeg-foto-rmedi

82ab19_25domus-bartone-2-tif-foto-rmediu

7d1919_25domus-bartone-3-jpeg-foto-rmedi

 

مدیر وقت برتونه، «نیکیو برتونه»، اسکاگلیونه را مامور طراحی یک خودرو بر پایه آفارومئو 1900C کرد تا بتواند عموم را با طراحی و ضریب آیرودینامیکی پایین آن حیرت‌زده کند. در نتیجه B.A.T (مخفف برلینتا آیرودینامیکا تکنیکا) در سال ۱۹۵۳ رونمایی شد. سال بعد دو مدل دیگر از همین خودرو رونمایی شدند که همه آن‌ها طراحی آیرودنامیک زیبا و ساختارشکن داشتند 

 

شورولت تستودو ۱۹۶۳

 

133d19_25domus-bartone-5-jpg-foto-rmediu

 

این خودرو که توسط جیوجیارو و بر پایه شورولت کورویر مونزا طراحی شده بود، روی طراحی‌های آینده برتونه هم تاثیرگذار بود و شالوده خلق مدل‌هایی چون لامبورگینی میورا، آلفارومئو مونترال و ۸۵۰ اسپایدر را بنا نهاد. «آناتول لاپین» هم بعدها اعلام کرد که این خودرو منبع الهامی برای خلق پورشه ۹۲۸ ۱۹۷۷ بوده است. شورولت تستودو یک سدان با کاپوت کشیده و داشبوردی بالای کنسول میانی بود.

 

343119_25domus-bartone-6-jpg-foto-rmediu

a78319_25domus-bartone-4-jpg-foto-rmediu

 

آلفارومئو جولیا GT 1964

 

204119_25domus-bartone-8-jpg-foto-rmediu

 

این کوپه دوست‌داشتنی و زیبا در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و بلافاصله به موفقیت زیادی در فروش رسید. جیوجیارو مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت و توانسته بود خودرویی را بیافریند که با حفظ سنت‌هایی آلفارومئو، دید تازه از آلفارومئو را به جهان معرفی کرد. هنوز هم این خودرو در میان طرفداران خودروهای کلاسیک اروپایی و دوست‌داران آلفارومئو به‌عنوان یکی از زیباترین مدل‌های تاریخ صنعت شناخته می‌شود.

 

d07519_25domus-bartone-9-jpg-foto-rmediu

db0119_25domus-bartone-7-jpg-foto-rmediu

 

لامبورگینی میورا

 

4f2819_25domus-bartone-11-jpg-foto-rmedi

 

در دوره‌ای که تمام خودروهای جهان روی سیستم موتور جلو تمرکز داشتند، لامبورگینی با کمک برتونه به‌سراغ ایده سوپراسپرت موتورمیانی رفت و میورا را خلق کرد. این لامبورگینی V12 که در زمان خود به نخستین سوپراسپرت و سریع‌ترین خودروی جهان هم تبدیل شد با قلم گاندینی و جیوجیارو جان گرفت و محبوبیت بالایی در سطح بین‌المللی به دست آورد! به شخصه خودمم از این لامبورگینی خوشم میاد 

 

647419_25domus-bartone-10-jpg-foto-rmedi

87f019_25domus-bartone-12-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو مونترال ۱۹۶۷

 

72c819_25domus-bartone-15-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو تصمیم گرفت انرژی خود را صرف تولید خودرویی کند که از انسان الهام می‌گیرد. نتیجه کار هم مونترال زیبا شد که با قلم گاندینی جان گرفت و به یک پیشرانه V8 مجهز شده بود. مشخصات و فناوری به‌کاررفته در این خودرو آنقدر علاقه عمومی را به همراه داشت که باعث شد ایتالیایی‌ها در سال ۱۹۷۰ آن را وارد خط تولید کنند.

 

342f19_25domus-bartone-13-jpg-foto-rmedi

add519_25domus-bartone-14-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو کارابو ۱۹۶۸

 

2f9c19_25domus-bartone-18-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو در دهه ۶۰ میلادی تصمیم گرفت بر پایه مدل ۳۳ استراداله ۶ مدل کانسپت را به دنیا معرفی کند؛ نخستین مدل معرفی شده از این گروه، کارابو به شمار می‌رفت که وظیفه طراحی آن برعهده برتونه گذاشته شده بود. این خودرو از طراحی بیرونی ساختارشکنی استفاده می‌کرد که برخلاف خودروهای زمان، تیز و شکسته بود، شیشه عقب نداشت و از تناسبات متفاوتی استفاده می‌کرد. طراح این خودرو، گاندینی بود.

 

d0c619_25domus-bartone-16-jpg-foto-rmedi

71c519_25domus-bertone-cover-4-jpg-foto-

 

لانچیا استراتو زیرو ۱۹۷۰

 

eb3d19_25domus-bartone-22-jpg-foto-rmedi

 

گاندینی با طراحی خودروهای آن زمان با المان‌های شکسته و نامتداول به شهرت رسیده بود؛ یکی از برندهایی که از طراحی این طراح به‌نام استفاده می‌کرد، لانچیا بود که با تکیه‌بر فرم‌پردازی او در استراتو زیرو، به ستاره نمایشگاه خودروی تورین بدل شد. ورود به کابین این مدل با باز شدن شیشه بسیار شیب‌دار جلو ممکن می‌شد و فضا را برای سواری دو سرنشین فراهم می‌کرد. چراغ‌های عقب روی لبه پایینی قاب سپر قرار گرفته و چراغ‌های جلو هم متشکل از ۱۰ چراغ کوچک طراحی شده بودند.

 

8a9e19_25domus-bartone-24-jpg-foto-rmedi

c2dc19_25domus-bartone-23-jpg-foto-rmedi

 

لامبورگینی کانتاش LP500 1971

 

78a719_25domus-bartone-26-jpg-foto-rmedi

 

حال نوبت به یکی از مشهورترین طراحی‌های گاندینی می‌رسد که در سال ۱۹۷۱ به سفارش لامبورگینی انجام شد. پرتوتوتایپ LP500 در نمایشگاه ژنو ان سال پرده‌برداری شد. این خودرو به یک پیشرانه ۵ لیتری V12 مجهز می‌شد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت داشت می‌توانست از مرز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. درهای پروانه‌ای زیبا، طراحی نوآورانه و ایجاد فرم بدنه‌ای که بعدها به زبان طراحی لامبورگینی تبدیل شد، از دستاوردهای این مدل به شمار می‌رفت.

 

006719_25domus-bartone-27-jpg-foto-rmedi

93d719_25domus-bartone-25-jpg-foto-rmedi

فقط پهنای تایراش به کل خودرو های ملی میرزه

 

خودرو ها در آینده و چه حال و چت گذشته بخشی از وجود انسان بوده و هستند حس و حالشان هیچ وقت قدیمی نمی شود و نسل به نسل ادامه خواهد داشت. 

 

ممنون میشم حمایت کنید

ستودنی بود کنار هم گذاشتن این مطالب.

ممنون بابت وقتی که گذاشتی.

GG

26c920_25Picsart-25-05-20-03-32-18-580.p

ChemicalCreep.png

 

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-767152
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ارسال شده در (ویرایش شده)
21 ساعت قبل، AmirMk2jz گفته است:

امیر داش ماه پیش میگفتی دارم یه چیزی آماده میکنم اینو میگفتی؟🤣

نه باو یه چیزی دارم آماده میکنم فکر نکنم اصلا تو سایت جا بشه فقط سه هفته درموردش وقت گزاشتم اطلاعات رو درموردش جمع کنم 🤣

ویرایش شده توسط GLNDR

13e416_25653316-251000030801.gif

                                                   my account:

amir_godglndr.png

 15ef24_25Picsart-25-05-25-02-22-45-704.p

13e416_25653316-251000030801.gif

                                       my brother:

AHMAD_FRB.png

                   𝓘 𝓭𝓸𝓷'𝓽 𝓼𝓮𝓮 𝓪 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓮𝓽𝓲𝓽𝓸𝓻

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-767284
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ۱۴۰۴/۲/۲۹ در 14:20، GLNDR گفته است:

< با سلام و درود خدمت شما دوست داران خودرو و جهان قدرت و گشتاور >

 

در این بخش به افسانه های که ستاره هایشان هیچ وقت خاموش نشده و نخواهد شد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید 

 

b34319_25domus-bartone-testo-jpg-foto-rm

 

اول از همه با خودروی ایتالیایی برتونه آشنا میشیم سابقه طراحی این برند ایتالیایی را می‌توان در سه واژه ، بحث‌ برانگیز و افسانه‌ای خلاصه کنیم. تلاش‌های برند «کاروتزریا برتونه» بود که دست استادان بزرگ طراحی مانند گاندینی، اسکاگلیونه، جیوجیارو و طراحان مطرح را باز گذاشت تا بتوانند خودروهایی خارق‎‌العاده را به جهان معرفی کنند. این برند که در سال ۱۹۱۲ توسط «جیوانی برتونه» تاسیس شد، این برند تا سال ۱۹۹۷ با برندهای مطرحی چون آلفارومئو، لامبورگینی، فیات، لانچیا، مازراتی و سیتروئن همکاری کرده بود. در ادامه به خاص‌ترین طراحی

های بتونه خواهیم پرداخت 

 

آلفارومئو B.A.T.5 1953

 

34dc19_25domus-bartone-1-jpeg-foto-rmedi

82ab19_25domus-bartone-2-tif-foto-rmediu

7d1919_25domus-bartone-3-jpeg-foto-rmedi

 

مدیر وقت برتونه، «نیکیو برتونه»، اسکاگلیونه را مامور طراحی یک خودرو بر پایه آفارومئو 1900C کرد تا بتواند عموم را با طراحی و ضریب آیرودینامیکی پایین آن حیرت‌زده کند. در نتیجه B.A.T (مخفف برلینتا آیرودینامیکا تکنیکا) در سال ۱۹۵۳ رونمایی شد. سال بعد دو مدل دیگر از همین خودرو رونمایی شدند که همه آن‌ها طراحی آیرودنامیک زیبا و ساختارشکن داشتند 

 

شورولت تستودو ۱۹۶۳

 

133d19_25domus-bartone-5-jpg-foto-rmediu

 

این خودرو که توسط جیوجیارو و بر پایه شورولت کورویر مونزا طراحی شده بود، روی طراحی‌های آینده برتونه هم تاثیرگذار بود و شالوده خلق مدل‌هایی چون لامبورگینی میورا، آلفارومئو مونترال و ۸۵۰ اسپایدر را بنا نهاد. «آناتول لاپین» هم بعدها اعلام کرد که این خودرو منبع الهامی برای خلق پورشه ۹۲۸ ۱۹۷۷ بوده است. شورولت تستودو یک سدان با کاپوت کشیده و داشبوردی بالای کنسول میانی بود.

 

343119_25domus-bartone-6-jpg-foto-rmediu

a78319_25domus-bartone-4-jpg-foto-rmediu

 

آلفارومئو جولیا GT 1964

 

204119_25domus-bartone-8-jpg-foto-rmediu

 

این کوپه دوست‌داشتنی و زیبا در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و بلافاصله به موفقیت زیادی در فروش رسید. جیوجیارو مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت و توانسته بود خودرویی را بیافریند که با حفظ سنت‌هایی آلفارومئو، دید تازه از آلفارومئو را به جهان معرفی کرد. هنوز هم این خودرو در میان طرفداران خودروهای کلاسیک اروپایی و دوست‌داران آلفارومئو به‌عنوان یکی از زیباترین مدل‌های تاریخ صنعت شناخته می‌شود.

 

d07519_25domus-bartone-9-jpg-foto-rmediu

db0119_25domus-bartone-7-jpg-foto-rmediu

 

لامبورگینی میورا

 

4f2819_25domus-bartone-11-jpg-foto-rmedi

 

در دوره‌ای که تمام خودروهای جهان روی سیستم موتور جلو تمرکز داشتند، لامبورگینی با کمک برتونه به‌سراغ ایده سوپراسپرت موتورمیانی رفت و میورا را خلق کرد. این لامبورگینی V12 که در زمان خود به نخستین سوپراسپرت و سریع‌ترین خودروی جهان هم تبدیل شد با قلم گاندینی و جیوجیارو جان گرفت و محبوبیت بالایی در سطح بین‌المللی به دست آورد! به شخصه خودمم از این لامبورگینی خوشم میاد 

 

647419_25domus-bartone-10-jpg-foto-rmedi

87f019_25domus-bartone-12-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو مونترال ۱۹۶۷

 

72c819_25domus-bartone-15-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو تصمیم گرفت انرژی خود را صرف تولید خودرویی کند که از انسان الهام می‌گیرد. نتیجه کار هم مونترال زیبا شد که با قلم گاندینی جان گرفت و به یک پیشرانه V8 مجهز شده بود. مشخصات و فناوری به‌کاررفته در این خودرو آنقدر علاقه عمومی را به همراه داشت که باعث شد ایتالیایی‌ها در سال ۱۹۷۰ آن را وارد خط تولید کنند.

 

342f19_25domus-bartone-13-jpg-foto-rmedi

add519_25domus-bartone-14-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو کارابو ۱۹۶۸

 

2f9c19_25domus-bartone-18-jpg-foto-rmedi

 

آلفارومئو در دهه ۶۰ میلادی تصمیم گرفت بر پایه مدل ۳۳ استراداله ۶ مدل کانسپت را به دنیا معرفی کند؛ نخستین مدل معرفی شده از این گروه، کارابو به شمار می‌رفت که وظیفه طراحی آن برعهده برتونه گذاشته شده بود. این خودرو از طراحی بیرونی ساختارشکنی استفاده می‌کرد که برخلاف خودروهای زمان، تیز و شکسته بود، شیشه عقب نداشت و از تناسبات متفاوتی استفاده می‌کرد. طراح این خودرو، گاندینی بود.

 

d0c619_25domus-bartone-16-jpg-foto-rmedi

71c519_25domus-bertone-cover-4-jpg-foto-

 

لانچیا استراتو زیرو ۱۹۷۰

 

eb3d19_25domus-bartone-22-jpg-foto-rmedi

 

گاندینی با طراحی خودروهای آن زمان با المان‌های شکسته و نامتداول به شهرت رسیده بود؛ یکی از برندهایی که از طراحی این طراح به‌نام استفاده می‌کرد، لانچیا بود که با تکیه‌بر فرم‌پردازی او در استراتو زیرو، به ستاره نمایشگاه خودروی تورین بدل شد. ورود به کابین این مدل با باز شدن شیشه بسیار شیب‌دار جلو ممکن می‌شد و فضا را برای سواری دو سرنشین فراهم می‌کرد. چراغ‌های عقب روی لبه پایینی قاب سپر قرار گرفته و چراغ‌های جلو هم متشکل از ۱۰ چراغ کوچک طراحی شده بودند.

 

8a9e19_25domus-bartone-24-jpg-foto-rmedi

c2dc19_25domus-bartone-23-jpg-foto-rmedi

 

لامبورگینی کانتاش LP500 1971

 

78a719_25domus-bartone-26-jpg-foto-rmedi

 

حال نوبت به یکی از مشهورترین طراحی‌های گاندینی می‌رسد که در سال ۱۹۷۱ به سفارش لامبورگینی انجام شد. پرتوتوتایپ LP500 در نمایشگاه ژنو ان سال پرده‌برداری شد. این خودرو به یک پیشرانه ۵ لیتری V12 مجهز می‌شد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت داشت می‌توانست از مرز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. درهای پروانه‌ای زیبا، طراحی نوآورانه و ایجاد فرم بدنه‌ای که بعدها به زبان طراحی لامبورگینی تبدیل شد، از دستاوردهای این مدل به شمار می‌رفت.

 

006719_25domus-bartone-27-jpg-foto-rmedi

93d719_25domus-bartone-25-jpg-foto-rmedi

فقط پهنای تایراش به کل خودرو های ملی میرزه

 

خودرو ها در آینده و چه حال و چت گذشته بخشی از وجود انسان بوده و هستند حس و حالشان هیچ وقت قدیمی نمی شود و نسل به نسل ادامه خواهد داشت. 

 

ممنون میشم حمایت کنید

سلام و درود خدمت دوست عزیز.

تشکر بابت انتقال دانستنی های خود به ما.

"𝒾𝓃 𝓉𝒽ℯ 𝓃𝒶𝓂ℯ ℴ𝒻 𝒶𝓁𝓁𝒶𝒽"

 

                           𝗠𝘆 𝗔𝗰𝗰𝗼𝘂𝗻𝘁

PrimeVamp.png

 

                           𝗠𝘆 𝗕𝗿𝗼𝘁𝗵𝗲𝗿

Evander.png

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-767863
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار عالی بود‌!

 

2df927_25InShot-20250527-152020971.gifMy Account

IBeny.png

2df927_25InShot-20250527-152020971.gif

66b327_25New-Project-22-.png

 

لینک به دیدگاه
https://forum.arsacia.ir/topic/70549-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/#findComment-768014
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...