iSad ارسال شده در January 31, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در January 31, 2023 به نام خدا عکس: تاریخچه: سیتروئن زانتیا (به فرانسوی: Citroën Xantia) نام خودرو خانوادگی است که میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ توسط شرکت سیتروئن در دو نوع اتاق پنج در لیفت بک و استیشن تولید شد. مدلهای پنج در لیفت بک میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در خط تولید سیتروئن در شهر رن فرانسه تولید و مدلهای استیشن میان سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در خط تولید شرکت هولیز (Heuliez) در شهر سوریز فرانسه تولید گردید و تا سال ۲۰۰۹ در ایران تولید شد. سیتروئن زانتیا در دو فاز جداگانه تولید گردید. فاز اول میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ تولید گردید و در سال ۱۹۹۸ فاز دوم این مدل که دچار تغییراتی مانند فیس لیفت در ظاهر و تغییرات در سامانههای برقی، ایمنی و تجهیزات داخلی و موتور و گیربکسهای قابل انتخاب گردیده بود جایگزین مدلهای فاز یک گردید و تولید این مدل تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. مدل پنج در لیفت بک علاوه بر فرانسه به تعداد محدود در سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در چین توسط شرکت فنگشن-سیتروئن نیز مونتاژ گردید. پس از توقف تولید این خودرو در فرانسه، شرکت سایپا در خط تولید تهران میان سالهای از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ اقدام به تولید و عرضه این خودرو برای بازار داخلی ایران نمود. بدنه سیتروئن زانتیا توسط دانیل آبرامسون در شرکت برتونه ایتالیا طراحی گردید. طراحی داخلی این مدل نیز توسط برتونه انجام گرفت. این خودرو با دو نوع بدنه پنج در لیفت بک و استیشن تولید گردید. موتورها و سامانه انتقال نیرو در نظر گرفته شده برای زانتیا همان موتورهای مشترک در گروه پی اس ای از ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر خطی تا ۲٫۹ لیتری شش سیلندر وی شکل بنزینی و همچنین از ۱٫۹ لیتری دیزلی تنفس معمولی تا ۲٫۱ توربو دیزل بودند. در این مدل انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق گیربکسهای ۵ دنده دستی گروه پی اس آ و گیربکسهای اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان و همچنین گیربکس اتوماتیک AL4 طراحی و ساخته مشترک گروه پی اس آ و رنو استفاده شد. در این مدل همانند دیگر سیتروئنهای متوسط و بزرگ در آن دوران از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدلهای زانتیا از نسل دوم سامانه تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدلها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت. در مدلهای تولید ایران حق انتخاب بسیار محدود بود. بدنه فقط به صورت پنج در لیفت بک و موتورها فقط در سه نوع ۱٫۸، ۲٫۰ و ۳٫۰ لیتر بنزینی و انتقال نیروی گیربکس، ۵ دنده دستی و برخی اتوماتیک بودهاست. تمام. حوصله داشتید بخونید. نظراتونو برام کامنت کنید. 1 نقل قول :Busy my account بزرگترین حماقت انسان لبخند زدن به کسی هست که ارزش نگاه کردن هم ندارد لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ReVeN ارسال شده در February 1, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 1, 2023 Xantia میشه گفت بهترین موتور روشه قدرت زیادی داره نقل قول Iam King لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Cheater ارسال شده در February 1, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 1, 2023 نقل قول ن #حـسرت گـذشتـه# ن شـوق فـردا..! ᴺʷᴬ لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
iKamyar ارسال شده در February 1, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 1, 2023 و در آخر هنوزم هیچکس راجب پیرمرد دوست داشتنی (سیلو) اطلاعاتی ندارد هعب نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
iSad ارسال شده در February 1, 2023 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در February 1, 2023 در 23 دقیقه قبل، iKamyar گفته است: و در آخر هنوزم هیچکس راجب پیرمرد دوست داشتنی (سیلو) اطلاعاتی ندارد هعب سیلو که 110 به بالاتر بری نمایشگر کیلومترش به لرزش میوفته ولی ماشین خوبیه دوست داشتنیه نقل قول :Busy my account بزرگترین حماقت انسان لبخند زدن به کسی هست که ارزش نگاه کردن هم ندارد لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
iKamyar ارسال شده در February 1, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 1, 2023 در 1 ساعت قبل، Mohammad86 گفته است: سیلو که 110 به بالاتر بری نمایشگر کیلومترش به لرزش میوفته ولی ماشین خوبیه دوست داشتنیه وقتی میگم اطلاعات یعنی همین. تو ایران متاسفانه در مورد این ماشین اطلاعاتی کسی نداره اطلاعاتی هم که سایت ها دربارش می نویسند غلطه چون اونا هم دانشی در موردش ندارند. و همین باعث شده این ماشین اصلا به چشم نیاد نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Exile ارسال شده در February 1, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 1, 2023 در در ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ه.ش. در 17:17، Mohammad86 گفته است: به نام خدا عکس: تاریخچه: سیتروئن زانتیا (به فرانسوی: Citroën Xantia) نام خودرو خانوادگی است که میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ توسط شرکت سیتروئن در دو نوع اتاق پنج در لیفت بک و استیشن تولید شد. مدلهای پنج در لیفت بک میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در خط تولید سیتروئن در شهر رن فرانسه تولید و مدلهای استیشن میان سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در خط تولید شرکت هولیز (Heuliez) در شهر سوریز فرانسه تولید گردید و تا سال ۲۰۰۹ در ایران تولید شد. سیتروئن زانتیا در دو فاز جداگانه تولید گردید. فاز اول میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ تولید گردید و در سال ۱۹۹۸ فاز دوم این مدل که دچار تغییراتی مانند فیس لیفت در ظاهر و تغییرات در سامانههای برقی، ایمنی و تجهیزات داخلی و موتور و گیربکسهای قابل انتخاب گردیده بود جایگزین مدلهای فاز یک گردید و تولید این مدل تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. مدل پنج در لیفت بک علاوه بر فرانسه به تعداد محدود در سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در چین توسط شرکت فنگشن-سیتروئن نیز مونتاژ گردید. پس از توقف تولید این خودرو در فرانسه، شرکت سایپا در خط تولید تهران میان سالهای از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ اقدام به تولید و عرضه این خودرو برای بازار داخلی ایران نمود. بدنه سیتروئن زانتیا توسط دانیل آبرامسون در شرکت برتونه ایتالیا طراحی گردید. طراحی داخلی این مدل نیز توسط برتونه انجام گرفت. این خودرو با دو نوع بدنه پنج در لیفت بک و استیشن تولید گردید. موتورها و سامانه انتقال نیرو در نظر گرفته شده برای زانتیا همان موتورهای مشترک در گروه پی اس ای از ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر خطی تا ۲٫۹ لیتری شش سیلندر وی شکل بنزینی و همچنین از ۱٫۹ لیتری دیزلی تنفس معمولی تا ۲٫۱ توربو دیزل بودند. در این مدل انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق گیربکسهای ۵ دنده دستی گروه پی اس آ و گیربکسهای اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان و همچنین گیربکس اتوماتیک AL4 طراحی و ساخته مشترک گروه پی اس آ و رنو استفاده شد. در این مدل همانند دیگر سیتروئنهای متوسط و بزرگ در آن دوران از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدلهای زانتیا از نسل دوم سامانه تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدلها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت. در مدلهای تولید ایران حق انتخاب بسیار محدود بود. بدنه فقط به صورت پنج در لیفت بک و موتورها فقط در سه نوع ۱٫۸، ۲٫۰ و ۳٫۰ لیتر بنزینی و انتقال نیروی گیربکس، ۵ دنده دستی و برخی اتوماتیک بودهاست. تمام. حوصله داشتید بخونید. نظراتونو برام کامنت کنید. نخوندم دا نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
JohnnyDepp ارسال شده در February 2, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 2, 2023 در در ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ در 08:01، ReVeN گفته است: Xantia میشه گفت بهترین موتور روشه قدرت زیادی داره تا حالا با چیزی بنام Supra آشنا شده ای؟! نقل قول ??? ??? ????? ??? ??? ??? ??????? ??? ???? ???? ?? ???????? ????? ??? ???? ??? ??? لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ReVeN ارسال شده در February 2, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 2, 2023 در 29 دقیقه قبل، JohnnyDepp گفته است: تا حالا با چیزی بنام Supra آشنا شده ای؟! دروغ نگم نه نقل قول Iam King لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
iSad ارسال شده در February 2, 2023 سازنده اشتراک گذاری ارسال شده در February 2, 2023 (ویرایش شده) در 3 ساعت قبل، JohnnyDepp گفته است: تا حالا با چیزی بنام Supra آشنا شده ای؟! تا حالا با زانتیا آشنا شدی؟ زانتیا فرق داره با ماشینای خارجی حمایت از کالای ایرانی ویرایش شده February 2, 2023 توسط Mohammad86 نقل قول :Busy my account بزرگترین حماقت انسان لبخند زدن به کسی هست که ارزش نگاه کردن هم ندارد لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Aboll ارسال شده در February 2, 2023 اشتراک گذاری ارسال شده در February 2, 2023 در در ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ در 17:17، Mohammad86 گفته است: به نام خدا عکس: تاریخچه: سیتروئن زانتیا (به فرانسوی: Citroën Xantia) نام خودرو خانوادگی است که میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ توسط شرکت سیتروئن در دو نوع اتاق پنج در لیفت بک و استیشن تولید شد. مدلهای پنج در لیفت بک میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در خط تولید سیتروئن در شهر رن فرانسه تولید و مدلهای استیشن میان سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در خط تولید شرکت هولیز (Heuliez) در شهر سوریز فرانسه تولید گردید و تا سال ۲۰۰۹ در ایران تولید شد. سیتروئن زانتیا در دو فاز جداگانه تولید گردید. فاز اول میان سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ تولید گردید و در سال ۱۹۹۸ فاز دوم این مدل که دچار تغییراتی مانند فیس لیفت در ظاهر و تغییرات در سامانههای برقی، ایمنی و تجهیزات داخلی و موتور و گیربکسهای قابل انتخاب گردیده بود جایگزین مدلهای فاز یک گردید و تولید این مدل تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. مدل پنج در لیفت بک علاوه بر فرانسه به تعداد محدود در سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در چین توسط شرکت فنگشن-سیتروئن نیز مونتاژ گردید. پس از توقف تولید این خودرو در فرانسه، شرکت سایپا در خط تولید تهران میان سالهای از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ اقدام به تولید و عرضه این خودرو برای بازار داخلی ایران نمود. بدنه سیتروئن زانتیا توسط دانیل آبرامسون در شرکت برتونه ایتالیا طراحی گردید. طراحی داخلی این مدل نیز توسط برتونه انجام گرفت. این خودرو با دو نوع بدنه پنج در لیفت بک و استیشن تولید گردید. موتورها و سامانه انتقال نیرو در نظر گرفته شده برای زانتیا همان موتورهای مشترک در گروه پی اس ای از ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر خطی تا ۲٫۹ لیتری شش سیلندر وی شکل بنزینی و همچنین از ۱٫۹ لیتری دیزلی تنفس معمولی تا ۲٫۱ توربو دیزل بودند. در این مدل انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق گیربکسهای ۵ دنده دستی گروه پی اس آ و گیربکسهای اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان و همچنین گیربکس اتوماتیک AL4 طراحی و ساخته مشترک گروه پی اس آ و رنو استفاده شد. در این مدل همانند دیگر سیتروئنهای متوسط و بزرگ در آن دوران از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدلهای زانتیا از نسل دوم سامانه تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدلها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت. در مدلهای تولید ایران حق انتخاب بسیار محدود بود. بدنه فقط به صورت پنج در لیفت بک و موتورها فقط در سه نوع ۱٫۸، ۲٫۰ و ۳٫۰ لیتر بنزینی و انتقال نیروی گیربکس، ۵ دنده دستی و برخی اتوماتیک بودهاست. تمام. حوصله داشتید بخونید. نظراتونو برام کامنت کنید. حالا فک کن بنداریش رو پارس اون وقت چی داریم؟ ELX نقل قول ============================================================================================ نگران فردایت نباش خدای دیروز و امروز، خدای فردا هم هست ما اولین بار است بندگی می کنیم ولی او بی زمانی است که خدایی می کند اعتماد کن به خدایی اش ================================================================================= لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.