رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

توضیحاتی در مورد CVVT


AzhdAr

ارسال‌های توصیه شده

سیستم cvvt چیست؟

به طور خلاصه، موتور مجهز به مکانیزم cvvt یک واحد قدرت است که در آن فازهای زمان بندی بسته به بارهای وارد بر موتور و سرعت میل لنگ تغییر می کند. استفاده از این سیستم در دهه 90 میلادی شروع شد و توانست به محبوبیت زیادی دست یابد به طوری که استفاده از آن در سال های اخیر به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

 

CVVT که به انگلیسی مخفف عبارت Continue Variable Valve Timeming می باشد، به معنای مکانیزم زمان بندی متغیر سوپاپ به طور مداوم است.

.

باید بدانید وظیفه سیستم CVVTاین است که میل بادامک دریچه ورودی را باز نماید تا دیر یا زود توسط سیستم کنترل الکترو هیدرولیک برای کنترل زاویه همپوشانی سوپاپ مورد نظر تغییر کند. این فناوری با توجه به شرایط کاری موتور که به طور مداوم تحت فشار قرار می گیرد، همیشه اندازه زاویه همپوشانی سوپاپ را کنترل می کند، در نتیجه مقدار هوای ورودی سیلندر را تغییر می دهد.

.

هنگامی که موتور با سرعت کم کار کرده و یا در حالت بیکار قرار دارد، در این زمان باید فرایند باز کردن سوپاپ ورودی به تاخیر بیفتد و زاویه همپوشانی سوپاپ کاهش یابد.

 

از طرفی هنگامی که سرعت کم و بار موتور بالا است به عبارتی خودرو در حالت شروع به کار قرار داشته و یا در حال شتاب گرفتن است، باید زاویه همپوشانی سوپاپ افزایش یابد تا گشتاور بیشتری به دست آید.

 

همینطور در خصوص زمانی که موتور با سرعت بالا کار می کند، باید گفت که زمان باز شدن سوپاپ ورودی باید به تعویق بیفتد و زاویه همپوشانی سوپاپ کاهش یابد، در نتیجه راندمان موتور بهبود می یابد.

.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مطالعه کردید.!

 

 

d7b203_25cc2e03-25New-Project-149-%5B508

                              💥𝑀𝓎 𝒜𝒸𝒸𝑜𝓊𝓃𝓉💥  

3a2201_25a28001-25-crop.gif

azhdar..png

3a2201_25a28001-25-crop.gif

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ۱۴۰۳/۱۰/۱۸ در 10:10، AzhdAr گفته است:

سیستم cvvt چیست؟

به طور خلاصه، موتور مجهز به مکانیزم cvvt یک واحد قدرت است که در آن فازهای زمان بندی بسته به بارهای وارد بر موتور و سرعت میل لنگ تغییر می کند. استفاده از این سیستم در دهه 90 میلادی شروع شد و توانست به محبوبیت زیادی دست یابد به طوری که استفاده از آن در سال های اخیر به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

 

CVVT که به انگلیسی مخفف عبارت Continue Variable Valve Timeming می باشد، به معنای مکانیزم زمان بندی متغیر سوپاپ به طور مداوم است.

.

باید بدانید وظیفه سیستم CVVTاین است که میل بادامک دریچه ورودی را باز نماید تا دیر یا زود توسط سیستم کنترل الکترو هیدرولیک برای کنترل زاویه همپوشانی سوپاپ مورد نظر تغییر کند. این فناوری با توجه به شرایط کاری موتور که به طور مداوم تحت فشار قرار می گیرد، همیشه اندازه زاویه همپوشانی سوپاپ را کنترل می کند، در نتیجه مقدار هوای ورودی سیلندر را تغییر می دهد.

.

هنگامی که موتور با سرعت کم کار کرده و یا در حالت بیکار قرار دارد، در این زمان باید فرایند باز کردن سوپاپ ورودی به تاخیر بیفتد و زاویه همپوشانی سوپاپ کاهش یابد.

 

از طرفی هنگامی که سرعت کم و بار موتور بالا است به عبارتی خودرو در حالت شروع به کار قرار داشته و یا در حال شتاب گرفتن است، باید زاویه همپوشانی سوپاپ افزایش یابد تا گشتاور بیشتری به دست آید.

 

همینطور در خصوص زمانی که موتور با سرعت بالا کار می کند، باید گفت که زمان باز شدن سوپاپ ورودی باید به تعویق بیفتد و زاویه همپوشانی سوپاپ کاهش یابد، در نتیجه راندمان موتور بهبود می یابد.

.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مطالعه کردید.!

 

 

داش تازه وارد رشته مکانیک شدی؟

در ۱۴۰۳/۱۰/۱۸ در 10:10، AzhdAr گفته است:

سیستم cvvt چیست؟

به طور خلاصه، موتور مجهز به مکانیزم cvvt یک واحد قدرت است که در آن فازهای زمان بندی بسته به بارهای وارد بر موتور و سرعت میل لنگ تغییر می کند. استفاده از این سیستم در دهه 90 میلادی شروع شد و توانست به محبوبیت زیادی دست یابد به طوری که استفاده از آن در سال های اخیر به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

 

CVVT که به انگلیسی مخفف عبارت Continue Variable Valve Timeming می باشد، به معنای مکانیزم زمان بندی متغیر سوپاپ به طور مداوم است.

.

باید بدانید وظیفه سیستم CVVTاین است که میل بادامک دریچه ورودی را باز نماید تا دیر یا زود توسط سیستم کنترل الکترو هیدرولیک برای کنترل زاویه همپوشانی سوپاپ مورد نظر تغییر کند. این فناوری با توجه به شرایط کاری موتور که به طور مداوم تحت فشار قرار می گیرد، همیشه اندازه زاویه همپوشانی سوپاپ را کنترل می کند، در نتیجه مقدار هوای ورودی سیلندر را تغییر می دهد.

.

هنگامی که موتور با سرعت کم کار کرده و یا در حالت بیکار قرار دارد، در این زمان باید فرایند باز کردن سوپاپ ورودی به تاخیر بیفتد و زاویه همپوشانی سوپاپ کاهش یابد.

 

از طرفی هنگامی که سرعت کم و بار موتور بالا است به عبارتی خودرو در حالت شروع به کار قرار داشته و یا در حال شتاب گرفتن است، باید زاویه همپوشانی سوپاپ افزایش یابد تا گشتاور بیشتری به دست آید.

 

همینطور در خصوص زمانی که موتور با سرعت بالا کار می کند، باید گفت که زمان باز شدن سوپاپ ورودی باید به تعویق بیفتد و زاویه همپوشانی سوپاپ کاهش یابد، در نتیجه راندمان موتور بهبود می یابد.

.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مطالعه کردید.!

 

 

عالی بود خدایی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...