رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

سامسونگ فولد (رونمایی تا کیفیت ساخت و عملکرد)


qBALROGp

ارسال‌های توصیه شده

مشخصات سامسونگ گلکسی فولد

بدنه: تاشو، صفحه نمایش به سمت داخل تا خواهد شد. در حالت تا شده دارای ابعاد ۹*۶۲.۹*۱۵.۵ میلی متر و در حالت باز شده دارای ابعاد ۱۶۰.۹*۱۱۷.۹*۶.۹ میلی متر می باشد. نقره ای فضایی و سیاه کیهانی از رنگ های اصلی آن می باشند، سبز مریخی و آبی ستارگان برای بدنه در کنار طلایی و نقره ای تیره برای لولاهای آن در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که گوشی ۲۶۳ گرم وزن دارد.

صفحه نمایش: نمایشگر اصلی: نمایشگر تاشو ۷.۳ اینچ لمسی خازنی Dynamic AMOLED، وضوح ۱۵۳۶*۲۱۵۲، نسبت ۴.۲:۳ و ۳۶۲ پیکسل بر هر اینچ. نمایشگر ثانویه (کاور): ۴.۶ اینچ سوپر AMOLED، وضوح ۷۲۰*۱۶۸۰، نسبت ابعاد ۲۱:۹ و ۳۹۹ پیکسل بر هر اینچ.

دوربین عقب: اصلی: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.5-2.4 معادل ۲۶ میلی متر، فاصله کانونی (۷۷ درجه میدان دید)، پیکسل دوگانه PDAF به همراه ویژگی OIS. تله فوتو: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4 معادل ۵۲ میلی متر، فاصله کانونی (میدان دید ۴۵ درجه ای)، PDAF، OIS. فوق عریض: ۱۶ مگاپیکسل، دیافراگم F/2.2 معادل ۱۲ میلی متر. فاصله کانونی (میدان دید ۱۲۳ درجه ای) و فوکوس ثابت.

دوربین جلو: اصلی: ۱۰ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2 معادل ۲۵ میلی متر. فاصله کانونی (میدان دید ۸۰ درجه ای)، PDAF. ثانویه (فقط عمق): ۸ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، میدان دید ۸۵ درجه ای، لنز با فوکوس ثابت.

دوربین کاور: ۱۰ مگاپیکسل، دیافراگام f/2.2 معادل ۲۵ میلی متر. فاصله کانونی (میدان دید ۸۰ درجه ای)، PDAF.

ضبط ویدئو: عقب: تا ۴K و ۲۱۶۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، EIS تا ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، حرکت آهسته تا ۱۰۸۰p با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه، حرکت فوق آهسته تا ۷۲۰p با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه برای حداکثر ۰.۴ ثانیه (۱۲ ثانیه پخش با سرعت نرمال). ضبط با کیفیت HDR10+. جلو: تا ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با EIS.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۹ پای، رابط کاربری سامسونگ One UI.

چیپ‌ست: اسنپدراگون ۸۸۵ (۷ نانومتری): پردازنده ۸ هسته ای (یک ۲.۸ گیگاهرتزی، سه هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Kyro Gold و چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Kyro 485 Silver)؛ پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰.

حافظه: ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، بدون درگاه میکرو اس‌دی.

باتری: مجموع ۴۳۸۰ میلی آمپر ساعت، Li-Ion (بدون قابلیت تعویض)، شارژ سیمی ۱۵ وات (سازگار با شارژ سریع و نسخه دوم QuickCharge)، شارژ سریع ۱۵ وات بی سیم ۲.۰، Wireless PowerShare.

ارتباطات: دو سیم کارت: یک نانو و یک eSIM (در صورت وجود)؛ LTE-A، تجمع موج ۶ باند، ۱۸ (۱۵۰ مگابایت بر ثانیه)، Wi-Fi a/b/g/n/ac/ax MU-MIMO؛ GPS، GLONASS، Beidou، Galileo، NFC، بلوتوث نسخه ۵.۰. USB تایپ C، بدون جک ۳.۵ میلی متری هدفون.

متفرقه: سنسور اثر انگشت در سمت چپ، اسپیکرهای استریو.

هر قطعه جدیدی از تکنولوژی که در نظر دارید را می توانید در گلکسی فولد بیابید؛ جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت رم، نیم ترابایت حافظه ذخیره سازی با سریعترین سرعت ممکن، دوربین ۳گانه در پشت، دو دوربین روی گوشی و حتی یک دوربین فوکوس اتوماتیک برای سلفی خارج از گوشی. همچنین یک باتری بزرگ، مجموعه ای وسیع از گزینه های ارتباطی، اسپیکرهای استریو و … از دیگر ویژگی های آن به شمار می روند.

یکی از معضلات گلکسی فولد مقاوم نبودن آن در برابر آب است. ولی به عنوان یک معجزه در تکنولوژی شاید بتوان از این مورد چشم پوشی کرد البته شاید هم چون ضدآب بودن تکنولوژی نسل قبل است در آن تعبیه نشده است.

=========================================================

گلکسی فولد واقعا یک گوشی منحصر بفرد است. لحظه ای که برای اولین بار آن را در دست می گیرید و صفحه را تا می کنید و راه اندازی اولیه را انجام می دهید، کمی وحشت آور است. این اتفاق خیلی نادری است که در این دنیای تکنولوژی هنوز هم چیزی به این اندازه نادر باشد. در عصر طرح های جادویی و نمایشگرهای بزرگ، نزدیک ترین نوآوری که انتظار می رود یک گوشی کشویی رول شونده است.

ولی گلکسی فولد این مسیر را تغییر داد. این یک نوآوری جدید است و واقعا غیرقابل پیش بینی بوده است، صفحه نمایشی بزرگ با کیفیت بالا. گوشی ناچ دارد اما برای چه کسی مهم است؟ همچنین مهم تر از همه تاشو است، یک گوشی تاشونده قابل انعطاف….

اما کاربران بسیاری وجود دارند به جرئیات دقیق گلکسی فولد توجه می کنند، یعنی همان افرادی که با پرداخت ۲۰۰۰ دلار انتظار ماه و ستاره و … دارند. البته ممکن است بسیاری از آنها نا امید شوند زیرا گلکسی فولد نه تنها از سرحد کمال برخوردار نیست، بلکه حتی نزدیک به استاندارد پرچمدارهای امروزی نیست.

بعد از چند روز با این اسباب بازی جدید، شادی از بین خواهد رفت و شور طلایی ته نشین خواهد شد. گلکسی فولد اولین و مهم ترین کانسپت در این زمینه است. این گوشی هر شکافی که از یک نسل جدید تکنولوژی انتظار می رود را داراست و اگر شما آماده کنار آمدن با آنها نیستید بهتر از اولین گلکسی فولد استفاده کنید.

در این حالت، شما گلکسی فولد را تنها به عنوان یک گوشی هوشمند خواهید دید. اما واقعا اینگونه نیست. این بیشتر از یک تبلت اندرویدی است که تا می شود و در جیب شما جا می گیرد. این دستگاه بسیار لطیف است و فوق العاده به گرد و غبار ذرات ریز حساس است و اگر مراقب آن نباشید هرلحظه ممکن است این ذرات به زیر نمایشگر تاشونده آن وارد شوند.

شما نمی توانید فولد را هرجایی همراه خود ببرید، نه در باران یا برف، نه در ساحل، نه نزدیک به استخر، حتی ممکن است اجازه ندهید کودکی نزدیک آن شود. بنابراین اگر به دنبال امنیت هستید بهتر است یک گوشی اضافی برای چنین مواردی داشته باشید. بله داشتن یک گلکسی فولد به معنای داشتن یک گوشی پشتیبان است و در برخی موارد می توانید هردو را همراه خود ببرید. قبل از اینکه این بررسی آماده شود سامسونگ تمام این گوشی ها را به سبب آسیب نمایشگرهای آنها برای بازبینی بیشتر جمع آوری کرد. این یکی از عواقبی است که ممکن است پیش قدم بودن در عرضه یک تکنولوژی جدید برای شما پدید آورد. پول زیادی سرمایه گذاری شده است و ممکن است هیچگاه ثمربخش نباشد.

==========================={{{نظر نهایی}}}===============================

با توجه به قیمت گران، احتیاط ها و مسائل بالقوه که احتمالا با آن مواجه خواهید شد، تصمیم با شماست که می خواهید میت X بخرید یا گلکسی فولد. در این زمینه شما باید تصمیم بگیرید که کدام روش برای تا شدن گوشی بهتر است.

گلکسی فولد مانند یک نمونه اولیه است که شما می توانید چند ماه یا حتی چند سال پیش از اینکه کاملا آماده شود آن را خریداری کنید و به شما یک نگاه اجمالی از آینده اعطا می کند. کامل نیست ولی یک نمایش کامل از آینده است.

=========================مزایا======================

طراحی آینده نگر و یک فاکتور دیده نشده

دو نمایشگر واقعا با کیفیت

عمر باتری قابل اعتماد

سریع ترین و قوی ترین بسته سخت افزاری موجود: ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFC 3.0

دوربین عالی هم برای تصویر و هم برای ویدئو

رابط کاربری دوست داشتنی One UI و قابلیت های چند وظیفه‌ای فوق العاده

========================معایب======================

یک دستگاه کانسپت (مفهومی) است و گوشی نمی باشد بلکه تبلت است

در برابر گرد و غبار و آب مقاوم نیست و ممکن است ذرات کوچک زیر نمایشگر وارد شوند

سخت است از شکاف نمایشگر صرف نظر کنید

گران است و مشخص نیست آیا هرگز عرضه جهانی خواهد شد یا خیر

_______________________________________________________________________

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...
  • 2 هفته بعد...

اینکه 12 گیگ رمش باشه قطعا سرغت بسیار بالایی داره ولی نمیدونم چرا ازش خوشم نمیاد?

مــهـــم نــیـــســـت چـــقـــدر بـــالایــــی،
مـــهـــم ایـــنـــه که اون بــــالا
لاشــــخــــوری یــــا عقاب . . .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erfan.b22.png

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

%5BThe%5DErfan.png

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...