رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

معرفی بازی ماینکرافت


AliAgent

ارسال‌های توصیه شده

ماینکرفت (به انگلیسی: Minecraft) یک بازی جهان باز مستقل است که توسط موجانگ AB ساخته شده و توسط همین استودیو برای PC و موبایل منتشر شده‌است. نسخه پی سی بازی به صورت عمومی در ۱۷ می ۲۰۰۹ با عنوان نسخه آلفا منتشر شد و بعد از آپدیت‌های پیاپی به عنوان نسخه اصلی و نهایی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد. همچنین نسخه‌ای از بازی برای اندروید یک ماه قبل از آن در ۷ اکتبر منتشر شد. نسخه آی‌اواس بازی نیز در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. در تاریخ نهم می ۲۰۱۲ میلادی بازی برای ایکس‌باکس ۳۶۰ به عنوان نسخهایکس‌باکس لایو که توسط ۴J Studios توسعه داده شده بود عرضه شد. تمامی نسخه‌های ماینکرفت به روزرسانی‌های دوره‌ای دریافت می‌کنند. ویژگی‌های خلاقانه و قابلیت‌های ساخت و ساز در ماینکرفت به بازیگران این امکان را می‌دهد تا به وسیله مکعب‌های با بافت‌های مختلف در دنیایی رویه‌ای، سازه‌های مختلف و متفاوتی را بسازند. فعالیت‌های دیگر در بازی شامل اکتشاف، جمع‌آوری منابع، صنعتگری و مبارزه می‌شوند.گیم‌پلی در نسخه تجاری بازی، شامل دو حالت اصلی می‌باشد: حالت Survival (بقاء)، که بازیکنان در آن می‌بایست به جمع‌آوری منابع پرداخته و برای حفظ و نگهداری میزان سلامتی و گرسنگی خود تلاش نمایند؛ و حالت Creative (خلاقانه)، که در آن بازیکنان موجودی نامحدودی از منابع را در اختیار دارند، آزادانه می‌توانند پرواز کنند. در این حالت درجه سلامتی و گرسنگی وجود ندارد. همچنین حالت سومی با عنوان Hardcore وجود دارد که همانند حالت Survival (بقاء) با تفاوت در میزان سختی است. در این حالت بازیکن تنها یک جان داشته و پس از مرگ، مجبور به حذف دنیایی که ساخته است می‌شود. یکی از بهترین قابلیت‌های ماینکرفت ، قابلیت افزودن پلاگین‌ها و کدهای جدا از کدنویسی ماینکرفت است که این قابلیت باعث به وجود آمدن Gamemode‌های جدا از Gamemod‌های اصلی و سرورهای گوناگونی شده‌است.

ماینکرفت موفق به دریافت ۵ جایزه از کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سال ۲۰۱۱ شد: جایزه نوآوری، بهترین بازی قابل دانلود، و همچنین برنده بهترین بازی جدید از بخش انتخاباتی توسعه دهندگان بازی و جایزه انتخابی حضار شد. این بازی برنده جایزه بزرگ Seumas McNally از فستیوال بازی‌های مستقل در ۲۰۱۱ نیز شد. ماینکرفت همچنین برنده جایزه اهرمک طلایی در بخش بهترین بازی قابل دانلود در سال ۲۰۱۲ شد. در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۳ حدود ۱۰ میلیون نسخه پی سی بازی به فروش رفت و در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ بیش از ۲۰ میلیون نسخه از بازی در تمامی پلتفرم‌ها به فروش رسید.

در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت مایکروسافت با خریداری شرکت موجانگ از ناچ (صاحب شرکت ماینکرافت) با قیمت ۲٫۵ میلیارد مالکیت فکری این بازی را از آن خود کرد.

گیمپلی

ماین کرافت یک بازی سه بعدی (حالت ماسه ای:منظور خانه سازی) است که اهداف خاصی ندارد و بازی کنان با وجود آزادی که دارند نحوهٔ بازی کردنشان را انتخاب می‌کنند;اگرچه یک سیستم پیروزی هم (در نسخه‌های جدید)تعبیه شده‌است . بازی به صورت پیش فرض اول شخص است که بازیکن می‌تواند سوم شخص کند.(عملا سوم شخص برای بازی تعبیه نشده‌است) دنیای بازی به صورت ناهمواری‌های سه بعدی است-عمدتا مکعب و مایعات-و نمایانگر تنوع ماده‌ها است.مثل:خاک،سنگ،کانی،تنه درخت،آب و گدازه. محوریت بازی حول جمع کردن و گذاشتن این اشیاء صورت می‌گیرد. این بلوک‌ها به‌طور نسباتا منظم پخش می‌شوند هنگامی که،بازیکنان آزادانه در جهان می‌گردند. بازیکنان با کندن بلوک‌ها و جایگذاریشان در جایی دیگر قادرند سازه‌هایی را بنا کنند.

دنیای بازی عملاً نامحدود است و به اندازه کاوش بازیکن تولید می‌شود;به کار بردن موقیت نقشه (به انگلیسی:map seed) باعث بدست آمدن منطقهٔ جغرافیایی در سیستم بازی می‌شود،که به صورت دستی توسط بازیکن نیز تایین می‌شود. در حالت عمودی محدودیت دارد (۲۵۶ بلوک)اما از لحاظ صفحهٔ افقی نامحدود است و فقط در مسافت‌های بسیار دور شاید دچار مشکل تکنیکی شود. ساختار دنیای نامحدود بدین گونه است که داده‌ها را –در بازی به صورت شیئی به اندازهٔ فضای یک بلوک- با واحدهای کوچک تقسیم‌بندی می‌کند و آن‌ها را فقط زمانی که بازیکن نزدیک آن محل هست ذخیره می‌کند. دنیای بازی به بوم‌های مختلفی تقسیم‌بندی شده‌است از جنگل و صحرا گرفته تا مناطق برفی،همچنین زمین بازی شامل جلگه، کوهستان،دشت،غار،دریا،رود،موادمذاب،دره می‌شود. سیستم زمانی بازی در برگیرندهٔ چرخهٔ روز و شب است که هر کدام بیست دقیقه در دنیای واقعی طول می‌کشد.

بازیکنان در طول بازی با موجودات گوناگونی مواجه می‌شوند که به آنان موب(به انگلیسی:mob) می‌گویند.مانند:حیوانات،روستایی ها،شخصیت‌های دشمن. موب‌های مطیع(حیوانات)برای بدست آوردن غذا و مواد اولیه شکار می‌شوند.مانند:گاو ها،خوک‌ها ،مرغ‌ها و ماهی ها. آن‌ها در طول روز تولید می‌شوند در صورتی که موب‌های دشمن در طول شب و یا در مکان‌های تاریک مثل غارها تولید می‌شوند. آن‌ها شامل عنکبوت ها،اسکلت ها،زامبی‌ها می‌شوند. بعضی از موب‌های دشمن مانند زامبی‌ها و اسکلت‌ها در نور آفتاب می سوزند(به جز آن‌های که در آب یا زیر سایهٔ درخت‌ها اند). بعضی دیگر منحصر به فرد اند مانند کریپرها (به انگلیسی:creeper) (موجودی انفجاری که در نزدیکی بازیکنان منفجر می‌شود) ، اندرمن‌ها (به انگلیسی:enderman) (موجوداتی با توانایی جابه جایی آنی و برداشتن بلوک ها)

منتقدین بازی را غیر حقیقی طلقی می‌کنند زیرا آب با مصافت محدود از بلوک منبع همیشه جریان دارد ومی توان آن را با گذاشتن بلوکی دیگر و یا با استفاده از سطل از بین برد. سیستم‌های پیچیده مانند سیستم‌های مکانیکی،مدارهای الکتریکی،ورودی‌های منطقی می‌توانند توسط مواد اولیه خاص در بازی ساخته شوند که به نام سنگ قرمز redstone شناخته می‌شوند.

ماینکرافت دارای دو دنیای موازی دنیای اصلی هست : زیر زمین (به انگلیسی:nether) ، آخرت (به انگلیسی:end). زیر زمین یک بعد جهنمی است که با ساخت دروازه توسط بازیکنان در دسترس می‌شود;که شامل بسیاری از منابع خاص می‌شود و می‌توان از آن برای طی کردن مسافت‌های طولانی در دنیای بالا (زمین) استفاده کرد. بازیکنان می‌توانند به صورت اختیاری به وسیلهٔ موادی که در زیر زمین پیدا می‌شود موب رئیسی را بسازند که به ویچر (به انگلیسی:wither) معروف است. آخرت زمینی خالی شامل جزایر(زمین تکه تکه) زیادی است. موب رئیس اژدها (به انگلیسی:dragon) معروف به اژدهای آخرت (به انگلیسی:ender dargon) ساکن جزیرهٔ اصلی است. کشتن اژدها علاوه بر دسترسی به مواد خاص(هاله صورتی رنگ) و پدیدار شدن دروازهٔ اختیاری که فقط با ابزار انتقال سریع می‌توان به آنجا رفت و شامل آیتم‌های خاص خود است ; به پایان بازی تعبیر می‌شود،هر چند با بازگشت به دنیای اصلی که بعد از کشتن اژدها یا مرگ بازیکن میسر می‌شود بازی همواره نامحدود باقی می‌ماند.

بازی دارای پنج مود است:بقاء (به انگلیسی:survival)، خالق (به انگلیسی:creative)، ماجراجویی (به انگلیسی:adventure)، هاردکور (به انگلیسی:hardcore)، بیننده (به انگلیسی:spectator) . همچنین سیستم سختی بازی چهار بخش است:برای مثال دوستانه (به انگلیسی:peaceful) جلوگیری می‌کند از دشمنی موب‌های دشمن و بازی در سختی (به انگلیسی:hard difficulty) بازیکنان می‌توانند در صورت گرسنگی بمیرند.

امیدوارم از خواندن این متن لذت برده باشید

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...

یک بار نصبش کنی متوجه میشی

بازی دنیای پر رازو رمزی داره

منم خودمم فکر نمیکردم اینقدر فیزیک طبیعی داشته باشه ولی کاملا طبیعیه

البته بخش افلاینش من اصلا خوشم نیومد

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

رکورد اکثر بازی های آنلاین رو از لحاظ تعداد بازیکن تصاحب کرده ارزش بازی کردن نداره ولی البته نظر شخصیه بندس ?

คгรђเครฬคՇ#
Arshiaswat.png
? ??? ??? ?????'? ???? ??? ?? ????? ???? ??? ?????? 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 19 ساعت قبل، SWAT گفته است:

رکورد اکثر بازی های آنلاین رو از لحاظ تعداد بازیکن تصاحب کرده ارزش بازی کردن نداره ولی البته نظر شخصیه بندس ?

خودتون میگید رکورد بیشترین بازیکن رو تصاحب کرده اونوقت ارزش بازی کردن نداره؟ عجب... یک سبک متفاوت که در اول بازی کردن ممکنه به خاطره طرح و گرافیکش متنفر بشید و بگید این دیگه چه اشغالیه ولی وقتی از دنیای اون سر در بیارید میبینید اصلا خسته نمیشید البته بخش افلاینش اصلا خوب نیست چون بعد از ۵ دقیقه احساس تنهایی شمارو خسته خواهد کرد

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...

کسانی که بدون حتی نصب بازی و فقط با دیدن چند تا اسکرین شات فکر می کنند بخاطر گرافیک پایین ماینکرفت بازی مناسبی نیست، می تونند ویدیو زیر رو ببیند و با استفاده از texture و shader پک های HD اراِئه شده، نه تنها از گیم پلی فوق گیرای بازی لذت برده، بلکه گرافیک بالای این بازی رو هم تجربه کنند:

https://www.youtube.com/watch?v=UROt_SJFjTA

https://www.youtube.com/watch?v=XAFeewSbqBU

ویرایش شده توسط BullShark

l79w_ezgif-5-de68a7f3bec9.gifl79w_ezgif-5-de68a7f3bec9.gifl79w_ezgif-5-de68a7f3bec9.gif

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظرم در بازی های آنلاین کار های تیمی و زیبای و داستان درست شدن در مولتی پلیر باید جذاب باشه, گیم ماینکرفت با حذف معیار گرافیک سنگین روی طبیعی بودن رفتار ها کار کرده و همینطور یک حس بسیار آرام بخش و همینطور لذت بخش رو به پلیران میده!

به امتحانش خیلی می ارزه، البته بهتونت توصیه میکنم اگر میخواهید به این بازی برید و این گیم رو شروع کنید؛ با دوستانتون یک تیم شید تا از لذت بازی کاملا برخوردار شید!

▂▃▄▅▆▇█▓▒░SᴀɪɴTs Fᴀᴍɪʟʏ░▒▓█▇▆▅▄▃▂

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 ماه بعد...

من از نسخه بتا دارمش عاااااالیههههههههههههههههههههه از سمپ هم بهتره???

          End of the Line          

|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Superman.png

|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...

بازی عالی و درجه یک برای خلاقیته.

اگه یه سرور میزدید براش باهم میرفتیم خوب میشد ?

Nothing ever lasts forever 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...
  • 2 هفته بعد...
  • 2 هفته بعد...

بازیه باحالی هست.

من که از افلاینشم راضیم چون توی افلاین یه سری کار ها هست که ادم رو به چالش میکشه مثل رفتن به اخرت.

به همه توصیه میکنم حتما یه بار پلی بدن.

Rien ne fait paraître la terre si vaste que des amis peuvent atteindre la latitude et la longitude à distance

 

Angel.png

 

LastGoD.png

 

ilia.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در ۱۳۹۸/۶/۲۵ در 03:56، SamiraHP گفته است:

بازی قشنگیه؟ و چند مگابایته

عالیه حتما توصیه میکنم که بازی کنی!

حدود 350MB اینا.

 Nichts lässt die Erde so weitläufig erscheinen, dass Freunde in einiger Entfernung die Breiten- und Längengrade erreichen

 

LastGoD.png

                                                    

Angel.png
 

ilia.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی از این بازی خوشم نمیاد انلاینش به نظرم همونتوری که بدون انلاین بازی میکردیم

اونطوری  بهتر بود که باهم فرقی نداشته باشه فقت انلاین و افلاینش باهم یکه شه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...
در در ۱۳۹۸/۳/۲۳ در 18:55، Kimi گفته است:

با اینکه گرافیک زیادی نداره چرا انقدر طرفدار داره؟

داداش چون یه مشت بچه جذبش میشن که دوست دارن ساختمون بسازن
دقیقا مثل فورتنایت که وقتی میری تو مچ از 100 نفر 90 نفرشون زیر 13 سالن
کید خالصصص
کسی که گیمر واقیع gta sa بازی میکنه 
csgo بازی میکنه 
pubg بازی میکنه
rainbow بازی میکنه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در ۱۳۹۸/۸/۹ در 10:46، Tellmedany گفته است:

داداش چون یه مشت بچه جذبش میشن که دوست دارن ساختمون بسازن
دقیقا مثل فورتنایت که وقتی میری تو مچ از 100 نفر 90 نفرشون زیر 13 سالن
کید خالصصص
کسی که گیمر واقیع gta sa بازی میکنه 
csgo بازی میکنه 
pubg بازی میکنه
rainbow بازی میکنه

شما شعورت بیشتر از این نمیرسه اگه میرسید به یک بازی که میلیارد ها پلیر داره توهین نمیکردید، والا من زیاد اهل ماینکرافت نیستم ولی کمی هم که بازی کردم با هر کس اشنا شدم سن بالا بوده

به قول یک عزیزی "قبل از اینکه حرفی بزنی یا کاری کنی بهش فکر کن، عقل داری ازش استفاده کن"

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در ۱۳۹۸/۸/۱۰ در 16:19، AliAgent گفته است:

شما شعورت بیشتر از این نمیرسه اگه میرسید به یک بازی که میلیارد ها پلیر داره توهین نمیکردید، والا من زیاد اهل ماینکرافت نیستم ولی کمی هم که بازی کردم با هر کس اشنا شدم سن بالا بوده

به قول یک عزیزی "قبل از اینکه حرفی بزنی یا کاری کنی بهش فکر کن، عقل داری ازش استفاده کن"

 

دادا نیازی به توهین نیست این بازی کار خودشو کرد 
و ما هم کار خودمونو  
بهتره که بری بررسی کنی جرا این بازی معروف شد 
من قصدم توهین نبود فقط نظر دادم 
بحر حال این بازی به پای بازی هایی مثل CSGO PUBG GTA RAINBOW نمیرسه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...