سلام و عرض ادب خدمت پلیرهای گل سرور بزرگ «ارساکیا»
امیدوارم حال همگی شما خوب باشه و در کنار بازی، لحظات خوبی رو سپری کنید.
در سرور بزرگ "ارساکیا" همهی ما با مشکلاتی مثل باگهای درونگیمی، چالشها و شرایط نامناسب اینترنت روبهرو هستیم؛ اما واقعیت این است که بیش از هر مشکلی بیاحترامی و ضعف فرهنگ رفتاری به سرور آسیب میزند.
متأسفانه جو سرور به سمتی رفته که پول و دارایی درون بازی به معیار ارزش افراد تبدیل شده است؛ بهطوری که برخی تصور میکنند چون پول دارند، میتوانند توهین کنند، قوانین را نادیده بگیرند و محرومیت یا تعلیق برایشان اهمیتی نداشته باشد.
از طرفی، فضای سرور در بسیاری از مواقع تصویری متفاوت از دنیای واقعی را نشان میدهد؛ جایی که بعضی پلیرهایی که دارایی زیادی درون گیم دارند، ثروت خانواده یا اطرافیان خود را نشانهی قدرت میدانند و با همین نگاه، سایر پلیرها را مورد تمسخر یا تحقیر قرار میدهند. این رفتار سمی، متأسفانه از سوی عدهای دیده میشود و بهجای ایجاد رقابت سالم، فضای سرور را آلوده و ناامن میکند.
ناگفته نماند که من هم مثل بسیاری از پلیرها، شاید دوست داشتم در خانوادهای با توان مالی بالاتر متولد میشدم و امکانات بیشتری در اختیار داشتم؛ اما حقیقت این است که شرایط مالی، معیار ارزش انسانها نیست و هیچ داراییای"نه در دنیای واقعی و نه در دنیای بازی"مجوز بیاحترامی یا تخریب شخصیت دیگران نخواهد بود.
ما در کشوری و فرهنگی رشد کردهایم که مفاهیمی مثل غیرت، ناموس، احترام
از کودکی، حداقل برای نسل ما و نسلهای پیش از ما
آموزش داده شده است؛
اما امروز در سرور شاهد رفتارهایی هستیم که فاصلهی زیادی با این ارزشها دارد
از توهین به پلیرهای سطح پایین
تا توهین به زبان، قومیت و تخریب شخصیت دیگران.
این نگاه نادرست حتی وارد *روابط احساسی داخل سرور* هم شده است
جایی که برخی روابط، بهجای احترام و علاقهی واقعی،
بر پایهی پول، دارایی و میزان هزینهکردن شکل میگیرند
و آنچه در این میان فراموش میشود *عشق، درک متقابل و انسانیت* است.
هیچکس حق ندارد از *حریم شخصی* یا خط قرمزهای دیگران عبور کند.
ما پلیرهایی با سنین مختلف داریم و رفتار هر فرد"بهویژه مسئولین و پلیرهای قدیمی"
مستقیماً روی نگاه و رفتار پلیرهای جدید تأثیر میگذارد.
پلیر جدید وقتی میبیند با افراد لول پایین
با تحقیر، توهین یا بیاحترامی برخورد میشود
چه برداشتی از این جامعه خواهد داشت؟
آیا در جایی میماند که در آن هیچ جایگاهی ندارد
و مدام کوچک شمرده میشود؟
یادمون نره:
همهی ما از سطح پایین شروع کردیم
پول، مجوز بیاحترامی نیست
مسئول بودن یعنی الگو بودن
و احترام و انسانیت، پایهی ماندگاری این سرور است.
مقصود از ایجاد این تاپیک، جمعآوری نظرات و پیشنهادات شما پلیرهای عزیز برای بهبود فرهنگ رفتاری در سرور است.
امیدوارم تأثیرگذار بوده باشه و از همهی شما دعوت میکنم اگر پیشنهادی در این زمینه دارید، در همین تاپیک مطرح کنید.
در روزهای آینده، تاپیکی با همین موضوع در بخش پیشنهادات ایجاد خواهد شد تا این دیدگاهها بهصورت منسجمتر در اختیار مدیریت سرور قرار بگیرد و بر اساس آن، راهکارهایی برای تشویق پلیرهای خوشرفتار "بهویژه افرادی که طی یک سال گذشته هیچگونه محرومیتی نداشتهاند"و ارتقای فرهنگ رفتاری در سرور بررسی شود
همچنین بهعنوان مثال، افزایش نظارت بر رفتار افرادی که بهصورت مستمر باعث مزاحمت یا ایجاد فضای سمی میشوند و در صورت لزوم، اعمال برخوردهای متناسب و بازدارنده نیز میتواند در جهت حفظ آرامش و امنیت روانی پلیرها مؤثر باشد.