رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

راهنمای خرید بازی برای کامپیوتر | معرفی بهترین فروشگاه‌ها و انواع روش‌ها


nazaristock

ارسال‌های توصیه شده

در راهنمای خرید بازی برای کامپیوتر ، قصد داریم تا به معرفی بهترین فروشگاه های خرید بازی برای این پلتفرم قدرتمند، بپردازیم. بسیاری از کاربرانی که تازه کامپیوتر شخصی خود را خریداری کرده اند، هیچ گونه آشنایی با روند خرید بازی برای کامپیوتر ندارند. متاسفانه خرید نسخه های فیزیکی اورجینال در ایران، بسیار سخت است و از آنجایی که تعداد فروشگاههای دیجیتالی این پلتفرم به میزان قابل توجهی افزایش یافته، کمتر کسی به سراغ خرید بازی های فیزیکی اورجینال می‌رود. هر کدام از فروشگاه های پلتفرم کامپیوتر های شخصی، دارای مزایای منحصر به فرد خود می باشند. نکته حائز اهمیت این جاست که نحوه خرید از هر فروشگاه کمی متفاوت است. مقدمه را به پایان می‌رسانم و شما عزیزان را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می نمایم. همراه نوین اسپات باشید.

چگونه بازی‌ ها را بر روی کامپیوتر خودمان تجربه کنیم ؟

برای محقق کردن این امر، دو روش در پیش روی مخاطبان قرار دارد. اولین روش استفاده از عناوین کرک شده می‌باشد. بدین ترتیب هکرها و گروه های کرک کننده، بازی را به صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند. وب سایت نوین اسپات، منبعی برای دانلود بازی‌های کرک شده برای تمام پلتفرم‌هاست.

 

روش دیگر، خرید بازی دیجیتالی به صورت اورجینال می‌باشد. در این روش باید به سراغ فروشگاه‌های دیجیتالی بزرگ در سرتاسر دنیا مراجعه کرد. اما نگاهی به این فروشگاه‌‌ها داشته باشیم:

 

بزرگ ترین و بهترین فروشگاه دیجیتالی کامپیوتر

به راحتی می‌توان گفت که فروشگاه استیم به منزله‌ی بزرگترین فروشگاه بازی های کامپیوتری به شمار می رود. تقریباً تمام پی سی گیمرها، کلاینت این فروشگاه را بر روی کامپیوتر خود دارند و بسیاری از عناوین را از استیم تهیه می‌کنند. از بهترین ویژگی های این فروشگاه دیجیتالی می توان به در دسترس بودن آن و حراجی‌های بزرگ و مختلف به مناسبت‌های متعدد و رابط کاربری فوق العاده و سرورهای قدرتمند و عدم وجود مشکل خاص و پشتیبانی خوب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :  Super Meat Boy Forever تاخیر خورد

معمولاً کسانی که قصد خرید بازی های اورجینال را دارند، تمام تلاششان را برای استفاده از حراجی تابستانی فروشگاه استیم می‌کنند زیرا که این حراجی، قیمت بازی ها را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و به منزله بزرگترین حراجی سال به شمار می‌رود. از طرف دیگر، فروشگاه استیم در رویداد هایی همانند هالووین و سال نو میلادی نیز حراجی های بزرگی را برپا می‌کند. یکی از معدود نقطه ضعف های فروشگاه استیم، وجود DRM مخصوصی بر روی تمام بازی هاست که مخاطب را مجبور می کند تا برای تجربه‌ی بازی، برای اولین بار، به اینترنت متصل شوند. به هر حال این موضوع نسبت به مزیت های بزرگ فروشگاه، تقریباً کم اهمیت است. از طرف دیگر کمپانی ولو، همواره پشتیبان استودیو های مستقل و توسعه دهندگان تازه کار بوده همیشه می توانید بازی های مستقل و متفاوت و منحصر به فردی را در این فروشگاه یافت کنید.

سی دی کی استیم (steam CD key) چیست ؟

به ازای هر بازی خریداری شده در فروشگاه استیم، یک کد یکبار مصرف وجود دارد. در حقیقت این کد یکبار مصرف برای خرید غیر مستقیم از فروشگاه استیم به شمار می‌رود. در خرید مستقیم، کاربر بدون هیچ واسطه ای بازی را از کلاینت دریافت می کند. به صورت معمول فروشگاههای اینترنتی مختلف، بازی ها را به صورت سی دی کی مشتریان خود به فروش می رسانند.

چگونه بازی را از استیم خریداری کنیم ؟

روش اول؛ خرید بازی با استفاده از پول والت: در ابتدا باید ریجن اکانت خود را با استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی، تعیین کنید و سپس خرید گیفت کارت بپردازید. با خرید گیفت کارت می توانید والت (کیف پول) خود را شارژ کنید. گیفت کارت ها در انواع و اقسام قیمت‌ها به فروش می‌رسند. در حقیقت فروش ریجنی فروشگاه استیم سبب شده تا تمام کاربران سرتاسر دنیا نسبت به استفاده و خرید از این فروشگاه ترغیب شوند. به هر حال به شما پیشنهاد می دهیم که اگر برای تجربه بازی عجله ندارید، والت خود را شارژ کرده و منتظر حراجی های بزرگ استیم باشید. بدین ترتیب می‌توانید پول خود را ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید :  بازی GTA V تا به حال ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است

روش دوم؛ خرید سی دی کی از فروشگاه های معتبر : در حال حاضر فروشگاه های دیجیتالی بسیاری در سرتاسر اینترنت وجود دارند که به مخاطبان خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. اگر توانایی تعیین ریجن و یا خرید گیفت کارت را ندارید یا حتی فرصت نمی‌کنید که این امورات را انجام دهید، می توانید سری به فروشگاه های معتبر سی دی کی بزنید و بازی خود را به صورت یک کد دیجیتالی و یکبار مصرف دریافت کنید. با دریافت این کد و وارد کردن آن در فروشگاه استیم، بازی مورد نظر به کتابخانه عناوین تان اضافه خواهد شد و می توانید برای همیشه از تجربه آن لذت ببرید. پیش از خرید از فروشگاه های اینترنتی، حتماً از اعتبار و گارانتی فروشگاه آگاه شوید.

 

فروشگاه اینترنتی GOG

تاسیس این فروشگاه بر عهده کمپانی سی دی پراجکت بود، کمپانی که وظیفه انتشار سایبرپانک ۲۰۷۷ و بازی‌های ویچر را داشت. بزرگترین تفاوت این فروشگاه با استیم، عدم وجود هرگونه قفل و یا DRM بر روی بازی ها می باشد. در حقیقت این فروشگاه با دید احترام به مشتری ساخته شده و وجود قفل بر روی بازی را نوعی بی احترامی به مخاطب تلقی می کند. از طرف دیگر تمام سود حاصل از فروش بازی بر روی این فروشگاه، به صورت کامل در دسترس توسعه دهندگان و ناشر قرار می‌گیرد‌ باید به این نکته اشاره کرد که کتابخانه بازی های GOG گسترده و منحصر به فرد است و دارای عناوینی می‌باشد که بر روی هیچ فروشگاه دیگری یافت نمی گردد.

 

فروشگاه اینترنتی ITCH IO

این فروشگاه اینترنتی به منزله پایگاهی برای توسعه دهندگانِ کمبود بودجه و مستقل به شمار می‌رود. با ورود به این فروشگاه می توانید لیستی از بازی های کمتر شناخته شده و زیر زمینی را مشاهده کنید که بدون هیچ تبلیغات و حاشیه‌ای توسعه یافتند و منتشر شدند. بسیاری از بازی های حاضر در این فروشگاه به صورت رایگان ارائه می‌شوند و همچنین برخی از آنها حالتی آزمایشی دارند و با قیمت بسیار کمی ارائه می‌شود. تنها موضوع مخصوص در خصوص این فروشگاه نیز همین بازی های نادر و متفاوت است که در هیچ فروشگاه دیگری یافت نمی شود.

بیشتر بخوانید :  تماشا کنید: تریلر جدید از گیم پلی Outriders (مبارزه با یکی از باس فایت‌های بازی)

 

فروشگاه Humble

لازم به ذکر است که این فروشگاه توسط کمپانی IGN تاسیس شده است. یکی از مهمترین موضوعات در خصوص این فروشگاه، ارائه پکیج های مختلف از بازی های متفاوت می‌باشد که با قیمتی کمتر ارائه می‌شوند. برای مثال پکیجی برای بازی های اول شخص شوتر قرار دارد که تشکیل شده از چندین بازی سرشناس در این ژانر می‌باشد. با خرید این پکیج می توانید میزانی از پول خود را ذخیره کنید. همچنین فروشگاه هامبل سی دی کی دیگر فروشگاه ها مانند استیم را به فروش می رساند.

سرویس‌های فرست پارتی

برخی از کمپانی‌های بزرگ همانند یوبیسافت و الکترونیک آرتز و بلیزارد، فروشگاه مخصوصی را برای عرضه محصولات خود به مخاطبان، بر روی کامپیوترهای شخصی، دارند. به هر حال بسیاری از بازی های یوبی سافت و الکترونیک آرتز و روی فروشگاه استیم نیز یافت می‌شود و این امر به دلیل پرطرفدار بودن فروشگاه استیم می باشد.

جالب است بدانید که کمپانی یوبی سافت روش متفاوت تری را برای عرضه برخی از بازی های قدیمی خود بر روی فروشگاه استیم، در نظر گرفته. بدین ترتیب با خرید یکی از بازی های یوبی‌سافت بر روی فروشگاه استیم، ملزم به ساخت اکانت در یو پلی (کلاینت مخصوص یوبی سافت) و استفاده از این لانچر به هنگام اجرای بازی، می باشید.

 

منبع : نوین اسپات

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 5 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...