S0R00SH ارسال شده در February 11 اشتراک گذاری ارسال شده در February 11 مرسدس بنز اتاق تانک، زاده دورانی از صنعت خودروسازی است که خودروها با دوام و برای ماندگاری ساخته میشدند نه برای اینکه در عرض چند سال تبدیل به یک دورریختنی شوند! امروزه در جهان عاشقان ماشین، کمتر کسی پیدا میشود که اسمی از مرسدس بنز اتاق تانک یا همان مرسدس بنز S کلاس W140 نشنیده باشد. این خودروی شگفتانگیز از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ میلادی بر روی خط تولید مرسدس بنز قرار داشت. W140 S320 در ایران به دلیل ابعاد، مقاومت بدنه و کاربرد دیپلماتیک آن به نام اتاق تانک مشهور شده است. میتوان گفت این S کلاس بهنوعی آخرین خودروی مرسدس بود که در آن هزینه ساخت هیچ اهمیتی نداشت و مهندسان و طراحان سعی میکردند بهترینها را برای خریدار به ارمغان بیاورند. این W140 که با کد تجاری S320 شناخته میشود از پیشرانه شش سیلندر خطی M104 به حجم دقیق 3199 سیسی به قدرت 230 اسببخار و گشتاور 315 نیوتونمتر مجهز است. این پیشرانه پس از نمونه شش سیلندر 2.8 لیتری مشهور، دومین پیشرانه شش سیلندر قابل سفارش برای W140 به شمار میآید. پیشرانههای دیگری از جله نمونههای V8 کد M119 به حجمهای 4.2 و 5.0 لیتر، نمونه V12 کد M120 به حجم 6.0 لیتر و در آخر نمونه V12 جنجالی M297 AMG به حجم 7.0 و 7.3 لیتر در کنار دو پیشرانه دیزلی .03 و 3.5 لیتری شش سیلندر خطی قابل سفارش بودند. اتاق تانک لقب جذاب W140 در ایران است که بعدها در سال 1998 با پلتفرم W220 جایگزین شد. تعداد واردات W140 همانند W220 بسیار کم و محدود بود و از این رو W140 در مقایسه با W126 تیراژ واردات بسیار پایینتری دارد و به هنگام واردات نیز معمولاً کاربرد تشریفاتی و دولتی داشته است. همچنین این پلتفرم به دلیل داشتن مدل بالاتر، سطح آپشن بیشتر و طراحی جذابتر خواهان بیشتری نسبت به W126 به همراه دارد. آیا لایق لقب اتاق تانک هست ؟؟ نقل قول C₁₀H₁₄N₂ & 𝐼 𝒲𝑜𝓊𝓁𝒹 𝑅𝒶𝓉𝒽𝑒𝓇 𝒟𝒾𝑒 𝒪𝓃 𝑀𝓎 𝐹𝑒𝑒𝓉 𝒯𝒽𝒶𝓃 𝐿𝒾𝓋𝑒 𝒪𝓃 𝑀𝓎 𝒦𝓃𝑒𝑒𝓈 لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.