رفتن به مطلب
مرورگر پیشنهادی آرساکیا گیم مرورگر های تحت موتور کرومیوم می‌باشد، برای دانلود روی مرورگر انتخابی خود کلیک کنید
Google Chrome Microsoft Edge Ungoogled Chromium Brave Opera GX Opera

سریال Squid Game


Sami

ارسال‌های توصیه شده

squid_game_series_1.jpeg

معرفی سریال

سریال «بازی مرکب» یکی از جدیدترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس است که در مدتی کوتاه موفق شده تا به محبوبیتی تاریخی و باورنکردنی دست پیدا کند. آیا این سریال ارزش تماشاکردن دارد؟

نتفلیکس یکی از تولیدکننده‌های خاص بازار سینما و تلویزیون است که هر از گاهی با یک عنوان جدید به خوبی در نقش یک شگفت‌انگیز دوست‌داشتنی ظاهر می‌شود. سریال «بازی مرکب» هم به عنوان یکی از جدیدترین ساخته‌های نتفلیکس موفق شده تا این روزها به یک سریال محبوب و دوست‌داشتنی تبدیل شود. این سریال کره‌ای که فصل نخست آن تنها ۹ قسمت دارد در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد اما به مرور زمان به عنوانی محبوب تبدیل شد و حالا در آستانه تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین سریال نتقلیکس قرار دارد.

اما سریال «بازی مرکب» چه داستانی را روایت می‌کند؟ آیا این سریال ادامه دارد؟ آیا سریال «بازی مرکب» ارزش تماشاکردن دارد؟ در ادامه به معرفی سریال «بازی مرکب» می‌پردازیم.

 

 

یک داستان تکراری اما خلاقانه

رقابت برای بقا در بسیاری از عناوین سینمایی و تلویزیونی سال‌های اخیر به تصویر کشیده شده است. این موضوع جذاب به ویژه در میان عناوین شرق آسیا هم بارها و بارها به تصویر کشیده شده و به همین دلیل می‌توان داستان سریال «بازی مرکب» را اندکی تکراری دانست. با این حال آن‌چه این سریال را به شدت محبوب کرده، خلاقیتی است که در دل داستان آن قرار دارد. به همین دلیل امروز بسیاری از مردم از تماشای سریال «بازی مرکب» لذت می‌برند و آن را یکی از جذاب‌ترین عناوین سال می‌دانند.

داستان سریال «بازی مرکب» درباره گروهی از افراد ورشکسته و بدهکار است که تصمیم می‌گیرند تا قمار بزرگی انجام دهند. این افراد که دقیقا ۴۵۶ نفر هستند، باید در یک بازی مرگ‌بار شرکت کنند. آن‌ها درگیر مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز اما کودکانه می‌شوند. هر شخصی که در جریان این بازی‌های کودکانه شکست بخورد، جانش را از دست می‌دهد. اما شخصی که در نهایت زنده بماند با جایزه ارزشمند ۳۸ میلیون دلاری را به خانه می‌برد. بنابراین افرادی که اساسا چیزی برای از دست‌دادن ندارند، زندگی خود را قمار می‌کنند تا برنده این رقم هنگفت شوند که نه‌تنها بدهکاری‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد بلکه زندگی‌شان را هم برای همیشه دگرگون می‌کند.

 

 

چرا این سریال محبوب شد؟

اگرچه داستان سریال «بازی مرکب» اندکی تکراری به نظر می‌رسد اما واقعیت آن است که خلاقیت جذاب فیلم‌نامه سریال باعث شده تا با یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های چند سال اخیر مواجه شویم. این سریال هیجان‌انگیز، دوست‌داشتنی و خیره‌کننده تماشاگرش را در میان حجم عظیمی از خون و خشونت غوطه‌ور می‌کند و به لطف داستانی که عملا غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد به یکی از بهترین عناوین سال تبدیل می‌شود. بنابراین اگر به دنبال تماشای یک سریال هیجان‌انگیز، متفاوت و جذاب هستید شاید بهتر باشد که همین حالا به سراغ سریال «بازی مرکب» بروید.

محبوبیت تاریخی این سریال باعث شد که یکی از سرویس‌های ارائه اینترنت در کره جنوبی از نتفلیکس به دلیل ترافیک بیش از حدی که تماشای این سریال ایجاد کرده بود، شکایت کند. همچنین ۳۰ نقدی که از این سریال منتشر شده، میانگین نمره ۹۳ را برای سریال «بازی مرکب» به همراه داشته که به خوبی ارزش بالای این سریال در جمع منتقدان را نشان می‌دهد. تماشاگران هم نمره ۸.۳ را برای این سریال در وبسایت IMDB ثبت کرده‌اند که به خوبی از محبوبیت این سریال جذاب حکایت می‌کند.

 

 

از این جا به بعد مطلب دارای اسپویل می باشد!

 

تحلیل فلسفی سریال

 

پرواز یک گرسنه

داستان درباره گی-هون، مرد میانسالی است که حضانت دخترش را به دلیل ناتوانی در زندگی مشترک از دست داده و هنوز با مادرش زندگی می‌کند. با یک کارت ویزیت منحصر به فرد و آنچه که گی گون فکر می‌کند فرصتی آسان برای کسب درآمد خوب، در دام می‌افتد و ربوده می‌شود.

او با دوست دوران کودکی خود سانگ وو و بیش از 400 نفر دیگر در یک جزیره متروک از خواب بیدار می‌شود و به آنها گفته می‌شود که همه آنها باید در بازی های کودکان بازی کنند تا تنها یک نفر باقی بماند. اما وقتی حذف می‌شوید، می‌میرید.

پس از اولین بازی، بازیکنان رای می‌دهند که بازی را کنار بگذارند و به خانه بروند. اما بعد از مدتی وقتی دوباره به زندگی قبلی خود در زندانی که به شکل مصنوعی حس رهایی را به آن‌ها می‌دهد قرار می‌گیرند، شرکت کنندگان دعوت دیگری برای بازی در Squid Game پیدا می‌کنند.

تقریباً همه بازیکنان برمی‌گردند، متقاعد شده اند که هرگز نمی‌توانند زندگی خود را مانند گذشته اصلاح کنند. در بازگشت به خانه، گی هون می‌فهمد که مادرش مبتلا به دیابت است و نیاز به جراحی دارد و دخترش با مادرش به ایالات متحده نقل مکان می‌کند مگر اینکه بتواند ثابت کند که می‌تواند از او حمایت مالی کند. این دو دلیل انگیزه‌های اصلی بازگشت گی-هون به بازی است، حتی با دانستن احتمال مرگ او.

 

تصادف بین دوستان

در ساختار روایی سریال، ما در همان ابتدا اولین برخورد فلسفی سریال بازی مرکب را بین سانگ وو و گی هون می‌بینیم. این دو دوست دوران کودکی عملاً از هر نظر با هم مخالف هستند، زیرا سانگ وو در رده برتر خود بود و در بهترین مدرسه در کره جنوبی پذیرفته شد و در یک شرکت سرمایه گذاری کار می‌کرد.

از طرف دیگر، گی هون به عنوان راننده کار می‌کرد و عدم هوش او در مقایسه با دوستش در بازی هایی که انجام می‌دهند حتی بیشتر نشان داده می‌شود. در گذشته در بازی لانه زنبوری، گی-هون هنگام انجام بازی ها هیچ استراتژی هوشمندانه ای ارائه نمی‌کرد، در حالی که از اولین بازی، “چراغ سبز چراغ قرمز”، سانگ وو تفکر منحصر به فرد خود را در هر دور نشان می‌دهد.

انگیزه سانگ وو برای پیوستن به بازی Squid از کار او ناشی می‌شود، زیرا او میلیاردها وون را از مشتریان خود دزدیده است و اکنون حکمی بر سر او وجود دارد. و اگر قبل از دستگیری آن را پرداخت نکند، تمام دارایی مادرش به عنوان وثیقه گرفته می‌شود. بنابراین دلایل سانگ وو همه به انتخاب او برمی‌گردد، در حالی که گی هون هیچ کنترلی بر بیماری مادرش یا انتقال فرزندش به ایالات متحده ندارد.

مهمترین تفاوت این دو در نحوه انجام بازی ها در Squid Game است. پس از دعوت دوم، سانگ وو به طور مداوم در راستای منافع شخصی عمل می‌کند، حتی اگر به معنای کشتن یا رها کردن گی-هون در شرایط نامناسب باشد. مانند عدم اطلاع از بازی بعدی، باعث شد Gi-Hun چالش برانگیزترین الگو را برای بازی لانه زنبوری انتخاب کند.

گی-هون برای پیروزی مانند هر شرکت کننده دیگری بازی می‌کند، اما او مهربانی خاص و ثابتی را نشان می‌دهد، به ویژه برای کسانی که با او متحد شده است، مانند سائ بیوک. بنابراین در حالی که سانگ وو کاملاً از حرص و آز تا حد قتل مستقیم استفاده می‌کند، گی هون فقط مهربانی از خود نشان می‌دهد و حتی در آخرین بازی از کشتن سر باز می‌زند و خواستار رای به تعلیق بازی می‌شود.

 

هزینه پیروزی

پس از برنده شدن در بازی، Gi-Hun در حالت شوک قرار دارد، دوست دوران کودکی خود، همه کسانی را که در Squid Games ملاقات کرد، از دست می‌دهد و مادرش که در حالی که او برای بازی رفته بود، جان باخت.

یک سال نادیده گرفته می‌شود و می‌بینیم که او به مادر سنگ وو یا برادر سائ بیوک کمک نکرده است. در حقیقت، او به هیچ وجه به دستاوردهای خود دست نزده است و به شیوه زندگی قبلی خود بازگشته است.

او به طرز مرموزی کارت ویزیت Squid Game دیگری را دریافت می‌کند که زمان و مکان آن را مشخص می‌کند. وقتی گی هون از راه می‌رسد، پیرمرد ایل نام در انتظار او است، که گی هون تصور می‌کرد در هنگام بازی او را کشته است.

در عوض، ایل نام فاش می‌کند که او مغز متفکر پشت بازی Squid بوده است. و اینکه او و دوستان ثروتمندش زندگی را یکنواخت می‌دانند، بنابراین به بازی Squid Game فکر کردند که “سرگرم کننده” است.پیرمرد از گی هون می‌خواهد تا آخرین بازی خود را انجام دهد در حالی که مشاهده می‌کند مردی مست در پیاده رو در سرما جان خود را در حال از دست دادن است. شرایط این است که اگر کسی تا نیمه شب به مرد مست کمک کند، گی هون برنده می‌شود، و اگر کسی کمک نکند، ایل نام برنده می‌شود. این بازی نهایی استعاره ای برای برخورد فلسفی دیگر است.

 

ایده های متضاد

ایل نام معتقد است همه مردم خودخواه و حریص هستند، در حالی که گی هون معتقد است دلسوزی برای دیگران ضروری است، همانطور که در طول سریال با بیشتر اقدامات او نشان داده شد. اکنون آنچه ایدئولوژی ایل نام را شکل می‌دهد این است که او بسیار ثروتمند بود و به جای استفاده از این پول برای کمک به دیگران، یک سلطنت نبرد پیچیده را برای لذت بردن خود ساخت.

این رویداد گی-هون را از حالت غم و اندوه خارج می‌کند و او به وعده های خواسته شده از وی در هنگام بازی ها عمل می‌کند. او برادر سائ بیوک را پیدا می‌کند و او را تحت مراقبت مادر سنگ وو قرار می‌دهد در حالی که یک چمدان پر از پول برای این دو نفر می‌گذارد.

هنگامی که در فرودگاه برای دیدن دخترش می‌رود، گی-هون به طور معجزه آسایی با مردی که نقشش را گونگ یو بازی می‌کرد برخورد می‌کند. گی-هون می‌رود تا با مرد روبرو شود، اما افسوس که خیلی دیر شده است، اما گی-هون موفق می‌شود کارت را از مردی که با شخصیت گونگ یو بازی می‌کرد، بدزدد. او با شماره تماس می‌گیرد و تأیید می‌کند که بازی هنوز ادامه دارد، حتی پس از مرگ ایل نام، و متعهد می‌شود که برگردد و بازی را متوقف کند تا دسته جدیدی از شرکت کنندگان را نجات دهد.

حرص و طعم برخی از فضاهای تاریک و خشن هرکسی را هویدا می‌کند، اما تحقق وعده های داده شده به دوستانش و بازگشت به بازی، ایدئولوژی جی هون را نسبت به حرص و طمع تقویت می‌کند. باخت Il-Nam در بازی نهایی نشان می‌دهد که Squid Game نیز این اعتقاد را دارد.

 

تفاوتی بین مرده و زنده نیست

بازی Squid Game از تروپ های خاص و جذاب استفاده می‌کند، اما ذاتاً هیچ مشکلی وجود ندارد. مخصوصاً وقتی قالب داستان همچنان دارای ارزش تمثیلی است و هنگامی که سریال آن‌ها را به خوبی بیان می‌کند.

حداقل در دو قسمت ابتدایی خود، Squid Game از پیروی از فرض خود تا نتیجه گیری های اجتناب ناپذیر و بی رحم خود نمی‌ترسد. شرکت کنندگان در مسابقه تنها زمانی وحشت بازی را تشخیص می‌دهند که یک بازی مرگبار از چراغ قرمز، چراغ سبز را آغاز کنند، در زیر نور آفتابی که تحت آن شخصیت ها – و بینندگان – جایی برای پنهان شدن ندارند. بعداً، ما تدارکات پس از آن را مشاهده می‌کنیم، زیرا کارگران گمنامی که در این مرکز کار می‌کنند، اجساد بازندگان را می‌سوزانند و هیچ تفاوتی بین مرده و زنده قائل نمی‌شوند.

 

یک تمایز حیاتی روایی

گاهی اوقات شخصیت ها تصمیم جدی می‌گیرند. در مواقع دیگر، شخصی دست خود را برای کمک به یک غریبه دراز می‌کند. معمولاً مردم با عشق و علاقه ای که به خانواده خود دارند هدایت می‌شوند – و ما در واقع آن عشق را در این سریال دراماتیک شده می‌بینیم، زیرا در زندگی خود خارج از رقابت با این شخصیت ها وقت می‌گذرانیم.

این داستانی نیست که بشریت بخاطر حرص ذاتی یا خودخواهی آن محکوم به فنا باشد، اگرچه این ویژگی ها قطعاً می‌توانند نقش آفرین باشند. این یک واقعیت است که مردم کارهای ناامید کننده ای را انجام می‌دهند زیرا در شرایط ناامید کننده قرار دارند و سیستم برای سود و در تظاهرات نفرت انگیز قدرت این آسیب پذیری را طعمه می‌کند. در حالی که بازی سازان برای زندگی انسان ها ارزش قائل نیستند، واضح است که این داستان به خودی خود اهمیت دارد – یک تمایز حیاتی روایی.

جالب اینجاست که Squid Game به شخصیت های خود سطحی از نمایندگی می‌دهد که معمولاً در زیر ژانر اجتناب می‌شود. بر خلاف Hunger Games یا Battle Royale ، رقبای این بازی آن را انتخاب می‌کنند – ابتدا بدون اطلاع کامل از شرط ها و سپس با چشمان باز.

 

 

خلاصه مطلب

 

سریال کره‌ای Squid Game در طول ۹ اپیزود خود به این پرسش جواب می‌دهد که اگر بازی‌هایی که در کودکی انجام می‌دادید کشنده ه بود چه می‌شد؟! به طور کلی این نکته شاکله اصلی درون سریال را نمایان می‌کند. در میان خون‌ و خون‌ریزی‌هایی که در جریان این بازی خطرناک رخ می‌دهد، رابطه صمیمی میان جی هان و پیرمرد خوش شانس اوه ایل-نام نهفته است.

آن‌ها تقریبا از همان لحظه‌ای که در تخت‌های دو طبقه در جزیره دور افتاده از خواب بیدار می‌شوند، ارتباط قوی با یکدیگر پیدا می‌کنند. به عنوان مثال جی هان در بسیاری از موارد، بازیکن شماره ۰۰۱ (پیرمرد خوش‌شانس) را از بسیاری اتفاقات خطرناک در سراسر بازی محافظت می‌کند.

بر همین اساس، تعداد زیادی از طرفداران اعتقاد دارند که اوه ایل-نام می‌تواند پدر گمشده جی هان باشد! لحظات کلیدی زیادی در سریال بوده که احتمال درست بودن این حدسیات را بیشتر می‌کند. مثلا مراقبت این پیرمرد از جی هان در مواقع حساس به نوعی پدر‌گونه است و این تصور را ایجاد می‌کند که مبادا این دو واقعا پدر و فرزند باشند.

این پیرمرد مبتلا به تومور مغزی است و ترجیح می‌دهد به‌جای در انتظار مرگ ماندن در دنیای بیرون، بازی کند، اما در انتها مشخص می‌شود که او رئیس اصلی بازی ماهی مرکب است و تمام قدرت در دستان اوست.

در یکی از صحنه‌ها، جی هان که صبر و تحمل خود را از دست داده، درخواست شیرکاکائو می‌کند. وقتی ایل نام این را می‌شنود، به حالت شوخی و طعنه به او می‌گوید که هان حتما زیادتوسط پدرش مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفته، زیرا خود پیرمرد نیز همین کار را با پسرش انجام می داده است.

 

 

نظرات خود را زیر همین پست به اشتراک بگذارید! اگر نظرات شما دارای اسپویل میباشد، لطفا اشاره کنید.

Original Gangsters

* * *

Saman.png

* * *

SamanKhan.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 1 ساعت قبل، Sami گفته است:

squid_game_series_1.jpeg

معرفی سریال

سریال «بازی مرکب» یکی از جدیدترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس است که در مدتی کوتاه موفق شده تا به محبوبیتی تاریخی و باورنکردنی دست پیدا کند. آیا این سریال ارزش تماشاکردن دارد؟

نتفلیکس یکی از تولیدکننده‌های خاص بازار سینما و تلویزیون است که هر از گاهی با یک عنوان جدید به خوبی در نقش یک شگفت‌انگیز دوست‌داشتنی ظاهر می‌شود. سریال «بازی مرکب» هم به عنوان یکی از جدیدترین ساخته‌های نتفلیکس موفق شده تا این روزها به یک سریال محبوب و دوست‌داشتنی تبدیل شود. این سریال کره‌ای که فصل نخست آن تنها ۹ قسمت دارد در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد اما به مرور زمان به عنوانی محبوب تبدیل شد و حالا در آستانه تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین سریال نتقلیکس قرار دارد.

اما سریال «بازی مرکب» چه داستانی را روایت می‌کند؟ آیا این سریال ادامه دارد؟ آیا سریال «بازی مرکب» ارزش تماشاکردن دارد؟ در ادامه به معرفی سریال «بازی مرکب» می‌پردازیم.

 

 

یک داستان تکراری اما خلاقانه

رقابت برای بقا در بسیاری از عناوین سینمایی و تلویزیونی سال‌های اخیر به تصویر کشیده شده است. این موضوع جذاب به ویژه در میان عناوین شرق آسیا هم بارها و بارها به تصویر کشیده شده و به همین دلیل می‌توان داستان سریال «بازی مرکب» را اندکی تکراری دانست. با این حال آن‌چه این سریال را به شدت محبوب کرده، خلاقیتی است که در دل داستان آن قرار دارد. به همین دلیل امروز بسیاری از مردم از تماشای سریال «بازی مرکب» لذت می‌برند و آن را یکی از جذاب‌ترین عناوین سال می‌دانند.

داستان سریال «بازی مرکب» درباره گروهی از افراد ورشکسته و بدهکار است که تصمیم می‌گیرند تا قمار بزرگی انجام دهند. این افراد که دقیقا ۴۵۶ نفر هستند، باید در یک بازی مرگ‌بار شرکت کنند. آن‌ها درگیر مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز اما کودکانه می‌شوند. هر شخصی که در جریان این بازی‌های کودکانه شکست بخورد، جانش را از دست می‌دهد. اما شخصی که در نهایت زنده بماند با جایزه ارزشمند ۳۸ میلیون دلاری را به خانه می‌برد. بنابراین افرادی که اساسا چیزی برای از دست‌دادن ندارند، زندگی خود را قمار می‌کنند تا برنده این رقم هنگفت شوند که نه‌تنها بدهکاری‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد بلکه زندگی‌شان را هم برای همیشه دگرگون می‌کند.

 

 

چرا این سریال محبوب شد؟

اگرچه داستان سریال «بازی مرکب» اندکی تکراری به نظر می‌رسد اما واقعیت آن است که خلاقیت جذاب فیلم‌نامه سریال باعث شده تا با یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های چند سال اخیر مواجه شویم. این سریال هیجان‌انگیز، دوست‌داشتنی و خیره‌کننده تماشاگرش را در میان حجم عظیمی از خون و خشونت غوطه‌ور می‌کند و به لطف داستانی که عملا غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد به یکی از بهترین عناوین سال تبدیل می‌شود. بنابراین اگر به دنبال تماشای یک سریال هیجان‌انگیز، متفاوت و جذاب هستید شاید بهتر باشد که همین حالا به سراغ سریال «بازی مرکب» بروید.

محبوبیت تاریخی این سریال باعث شد که یکی از سرویس‌های ارائه اینترنت در کره جنوبی از نتفلیکس به دلیل ترافیک بیش از حدی که تماشای این سریال ایجاد کرده بود، شکایت کند. همچنین ۳۰ نقدی که از این سریال منتشر شده، میانگین نمره ۹۳ را برای سریال «بازی مرکب» به همراه داشته که به خوبی ارزش بالای این سریال در جمع منتقدان را نشان می‌دهد. تماشاگران هم نمره ۸.۳ را برای این سریال در وبسایت IMDB ثبت کرده‌اند که به خوبی از محبوبیت این سریال جذاب حکایت می‌کند.

 

 

از این جا به بعد مطلب دارای اسپویل می باشد!

 

تحلیل فلسفی سریال

 

پرواز یک گرسنه

داستان درباره گی-هون، مرد میانسالی است که حضانت دخترش را به دلیل ناتوانی در زندگی مشترک از دست داده و هنوز با مادرش زندگی می‌کند. با یک کارت ویزیت منحصر به فرد و آنچه که گی گون فکر می‌کند فرصتی آسان برای کسب درآمد خوب، در دام می‌افتد و ربوده می‌شود.

او با دوست دوران کودکی خود سانگ وو و بیش از 400 نفر دیگر در یک جزیره متروک از خواب بیدار می‌شود و به آنها گفته می‌شود که همه آنها باید در بازی های کودکان بازی کنند تا تنها یک نفر باقی بماند. اما وقتی حذف می‌شوید، می‌میرید.

پس از اولین بازی، بازیکنان رای می‌دهند که بازی را کنار بگذارند و به خانه بروند. اما بعد از مدتی وقتی دوباره به زندگی قبلی خود در زندانی که به شکل مصنوعی حس رهایی را به آن‌ها می‌دهد قرار می‌گیرند، شرکت کنندگان دعوت دیگری برای بازی در Squid Game پیدا می‌کنند.

تقریباً همه بازیکنان برمی‌گردند، متقاعد شده اند که هرگز نمی‌توانند زندگی خود را مانند گذشته اصلاح کنند. در بازگشت به خانه، گی هون می‌فهمد که مادرش مبتلا به دیابت است و نیاز به جراحی دارد و دخترش با مادرش به ایالات متحده نقل مکان می‌کند مگر اینکه بتواند ثابت کند که می‌تواند از او حمایت مالی کند. این دو دلیل انگیزه‌های اصلی بازگشت گی-هون به بازی است، حتی با دانستن احتمال مرگ او.

 

تصادف بین دوستان

در ساختار روایی سریال، ما در همان ابتدا اولین برخورد فلسفی سریال بازی مرکب را بین سانگ وو و گی هون می‌بینیم. این دو دوست دوران کودکی عملاً از هر نظر با هم مخالف هستند، زیرا سانگ وو در رده برتر خود بود و در بهترین مدرسه در کره جنوبی پذیرفته شد و در یک شرکت سرمایه گذاری کار می‌کرد.

از طرف دیگر، گی هون به عنوان راننده کار می‌کرد و عدم هوش او در مقایسه با دوستش در بازی هایی که انجام می‌دهند حتی بیشتر نشان داده می‌شود. در گذشته در بازی لانه زنبوری، گی-هون هنگام انجام بازی ها هیچ استراتژی هوشمندانه ای ارائه نمی‌کرد، در حالی که از اولین بازی، “چراغ سبز چراغ قرمز”، سانگ وو تفکر منحصر به فرد خود را در هر دور نشان می‌دهد.

انگیزه سانگ وو برای پیوستن به بازی Squid از کار او ناشی می‌شود، زیرا او میلیاردها وون را از مشتریان خود دزدیده است و اکنون حکمی بر سر او وجود دارد. و اگر قبل از دستگیری آن را پرداخت نکند، تمام دارایی مادرش به عنوان وثیقه گرفته می‌شود. بنابراین دلایل سانگ وو همه به انتخاب او برمی‌گردد، در حالی که گی هون هیچ کنترلی بر بیماری مادرش یا انتقال فرزندش به ایالات متحده ندارد.

مهمترین تفاوت این دو در نحوه انجام بازی ها در Squid Game است. پس از دعوت دوم، سانگ وو به طور مداوم در راستای منافع شخصی عمل می‌کند، حتی اگر به معنای کشتن یا رها کردن گی-هون در شرایط نامناسب باشد. مانند عدم اطلاع از بازی بعدی، باعث شد Gi-Hun چالش برانگیزترین الگو را برای بازی لانه زنبوری انتخاب کند.

گی-هون برای پیروزی مانند هر شرکت کننده دیگری بازی می‌کند، اما او مهربانی خاص و ثابتی را نشان می‌دهد، به ویژه برای کسانی که با او متحد شده است، مانند سائ بیوک. بنابراین در حالی که سانگ وو کاملاً از حرص و آز تا حد قتل مستقیم استفاده می‌کند، گی هون فقط مهربانی از خود نشان می‌دهد و حتی در آخرین بازی از کشتن سر باز می‌زند و خواستار رای به تعلیق بازی می‌شود.

 

هزینه پیروزی

پس از برنده شدن در بازی، Gi-Hun در حالت شوک قرار دارد، دوست دوران کودکی خود، همه کسانی را که در Squid Games ملاقات کرد، از دست می‌دهد و مادرش که در حالی که او برای بازی رفته بود، جان باخت.

یک سال نادیده گرفته می‌شود و می‌بینیم که او به مادر سنگ وو یا برادر سائ بیوک کمک نکرده است. در حقیقت، او به هیچ وجه به دستاوردهای خود دست نزده است و به شیوه زندگی قبلی خود بازگشته است.

او به طرز مرموزی کارت ویزیت Squid Game دیگری را دریافت می‌کند که زمان و مکان آن را مشخص می‌کند. وقتی گی هون از راه می‌رسد، پیرمرد ایل نام در انتظار او است، که گی هون تصور می‌کرد در هنگام بازی او را کشته است.

در عوض، ایل نام فاش می‌کند که او مغز متفکر پشت بازی Squid بوده است. و اینکه او و دوستان ثروتمندش زندگی را یکنواخت می‌دانند، بنابراین به بازی Squid Game فکر کردند که “سرگرم کننده” است.پیرمرد از گی هون می‌خواهد تا آخرین بازی خود را انجام دهد در حالی که مشاهده می‌کند مردی مست در پیاده رو در سرما جان خود را در حال از دست دادن است. شرایط این است که اگر کسی تا نیمه شب به مرد مست کمک کند، گی هون برنده می‌شود، و اگر کسی کمک نکند، ایل نام برنده می‌شود. این بازی نهایی استعاره ای برای برخورد فلسفی دیگر است.

 

ایده های متضاد

ایل نام معتقد است همه مردم خودخواه و حریص هستند، در حالی که گی هون معتقد است دلسوزی برای دیگران ضروری است، همانطور که در طول سریال با بیشتر اقدامات او نشان داده شد. اکنون آنچه ایدئولوژی ایل نام را شکل می‌دهد این است که او بسیار ثروتمند بود و به جای استفاده از این پول برای کمک به دیگران، یک سلطنت نبرد پیچیده را برای لذت بردن خود ساخت.

این رویداد گی-هون را از حالت غم و اندوه خارج می‌کند و او به وعده های خواسته شده از وی در هنگام بازی ها عمل می‌کند. او برادر سائ بیوک را پیدا می‌کند و او را تحت مراقبت مادر سنگ وو قرار می‌دهد در حالی که یک چمدان پر از پول برای این دو نفر می‌گذارد.

هنگامی که در فرودگاه برای دیدن دخترش می‌رود، گی-هون به طور معجزه آسایی با مردی که نقشش را گونگ یو بازی می‌کرد برخورد می‌کند. گی-هون می‌رود تا با مرد روبرو شود، اما افسوس که خیلی دیر شده است، اما گی-هون موفق می‌شود کارت را از مردی که با شخصیت گونگ یو بازی می‌کرد، بدزدد. او با شماره تماس می‌گیرد و تأیید می‌کند که بازی هنوز ادامه دارد، حتی پس از مرگ ایل نام، و متعهد می‌شود که برگردد و بازی را متوقف کند تا دسته جدیدی از شرکت کنندگان را نجات دهد.

حرص و طعم برخی از فضاهای تاریک و خشن هرکسی را هویدا می‌کند، اما تحقق وعده های داده شده به دوستانش و بازگشت به بازی، ایدئولوژی جی هون را نسبت به حرص و طمع تقویت می‌کند. باخت Il-Nam در بازی نهایی نشان می‌دهد که Squid Game نیز این اعتقاد را دارد.

 

تفاوتی بین مرده و زنده نیست

بازی Squid Game از تروپ های خاص و جذاب استفاده می‌کند، اما ذاتاً هیچ مشکلی وجود ندارد. مخصوصاً وقتی قالب داستان همچنان دارای ارزش تمثیلی است و هنگامی که سریال آن‌ها را به خوبی بیان می‌کند.

حداقل در دو قسمت ابتدایی خود، Squid Game از پیروی از فرض خود تا نتیجه گیری های اجتناب ناپذیر و بی رحم خود نمی‌ترسد. شرکت کنندگان در مسابقه تنها زمانی وحشت بازی را تشخیص می‌دهند که یک بازی مرگبار از چراغ قرمز، چراغ سبز را آغاز کنند، در زیر نور آفتابی که تحت آن شخصیت ها – و بینندگان – جایی برای پنهان شدن ندارند. بعداً، ما تدارکات پس از آن را مشاهده می‌کنیم، زیرا کارگران گمنامی که در این مرکز کار می‌کنند، اجساد بازندگان را می‌سوزانند و هیچ تفاوتی بین مرده و زنده قائل نمی‌شوند.

 

یک تمایز حیاتی روایی

گاهی اوقات شخصیت ها تصمیم جدی می‌گیرند. در مواقع دیگر، شخصی دست خود را برای کمک به یک غریبه دراز می‌کند. معمولاً مردم با عشق و علاقه ای که به خانواده خود دارند هدایت می‌شوند – و ما در واقع آن عشق را در این سریال دراماتیک شده می‌بینیم، زیرا در زندگی خود خارج از رقابت با این شخصیت ها وقت می‌گذرانیم.

این داستانی نیست که بشریت بخاطر حرص ذاتی یا خودخواهی آن محکوم به فنا باشد، اگرچه این ویژگی ها قطعاً می‌توانند نقش آفرین باشند. این یک واقعیت است که مردم کارهای ناامید کننده ای را انجام می‌دهند زیرا در شرایط ناامید کننده قرار دارند و سیستم برای سود و در تظاهرات نفرت انگیز قدرت این آسیب پذیری را طعمه می‌کند. در حالی که بازی سازان برای زندگی انسان ها ارزش قائل نیستند، واضح است که این داستان به خودی خود اهمیت دارد – یک تمایز حیاتی روایی.

جالب اینجاست که Squid Game به شخصیت های خود سطحی از نمایندگی می‌دهد که معمولاً در زیر ژانر اجتناب می‌شود. بر خلاف Hunger Games یا Battle Royale ، رقبای این بازی آن را انتخاب می‌کنند – ابتدا بدون اطلاع کامل از شرط ها و سپس با چشمان باز.

 

 

خلاصه مطلب

 

سریال کره‌ای Squid Game در طول ۹ اپیزود خود به این پرسش جواب می‌دهد که اگر بازی‌هایی که در کودکی انجام می‌دادید کشنده ه بود چه می‌شد؟! به طور کلی این نکته شاکله اصلی درون سریال را نمایان می‌کند. در میان خون‌ و خون‌ریزی‌هایی که در جریان این بازی خطرناک رخ می‌دهد، رابطه صمیمی میان جی هان و پیرمرد خوش شانس اوه ایل-نام نهفته است.

آن‌ها تقریبا از همان لحظه‌ای که در تخت‌های دو طبقه در جزیره دور افتاده از خواب بیدار می‌شوند، ارتباط قوی با یکدیگر پیدا می‌کنند. به عنوان مثال جی هان در بسیاری از موارد، بازیکن شماره ۰۰۱ (پیرمرد خوش‌شانس) را از بسیاری اتفاقات خطرناک در سراسر بازی محافظت می‌کند.

بر همین اساس، تعداد زیادی از طرفداران اعتقاد دارند که اوه ایل-نام می‌تواند پدر گمشده جی هان باشد! لحظات کلیدی زیادی در سریال بوده که احتمال درست بودن این حدسیات را بیشتر می‌کند. مثلا مراقبت این پیرمرد از جی هان در مواقع حساس به نوعی پدر‌گونه است و این تصور را ایجاد می‌کند که مبادا این دو واقعا پدر و فرزند باشند.

این پیرمرد مبتلا به تومور مغزی است و ترجیح می‌دهد به‌جای در انتظار مرگ ماندن در دنیای بیرون، بازی کند، اما در انتها مشخص می‌شود که او رئیس اصلی بازی ماهی مرکب است و تمام قدرت در دستان اوست.

در یکی از صحنه‌ها، جی هان که صبر و تحمل خود را از دست داده، درخواست شیرکاکائو می‌کند. وقتی ایل نام این را می‌شنود، به حالت شوخی و طعنه به او می‌گوید که هان حتما زیادتوسط پدرش مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفته، زیرا خود پیرمرد نیز همین کار را با پسرش انجام می داده است.

 

 

نظرات خود را زیر همین پست به اشتراک بگذارید! اگر نظرات شما دارای اسپویل میباشد، لطفا اشاره کنید.

تنها سریالی تو عمرم بود ک به یک روز نرسیده تمومش کردم?? 

فقط اون پیرمرده خیلی سم بود?

!!? ⃟▬▬▭••????? ???? ?? ??? , ??? ????'? ?????? ????▴♱!!
?Francium.png?

!!? ⃟▬▬▭••????? ???? ?? ??? , ??? ????'? ?????? ????▴♱!!

           | ⚽?⚽|     

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 2 ساعت قبل، Sami گفته است:

squid_game_series_1.jpeg

معرفی سریال

سریال «بازی مرکب» یکی از جدیدترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس است که در مدتی کوتاه موفق شده تا به محبوبیتی تاریخی و باورنکردنی دست پیدا کند. آیا این سریال ارزش تماشاکردن دارد؟

نتفلیکس یکی از تولیدکننده‌های خاص بازار سینما و تلویزیون است که هر از گاهی با یک عنوان جدید به خوبی در نقش یک شگفت‌انگیز دوست‌داشتنی ظاهر می‌شود. سریال «بازی مرکب» هم به عنوان یکی از جدیدترین ساخته‌های نتفلیکس موفق شده تا این روزها به یک سریال محبوب و دوست‌داشتنی تبدیل شود. این سریال کره‌ای که فصل نخست آن تنها ۹ قسمت دارد در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد اما به مرور زمان به عنوانی محبوب تبدیل شد و حالا در آستانه تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین سریال نتقلیکس قرار دارد.

اما سریال «بازی مرکب» چه داستانی را روایت می‌کند؟ آیا این سریال ادامه دارد؟ آیا سریال «بازی مرکب» ارزش تماشاکردن دارد؟ در ادامه به معرفی سریال «بازی مرکب» می‌پردازیم.

 

 

یک داستان تکراری اما خلاقانه

رقابت برای بقا در بسیاری از عناوین سینمایی و تلویزیونی سال‌های اخیر به تصویر کشیده شده است. این موضوع جذاب به ویژه در میان عناوین شرق آسیا هم بارها و بارها به تصویر کشیده شده و به همین دلیل می‌توان داستان سریال «بازی مرکب» را اندکی تکراری دانست. با این حال آن‌چه این سریال را به شدت محبوب کرده، خلاقیتی است که در دل داستان آن قرار دارد. به همین دلیل امروز بسیاری از مردم از تماشای سریال «بازی مرکب» لذت می‌برند و آن را یکی از جذاب‌ترین عناوین سال می‌دانند.

داستان سریال «بازی مرکب» درباره گروهی از افراد ورشکسته و بدهکار است که تصمیم می‌گیرند تا قمار بزرگی انجام دهند. این افراد که دقیقا ۴۵۶ نفر هستند، باید در یک بازی مرگ‌بار شرکت کنند. آن‌ها درگیر مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز اما کودکانه می‌شوند. هر شخصی که در جریان این بازی‌های کودکانه شکست بخورد، جانش را از دست می‌دهد. اما شخصی که در نهایت زنده بماند با جایزه ارزشمند ۳۸ میلیون دلاری را به خانه می‌برد. بنابراین افرادی که اساسا چیزی برای از دست‌دادن ندارند، زندگی خود را قمار می‌کنند تا برنده این رقم هنگفت شوند که نه‌تنها بدهکاری‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد بلکه زندگی‌شان را هم برای همیشه دگرگون می‌کند.

 

 

چرا این سریال محبوب شد؟

اگرچه داستان سریال «بازی مرکب» اندکی تکراری به نظر می‌رسد اما واقعیت آن است که خلاقیت جذاب فیلم‌نامه سریال باعث شده تا با یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های چند سال اخیر مواجه شویم. این سریال هیجان‌انگیز، دوست‌داشتنی و خیره‌کننده تماشاگرش را در میان حجم عظیمی از خون و خشونت غوطه‌ور می‌کند و به لطف داستانی که عملا غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد به یکی از بهترین عناوین سال تبدیل می‌شود. بنابراین اگر به دنبال تماشای یک سریال هیجان‌انگیز، متفاوت و جذاب هستید شاید بهتر باشد که همین حالا به سراغ سریال «بازی مرکب» بروید.

محبوبیت تاریخی این سریال باعث شد که یکی از سرویس‌های ارائه اینترنت در کره جنوبی از نتفلیکس به دلیل ترافیک بیش از حدی که تماشای این سریال ایجاد کرده بود، شکایت کند. همچنین ۳۰ نقدی که از این سریال منتشر شده، میانگین نمره ۹۳ را برای سریال «بازی مرکب» به همراه داشته که به خوبی ارزش بالای این سریال در جمع منتقدان را نشان می‌دهد. تماشاگران هم نمره ۸.۳ را برای این سریال در وبسایت IMDB ثبت کرده‌اند که به خوبی از محبوبیت این سریال جذاب حکایت می‌کند.

 

 

از این جا به بعد مطلب دارای اسپویل می باشد!

 

تحلیل فلسفی سریال

 

پرواز یک گرسنه

داستان درباره گی-هون، مرد میانسالی است که حضانت دخترش را به دلیل ناتوانی در زندگی مشترک از دست داده و هنوز با مادرش زندگی می‌کند. با یک کارت ویزیت منحصر به فرد و آنچه که گی گون فکر می‌کند فرصتی آسان برای کسب درآمد خوب، در دام می‌افتد و ربوده می‌شود.

او با دوست دوران کودکی خود سانگ وو و بیش از 400 نفر دیگر در یک جزیره متروک از خواب بیدار می‌شود و به آنها گفته می‌شود که همه آنها باید در بازی های کودکان بازی کنند تا تنها یک نفر باقی بماند. اما وقتی حذف می‌شوید، می‌میرید.

پس از اولین بازی، بازیکنان رای می‌دهند که بازی را کنار بگذارند و به خانه بروند. اما بعد از مدتی وقتی دوباره به زندگی قبلی خود در زندانی که به شکل مصنوعی حس رهایی را به آن‌ها می‌دهد قرار می‌گیرند، شرکت کنندگان دعوت دیگری برای بازی در Squid Game پیدا می‌کنند.

تقریباً همه بازیکنان برمی‌گردند، متقاعد شده اند که هرگز نمی‌توانند زندگی خود را مانند گذشته اصلاح کنند. در بازگشت به خانه، گی هون می‌فهمد که مادرش مبتلا به دیابت است و نیاز به جراحی دارد و دخترش با مادرش به ایالات متحده نقل مکان می‌کند مگر اینکه بتواند ثابت کند که می‌تواند از او حمایت مالی کند. این دو دلیل انگیزه‌های اصلی بازگشت گی-هون به بازی است، حتی با دانستن احتمال مرگ او.

 

تصادف بین دوستان

در ساختار روایی سریال، ما در همان ابتدا اولین برخورد فلسفی سریال بازی مرکب را بین سانگ وو و گی هون می‌بینیم. این دو دوست دوران کودکی عملاً از هر نظر با هم مخالف هستند، زیرا سانگ وو در رده برتر خود بود و در بهترین مدرسه در کره جنوبی پذیرفته شد و در یک شرکت سرمایه گذاری کار می‌کرد.

از طرف دیگر، گی هون به عنوان راننده کار می‌کرد و عدم هوش او در مقایسه با دوستش در بازی هایی که انجام می‌دهند حتی بیشتر نشان داده می‌شود. در گذشته در بازی لانه زنبوری، گی-هون هنگام انجام بازی ها هیچ استراتژی هوشمندانه ای ارائه نمی‌کرد، در حالی که از اولین بازی، “چراغ سبز چراغ قرمز”، سانگ وو تفکر منحصر به فرد خود را در هر دور نشان می‌دهد.

انگیزه سانگ وو برای پیوستن به بازی Squid از کار او ناشی می‌شود، زیرا او میلیاردها وون را از مشتریان خود دزدیده است و اکنون حکمی بر سر او وجود دارد. و اگر قبل از دستگیری آن را پرداخت نکند، تمام دارایی مادرش به عنوان وثیقه گرفته می‌شود. بنابراین دلایل سانگ وو همه به انتخاب او برمی‌گردد، در حالی که گی هون هیچ کنترلی بر بیماری مادرش یا انتقال فرزندش به ایالات متحده ندارد.

مهمترین تفاوت این دو در نحوه انجام بازی ها در Squid Game است. پس از دعوت دوم، سانگ وو به طور مداوم در راستای منافع شخصی عمل می‌کند، حتی اگر به معنای کشتن یا رها کردن گی-هون در شرایط نامناسب باشد. مانند عدم اطلاع از بازی بعدی، باعث شد Gi-Hun چالش برانگیزترین الگو را برای بازی لانه زنبوری انتخاب کند.

گی-هون برای پیروزی مانند هر شرکت کننده دیگری بازی می‌کند، اما او مهربانی خاص و ثابتی را نشان می‌دهد، به ویژه برای کسانی که با او متحد شده است، مانند سائ بیوک. بنابراین در حالی که سانگ وو کاملاً از حرص و آز تا حد قتل مستقیم استفاده می‌کند، گی هون فقط مهربانی از خود نشان می‌دهد و حتی در آخرین بازی از کشتن سر باز می‌زند و خواستار رای به تعلیق بازی می‌شود.

 

هزینه پیروزی

پس از برنده شدن در بازی، Gi-Hun در حالت شوک قرار دارد، دوست دوران کودکی خود، همه کسانی را که در Squid Games ملاقات کرد، از دست می‌دهد و مادرش که در حالی که او برای بازی رفته بود، جان باخت.

یک سال نادیده گرفته می‌شود و می‌بینیم که او به مادر سنگ وو یا برادر سائ بیوک کمک نکرده است. در حقیقت، او به هیچ وجه به دستاوردهای خود دست نزده است و به شیوه زندگی قبلی خود بازگشته است.

او به طرز مرموزی کارت ویزیت Squid Game دیگری را دریافت می‌کند که زمان و مکان آن را مشخص می‌کند. وقتی گی هون از راه می‌رسد، پیرمرد ایل نام در انتظار او است، که گی هون تصور می‌کرد در هنگام بازی او را کشته است.

در عوض، ایل نام فاش می‌کند که او مغز متفکر پشت بازی Squid بوده است. و اینکه او و دوستان ثروتمندش زندگی را یکنواخت می‌دانند، بنابراین به بازی Squid Game فکر کردند که “سرگرم کننده” است.پیرمرد از گی هون می‌خواهد تا آخرین بازی خود را انجام دهد در حالی که مشاهده می‌کند مردی مست در پیاده رو در سرما جان خود را در حال از دست دادن است. شرایط این است که اگر کسی تا نیمه شب به مرد مست کمک کند، گی هون برنده می‌شود، و اگر کسی کمک نکند، ایل نام برنده می‌شود. این بازی نهایی استعاره ای برای برخورد فلسفی دیگر است.

 

ایده های متضاد

ایل نام معتقد است همه مردم خودخواه و حریص هستند، در حالی که گی هون معتقد است دلسوزی برای دیگران ضروری است، همانطور که در طول سریال با بیشتر اقدامات او نشان داده شد. اکنون آنچه ایدئولوژی ایل نام را شکل می‌دهد این است که او بسیار ثروتمند بود و به جای استفاده از این پول برای کمک به دیگران، یک سلطنت نبرد پیچیده را برای لذت بردن خود ساخت.

این رویداد گی-هون را از حالت غم و اندوه خارج می‌کند و او به وعده های خواسته شده از وی در هنگام بازی ها عمل می‌کند. او برادر سائ بیوک را پیدا می‌کند و او را تحت مراقبت مادر سنگ وو قرار می‌دهد در حالی که یک چمدان پر از پول برای این دو نفر می‌گذارد.

هنگامی که در فرودگاه برای دیدن دخترش می‌رود، گی-هون به طور معجزه آسایی با مردی که نقشش را گونگ یو بازی می‌کرد برخورد می‌کند. گی-هون می‌رود تا با مرد روبرو شود، اما افسوس که خیلی دیر شده است، اما گی-هون موفق می‌شود کارت را از مردی که با شخصیت گونگ یو بازی می‌کرد، بدزدد. او با شماره تماس می‌گیرد و تأیید می‌کند که بازی هنوز ادامه دارد، حتی پس از مرگ ایل نام، و متعهد می‌شود که برگردد و بازی را متوقف کند تا دسته جدیدی از شرکت کنندگان را نجات دهد.

حرص و طعم برخی از فضاهای تاریک و خشن هرکسی را هویدا می‌کند، اما تحقق وعده های داده شده به دوستانش و بازگشت به بازی، ایدئولوژی جی هون را نسبت به حرص و طمع تقویت می‌کند. باخت Il-Nam در بازی نهایی نشان می‌دهد که Squid Game نیز این اعتقاد را دارد.

 

تفاوتی بین مرده و زنده نیست

بازی Squid Game از تروپ های خاص و جذاب استفاده می‌کند، اما ذاتاً هیچ مشکلی وجود ندارد. مخصوصاً وقتی قالب داستان همچنان دارای ارزش تمثیلی است و هنگامی که سریال آن‌ها را به خوبی بیان می‌کند.

حداقل در دو قسمت ابتدایی خود، Squid Game از پیروی از فرض خود تا نتیجه گیری های اجتناب ناپذیر و بی رحم خود نمی‌ترسد. شرکت کنندگان در مسابقه تنها زمانی وحشت بازی را تشخیص می‌دهند که یک بازی مرگبار از چراغ قرمز، چراغ سبز را آغاز کنند، در زیر نور آفتابی که تحت آن شخصیت ها – و بینندگان – جایی برای پنهان شدن ندارند. بعداً، ما تدارکات پس از آن را مشاهده می‌کنیم، زیرا کارگران گمنامی که در این مرکز کار می‌کنند، اجساد بازندگان را می‌سوزانند و هیچ تفاوتی بین مرده و زنده قائل نمی‌شوند.

 

یک تمایز حیاتی روایی

گاهی اوقات شخصیت ها تصمیم جدی می‌گیرند. در مواقع دیگر، شخصی دست خود را برای کمک به یک غریبه دراز می‌کند. معمولاً مردم با عشق و علاقه ای که به خانواده خود دارند هدایت می‌شوند – و ما در واقع آن عشق را در این سریال دراماتیک شده می‌بینیم، زیرا در زندگی خود خارج از رقابت با این شخصیت ها وقت می‌گذرانیم.

این داستانی نیست که بشریت بخاطر حرص ذاتی یا خودخواهی آن محکوم به فنا باشد، اگرچه این ویژگی ها قطعاً می‌توانند نقش آفرین باشند. این یک واقعیت است که مردم کارهای ناامید کننده ای را انجام می‌دهند زیرا در شرایط ناامید کننده قرار دارند و سیستم برای سود و در تظاهرات نفرت انگیز قدرت این آسیب پذیری را طعمه می‌کند. در حالی که بازی سازان برای زندگی انسان ها ارزش قائل نیستند، واضح است که این داستان به خودی خود اهمیت دارد – یک تمایز حیاتی روایی.

جالب اینجاست که Squid Game به شخصیت های خود سطحی از نمایندگی می‌دهد که معمولاً در زیر ژانر اجتناب می‌شود. بر خلاف Hunger Games یا Battle Royale ، رقبای این بازی آن را انتخاب می‌کنند – ابتدا بدون اطلاع کامل از شرط ها و سپس با چشمان باز.

 

 

خلاصه مطلب

 

سریال کره‌ای Squid Game در طول ۹ اپیزود خود به این پرسش جواب می‌دهد که اگر بازی‌هایی که در کودکی انجام می‌دادید کشنده ه بود چه می‌شد؟! به طور کلی این نکته شاکله اصلی درون سریال را نمایان می‌کند. در میان خون‌ و خون‌ریزی‌هایی که در جریان این بازی خطرناک رخ می‌دهد، رابطه صمیمی میان جی هان و پیرمرد خوش شانس اوه ایل-نام نهفته است.

آن‌ها تقریبا از همان لحظه‌ای که در تخت‌های دو طبقه در جزیره دور افتاده از خواب بیدار می‌شوند، ارتباط قوی با یکدیگر پیدا می‌کنند. به عنوان مثال جی هان در بسیاری از موارد، بازیکن شماره ۰۰۱ (پیرمرد خوش‌شانس) را از بسیاری اتفاقات خطرناک در سراسر بازی محافظت می‌کند.

بر همین اساس، تعداد زیادی از طرفداران اعتقاد دارند که اوه ایل-نام می‌تواند پدر گمشده جی هان باشد! لحظات کلیدی زیادی در سریال بوده که احتمال درست بودن این حدسیات را بیشتر می‌کند. مثلا مراقبت این پیرمرد از جی هان در مواقع حساس به نوعی پدر‌گونه است و این تصور را ایجاد می‌کند که مبادا این دو واقعا پدر و فرزند باشند.

این پیرمرد مبتلا به تومور مغزی است و ترجیح می‌دهد به‌جای در انتظار مرگ ماندن در دنیای بیرون، بازی کند، اما در انتها مشخص می‌شود که او رئیس اصلی بازی ماهی مرکب است و تمام قدرت در دستان اوست.

در یکی از صحنه‌ها، جی هان که صبر و تحمل خود را از دست داده، درخواست شیرکاکائو می‌کند. وقتی ایل نام این را می‌شنود، به حالت شوخی و طعنه به او می‌گوید که هان حتما زیادتوسط پدرش مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفته، زیرا خود پیرمرد نیز همین کار را با پسرش انجام می داده است.

 

 

نظرات خود را زیر همین پست به اشتراک بگذارید! اگر نظرات شما دارای اسپویل میباشد، لطفا اشاره کنید.

به نظر بنده سریال معنیش این بود که به هیچکس اعتماد نکن حتی خودت |:

 

آیا به شیشه آب پیرمرد وقتی که او خرابکاری کرده بود دقت کرده بودید؟ او میخواست از همان اول خود را ضعیف نشان دهد

 ♛ ??? ♛

انسان به گریه و عشق احتیاج داشت ؛

خداوند حسین ‹ع› را آفرید:)

http://agsa.arsacia.ir/players/bars/Asir.png

http://agsa.arsacia.ir/players/bars/Pirouzi.png

0bcb04_24InShot-20240405-013411587.gif

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یعنی اگه نویسندش رو ببینم در جا میکشمش

پ.ن:لامصب عجب چیزی نوشته

+بسته شد.

??

افتخر بعروبتی .... فانا          

                  عربی

#الاحواز_عربیه                                                                                 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۱. ندیدم ?ولی میدونم خیلی عالیه

۲.نت ندارم دانلود کنم 

۳. حال ندارم نت بگیرم دانلود کنم???

 

DeltaBoy.png

❄️IM❄️

? Delta?Boy?

DeltaBoy.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی غمناک بود 

علی نباید می مرد 

اولش گفتم 456 با زن جیب بره ازدواج میکنن بعد فهمیدم کره ایه

خیلی غمناک بود علی گناه داشت

Nervure.png

DR_jj.png

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...

خیلی سریال خوبی بود

 

...ᴛʜᴇʀᴇ'ꜱ ᴀʟᴡᴀʏꜱ ᴀ ʀᴀɪɴʙᴏᴡ ᴀᴛ ᴛʜᴇ ᴇɴᴅ ᴏꜰ ᴇᴠᴇʀʏ ʀᴀɪɴ.

 

════════════════════════════════════════════════════════════════

Asal.png

════════════════════════════════════════════════════════════════

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 4 هفته بعد...

بهترین سریال در جهان

♥️━━━━━━━━━━━━━━━━━━๑۩ ۞ ۩๑━━━━━━━━━━━━━━━━━━━♥️

?FlutteR.png?

♣️━━━━━━━━━━━━━━━━━━๑۩۞۩๑━━━━━━━━━━━━━━━━━━━♠️

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 10 ماه بعد...
  • 1 ماه بعد...
در در ۱۴۰۱/۹/۲۲ در 21:19، sogandhashemian گفته است:

سریال خوبی بود فقط کشت و کشتارشو من نپسندیدم

کشت و کشتار نداشت که جددی و جذاب نمیشود

                                             
                                     ?
        ?ArAsh.png?       
                                     
Multi Account        
          
?[DeaDShoT.png]?
           سرم تو لاکه ولی بیاد بیرون دهن خیلیا به فاکه....×                                                      
                                                                                                                                                                                                            ?                       
                                                                                                                                               
Pishro              ↻  ㅤㅤㅤ❚❚ㅤ ㅤ                

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 5 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...
در در ۱۴۰۰/۸/۱ در 12:52، Sami گفته است:

squid_game_series_1.jpeg

معرفی سریال

سریال «بازی مرکب» یکی از جدیدترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس است که در مدتی کوتاه موفق شده تا به محبوبیتی تاریخی و باورنکردنی دست پیدا کند. آیا این سریال ارزش تماشاکردن دارد؟

نتفلیکس یکی از تولیدکننده‌های خاص بازار سینما و تلویزیون است که هر از گاهی با یک عنوان جدید به خوبی در نقش یک شگفت‌انگیز دوست‌داشتنی ظاهر می‌شود. سریال «بازی مرکب» هم به عنوان یکی از جدیدترین ساخته‌های نتفلیکس موفق شده تا این روزها به یک سریال محبوب و دوست‌داشتنی تبدیل شود. این سریال کره‌ای که فصل نخست آن تنها ۹ قسمت دارد در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد اما به مرور زمان به عنوانی محبوب تبدیل شد و حالا در آستانه تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین سریال نتقلیکس قرار دارد.

اما سریال «بازی مرکب» چه داستانی را روایت می‌کند؟ آیا این سریال ادامه دارد؟ آیا سریال «بازی مرکب» ارزش تماشاکردن دارد؟ در ادامه به معرفی سریال «بازی مرکب» می‌پردازیم.

 

 

یک داستان تکراری اما خلاقانه

رقابت برای بقا در بسیاری از عناوین سینمایی و تلویزیونی سال‌های اخیر به تصویر کشیده شده است. این موضوع جذاب به ویژه در میان عناوین شرق آسیا هم بارها و بارها به تصویر کشیده شده و به همین دلیل می‌توان داستان سریال «بازی مرکب» را اندکی تکراری دانست. با این حال آن‌چه این سریال را به شدت محبوب کرده، خلاقیتی است که در دل داستان آن قرار دارد. به همین دلیل امروز بسیاری از مردم از تماشای سریال «بازی مرکب» لذت می‌برند و آن را یکی از جذاب‌ترین عناوین سال می‌دانند.

داستان سریال «بازی مرکب» درباره گروهی از افراد ورشکسته و بدهکار است که تصمیم می‌گیرند تا قمار بزرگی انجام دهند. این افراد که دقیقا ۴۵۶ نفر هستند، باید در یک بازی مرگ‌بار شرکت کنند. آن‌ها درگیر مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز اما کودکانه می‌شوند. هر شخصی که در جریان این بازی‌های کودکانه شکست بخورد، جانش را از دست می‌دهد. اما شخصی که در نهایت زنده بماند با جایزه ارزشمند ۳۸ میلیون دلاری را به خانه می‌برد. بنابراین افرادی که اساسا چیزی برای از دست‌دادن ندارند، زندگی خود را قمار می‌کنند تا برنده این رقم هنگفت شوند که نه‌تنها بدهکاری‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد بلکه زندگی‌شان را هم برای همیشه دگرگون می‌کند.

 

 

چرا این سریال محبوب شد؟

اگرچه داستان سریال «بازی مرکب» اندکی تکراری به نظر می‌رسد اما واقعیت آن است که خلاقیت جذاب فیلم‌نامه سریال باعث شده تا با یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های چند سال اخیر مواجه شویم. این سریال هیجان‌انگیز، دوست‌داشتنی و خیره‌کننده تماشاگرش را در میان حجم عظیمی از خون و خشونت غوطه‌ور می‌کند و به لطف داستانی که عملا غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد به یکی از بهترین عناوین سال تبدیل می‌شود. بنابراین اگر به دنبال تماشای یک سریال هیجان‌انگیز، متفاوت و جذاب هستید شاید بهتر باشد که همین حالا به سراغ سریال «بازی مرکب» بروید.

محبوبیت تاریخی این سریال باعث شد که یکی از سرویس‌های ارائه اینترنت در کره جنوبی از نتفلیکس به دلیل ترافیک بیش از حدی که تماشای این سریال ایجاد کرده بود، شکایت کند. همچنین ۳۰ نقدی که از این سریال منتشر شده، میانگین نمره ۹۳ را برای سریال «بازی مرکب» به همراه داشته که به خوبی ارزش بالای این سریال در جمع منتقدان را نشان می‌دهد. تماشاگران هم نمره ۸.۳ را برای این سریال در وبسایت IMDB ثبت کرده‌اند که به خوبی از محبوبیت این سریال جذاب حکایت می‌کند.

 

 

از این جا به بعد مطلب دارای اسپویل می باشد!

 

تحلیل فلسفی سریال

 

پرواز یک گرسنه

داستان درباره گی-هون، مرد میانسالی است که حضانت دخترش را به دلیل ناتوانی در زندگی مشترک از دست داده و هنوز با مادرش زندگی می‌کند. با یک کارت ویزیت منحصر به فرد و آنچه که گی گون فکر می‌کند فرصتی آسان برای کسب درآمد خوب، در دام می‌افتد و ربوده می‌شود.

او با دوست دوران کودکی خود سانگ وو و بیش از 400 نفر دیگر در یک جزیره متروک از خواب بیدار می‌شود و به آنها گفته می‌شود که همه آنها باید در بازی های کودکان بازی کنند تا تنها یک نفر باقی بماند. اما وقتی حذف می‌شوید، می‌میرید.

پس از اولین بازی، بازیکنان رای می‌دهند که بازی را کنار بگذارند و به خانه بروند. اما بعد از مدتی وقتی دوباره به زندگی قبلی خود در زندانی که به شکل مصنوعی حس رهایی را به آن‌ها می‌دهد قرار می‌گیرند، شرکت کنندگان دعوت دیگری برای بازی در Squid Game پیدا می‌کنند.

تقریباً همه بازیکنان برمی‌گردند، متقاعد شده اند که هرگز نمی‌توانند زندگی خود را مانند گذشته اصلاح کنند. در بازگشت به خانه، گی هون می‌فهمد که مادرش مبتلا به دیابت است و نیاز به جراحی دارد و دخترش با مادرش به ایالات متحده نقل مکان می‌کند مگر اینکه بتواند ثابت کند که می‌تواند از او حمایت مالی کند. این دو دلیل انگیزه‌های اصلی بازگشت گی-هون به بازی است، حتی با دانستن احتمال مرگ او.

 

تصادف بین دوستان

در ساختار روایی سریال، ما در همان ابتدا اولین برخورد فلسفی سریال بازی مرکب را بین سانگ وو و گی هون می‌بینیم. این دو دوست دوران کودکی عملاً از هر نظر با هم مخالف هستند، زیرا سانگ وو در رده برتر خود بود و در بهترین مدرسه در کره جنوبی پذیرفته شد و در یک شرکت سرمایه گذاری کار می‌کرد.

از طرف دیگر، گی هون به عنوان راننده کار می‌کرد و عدم هوش او در مقایسه با دوستش در بازی هایی که انجام می‌دهند حتی بیشتر نشان داده می‌شود. در گذشته در بازی لانه زنبوری، گی-هون هنگام انجام بازی ها هیچ استراتژی هوشمندانه ای ارائه نمی‌کرد، در حالی که از اولین بازی، “چراغ سبز چراغ قرمز”، سانگ وو تفکر منحصر به فرد خود را در هر دور نشان می‌دهد.

انگیزه سانگ وو برای پیوستن به بازی Squid از کار او ناشی می‌شود، زیرا او میلیاردها وون را از مشتریان خود دزدیده است و اکنون حکمی بر سر او وجود دارد. و اگر قبل از دستگیری آن را پرداخت نکند، تمام دارایی مادرش به عنوان وثیقه گرفته می‌شود. بنابراین دلایل سانگ وو همه به انتخاب او برمی‌گردد، در حالی که گی هون هیچ کنترلی بر بیماری مادرش یا انتقال فرزندش به ایالات متحده ندارد.

مهمترین تفاوت این دو در نحوه انجام بازی ها در Squid Game است. پس از دعوت دوم، سانگ وو به طور مداوم در راستای منافع شخصی عمل می‌کند، حتی اگر به معنای کشتن یا رها کردن گی-هون در شرایط نامناسب باشد. مانند عدم اطلاع از بازی بعدی، باعث شد Gi-Hun چالش برانگیزترین الگو را برای بازی لانه زنبوری انتخاب کند.

گی-هون برای پیروزی مانند هر شرکت کننده دیگری بازی می‌کند، اما او مهربانی خاص و ثابتی را نشان می‌دهد، به ویژه برای کسانی که با او متحد شده است، مانند سائ بیوک. بنابراین در حالی که سانگ وو کاملاً از حرص و آز تا حد قتل مستقیم استفاده می‌کند، گی هون فقط مهربانی از خود نشان می‌دهد و حتی در آخرین بازی از کشتن سر باز می‌زند و خواستار رای به تعلیق بازی می‌شود.

 

هزینه پیروزی

پس از برنده شدن در بازی، Gi-Hun در حالت شوک قرار دارد، دوست دوران کودکی خود، همه کسانی را که در Squid Games ملاقات کرد، از دست می‌دهد و مادرش که در حالی که او برای بازی رفته بود، جان باخت.

یک سال نادیده گرفته می‌شود و می‌بینیم که او به مادر سنگ وو یا برادر سائ بیوک کمک نکرده است. در حقیقت، او به هیچ وجه به دستاوردهای خود دست نزده است و به شیوه زندگی قبلی خود بازگشته است.

او به طرز مرموزی کارت ویزیت Squid Game دیگری را دریافت می‌کند که زمان و مکان آن را مشخص می‌کند. وقتی گی هون از راه می‌رسد، پیرمرد ایل نام در انتظار او است، که گی هون تصور می‌کرد در هنگام بازی او را کشته است.

در عوض، ایل نام فاش می‌کند که او مغز متفکر پشت بازی Squid بوده است. و اینکه او و دوستان ثروتمندش زندگی را یکنواخت می‌دانند، بنابراین به بازی Squid Game فکر کردند که “سرگرم کننده” است.پیرمرد از گی هون می‌خواهد تا آخرین بازی خود را انجام دهد در حالی که مشاهده می‌کند مردی مست در پیاده رو در سرما جان خود را در حال از دست دادن است. شرایط این است که اگر کسی تا نیمه شب به مرد مست کمک کند، گی هون برنده می‌شود، و اگر کسی کمک نکند، ایل نام برنده می‌شود. این بازی نهایی استعاره ای برای برخورد فلسفی دیگر است.

 

ایده های متضاد

ایل نام معتقد است همه مردم خودخواه و حریص هستند، در حالی که گی هون معتقد است دلسوزی برای دیگران ضروری است، همانطور که در طول سریال با بیشتر اقدامات او نشان داده شد. اکنون آنچه ایدئولوژی ایل نام را شکل می‌دهد این است که او بسیار ثروتمند بود و به جای استفاده از این پول برای کمک به دیگران، یک سلطنت نبرد پیچیده را برای لذت بردن خود ساخت.

این رویداد گی-هون را از حالت غم و اندوه خارج می‌کند و او به وعده های خواسته شده از وی در هنگام بازی ها عمل می‌کند. او برادر سائ بیوک را پیدا می‌کند و او را تحت مراقبت مادر سنگ وو قرار می‌دهد در حالی که یک چمدان پر از پول برای این دو نفر می‌گذارد.

هنگامی که در فرودگاه برای دیدن دخترش می‌رود، گی-هون به طور معجزه آسایی با مردی که نقشش را گونگ یو بازی می‌کرد برخورد می‌کند. گی-هون می‌رود تا با مرد روبرو شود، اما افسوس که خیلی دیر شده است، اما گی-هون موفق می‌شود کارت را از مردی که با شخصیت گونگ یو بازی می‌کرد، بدزدد. او با شماره تماس می‌گیرد و تأیید می‌کند که بازی هنوز ادامه دارد، حتی پس از مرگ ایل نام، و متعهد می‌شود که برگردد و بازی را متوقف کند تا دسته جدیدی از شرکت کنندگان را نجات دهد.

حرص و طعم برخی از فضاهای تاریک و خشن هرکسی را هویدا می‌کند، اما تحقق وعده های داده شده به دوستانش و بازگشت به بازی، ایدئولوژی جی هون را نسبت به حرص و طمع تقویت می‌کند. باخت Il-Nam در بازی نهایی نشان می‌دهد که Squid Game نیز این اعتقاد را دارد.

 

تفاوتی بین مرده و زنده نیست

بازی Squid Game از تروپ های خاص و جذاب استفاده می‌کند، اما ذاتاً هیچ مشکلی وجود ندارد. مخصوصاً وقتی قالب داستان همچنان دارای ارزش تمثیلی است و هنگامی که سریال آن‌ها را به خوبی بیان می‌کند.

حداقل در دو قسمت ابتدایی خود، Squid Game از پیروی از فرض خود تا نتیجه گیری های اجتناب ناپذیر و بی رحم خود نمی‌ترسد. شرکت کنندگان در مسابقه تنها زمانی وحشت بازی را تشخیص می‌دهند که یک بازی مرگبار از چراغ قرمز، چراغ سبز را آغاز کنند، در زیر نور آفتابی که تحت آن شخصیت ها – و بینندگان – جایی برای پنهان شدن ندارند. بعداً، ما تدارکات پس از آن را مشاهده می‌کنیم، زیرا کارگران گمنامی که در این مرکز کار می‌کنند، اجساد بازندگان را می‌سوزانند و هیچ تفاوتی بین مرده و زنده قائل نمی‌شوند.

 

یک تمایز حیاتی روایی

گاهی اوقات شخصیت ها تصمیم جدی می‌گیرند. در مواقع دیگر، شخصی دست خود را برای کمک به یک غریبه دراز می‌کند. معمولاً مردم با عشق و علاقه ای که به خانواده خود دارند هدایت می‌شوند – و ما در واقع آن عشق را در این سریال دراماتیک شده می‌بینیم، زیرا در زندگی خود خارج از رقابت با این شخصیت ها وقت می‌گذرانیم.

این داستانی نیست که بشریت بخاطر حرص ذاتی یا خودخواهی آن محکوم به فنا باشد، اگرچه این ویژگی ها قطعاً می‌توانند نقش آفرین باشند. این یک واقعیت است که مردم کارهای ناامید کننده ای را انجام می‌دهند زیرا در شرایط ناامید کننده قرار دارند و سیستم برای سود و در تظاهرات نفرت انگیز قدرت این آسیب پذیری را طعمه می‌کند. در حالی که بازی سازان برای زندگی انسان ها ارزش قائل نیستند، واضح است که این داستان به خودی خود اهمیت دارد – یک تمایز حیاتی روایی.

جالب اینجاست که Squid Game به شخصیت های خود سطحی از نمایندگی می‌دهد که معمولاً در زیر ژانر اجتناب می‌شود. بر خلاف Hunger Games یا Battle Royale ، رقبای این بازی آن را انتخاب می‌کنند – ابتدا بدون اطلاع کامل از شرط ها و سپس با چشمان باز.

 

 

خلاصه مطلب

 

سریال کره‌ای Squid Game در طول ۹ اپیزود خود به این پرسش جواب می‌دهد که اگر بازی‌هایی که در کودکی انجام می‌دادید کشنده ه بود چه می‌شد؟! به طور کلی این نکته شاکله اصلی درون سریال را نمایان می‌کند. در میان خون‌ و خون‌ریزی‌هایی که در جریان این بازی خطرناک رخ می‌دهد، رابطه صمیمی میان جی هان و پیرمرد خوش شانس اوه ایل-نام نهفته است.

آن‌ها تقریبا از همان لحظه‌ای که در تخت‌های دو طبقه در جزیره دور افتاده از خواب بیدار می‌شوند، ارتباط قوی با یکدیگر پیدا می‌کنند. به عنوان مثال جی هان در بسیاری از موارد، بازیکن شماره ۰۰۱ (پیرمرد خوش‌شانس) را از بسیاری اتفاقات خطرناک در سراسر بازی محافظت می‌کند.

بر همین اساس، تعداد زیادی از طرفداران اعتقاد دارند که اوه ایل-نام می‌تواند پدر گمشده جی هان باشد! لحظات کلیدی زیادی در سریال بوده که احتمال درست بودن این حدسیات را بیشتر می‌کند. مثلا مراقبت این پیرمرد از جی هان در مواقع حساس به نوعی پدر‌گونه است و این تصور را ایجاد می‌کند که مبادا این دو واقعا پدر و فرزند باشند.

این پیرمرد مبتلا به تومور مغزی است و ترجیح می‌دهد به‌جای در انتظار مرگ ماندن در دنیای بیرون، بازی کند، اما در انتها مشخص می‌شود که او رئیس اصلی بازی ماهی مرکب است و تمام قدرت در دستان اوست.

در یکی از صحنه‌ها، جی هان که صبر و تحمل خود را از دست داده، درخواست شیرکاکائو می‌کند. وقتی ایل نام این را می‌شنود، به حالت شوخی و طعنه به او می‌گوید که هان حتما زیادتوسط پدرش مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفته، زیرا خود پیرمرد نیز همین کار را با پسرش انجام می داده است.

 

 

نظرات خود را زیر همین پست به اشتراک بگذارید! اگر نظرات شما دارای اسپویل میباشد، لطفا اشاره کنید.

 

Spoiler Warning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سریال خیلی خوبی بود و  بسیار عالی ساخته شد و نظر شخصی بنده اینه که سریال مفهومش رو تو همون فصل اول رسوند و فکر میکنم که این موفقیت و ارزشش توی فصل های بعدی از بین بره و انتشارش دلیل تجاری داشته باشه تا مفهومی ، شایدم اشتباه کنم ولی من اون چیزی که میخاستم رو واقعا از فصل 1 درک و دریافت کردم.

 

در اصل داشت یک دنیا رو نشون میداد به اسم Squid Game که دارای کشور های مختلف بود ( بازیکن ها ) 

حالا میگید چرا به بازیکن ها میگی کشور:

توی چندین سکانس توی بازی ها انواع برخورد ها صورت گرفت ، مثلا گی هون آدمی نبود به خاطر پول به دوستانش یا بازیکنای دیگه خیانت کنه و آدم دموکراسی طلب و صلح طلبی بود ( گی هون همون کشور صلح طلب و دموکراسی طلب هست )

یا مثلا اون زنه که با اون خلافکاره بود اون یک کشور وابسته به یک قدرت بزرگتر بود و اگه اون قدرت بزرگتر نبود قطعا نادیده و حتی کشته میشد ( کشور دارای مسئولین ضعیف و وابسته به بیگانه )

و خود اون خلافکاره کشوی ظالم بود که برای رسیدن به منافعش دست به هرکاری میزد ، مثلا توی بازی طناب کشی کشور وابسته بهش رو کاملا رها کرد و قصد این رو داشت که از بینش ببره با اینکه اون کشور بهش وفادار بود. ( کشور خود خواه )

هم محله ای گی هون که آخر سکانس خودکشی کرد هم فردی مرموز و درس خونده بود ( کشوری بود که به صورت مرموز اختلاف ایجاد میکرد و دانش زیادی داشت اما در عمل بی سواد بود ، در رابطه با سوادش مثل کشور های آفریقایی که دارای منابع بزرگ طلا هستند اما در عمل کشور های فقیر و دارای مردم گرسنه هستن )

سه بیوک هم کشوری بود خود کفا و اعتمادی به دیگران نداشت اما مثل گی هون صلح طلب بود و فقط از خودش دفاع میکرد

و....

 

توی این دنیا عده ای وجود داشتن به اسم VIP ها و مسئولین مسابقه که این اشخاص همون افراد پشت پرده دنیای کثیفمون هستن که دنیا توسط اونها کنترل میشه و کشور های مختلف رو کنترل میکنن و به بعضیا قدرت و بعضیا رو هست و نیست میکنن که به طور مثال در دنیای واقعی مسئولین DarkWeB ها و ایلومیناتی و فراماسون ها هستن و سربازان صورتی رنگ هم کارکنان این فرقه ها هستن و هیچکسی نباید هویت اونها رو بدونه ( اشاره به ماسک سرباز ها ) ، همون طور که در یکی از سکانس ها دیدیم همون جوون سرباز توسط مقام بالاترش کشته شد و دلیلش هم افشای هویتش بود.

حالا توی این دنیا از بازی اول تا بازی آخر + 1 اتاقات عجیبی افتاد. چند نمونه رو میگم.

مثلا توی یک قسمت که گی هون با خلافکاره صحبت میکنه ، به دل خلافکاره شک میندازه و با استفاده از دموکراسی و صحبت و دانش خوبی که داره باعث میشه به ایالت های متحدش حمله صورت نگیره و در اون شب همه گی میخوابن چون خلافکاره به دلیل اینکه درست کار نبود به اطرافیانش شک میکنه ( مثال گی هون آمریکا که با اینکه کشوری بی منابعی هست اما جزوی از قدرت های بزرگ دنیاست و خلافکاره آفریقا و یک کشوری که اینجا نمیتونم اسم بیارم که دارای منابع زیادی هستن اما قدرت اقتصادی ندارن )

 

یا مثلا اون سکانس طناب کشی که به طور واضح به این مورد اشاره کرده در تیم گی هون پیرمرد و دختران بودن و عده کمی مرد بودن اما تیم حریفشون همه مرد و قدرتمند بودند ، اونجا اگه تیم گی هون رو یک کشور و اعضاش رو مسئولین اون کشور تشبیه کنیم و تیم مقابل هم همینطور ، دیدیم که تیم مقابل با داشتن قدرت بازو ( آفریقای دارای طلا و منابع زیاد ) از  تیم گی هون که بسیار ضعیف بود ( آمریکای داری منابع کم ظاهری اما از لحاظ سواد و فکر اقتصادی بسیار قدرتمند و دارای منابع بود ) شکست خورد.

 

 

بازی ها رفته رفته ادامه دار شد تا به Final بین دو دوست که از بچگی با هم بزرگ شدن رسیدیم ، دو کشوری که قدرت داشتند و تا آخر Survive کرده بودن ، در اون لحظه هر دو جنگیدن و نبرد داشتن ( اشاره به جنگ های بیهوده و زیان بار جهان ) تا زمانی که گی هون با یک قدمی تا پیروزی فاصله داشت و از گرفتن پول جایزه دست کشید. این سکانس بیهودگی این بازی و دنیا رو نشون میده که هیچ ارزشی نداره چون همه انسان ها از خاک متولد شدن و به خاک هم بر میگردن و این دوستی و کنار هم بودن هست که ارزش داره و گی هون و دوستش در آخر به این ارزش رسیدن و این رو درک کردن و گی هون ارزش دوستش رو بیشتر از اون پول میدونست و VIP ها و مسئولین پشت پرده که هیچ درجه ای در انسانیت ندارن و کاملا بی ارزش و فاقد اعتبارن تعجب کردن چون هیچوقت به این اندازه زندگی خوبی نداشتن و آخر این سکانس هم اشاره به تمام شدن عمر زندگی داشت که دوست گی هون متوجه شد که همه این کار ها بیهوده و بی ارزش بوده و دیگه وقتی برای جبران نداره ، و داره این دنیا رو ترک میکنه و هیچوقت به اون چیزی که میخاسته نرسیده.اون برای همین به نفع دوستش فداکاری کرد تا جایزه به گی هون برسه چون گی هون همون کشور و مسئول درست کاری بوده که به نفع حقوق بشر و نیاز مردمش قدم بر میداشته و عاقبت از اسم گی هون به عنوان نماد خوبی استفاده میشه ( تماشاچیان فیلم هیچوقت گی هون رو مقصر نمیدونن و اسم این کارکتر به یادشون میمونه ) و دوستش  ( به فراموشی سپرده میشه چون هیچ کار خوبی مثل گی هون انجام نداده و نتونسته اشتباهاتش رو جبران کنه )

 

وقتی بازی تموم شد همه بازیکنان از اون دنیا خارج شدن که اشاره به مرگ یک نسل داره

 

مرگ دوست گی هون =  مرگ در دنیای Squid Game که منظور ورود به جهنمه

مرگ گی هون = زنده ماندن  گرفتن جایزه و پول زیاد که منظور ورود به جایی مثل بهشت و پر نعمت هست

 

 

 

 

 

 

 

 امیدوارم مفید بوده باشه

 

hla.png ????  ??  ????  ???  ??? hla.png

 

 

l904326_1.gif

 

♛ ??? ♛

GoD._.FatheR.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید.
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...