PyRo

ویتامین های ضروری بدن و تاثیرات

5 ارسال در این موضوع قرار دارد

کاربرد ویتامین های ضروری بدن

 👌 ویتامین A : 🔹مشکل بینایی، با شب کوری شروع می شود و کاهش عملکرد سیستم ایمنی

👌 ویتامین C : 🔹بی حالی، درد عضلانی، این افراد به سادگی کبود می شوند و از لثه هایشان خون می آید

👌 ویتامین D : 🔹می تواند سرعت ابتلا به نرمی استخوان را افزیش دهد

👌 ویتامین E : 🔹به درمان کم خونی و آسیب رسیدن به سلول های عصبی

👌 پتاسیم : 🔹رفع گرفتگی عضلات، ضعف و آریتمی قلبی

👌 آهن : 🔹رفع کم خونی و ریزش مو

👌 کلسیم : 🔹رفع بی قراری، پریدن چشم و آریتمی 👌 سدیم : 🔹رفع ضعف، گرفتگی، گیجی منتهی به کما 🔴

  • دوست دارم که 2
  • مرسی 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از امیر عباس عزیز بابت مطلب خوبش👌

حالا سوال اینه که چطور باید این ویتامین ها رو دریافت کرد؟

من بصورت مختصر منابع طبیعی ویتامین های ضروری و مهم بدن رو نوشتم:

 

🔸منبع طبیعی ویتامین A : هویج و دیگر غذاهایی شامل سیب زمینیشیرین و خربزه که همگی از رنگدانه های کاروتن استفاده می کنند.

 

🔸منبع طبیعی ویتامین B : این گروه حیاتی از مواد مغذی رو میشه در کل مواد غذایی فرآوری نشده، بطور خاص تمام حبوبات،سیب زمینی، موز، عدس، فلفل چیلی، لوبیا، مخمر و ملاس پیدا کرد.

 

🔸منبع طبیعی ویتامین C : همه میوه های نارنجی رو می شناسیم! اون ها منبع ویتامین C هستند - میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C شامل فلفل قرمز و سبز، کیوی، گریپ فروت، توت فرنگی، کلم بروکسل و طالبی هستن.

 

🔸منبع طبیعی ویتامین D : جدا از صرف چند دقیقه جلو خورشید که تولید ویتامین D رو تحریک میکنه، میشه این مواد مغذی رو از تخم مرغ، ماهی و قارچ به دست اورد.

 

🔸منبع طبیعی ویتامین E : خوراکی مورد علاقه ما که غنی از این ویتامین هست، بادام هست. همچنین شما می تونید آجیل های دیگه، مثل دانه آفتابگردان و گوجه فرنگی راوبخورید تا از این مزایا بهره مند بشید.

 

🔸منبع طبیعی ویتامین K : سبزیجات برگ سبز بهترین منابع طبیعی ویتامین K هستند - بنابراین مطمئن بشید که مقدار زیادی کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکسل و بروکلی می خورید.

 

🔸منبع طبیعی کلسیم: این کانی یکی دیگه از اونهایی هست که باید در موردش بیشتر بدونیم - بهترین منابعش محصولات لبنی مانند ماست، پنیر و شیر، همراه با پنیر سویا و شیره قند شیره سیاه هستن.

 

🔸منبع طبیعی زینک (روی): غذاهای دریایی مثل صدف نیز به همراه اسفناج، بادام هندی، لوبیا و - برای شکلات تلخ و تیره هستند.

 

🔸منبع طبیعی آهن: ممکن است از دونستن این که صدف ها، محتوای بالایی از آهن دارند تعجب کنید. منابعش شامل صدف و گوشت های بدن مانند کبد، و برای گیاه خواران، سویا، حبوبات، دانه کدوتنبل، لوبیا، عدس و اسفناج منابع عالی آهن هستند.

 

🔸منبع طبیعی پتاسیم: بهترین منابع طبیعی پتاسیم شامل سیب زمینی، گوجه فرنگی، حبوبات، ماست، آلو، آب هویج، ماهی، دانه سویا، موز، شیر و آب پرتقال هست.

ویرایش شده در توسط AminAhmadi
  • مرسی 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در ۱۳۹۸/۳/۲۳ در 21:51، Kimi گفته است:

قرص اهن میگن بده که :|

هر چيزي زيادش بده ولي كم اشكالي نداره 😜

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در ۱۳۹۸/۱/۱۸ در 00:32، PyRo گفته است:

کاربرد ویتامین های ضروری بدن

 👌 ویتامین A : 🔹مشکل بینایی، با شب کوری شروع می شود و کاهش عملکرد سیستم ایمنی

👌 ویتامین C : 🔹بی حالی، درد عضلانی، این افراد به سادگی کبود می شوند و از لثه هایشان خون می آید

👌 ویتامین D : 🔹می تواند سرعت ابتلا به نرمی استخوان را افزیش دهد

👌 ویتامین E : 🔹به درمان کم خونی و آسیب رسیدن به سلول های عصبی

👌 پتاسیم : 🔹رفع گرفتگی عضلات، ضعف و آریتمی قلبی

👌 آهن : 🔹رفع کم خونی و ریزش مو

👌 کلسیم : 🔹رفع بی قراری، پریدن چشم و آریتمی 👌 سدیم : 🔹رفع ضعف، گرفتگی، گیجی منتهی به کما 🔴

عالی بود مرسی داداش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری