Rha ارسال شده در January 20, 2022 اشتراک گذاری ارسال شده در January 20, 2022 رونمایی از فناوری DLDSR توسط انویدیا انویدیا با معرفی رسمی تکنولوژی Deep Learning Dynamic Super Resolution، از عرضهی درایورهای مربوطه در تاریخ ۲۴ دی ماه خبر داد. شرکت AMD در کنفرانس CES 2022 از ویژگی جدید RSR یا Radeon Super Resolution در فناوری سوپر رزولوشن خود رونمایی کرده و سپس اعلام کرد که کاربران در تاریخ نامعلومی از سهماهه نخست سال جاری میلادی به این ویژگی دسترسی خواهند داشت. فناوری FSR شرکت AMD، امکان آپ اسکیل کردن تصاویر بازیها بدون تکیه بر ویژگیهای نرمافزاری توسعهدهندگان این بازیها را فراهم میکند. دراینمیان، انویدیا فناوری Deep Learning Dynamic Super Resolution یا به اختصار DLDSR را توسعه داده و برای کلیه دارندگان پردازندههای گرافیکی NVIDIA RTX به بازار عرضه میکند. تکنولوژی DLDSR درواقع نسخهی ارتقاء یافتهای از قابلیت تنظیم مقیاس DSR یا Dynamic Super Resolution است که مدت زیادی است که از طریق درایورهای GeForce در دسترس کاربران داشته است. برتری DLDSR بر DSR به اضافه شدن لایهی مبتنی بر هوش مصنوعی ازطریق هستههای تنسور انویدیا برمیگردد. این یعنی DLDSR مختص پردازندههای گرافیکی NVIDIA RTX خواهد بود. در متن اطلاعیه رسمی انویدیا در اینباره نوشته شده: «آپدیت Game Ready Driver مورخ ۱۴ ژانویه، اقدام به بهروزرسانی قابلیت DSR با هوش مصنوعی میکند. تکنولوژِی DLDSR پیش از اینکه تصاویر خروجی بازی را بهصورت کاملاً هوشمند به وضوح مانیتور شما کاهش دهد، امکان رندر کردن تصاویر بازی در رزولوشن بالاتر و کیفیت بهتری را فراهم میکند. این قابلیت منجر به افزایش جزئیات، بهبود کیفیت و اصلاح لرزشها و افت کیفیت تکسچرها در لبههای اجسام در محیط بازی میشود. درواقع DLDSR ازطریق اضافه شدن یک شبکه هوش مصنوعی که به پیکسلهای ورودی کمتری نیاز دارد، باعث میشود تا کیفیت تصاویر DLDSR 2.25X با حالت DSR 4X قابل مقایسه بوده و در مقابل عملکرد سیستم به مراتب بهتر شود. بهلطف بهرهگیری از هستههای تنسور، DLDSR روی اکثر بازیهایی که روی پردازندههای گرافیکی RTX انویدیا اجرا میشوند، قابل استفاده است.» انویدیا در ادامه از همکاری با یکی دیگر از ابزارهای محبوب کاربران به نام ReShade خبر داده است. ازاینرو، تیم سبز در ابزار اختصاصی GeForce Experience خود یک فیلتر اختصاصی جدید بهنام ReShare FreeStyle را اضافه میکند که قابلیتهای ارائه شده در آن به شرح زیر است: قابلیت SSRTGI یا Screen Space Ray Traced Global Illumination قابلیت SSRTGI که عموماً تحت عنوان فیلتر Ray Tracing ReShade شناخته میشود، باعث بهبود نحوه پردازش و نمایش نورپردازی و سایههای محیط بازی شده و حس طبیعی و بهتری از مفهوم عمق را به بیننده القا میکند. قابلیت SSAO یا Screen Space Ambient Occlusion این ویژگی موجب تأکید بیشتر روی سایههایی میشود که در نزدیکی محل تقاطع اشیای سهبعدی به وجود میآیند. بهخصوص در محیط های کم نور و داخلی ساختمانها که پردازش این امر دشوارتر میشود. قابلیت Dynamic Depth of Field ویژگی Dynamic DOF براساس میزان نزدیک بودن اشیا به صحنه، نوعی حالت تاری به سبک بوکه را در اجسام نزدیکتر ایجاد میکند تا به بیننده حس سینمایی بیشتری القا شود. شما میتوانید با تلفیق ویژگیهای DLDSR و SSRTGI از تجربه ریمستر بازیهای کلاسیک مانند Prey حداکثر لذت را ببرید. هردوی این قابلیتهای جدید، ازطریق آپدیت بعدی درایورهای انویدیا که در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) عرضه میشود، در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. نقل قول ?<>?<>?<>?*¸.✬★*´´☽*ԑ̮̑ঙ¸.★*´´☽*¸.★*´´☽*ԑ̮̑ঙ¸.★*´´☽??<>?<>?<>? لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Only ارسال شده در January 20, 2022 اشتراک گذاری ارسال شده در January 20, 2022 مفید بود. نقل قول ????????? ?? ????? ??? ????? ???? ?? ????? ????? ??? ???? ?????? MonsterS لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
Shifu ارسال شده در January 21, 2022 اشتراک گذاری ارسال شده در January 21, 2022 Aha نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری...
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.