رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

[?هوش مصنوعی?]


iAmiRh

ارسال‌های توصیه شده

ما در اینجا هستیم تا شما رو با اخبار ها و قابلیت های هوش مصنوعی اگاه و با خبر کنیمـ.?

? هوش مصنوعی چیست؟ تاریخچه، کاربرد، انواع و نحوه درآمدزایی از آن

 

با شتابی که هوش مصنوعی

artificial intelligence (AI)

دارد پیشرفت می‌کند و رد پایش در جای‌جای زندگی و کارمان پیداست، در آینده‌ای نه‌چندان دور  بخش مهمی از زندگی ما را در بر خواهد گرفت. روزی می‌رسد که هوش ماشینی علاوه بر اینکه به ما پیشنهاد می‌کند چه آهنگی گوش کنیم یا چه رنگ لباسی به پوستمان می‌آید، به‌جای پزشک و قاضی و پلیس هم تصمیم‌گیری خواهد کرد. اما هوش مصنوعی چیست؟ تاریخچه پیدایش این فناوری، کاربردهای هوش مصنوعی و وضعیت کسب‌وکار آن در جهان و ایران چگونه است؟ و نمونه های جدید هوش مصنوعی مانند ChatGPT و bard چه کاربردی دارند؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده میشود

?iAmiRh

• 1 هوش مصنوعی به زبان ساده

 

به‌هرحال، اگر دوست دارید در آغاز تعریفی، هر چند کلی، از هوش مصنوعی، هوشواره یا هوش ماشینی و هوش مصنوعی به زبان انگلیسی artificial intelligence (AI) ، smart mind یا fake mind داشته باشید، احتمالاً این تعریف بتواند تصویری کلی از این حوزه را برای‌تان بسازد: «هوش مصنوعی شاخه‌ای گسترده از علوم کامپیوتر است که ماشین‌های هوشمندی می‌سازد که از رفتارهای انسانی تقلید می‌کنند».

در واقع، این ماشین‌ها تصمیماتی می‌گیرند که معمولاً نیازمند سطحی از تجربه‌ی انسانی است. و به انسان‌ها کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کند و بر آن‌ها فائق آید.

نقطه‌ی قوت خاص هوش انسان انطباق‌پذیری آن است. ما ظرفیت آن را داریم که با وضعیت‌های گوناگون محیطمان کنار بیابیم و رفتارمان را از با استفاده از یادگیری تغییر دهیم. تلاش برای دادن این ویژگی به ماشین‌ها منجر به شکل‌گیری شاخه‌ای به نام یادگیری ماشین در Ai شده است. به‌زعم بسیاری از متخصصان، این حوزه مهم‌ترین زیرشاخه‌ی AI است. البته خود یادگیری ماشین هم زیرشاخه‌هایی دارد که مهم‌ترینشان یادگیری عمیق است.

 

• 2 داستان شروع و تاریخچه هوش مصنوعی

 

ایده‌ی خلق موجودات هوشمندی که بتوانند کارهای انسان را انجام دهند، به اسطوره‌ها برمی‌گردد. انسان از وقتی که می‌توانسته خیال‌پردازی کند، همیشه به‌دنبال خلق کردن موجوداتی بوده که تحت فرمان او باشند و دستوراتش را اجرا کنند. البته که ساخت چنین موجودی به همین سادگی‌ها نیست و هنوز که هنوز است بشر موفق به ساخت آن نشده و فعلاً در حد همان خیال‌پردازی‌های فیلم‌های علمی – تخیلی مانده است.

 

•3 تاریخچه هوش مصنوعی در ایران

 

اختراع ماشین تورینگ در خلال جنگ جهانی دوم باعث شد تا سفری بدون انتها آغاز شود. مقصود توسعه روزافزون هوش مصنوعی، تفکر پیوسته بشر پیرامون آن و انباشت هر چه بیشتر دانش و تجربه آدمی در این باره است که «چگونه ماشین‌ها می‌توانند همچون آدمی بفهمند و عمل کنند؟». در واقع هسته مرکزی انگیزش تحقیق و توسعه در هوش مصنوعی همین پرسش است. این پرسش نیرویی در درون خود دارد و در دهه‌های گذشته سبب جنب‌وجوش عظیمی در دانشمندان و متخصصین علوم اعصاب و مهندسین کامپیوتر گردیده است.

 

بنابراین از تولد AI، زمان زیادی نمی‌گذرد. بر همین مبنا این رشته از اوایل دهه ۸۰ شمسی به کشورمان وارد شد. سپس در کشورمان متخصصین بسیاری به کاوش‌های نظری درباره آن پرداختند، به نحوی که بر اساس حجم تولیدات علمی که داشته‌ایم، به رتبه ۱۳ جهان در زمینه نظریه‌پردازی Artificial Intelligence دست یافتیم. در ایران زنده‌یاد، دکتر کارو لوکاس که در سال ۱۳۲۸ در اصفهان دیده به جهان گشود، پیش‌گام معرفی و توسعه رشته هوش‌مصنوعی و رباتیک در کشورمان بود. ایشان به جهت فعالیت‌های بسیار در رشته‌های مختلف علوم محض نظیر محاسبات، ریاضیات، احتمالات و علوم مهندسی نظیر رباتیک، موردتوجه محافل علمی جهان واقع شده بود. دکتر لوکاس از سال ۱۳۸۱ برای تدریس رشته رباتیک و AI، پس از سال‌ها فعالیت علمی در غرب، در دانشگاه تهران برنامه‌های علمی خود را آغازکرد.

اما اگرچه تولیدات علمی و نظری هوش ماشینی در کشورمان گذشته کوتاهی داشته و به‌واقع تاریخچه هوش مصنوعی در ایران عمر چندانی ندارد، اما بر اساس تولیدات و مستندات علمی عمیقی که از سوی دانشمندان علاقه‌مند ایرانی ایجاد شد، بدون تردید می‌توان آینده‎ای درخشان را برای این رشته از علم در ایران متصور بود.

 

• 4 هوش ماشینی محدود یا ضعیف |weak Artificial Intelligence

 

به سیستم‌های هوش مصنوعی اشاره دارد که برای انجام دادن کاری خاص و محدود طراحی شده‌اند. این نوع از AI را می‌توانیم در برخی از  نرم‌افزاهایی که روزانه استفاده می‌کنیم ببینیم. مثلاً نرم‌افزاهای پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا یا نرم‌افزار بازی شطرنج. 

artificial intelligence

ضعیف بر مجموعه‌داده‌ای خاص و مشخص متکی است، به همین خاطر نمی‌توان از آن برای وظایف دیگری خارج از همان مجموعه‌داده استفاده کرد.

هوش مصنوعی ضعیف، برخلاف هوش مصنوعی قوی، با اینکه در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، خودآگاه نیست و در شرایطی از پیش‌ تعیین‌شده عمل می‌کند.

همه‌ی ماشین‌های هوشمندی که امروز ما به نوعی از آن‌ها استفاده می‌کنیم در همین نوع AI قرار می‌گیرند Google Assistant ،Google Translate, Siri و دیگر ابزارهای متکی به پردازش زبان طبیعی مثال‌هایی از AI ضعیف‌اند. شاید به‌زعم بسیاری ابزارهایی که نام بردیم چندان هم «ضعیف» نباشند، اما دلیل «ضعیف» نامیدن این ابزارها این است که راه بسیاری دارند تا از هوشی شبیه به هوش انسانی برخوردار شوند. به عبارت دقیق‌تر، این ابزارها نمی‌توانند به‌صورت خودبسنده و مستقل بیندیشند.

بااین‌حال، هیچ‌یک از چیزهایی که گفتیم به معنای کم‌ارزش بودن فناوری Ai ضعیف نیست. این بخش از AI نمودی است از خلاقیت و هوش ما انسان‌ها.

 

• 5 هوش مصنوعی قوی | Strong Artificial Intelligence

 

برخلاف هوش مصنوعی ضعیف، این نوع از AI محدود به وظیفه‌ی خاصی نیست و از پس طیف وسیعی از کارها برمی‌آید. در واقع، هوش مصنوعی قوی به ماشین‌هایی اشاره دارد که نوعی از هوش انسانی را می‌توان در آن‌ها دید. به عبارت دیگر، AI قوی از پس هر کاری که انسان‌ها انجام می‌دهند برمی‌آید. نمونه‌های کامل از این ماشین‌ها را می‌توان در فیلم‌ها و رمان‌های علمی-تخیلی دید؛ آن‌جا که ربات‌ها بی‌هیچ نیازی به انسان کارهای خود را انجام می‌دهند. این ربات‌ها آگاهی دارند و احساسات را نیز درک می‌کنند.

 

• 6 فراهوش مصنوعی | Superintelligence

 

به ماشین‌های اشاره‌ دارد که از سطح هوش انسانی گذشته‌اند و دیگر محدودیت‌های هوش انسانی را ندارند. این گونه از AI، شاید همانی باشد که بسیاری را نگران آینده‌ی استفاده از این فناوری‌ها کرده است.

خب این بود از توضیحاتی مختصر در باره هوش مصنوعی✍?iAmiRh

ساخت چهره شخصیت‌های فیلم «پهلوانان» به‌وسیله هوش مصنوعی ????

 

IMG-20230604-203003-025.jpg

 

IMG-20230604-203003-343.jpg

 

IMG-20230604-203003-073.jpg

 

IMG-20230604-203003-792.jpg

دیزاین مدرن برج آزادی توسط هوش مصنوعی ?‼️❓

 

VID-20230604-203727-447.mp4

#تنها_امیری_که_206_نداره.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 14 ساعت قبل، iAmiRh گفته است:

ساخت چهره شخصیت‌های فیلم «پهلوانان» به‌وسیله هوش مصنوعی ????

 

IMG-20230604-203003-025.jpg

 

IMG-20230604-203003-343.jpg

 

IMG-20230604-203003-073.jpg

 

IMG-20230604-203003-792.jpg

آقا عالی??

?Glory is reserved for those who have touched darkness?

 

KhodeAlireza.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باتشکر از مطالب مفید و آموزنده شما

خسته نباشید

ویرایش شده توسط SenioR

SenioR..png

 

- SenioR -

              

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطالب جالب بود

ولی تیمور...

============================================================================================

نگران فردایت نباش

خدای دیروز و امروز، خدای فردا هم هست

ما اولین بار است بندگی می کنیم

ولی او بی زمانی است که خدایی می کند

اعتماد کن به خدایی اش

=================================================================================

Abol.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خواهش میکنم از همه شما عزیزان ???

 پست جدید 

به عکس‌های قدیمی میشه جون داد که باکیفیت شن ??

 

VID-20230606-002342-171.mp4

 

اپلیکیشن Reimagine جدیدترین هنر خلاقانه شرکت MyHeritage هست که میتونه با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌های فیزیکی قدیمی و اسکن کنه و به تصویرهای دیجیتالی تبدیل کنه. حتی میتونه چند عکس و در یک آلبوم شناسایی کنه. و حتی عکسها و متحرک کنه ‼️

 

#تنها_امیری_که_206_نداره.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...