رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

برخی از مشکلات سرور + ایده و پیشنهادات (لطفا همه مشارکت کنید)


angel

ارسال‌های توصیه شده

سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کارکنان و بازیکنان مجموعه ی آرساکیا
من طی 3 سالی که ابنجا بازی کردم هیچوقت ایده هایی که داشتم رو در میون نذاشتم و مشکلاتی که دیدم رو بیان نکردم اما این بار حس کردم بهتره که یک متنی اینجا بنویسم و چیز هایی رو که اواخر مشاهده کردم و به نظرم مشکل داره رو مطرح کنم و ایده هایی برای حل این مشکلات هم بدم . خواهشم از دوستانی هم که این پست رو مشاهده میکنند چه کارکنان و چه بازیکنان این هست که مشارکت کنن و نظرات خودشون هم بگن.
در مرحله ی اول اینو بگم که دوستان فکر نکنن منظور من از مشکل باگ هست همیشه مشکلات باگ نیستند بحث اصلی ای که میخوام مطرح کنم NonRP هست اما نه NonRP ای که بازیکنان انجام میدهند بلکه NonRP هایی که سرور (گیم مود) خواسته یاا ناخواسته در حال انجام دادن آن هاست بعد از هر مطلبی که مطرح میکنم میخوام ایده های جایگزین و راهنمایی هایی هم برای حل این مشکلات بگم (در ادامه همراه باشید)

 

 

مسئله ی اول (SafeZone ها) : Safezone ها یا مناطق امنی که تو سرور قرار دارند از نظر خیلی ها خوب هستند و از نظر خیلی ها بد اما من نمیخوام راجع به خوب یا بدش حرف بزنم.درسته که این مناطق امن خوب هستن و باعث آرامش بیشتر در سرور میشن اما به هیچ عنوان نمیشه منکر این قضیه شد که این SafeZone ها به نوعی NonRP ای هستند که درون سرور قرار دارند.این درسته که DM و DB هردو مجازات پذیرند و نظم و آرامش رو برهم میزنند  اما به نظر این راه درستی برای این کار ها نیست خلافکاران و تبهکاران نیز جزئی از این بازی هستند و میتوانند هر موقع که خواستند از اسلحه ی خود علیه دیگران استفاده کنند و البته باید مجازات آن هم بپذیرند اما این که بخواهیم به این طریق مانع انجام این اعمال بشیم NonRP بوده
ایده برای حل مشکل : داخل Biz ها SafeZone باشد این مسئله رو میشه اینجور توجیه کرد که سلاح های شما را قبل از ورود تحویل میگیرند. تعداد پلیس ها و جرائم هر نوع حمله ای رو افزایش بدید بر فرض مثال Wanted کشتن هر فرد +2 شود.

 

 

مسئله ی دوم (FBI و Frisk) : تا جایی که داره مشاهده میشه امکاناتی که برای FBI قرار داده شده مشکل داره اول بحث Frisk هستش شما در دنیای واقعی امکان نداره بتونید در یک ثانیه یک نفر رو Frisk کنید و ثانیه ی بعدی بخواهید ابزار خطرناک طرف رو ازش بگیرید پس این هم به نوعی NonRP حساب شده که علاوه بر این کار FBI رو بسیار راحت کرده.
ایده برای حل مشکل : زمانی که یک FBI نیاز دارد تا شما را Frisk کند چند ثانیه به طول بیانجامد بر فرض مثال از لحظه ای که FBI دستور Frisk را وارد میکند تا زمانی که اطلاعات برایش نمایان شود 10 ثانیه طول بکشد البته اگر متهم فرار کرد در حالی که این 10 ثانیه هنوز به پایان نرسیده Frisk این فرد قطع بشه ولی طبق معمول در این جا میشه با Wanted Runner با ایشون برخورد کرد حالا بعد از اینکه فرد اسلحه یا مواد همراه خودش داشت دوباره چند ثانیه برای Take کردن اون ها هم زمان نیاز باشه.

 

 

مسئله ی سوم (Event ها و مسابقات) : این درسته که بعد از آپدیت شدن سیستم اونت ها امکانت بسیاری برای Organizer اضافه شده و مدیریت آن ها بسیار ساده تر شده اما باید این نکته رو در نظر گرفته که استفاده از دستور /join و قرار دادن شما در World دیگر درون یک Interior یک عمل NonRP بوده مخصوصا زمانی که به Organizer امکانات بسیاری بر علیه بازیکنان داده میشه.
ایده برای حل مشکل : سیستم Event ها به قبل بازگردد و اونت ها درون Biz های مخصوص آنها اجرا شود سیستم اونت جدید هم میشه برای Event هایی که Interior آن ها در biz ها موجود نیست مورد استفاده قرار بگیرد ( مثل Interior Blood Bowl ) . علاوه بر این Biz ها هم دوباره میتوانند رونق بگیرند و کسب درامد کنند.

 

 

مسئله ی چهارم (محل Park وسیله ی نقلیه) : در حال حاضر شما میتونید وسیله ی خودتون رو هر جا پارک کنید ! که خودش خیلی عجیبه اما این تا به اینجا مشکلی نداره اما اینجا قضیه عجیب تر میشه وقتی شما میتونید ماشین خودتون رو در محدوده ی ملک شخص دیگری یا در محدوده خیابان قرار بدید و باعث آزار و اذیت شوید و حتی صاحب ملک نتوانند برخوردی با این قضیه داشته باشد! اینجا به NonRP برخورد میکنیم.
ایده برای حل مشکل : از درب هر خانه تا فاصله (Distance) خاصی حریم آن خانه خوانده شود و فقط صاحب خانه و افراد مستاجر (Tenants) بتوانند ماشین خود را در آن حریم پارک کنند(/park) . همینطور خیابان ها هم حریم سرور حساب شوند . از آنجایی که این امر زمان بر هستش در صورتی که خواستید آن را اجرایی کنید توصیه میشه از شهر اصلی (LS) و خانه ها در مناطق پر تراکم شهر شروع بشه.(مثل 4 راه).

 

 

مسئله ی پنجم (مردن ، کشتن و زنده شدن) : این که شما یک نفر رو بکشید و این فرد خیلی راحت بخواد جلوی شما بایسته تا شما اون رو بکشید زیاد جالب نیست چون اون فرد میدونه وقتی که کشته بشه شما وانتد دریافت میکنید و اون با کمترین هزینه چند ثانیه بعد دوباره از در خونش خارج شده و جلوی شما قرار میگیره ! توی مسئله ی اول گفتم که اعمال خشونت آمیز مجازات دارند و همه هم این رو میدونند اما به هر حال به نظر میرسه اگه این قضیه بالانس بشه بهتره

ایده برای حل مشکل:پس از کشته شدن هر فرد پول بیشتری از او کم شده مقداری از Material و Drug خود را نیز از دست دهد و مهم تر از همه زمانی برای بازگشتن او به بازی در نظر گرفته شود (Revive Time) اما دیگر از خانه ی خود Spawn نشود و در بیمارستان شهری که قرار دارد Spawn شود.
نتیجه:به مرور زمان باعث کمتر شدن خشونت در سرور شده . و افراد دیگر نمیتوانند برای برگشتن از مسیر های دور خودکشی کنند.

 

 

مسئله ی شش (Heal کردن و Sleep) : الان شما میتونید در هر خانه ای که در باز داره و HealUpgrade شده از دستور /Heal استفاده کنید که این باز NonRP محصوب شده شما نمیتونید وارد هر خونه ای بشید و اونجا غذا بخورید با حتی Sleep کنید حتی اگر درش باز باشه !
ایده برای حل مشکل: شما فقط در خانه ای که Rent کرده اید از دستور Heal و Sleep استفاده کنید و همینطور برای Heal مبلغی را هم برای آن بپردازید.
نتیجه : کمتر شدن سوئ استفاده از دستور /heal و خارج شدن Medic از حال و هوای دکوری !

 

 

مسئله ی هفت (ترکیدن ماشین ها) : این قضیه از قدیم تو سرور بوده تا الان که ماشینی که راننده نداره Damage نمیشه هرچند که این NonRP هست اما تا حدودی درسته چون Police ها همیشه و همه جا حضور ندارند که بخواهند شما را توبیخ کنند اما با ایده ی زیر همراه باشید.
ایده برای حل مشکل: اگر کسی راننده بود و مورد هجوم قرار گرفت حتی اگر پیاده شد خودرو اش تا چند ثانیه پس از آن قابلیت تیر خوردن داشته باشد و حتی اگر از سرور خارج شد ماشین او تا چند ثانیه نمایان باشد.میتوان برای حل مشکل مبلغ بیمه هم قیمت کمتری برای بیمه در نظر گرفت و همه ی وسایل نقلیه از یک قیمت بیمه برخوردار باشند. اما باید به این مسئله توجه کنید که اقتصاد سرور بهم نخواهد ریخت و هرچند که قیمت بیمه کم شده است اما خرید آن بیشتر میشود.

 

 

مسئله ی هشت ( Wanted ها ) : مشکل خاصی در این قضیه نیست اما به نظرم اگر بالانس بشه بهتر هستش. در حال حاضر اگر شما Wanted ای دریافت کنید 15 دقیقه زمان میبرد تا از بین برود در صورتی که اگر شما با یک Wanted به Jail بروید حدود 5 دقیقه نیاز دارید تا آزاد شوید ! مسئله ی دیگر هم این هست که شما در صورت کشته شدن و یا Relog تایم از بین رفتن وانتدتون ریست میشه.
ایده برای حل این مشکل:پلیر ها با توجه به این که در وانتد چند قرار دارند تایم متفاوتی برای از دست دادن وانتدشون داشته باشن بر فرض مثال اگر در واند 6 هستن 30 دقیقه وقتی در وانتد 5 قرار گرفتن 20 دقیقه در وانتد 4 هم 15 دقیقه در وانتد 3 هم 10 دقیقه و وانتد های دو و یک هم هر کدام 5 دقیقه. و این که در صورتی که کشته میشید تایم وانتد شما ریست نشه اما برای ریلاگ یا دیسکانکت شدن ریست انجام بشه.

 

 

تا اینجا این مسائلی بود که به ذهن بنده رسیده امیدوارم خوشتون اومده باشه و نظرات خودتون رو با ما در میون بزارید مخصوصا از تیم Staff و Founder عزیز این تقاضا رو دارم که مطالعه کنند و نظراتشون رو بگند تا همه در جریان قرار بگیرند.


به هیچ عنوان قصدم این نبوده که زحمات سرور و Founder عزیز رو نادیده بگیرم فقط خواستم ی سری مسائل رو بگم که با حل اون ها به نظرم سرور بسیار بهتر هم خواهد شد.
اگر بخشی هم در فروم برای بیان ایده ها در نظر گرفته بشه عالی میشه چون همچین بخشی رو ندیدم.

 

@Ali


با تشکر

  • دوست دارم که 4
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در 2/21/2018 در 07:20، angel گفته است :

حتی اگر پیاده شد خودرو اش تا چند ثانیه پس از آن قابلیت تیر خوردن داشته باشد و حتی اگر از سرور خارج شد ماشین او تا چند ثانیه نمایان باشد.

این مشکل از خود سمپه کاریش نمیشه کرد

 

o6017_rsz_294x.png
Jason_.png
Cold Void

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام نمیتونستم بپسندم و اینجا میگم که با همه ی نظرات بجز 5 و 8 موافقم واقعا ایده های جالبی بود.

مورد 7 حل نشدنی هست.

امیدوارم به این ایده ها توجه کنید. @Shayan @Ali

ZombieRanger.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 5 ساعت قبل، Jason گفته است :

این مشکل از خود سمپه کاریش نمیشه کرد

 

خیر چون من این مسئله رو توی یک سرور خارجی دیده بودم اینجا بیان کردم فکر نکنم نشدنی باشه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقل قول

 


 خلافکاران و تبهکاران نیز جزئی از این بازی هستند و میتوانند هر موقع که خواستند از اسلحه ی خود علیه دیگران استفاده کنند و البته باید مجازات آن هم بپذیرند اما این که بخواهیم به این طریق مانع انجام این اعمال بشیم NonRP بوده
 

 

 

نقل قول

 


تا جایی که داره مشاهده میشه امکاناتی که برای FBI قرار داده شده مشکل داره اول بحث Frisk هستش شما در دنیای واقعی امکان نداره بتونید در یک ثانیه یک نفر رو Frisk کنید و ثانیه ی بعدی بخواهید ابزار خطرناک طرف رو ازش بگیرید پس این هم به نوعی NonRP حساب شده که علاوه بر این کار FBI رو بسیار راحت کرده.
 

 

 

نقل قول

 


 این درسته که بعد از آپدیت شدن سیستم اونت ها امکانت بسیاری برای Organizer اضافه شده و مدیریت آن ها بسیار ساده تر شده اما باید این نکته رو در نظر گرفته که استفاده از دستور /join و قرار دادن شما در World دیگر درون یک Interior یک عمل NonRP بوده مخصوصا زمانی که به Organizer امکانات بسیاری بر علیه بازیکنان داده میشه.
 

 

 

نقل قول

 


این که شما یک نفر رو بکشید و این فرد خیلی راحت بخواد جلوی شما بایسته تا شما اون رو بکشید زیاد جالب نیست چون اون فرد میدونه وقتی که کشته بشه شما وانتد دریافت میکنید و اون با کمترین هزینه چند ثانیه بعد دوباره از در خونش خارج شده و جلوی شما قرار میگیره ! توی مسئله ی اول گفتم که اعمال خشونت آمیز مجازات دارند و همه هم این رو میدونند اما به هر حال به نظر میرسه اگه این قضیه بالانس بشه بهتره
 

 

 

نقل قول

 


 الان شما میتونید در هر خانه ای که در باز داره و HealUpgrade شده از دستور /Heal استفاده کنید که این باز NonRP محصوب شده شما نمیتونید وارد هر خونه ای بشید و اونجا غذا بخورید با حتی Sleep کنید حتی اگر درش باز باشه !
 

 

 

نقل قول

 


مشکل خاصی در این قضیه نیست اما به نظرم اگر بالانس بشه بهتر هستش. در حال حاضر اگر شما Wanted ای دریافت کنید 15 دقیقه زمان میبرد تا از بین برود در صورتی که اگر شما با یک Wanted به Jail بروید حدود 5 دقیقه نیاز دارید تا آزاد شوید ! مسئله ی دیگر هم این هست که شما در صورت کشته شدن و یا Relog تایم از بین رفتن وانتدتون ریست میشه.
 

 

 

اولین نکته: اینجا Roleplay Game هست نه فقط Roleplay و مواردی که به عنوان Non-RP اشاره کردید عمداً وارد بازی شده اند تا عنوان "بازی" بهتر نمایان شود!

اگر بنا به Roleplayize کردن بازی باشد، حتی شما باید اقدام به ساختن کاراکتر برای شروع بازی و استفاده از دستورات me/ و do/ و ... نمایید که این امر به دلیل نوعی که ما انتخاب کردیم میسر نیست!

 

نقل قول

 


 این قضیه از قدیم تو سرور بوده تا الان که ماشینی که راننده نداره Damage نمیشه هرچند که این NonRP هست اما تا حدودی درسته چون Police ها همیشه و همه جا حضور ندارند که بخواهند شما را توبیخ کنند اما با ایده ی زیر همراه باشید.
 

 

 

این مورد علاوه بر نکته‌ای که در بالا ذکر کردیم، در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی در روند بازی شده و باعث نارضایتی بازیکنان خواهد شد!

 

نقل قول

 


در حال حاضر شما میتونید وسیله ی خودتون رو هر جا پارک کنید ! که خودش خیلی عجیبه اما این تا به اینجا مشکلی نداره اما اینجا قضیه عجیب تر میشه وقتی شما میتونید ماشین خودتون رو در محدوده ی ملک شخص دیگری یا در محدوده خیابان قرار بدید و باعث آزار و اذیت شوید و حتی صاحب ملک نتوانند برخوردی با این قضیه داشته باشد! اینجا به NonRP برخورد میکنیم.
 

 

 

برای این مشکل ما قانون مبارزه با ایجاد مزاحمت برای بازیکنان را تدوین کردیم!

 

با این حال، با تشکر از موارد مطرح شده.

+بسته شد!

...We can know only that we know nothing

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...