1-به دلیل این که سمپل گانرا هم بعد از givecash ریخته میشه گانرا هم بتونن بعد از givecash هر cop دیدن بکشن
2-بعد buff زدن تو راب برا هر دو طرف ممنوع باشه ... هم برا robber هم برا cop
3- وقتی راننر کیف دستشه بمیره کیف روی زمین بیفته و رانر دیگر بتونه کیف رو از روی زمین برداره و اگر Ng/Fbi یا بتونه پول رو برداره و به بانک برگردونه و قسمتی از گزارش کار برای پلیس باشه
4- Fbi/Ng نتونن هکر و رانر رو find کنن
با درود. در مورد مطالب بالا چند نکته رو دقت نکردین متاسفانه که توضیحشون رو میگم.
مورد اول اینکه شما یک سرور بازی SA:MP رو با زندگی واقعی در یه کشور خارجی مقایسه میکنی در رابطه با گمنام موندن اسم دزدهای بانک. اگه بخوایم مقایسه درستی داشته باشیم باید بگیم وقتی تو زندگی واقعی یک افسر پلیس تیر میخوره و کشته میشه مستقیما منتقل میشه به سردخانه و برگشتی درکار نیست.. ولی توی بازی وقتی یک cop تیر میخوره و کشته میشه در یکی از خانه های اطراف بانک از دستور rentroom/ استفاده میکنه و 10 ثانیه بعد از هر بار کشته شدن دوباره در بانک ظاهر میشه! اگه بخوایم منصفانه به قضیه نگاه کنیم همونطور که هرعضوی از دزدان بانک اگر طی دزدی تیربخورن و کشته بشن مستقیما 1 ساعت و نیم میرن زندان، هر افسر پلیس هم که طی این اتفاقات کشته شد باید 1 ساعت و نیم حق استفاده از دستور duty/ رو نداشته باشه تا عدالت برقرار باشه.
مورد بعدی در رابطه با 7 نفر شاهد که خب این خیلی واضح هست، دزدان بانک از mask استفاده میکنن و هرکسی که mask نداره 6 عدد wanted میگیره و هویتش مشخص میشه ولی بقیه هویتشون مخفی باقی میمونه (غیر از کسانی که تیر میخورن و نمونه خونشون روی زمین باقی میمونه).
مورد سوم مقایسه DNA در زندگی واقعی و بازی، این مقایسه هم کاملا غلط و اشتباه هست. در زندگی واقعی یک پلیس تحت هیچ شرایطی نمیتونه در یک ثانیه با تایپ دستور find [id-name]/ موقعیت یک نفر دیگه رو توی نقشه ی خودش ببینه و بیفته دنبالش و اقدام به کشتنش بکنه. برای پیدا کردن یه انسان روزها یا هفته ها وقت نیاز هست!
مورد چهارم در مورد جمله ی "اونها به سزای عملشون نمیرسن" بازهم تکرار میکنم که این یک بازی هست و در بازی همیشه یک طرف برنده یک طرف بازنده میشه، پس این عادی هست که طرف برنده به سزای عملش نرسه و با موفقیت فرار کنه!
مورد آخر که از همه مهمتر هست و دوستان بهش اشاره کردن کاملتر توضیح میدم. دلیل اصلی کم شدن تعداد کسانی که اقدام به دزدی از بانک میکنن نسبت به قبل، این هست که بازیکنان (چه civilian ها و چه اعضای department) 10 دقیقه به خودشون زحمت نمیدن فقط یک بار توضیحات نوشته شده در forum رو بخونن و فیلم آموزشی که founder تهیه کرده رو نگاه کنن و با قواعد و قوانینش آشنا بشن. در نتیجه پیش خودشون فکر میکنن سیستم rob جدید چه پروسه ی عجیب غریب و پیچیده و پر دردسری هست و بهتره بیخیالش بشیم... این قضیه هم شامل بازیکنان high level قدیمی و هم بازیکنان تازه وارد میشه. شاید بیشتر از دو سوم بازیکنانی که روزانه آنلاین هستن فقط به دلیل اینکه یک بار نمیان forum رو مطالعه کنن، با سیستم rob آشنایی ندارن و باعث میشه تعداد دزدی ها کمتر باشه نسبت به سابق. درصورتی که اصلا به این سختی که فکر میکنن نیست و قرار نیست به بانک مرکزی دسته متوسطی آمریکایی دستبرد بزنن و چند مرحله ی خیلی ساده داره که هرنفر با حداکثر یک بار خوندن توضیحات و 2 بار تمرین میتونه کاملا حرفه ای بشه... از طرف دیگه هم اعضای Department هستن که با آگاه نبودن کامل از قوانین، سهوا یا عمدا باعث خراب شدن کار میشن مثل کشتن hacker ها بیرون از بانک یا تیراندازی بی مورد اعضای FBI برای تهیه گزارش کار و موارد اینچنینی که خلاف قوانین درج شده هست و مجموع اینها باعث سرد شدن بازیکنان نسبت به rob میشه در نتیجه باعث کم شدن کار اعضای Department خواهد شد.
قطعا سیستم rob جدید از balance فوق العاده ای برخوردار هست و نیاز به تغییر نداره (با تشکر از @Ali). اگه همه ی بازیکنان فقط 10 دقیقه نه بیشتر زمان بزارن توضیحات و فیلم آموزشی رو نگاه کنن، قطعا و یقینا اعضای cop وقت برای خاروندن سر نخواهند داشت و کسی رو بیکار در چهار راه LS نمیتونید ببینید و هیجان سرور چندبرابر خواهد شد.