رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

ارسال‌های توصیه شده

تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمی‌گرده به ترکیب مولکولی این دوتا.

 

هوایی که توی آپاراتی‌ها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه:

🔸۷۸٪ نیتروژن

🔸۲۱٪ اکسیژن

🔸و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب

 

ولی وقتی می‌گن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص!

 

تفاوت اصلی اینجاست:

 

🔸مولکول نیتروژن بزرگ‌تر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه

 

🔸نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگ‌زدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه

 

🔸نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره

 

اما اکسیژن،

 

🔸مولکولش کوچیک‌تره و راحت‌تر از بافت لاستیک رد میشه

 

🔸رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره

 

🔸خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت می‌تونه به رینگ یا والف آسیب بزنه

 

ALPINA.png

             لای درختایی رشد کردیم 

                                      که به تبر میگفتن تقدیر...

سبک تر شدن لاستیک ، مصرف سوخت کمتر

در عین حال احتمال چپ کردن بیشتر 

ویرایش شده توسط AshkanX

SatheYeK.png

1dbc12_25bece12-25InShot-۲۰۲۵۰۹۱۲-۱۴۳۴۴۹

 

57 دقیقه قبل، AshkanX گفته است:

سبک تر شدن لاستیک ، مصرف سوخت کمتر

در عین حال احتمال چپ کردن بیشتر 

دقیقا😂

 

ALPINA.png

             لای درختایی رشد کردیم 

                                      که به تبر میگفتن تقدیر...

در ۱۴۰۴/۵/۱۱ در 15:54، maniqurtz گفته است:

تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمی‌گرده به ترکیب مولکولی این دوتا.

 

هوایی که توی آپاراتی‌ها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه:

🔸۷۸٪ نیتروژن

🔸۲۱٪ اکسیژن

🔸و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب

 

ولی وقتی می‌گن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص!

 

تفاوت اصلی اینجاست:

 

🔸مولکول نیتروژن بزرگ‌تر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه

 

🔸نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگ‌زدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه

 

🔸نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره

 

اما اکسیژن،

 

🔸مولکولش کوچیک‌تره و راحت‌تر از بافت لاستیک رد میشه

 

🔸رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره

 

🔸خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت می‌تونه به رینگ یا والف آسیب بزنه

عالی بود 

                             • ɪɴ ᴛʜᴇ ɴᴀᴍᴇ ᴏꜰ ɢᴏᴅ •

                      【 Persian Gulf】

KINGSHOTER.png

                                    :ᴍʏ ʙʀᴏᴛʜᴇʀ 

ArMonD.png                             ...Bro,you're my heart

جالب بود

                             • ɪɴ ᴛʜᴇ ɴᴀᴍᴇ ᴏꜰ ɢᴏᴅ •
                      【 Persian Gulf】

ArMonD.png

                                    :ᴍʏ ʙʀᴏᴛʜᴇʀ 

KINGSHOTER.png

 

  • 2 هفته بعد...

خوبه

𝕿𝖍𝖊 𝖍𝖚𝖓𝖌𝖗𝖞 𝖘𝖔𝖚𝖑 𝖎𝖘 𝖓𝖊𝖛𝖊𝖗 𝖘𝖆𝖙𝖎𝖘𝖋𝖎𝖊𝖉 𝖔𝖓 𝖆𝖓𝖞 𝖏𝖔𝖚𝖗𝖓𝖊𝖞'💯🖐

81d313_252ffc12-25InShot-20251212-155212

PerslanGuIf

380313_252ffc12-25InShot-20251212-155212

       a46313_2564db13551a7e5.gif 

 

 

 

در ۱۴۰۴/۵/۱۱ در 15:54، maniqurtz گفته است:

تفاوت باد نیتروژن و باد معمولی (اکسیژن) دقیقا برمی‌گرده به ترکیب مولکولی این دوتا.

 

هوایی که توی آپاراتی‌ها به لاستیک میزنن، همون هوای معمولی اطرافمونه، ترکیبش تقریبا اینه:

🔸۷۸٪ نیتروژن

🔸۲۱٪ اکسیژن

🔸و بقیه هم گازهای متفرقه مثل CO₂ و بخار آب

 

ولی وقتی می‌گن باد نیتروژن، منظور نیتروژن تقریبا خالصه، چیزی حدود ۹۳٪ تا ۹۹٪ خالص!

 

تفاوت اصلی اینجاست:

 

🔸مولکول نیتروژن بزرگ‌تر از اکسیژنه پس دیرتر از لاستیک خارج میشه

 

🔸نیتروژن خاصیت خنثی داره و با فلز یا رطوبت واکنش نمیده پس زنگ‌زدگی یا پوسیدگی رینگ و والف کمتر میشه

 

🔸نیتروژن رطوبت داخل خودش نداره پس نوسان فشار باد تو گرما و سرما کمتره

 

اما اکسیژن،

 

🔸مولکولش کوچیک‌تره و راحت‌تر از بافت لاستیک رد میشه

 

🔸رطوبت هوا همراهشه و نوسان فشار باد تو تغییر دما بیشتره

 

🔸خاصیت اکسیدکنندگی داره و تو بلندمدت می‌تونه به رینگ یا والف آسیب بزنه

فک نکنم 

 

y166163_IMG__.jpg

 

چگونه میشه شاد بود

                                      تواین دنیایه غمگین 

  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...